Witam kolegów!
Chciałbym poruszyć wątek geometrii kół.
Mianowicie przy zmianie kół z letnich na zimowe, stwierdziłem że letnie oponki są tyklo i wyłącznie na szrot lub do portu na odboje dla statków. "Zjechane" były obie osie od wewnątrz opony na samym styku bierznika z osnową...
Następnym krokiem było ustawienie geometrii kół, przód + tył jak się okazało były zupełnie rozstrojone. Podczas jazdy nic nie wskazywało na to że coś jest nie tak. Teraz jest ponoć wszystko OK więc trochę spokojniej się czuję.
Mechanik twierdzi że:
1. dochodzi do osiągnięcia maksymalnego momentu w którym można ustawić zbieżność. Ponoć dalej się nie ustawi. Co trzeba wymienić?
2. Zawieszenie jest zużyte i należy się wymiana. Wybyte tulejki wpływają na geometrię? Dziwne bo nie ma luzów i jest robione na bieżąco..
3. Słabe sprężyny. Auto jest niższe niż przewiduje to specyfikacja techniczna czyli sprężyny są troszkę zużyte. Czy to może mieć związek ze zbieżnością?
4. Przy ruszaniu (czasem) oraz potem przy hamowaniu (czasem) słychać taki stuk//przeskok w zawieszeniu przednim. Ma ktoś pomysł co to może być? Dodam że zawias przy przedniej zwrotnicy był robiony ("łapka" + "sworzeń")
Jeżeli miałby ktoś jakieś propozycje odnośnie wymienionych punktów (od 1 do 4) to proszę o pomoc, wszelkie uwagi na wagę złota.
O ile mogą coś doradzić,to proponuję wybrać się na "trzepaczkę",gdzie stwierdzą Ci wszystkie luzy.Nawet tam gdzie ich nie ma. Od tego bym zaczął,bo każdy LUZ ma wpływ na geometrię.Dotyczy to również zużycia sprężyn.
Na pewnych rzeczach nie da się zaoszczędzić,a na bank,na ludzkim życiu!
Zawieszenie,tak jak hamulce,to układy gdzie nigdy przy jakimkolwiek remoncie,nie korzystam ze "szrotów"!!
Pozdrawiając życzę powodzenia!!
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Sro 30 Lis 2011, 23:29
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Geometria kół
witam - kolego jak auto nie było walone, / podłuznice, kielichy, podłoga, T os, wozek silnika , pogiete wahacze itp.,/ to przy geometryce sa takie tolerancje ustawienia,że nie powinno byc problemu - tym bardziej,że jak napisałeś juz coś tam robiłeś w zaieszeniu. Moim zdaniem:
- obejrzec auto / blacharz / pod katem historii pokolizyjnej.
- stacja diagnostyki - szarpaki itp.,
- wymiana , naprawa zaieszenia
- ... geometria i nowe oponi i w trase --- inaczej nie da rady.
--------- powodzenia ---------------------
Geometrię miałem ustawianą na oponach zimowych 205/60R16, a na lato chcę kupić 205/55R16.
Czy profil opony będzie miał znaczenie przy prawidłowym ustawieniu geometrii koła?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.