Witam wszystkich>Od jakiegoś czasu mam problem ze wspomaganiem kierownicy w mojej 407 HDI 136km 2005 rok.
Mianowicie zaraz po odpaleniu auta wspomaganie tak jakby nie działało do kilku moich energicznych ruchów kierownicą,póżniej jest o.k.Problem powraca kiedy po jakimś czasie jazdy na prostej musze energicznie skręcic (np.gdy zjeżdzam z autostrady).
Maglownica do wymiany czy pompa a może jakiś banał?
wszystkich zoriętowanych prosze o pomoc.
dzieki pozdrawiam.
Re: ( Peugeot 407 ) Blokowanie sie koła kierownicy
Tak jak gienek pisze, zaczynamy kontrolę od podstaw czyli ocena płynu w pompie wspomagania ew. wycieki, pienienie się, ubytek, zapowietrzenie układ. Poziom powinien być powyzej max ok 3 cm.
mam podobny problem: w moim 407 2,0 HDI z nastaniem przymrozków, wywalał płyn od wspomagania korkiem. Płyn wymieniłem, pomogło na dwa dni. Potem znowu to samo, płyn wywala korkiem. No i totalne trudności w kręceniu kierownicą, co dziwne, najbardziej w lewą stronę. Nie pomaga odpowietrzanie układu poprzez kręcenie kierownicą. Stan płynu był trochę mniej niż max, natomiast teraz gdy są spore mrozy, płynu jest dużo więcej- płyn wymieniony na nowy w grudniu 2011. Na większości wpisów problem ten pojawia się praktycznie w porze zimowej, mroźnej. Czy może ktoś ma receptę na załatwienie tego problemu, a może ta awaria skończyła się komukolwiek po zimie? Proszę o pomoc.
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Wto 31 Sty 2012, 17:33
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Blokowanie sie koła kierownicy
witam - kolego w tym temacie moja rada - poszukaj dobrego,praktycznego mechanika - iiii
- od zbiorniczka- samej pompy wspomagania, sprawdzaj przewody które idą do maglownicy - z mojej wiedzy wynika,że w 407 jest wada we zwężeniu jakieś rurki , która ma tendencje do zwężania czy blokowania średnicy .. Osobiscie nie robiłem tego, wiec nie mogę konkretnie podac trafienie co do cent... Warto sprawdzic - moze pomogłem - podziel się z innymi rozwiazaniem ..
-------- powodzenia --------------------------------
Re: ( Peugeot 407 ) Blokowanie sie koła kierownicy
W wyniku niskiej temperatury płyn zmniejszył swoją objętość i pompa zaciągneła powietrze.które teraz wymieszane z płynem zwieksza poziom płynu i dlatego wywala płyn.
Re: ( Peugeot 407 ) Blokowanie sie koła kierownicy
Dodatkowo dzisiaj ustaliłem że powodem takiego działania pompy i całego wspomagania, podobno może być woda która znalazła się w maglownicy i po zamarznięciu powoduje wadliwe działanie. Moim zdaniem coś jest nie tak, z tym układem,skoro u większości dzieje się to właśnie przy mrozach. Niestety posiadam nie ogrzewany garaż i muszę poczekać aż się ociepli. A może komuś ten problem zanika przy garażowaniu w ciepłym garażu? I czy prawdą może być ta woda w maglownicy?
Re: ( Peugeot 407 ) Blokowanie sie koła kierownicy
odebrałem wczoraj autko po robocie u mechanika. wynika z tego że te problemy z płynem i trudnościami w skręcaniu są na skutek wadliwego działania maglownicy. sama wymiana płynu nie wystarczyła uprzednio, gdyż w samej maglownicy pozostaje ok. 200ml płynu. Właśnie tam była skroplona woda, no i przy dużym mrozie zamarzła i zablokowała jakiś tam zawór, co spowodowało te trudności. Teraz maglownica jest po regeneracji i na chwile obecną wszystko działa bez zarzutów. Od wczoraj jeżdżę, samochód całą noc stał na mrozie (-18 stopni) i na razie wszystko ok.
Re: ( Peugeot 407 ) Blokowanie sie koła kierownicy
kolego piotrek407SW, napisz ile ta zabawa Ciebie kosztowała bo awaria maglownicy i jej ew. demontaż to tak poważna robota zarazem pracochłonna że nie chce mi się że Twój mechanik miał ochotę to robić. Sam to kiedyś robiłem i nie mam najmniejszej ochoty tego powtarzać. Więc jeśli wydałeś ze 200-300 PLN to wiedz że ten koszt jest zbyt mały aby szanujący się mechanik podnosił w ogóle samochód do góry w celu wymontowania maglownicy. Inaczej się jej nie da naprawić jak poprzez demontaż i rozbiórkę. poza tym co w niej naprawiać? Tam generalnie ciekną uszczelnienia zwykle na skutek porwanych osłon które przepuszczają kurz a te niszczą powierzchnię końcówkach przekładni. Więc watpię aby ten Twój spec cokolwiek zrobił poza odpowietrzeniem ew. zmianą płynu no i skasowaniem Ciebie z odpowiednią bajką w tle. Za demontaż powinieneś "beknąć" grubo ponad 1000 PLN plus sama "naprawa" maglownicy nie mniej niż 500 PLN, płyn na dodatek, Wychodzi mi że to powinno być warte minimum 2000 PLN, Sama maglownica (nowa w ASO ) to 7tys, regenerowana ok, 500 PLN w górę. Moim zdaniem dałeś się skroić na kasę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.