Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 1887 Skąd jesteś (miejscowość / region): białystok Posiadane auto: chevrolet aveo T255 i hultaj atos
Piwa: 137/4
Wysłany: Sob 14 Sty 2012, 19:51
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) jaki olej do 2.0 HDI???
zalej taki jaki lales do tej pory _________________ Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone- jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione! Nie udzielam rad telefonicznie.
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 1887 Skąd jesteś (miejscowość / region): białystok Posiadane auto: chevrolet aveo T255 i hultaj atos
Piwa: 137/4
Wysłany: Sob 14 Sty 2012, 20:10
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) jaki olej do 2.0 HDI???
nie sa takiej samej lepkosci 0w40 jest "rzadszym" olejem "na zimno" ale "gestrzym na goraco" a co do przecieku-lepiej usun nieszczelnosc bo zaden olej tego nie zrobi jezeli jednak silnik bierze olej (spala) wtedy mozesz podratowac sie gestrzym olejem np 10w40 _________________ Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone- jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione! Nie udzielam rad telefonicznie.
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Sob 14 Sty 2012, 21:34
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) jaki olej do 2.0 HDI???
Do silników HDi Peugeot zaleca następujące oleje: 1/ olej Total Quartz Ineo ECS 5W30, 2/ olej Total Quartz 9000 5W40, 3/ olej Total Quartz 7000 Diesel 10W40. Pierwsze dwa wymienione oleje są olejami syntetycznymi (a dokładniej wykonanymi w technologii syntetycznej), a trzeci olej to tzw. półsyntetyk. Peugeot nie dopuszcza stosowania do silników HDi pełnosyntetycznych olejów typu 0W30 czy 0W40. Jeśli chodzi o wyciek oleju to trzeba go ustalić i usunąć. Przy tym przebiegu jednak silnik może brać olej choćby poprzez już wyrobione pierścienie uszczelniające na tłokach i właściwa rada to stosowanie nieco "gęstszego" oleju czyli 10W40.
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Nie 15 Sty 2012, 19:23
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) jaki olej do 2.0 HDI???
witam - bees dobrze podpowiada - TOTAL 5/40 ew. 10/40 ale ten drugi w HDI przy duzym przebiegu PS. 200.000 km w HDI to znowu nie tragedia - nie powinien pobierac silnik - inne podzespoły / TURBO / jest mozliwe - naturalnie jak kociołek nie był wczesniej katowany... --- powodzenia
Lej TOTAL taki jak kolega wyżej podajeTotal Quartz Ineo ECS 5W30, ,bez względu na przebieg.ten olej daje mało sadzy ,ma odpowiednie normy do silników z filtrami fap.
A czy ktoś ma doświadczenie z olejem TOPTEC 4200?
Poprzedni właściciel używał właśnie tego oleju i zastanawiam się czy też wlać ten czy przejść na TOTAL polecany przez PEUGEOTa.
Dodatkowym atutem TOTALa jest to że jest dwa razy tańszy niż TOPTEC
Dołączył: 24 Sie 2014 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2008 EURO 5
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 22 Wrz 2014, 23:49
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) jaki olej do 2.0 HDI???
A czy ktoś ma doświadczenie z olejem TOPTEC 4200?
Poprzedni właściciel używał właśnie tego oleju i zastanawiam się czy też wlać ten czy przejść na TOTAL polecany przez PEUGEOTa.
Dodatkowym atutem TOTALa jest to że jest dwa razy tańszy niż TOPTEC
Jest to olej produkcji Liqui Moly, ale nie znam go bliżej. Sama firma jest dla mnie O.K.
Ja stosuję Olej Mobil 1™ ESP Formula 5W-30. Wcześniej w pełni syntetyczne oleje Mobil 1 używałem w różnych samochodach i byłem zadowolony. W przypadku Peugeota, wydaje mi się, że produkt Mobil 1 jest nowocześniejszy nieco od produktów polecanych przez producenta. Użytkownicy Peugeotów nie mają obowiązku wspierania francuskiego przemysłu, wiec mogą sami decydować co używać w miejsce narzucanych produktów.
Przed każdą wymianą oleju stosuję Engine Flush firmy Pro-Tec lub Liqui Moly. Stosowanie takiego środka usuwa nagar i smołę z miski, kanalików olejowych, obszaru rowków pierścieniowych, dzięki czemu udrożnia obieg oleju, a dzięki uwolnieniu pierścieni z nagaru przywraca pierwotną kompresję. Silnik jest wówczas tak czysty, że nawet jeśli wcześniej był używany olej mineralny, to można powrócić do oleju syntetycznego. Nie ma lepszego oleju dla silnika niż syntetyczny.
Skuteczność działania środka Engine Flush można potwierdzić mierząc spręż w cylindrach lub na hamowni. Nie spotkałem przypadku, aby jego zastosowanie zaszkodziło silnikowi. Jest dużo producentów tego rodzaju środków, ale w Polsce Pro-Tec i Liqui Moly są w miarę dostępne, a jednocześnie gwarantują dobrą jakość.
Czyste przewody olejowe gwarantują również dobre smarowanie turbiny, a to jak wiadomo jest bezcenne. Moment braku smarowania zwykle dyskwalifikuje turbinę z dalszej eksploatacji.
Znalazłem kiedyś na forach zalecenie, by w przypadku silnika PSA 1.6 HDI co 2-3 wymianę oleju wymieniać wąż, który doprowadza olej do turbiny. Zapewne chodziło o nagar z upływem czasu blokujący swobodny przepływ oleju. Skorzystałem z tej sugestii i w moim 407SW 2.0 HDI przy przebiegu 150 000 km też wymieniłem przewód olejowy. Nie zbankrutowałem z tego powodu, a czy warto było tego się nigdy nie dowiem.
Witam. Mam zamiar wymienić olej. Wcześniej był nalany 5w40 edge. Moje pytanie: czy mam wlać ten sam olej czy mogę go zamienić na total quartz 5w30. Czytałem trochę na forum i proponują żeby lac ten total (zalecenia producenta). Jeżeli zamienię to czy coś się może stać? Jakieś skutki uboczne? Czy po prostu zostać przy tym co był? Z góry dzięki za odpowiedź.
Dzięki za odpowiedź. Jeszcze jedno pytanie: Czy wystarczy 5 litrów tego oleju do wymiany. czy trzeba mieć 6 litrów (dokładnie 5,25l - tak jest napisane w instrukcji obsługi)?
Dołączył: 24 Sie 2014 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2008 EURO 5
Piwa: 3/0
Wysłany: Pią 29 Maj 2015, 01:03
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) jaki olej do 2.0 HDI???
Odpowiedź dla Kolegi luckylucky oraz kilka ciekawostek dla chętnych.
Nie pamiętam dokładnie, ale po wlaniu 5 litrów na miarce pomiarowej chyba będzie ok. 3-4 mm poniżej maksymalnego stanu. Teoretycznie, to nie jest duża różnica, bo wynosząca 4,76%, ale... Poza smarowaniem silnika, czyli zmniejszaniem wewnętrznych oporów tarcia pożerających moc i wpływających na zużycie paliwa, olej ma również wpływ na chłodzenie silnika poprzez odbieranie ciepła z miejsc, gdzie takowe powstaje na skutek procesów spalania, lub tarcia. W odprowadzaniu ciepła około 40% udziału ma olej, 60% reszta, wliczając układ chłodzenia. Słyszałem kiedyś teorię głoszącą, że latem oleju powinno być w silniku więcej, czyli np. maksymalny stan, aby lepiej chłodzić, a zimą znacznie mniej, aby silnik szybciej się rozgrzewał i lepiej utrzymywał ciepło. Nie spotkałem jeszcze nikogo kto by zimą olej spuszczał, a latem dolewał. Osobiście wolę stosować teorię: ”kto smaruje ten jedzie”. Staram się trzymać stan oleju zawsze bliski maksymalnego stanu. Nie stosuję wydłużonych przebiegów między wymianami, bo nie służą one zaoszczędzeniu moich pieniędzy, tylko wyciąganiu ich z mojej kieszeni za pomocą chwytów marketingowych koncernów, które chcą zarobić na późniejszych naprawach. Wcześniej już wielokrotnie pisałem, że w czasie każdej wymiany oleju stosuję Engine Fush do usuwania wszelkich depozytów w silniku. Mam na myśli nagary, szlamy itd. Procedura ta udrażnia również wszystkie kanały olejowe w silniku, także doprowadzające olej do sprężarki, odblokowuje zapieczone pierścienie tłokowe, a co ważne dla posiadaczy samochodów z silnikiem 1.6 HDI- oczyszcza sitko, którego zatkanie jest powodem tak licznych zatarć sprężarek.
Wiara w to, że oleje posiadają dodatki zmywające jest też często rozumiana zbyt dosłownie. Oczywiście w olejach, głównie syntetycznych, są dodatki zmywające, ale w ilości wynikającej z kompromisu między jakością smarowania, a siłą zmywania. Dodatki zmywające niestety zmniejszają jakość smarowania. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku chemicznych środków Engine Flush używanych do płukania silników. W tym przypadku, to do środków zmywających producenci dodają specjale lubrykanty wzmacniające smarowanie w trakcie procesu oczyszczania, by zachować kompromis między silnymi właściwościami zmywającymi a smarowaniem silnika. Ostatnie kilka zdań daje odpowiedź na częste pytania na forach, czy po „takim oleju” mogę stosować „taki olej”. Normalnie eksploatowany silnik po zastosowaniu płukanki jest czysty w środku, prawie jak, albo tak jak nowy i każdy olej może być wówczas zastosowany, oczywiście ze wskazaniem na pełen syntetyk. Zmiana oleju na półsyntetyk lub mineralny, to dla współczesnego silnika początek równi pochyłej, oczywiście skierowanej w dół. Koledzy nie męczcie swoich silników olejami półsyntetycznymi. Po co?
Do silnika należy wlać olej zalecany prze producenta, ale pod kątem parametrów oleju, a nie zaleceń marketingowych wskazujących jakoby tylko i wyłącznie jakiś jeden producent miał monopol na produkcję oleju do określonej marki samochodów.
Na stronach producentów olejów są dość proste wyszukiwarki pomagające wybrać olej. Wystarczy wpisać markę samochodu, typ, określić silnik, moc, często rok produkcji itd.
Większość producentów posiada na swoich stronach „Karty produktów” opisujące parametry oleju. Wyjaśnienie tego co oznacza każdy z parametrów wskazanych w Karcie można znaleźć w wyszukiwarce wpisując nazwę parametru. Dla silników HDI jednym z istotnych parametrów jest „Popiół siarczanowy” / ASTM D874 / % wt / x,xx. Porównajmy dwa przykładowe oleje. Olej QUARTZ INEO ECS 5W30 oraz Mobil 1™ ESP Formula 5W-30. Dla pierwszego wartość ta wynosi 0,69% dla drugiego 0,60%. Czy to dużo czy mało? Wróćmy do szkoły podstawowej. Matematyka, obliczanie procentów. Dzielimy mniejszą wartość przez większą i mnożymy przez 100. Czyli 0,60 / 0,69 = 0, 869565 no i chyba starczy tych miejsc po przecinku x100 = 86,9565% wynik odejmujemy od 100% - wynika z obliczeń, że zalecany przez Peugeot'a QUARTZ INEO ECS 5W30 pozostawi w filtrze FAP o 13,0435% więcej popiołu w porównaniu z Mobil 1™ ESP Formula 5W-30. Jako ciekawostkę podam jeszcze, że pozostałość popiołów dla olejów MOTUL 8100 Eco-clean 5W-30 oraz Castrol EDGE 5W-40 wynosi 0.8%.
To teoria, a na co dzień zależy to od wielu bardzo zmiennych czynników. Jak chociażby stylu jazdy. O ile dla silnika ostra jazda nie jest „życiodajna”, to dla FAP wręcz przeciwnie. Dla przykładu, większe obciążenie samochodu i wyższe obroty powodują wzrost temperatury spalin i ułatwiają utrzymanie filtra FAP w lepszej kondycji niż jazda nieobciążonym samochodem z małą prędkością obrotową.
Szukając oleju dla silnika współpracującego z FAP należy zwrócić uwagę na tak zwane dopuszczenia producentów. W tym przypadku np. Peugeot/Citroën oraz aprobatę C2 lub C3.
Przykłady – cytaty z „Kart produktów”:
QUARTZ INEO ECS 5W30 posiada następujące aprobaty producentów:
ACEA 2007: C2 i A5/B5
Jest jedynym olejem typu low SAP zalecanym przez PEUGEOT i CITROEN.
Spełnia wymagania nowej, bardzo wymagającej normy, opracowanej przez PSA dla olejów tego typu, która jest znacznie surowa niż norma ACEA: C2
PEUGEOT CITROEN Benzyna i Diesel
PSA B71 2290
Mobil 1™ ESP Formula 5W-30 posiada następujące aprobaty producentów:
ACEA C2, C3
Peugeot Citroen Automobiles B71 2290, B71 2297
Trochę zamotane, ale Mobil 1 powstał w 2010 roku, czyli jest dużo młodszym produktem. Szukając wyszukiwarką znaczenia skrótu ACEA C2,C3 znalazłem dużo informacji, które po odcedzeniu zawiłej treści sugerują, że olej C2 jest dobry dla silników spełniających normy emisji spalin EURO 4 włącznie, a dla EURO 5 bardziej odpowiednim olejem jest C3.
Może kiedyś starczy mi zapału, aby ukończyć zestawienie parametrów różnych popularnych olejów, które mogą być brane pod uwagę w przypadku silników HDI. Oczywiście nawet nie będę próbował myśleć o dodaniu do zestawienia jakichkolwiek półsyntetyków.
Bardzo zachęcam do zapoznania się z treścią zawartą pod poniższym linkiem:
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/3994/starzenie-sie-olejow-silnikowych.html
Nie zastosuje opcji „kopiuj” i „wklej” bo są to jednak czyjeś prawa autorskie, ale mogę kontynuować odpowiedź dla Kolegi luckylucky.
Z publikacji wynika, że w trakcie wymiany warto wlać do silnika 2.0 HDI od razu 5,25 litra również po to, aby uniknąć wydzielania twardych laków, które powstają na skutek dolewania świeżego oleju do zużytego oleju znajdującego się w silniku.
Pozdrawiam
Dołączył: 20 Cze 2015 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: peugeot 407 SW 05 rok 2.0hdi
Piwa: 0/20
Wysłany: Wto 14 Lip 2015, 19:45
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) jaki olej do 2.0 HDI???
Witam.Jaki olej do tego silnika?Osobiście preferuje zawsze mobil,każdy samochód na nim u mnie jeździ i czy mogę do 2,0HDI dolać olej Mobil 1 Super 3000 5W30 z oznaczeniem XE VW 505-01 głównie olej do silników Vw gdyż właśnie taki olej mam w garażu na takim jeździ passat diesel 140 Koni a w peugeocie 407 z tym silnikiem 2,0Hdi brakuje mi ja wiem z 100,200ml oleju i nie wiem czy mogę dolać tego oleju który mam w passacie do tego peugeota na stan czy jednak to zupełnie inny olej mimo oznaczenia 5W-30 jaki jednak przecież zalecają do diesla peugeota! Może ktoś coś wie??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.