Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 107 ) ESP/ASR Defekt Peugeot 1007


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 107 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciekd86

Debiutant



Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Woj. podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 1007
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 31 Sty 2012, 22:06
Temat postu:

ESP/ASR Defekt Peugeot 1007


witam ,
mam problem z samochodem 1007, swiecily mi kontrolki ABS, jednak po przeczyszczeniu czujnikow oraz ssprawdzeniu mirnikiem opornosci byly wszystkie okej . Po zalozeniu wszystkich czujnikow Przejechalem sie kawalek i kontrolka ABS zgasla. pozostalo esp / asr defect. co to moze byc. ??? nie mam mozliwosci podpiecia samochodu na komputer bo jestem za granica i samochod nie jest zarejestrowany. moze sa jakies typowe usterki z tym zwiazane??
Powrót do góry
gabryiel

Auto Maniak



Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 1715
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki.
Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Wto 31 Sty 2012, 22:44
Temat postu:

Re: ( Peugeot 107 ) ESP/ASR Defekt Peugeot 1007


Podejrzewam czujnik przyspieszenia poprzecznego.
Powrót do góry
Maciekd86

Debiutant



Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Woj. podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 1007
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 31 Sty 2012, 22:54
Temat postu:

Re: ( Peugeot 107 ) ESP/ASR Defekt Peugeot 1007


gdzie znajduje sie ten czujnik przyspieszenia poprzecznego ?? czy jest mozliwosc sprawdzenia go miernikiem ? co do czujnika swiatla stop to wyciagalem go ale w sumie to tylko napryskalem wd40 bo swiata dzialaja bez zarzutu . ewentualnie trzeba ten czujnik od stopu rozebrac calkowicie?
Powrót do góry
gabryiel

Auto Maniak



Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 1715
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki.
Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Wto 31 Sty 2012, 23:12
Temat postu:

Re: ( Peugeot 107 ) ESP/ASR Defekt Peugeot 1007


Czujnik sto pu jest odpowiedzialny nie tylko za światło lecz jest zintegrowany stykami z esp jesli jest wielopinowy . Jego uszkodzenie nadpalone styki lub to ze nie odbija do końca uruchamiają system . To do weryfikacji jako pierwsze .Czujnik jako taki jest elementem wymiennym ,a zazwyczaj pada sprezyna reakcyjna wewnatrz .
Powrót do góry
Maciekd86

Debiutant



Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Woj. podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 1007
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 31 Sty 2012, 23:53
Temat postu:

Re: ( Peugeot 107 ) ESP/ASR Defekt Peugeot 1007


noo to napewno jutro to sprawdze. rozumiem ze mam go rozebrac . a i jak go wyciagalem do potraktowania wd 40 to widzialem takaczerwona przesuwke , do czego ona sluzy ?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 31 Sty 2012, 23:53
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
piekny-gienus

Auto Maniak



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 3336
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska
Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Sro 01 Lut 2012, 00:06
Temat postu:

Re: ( Peugeot 107 ) ESP/ASR Defekt Peugeot 1007


kolego na tym etapie mrozów do środka wykorzystaj ciepły nadmuch z 1 h - i zobaczysz jakie będa objawy - przy mrozach elektronika głupieje ..
Powrót do góry
Maciekd86

Debiutant



Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Woj. podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 1007
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 01 Lut 2012, 00:09
Temat postu:

Re: ( Peugeot 107 ) ESP/ASR Defekt Peugeot 1007


mroz moge wykluczyc . auto stoi caly czas w ogrzewanym garazu.
Powrót do góry
Maciekd86

Debiutant



Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Woj. podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 1007
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 01 Lut 2012, 11:29
Temat postu:

Re: ( Peugeot 107 ) ESP/ASR Defekt Peugeot 1007


czujnik stopu sprawdzilem, tzn rozebralem go i sprezynka jest cala i styki nie sa poprzepalane. takze pewnie trzeba sie wziac za ten czujnik przyspieszenia poprzecznego tylko potrzebuje informacji gdzie on jest bo nie moge znalezc na necie noi jak go moge sprawdzic.
Powrót do góry
Maciekd86

Debiutant



Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Woj. podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 1007
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 01 Lut 2012, 16:31
Temat postu:

Re: ( Peugeot 107 ) ESP/ASR Defekt Peugeot 1007


bylem na diagnostyce i wyszedl mi blad c 1301 ( drucksensor) moze ktos to rozszyfrowac ??
Powrót do góry
gabryiel

Auto Maniak



Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 1715
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki.
Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Sro 01 Lut 2012, 23:14
Temat postu:

Re: ( Peugeot 107 ) ESP/ASR Defekt Peugeot 1007


Kod usterki C1301
Sformułowanie pkodu usterki Niespójność między stycznikiem świateł stop i czujnikiem ciśnienia pompy hamulcowej.


Ostatnio zmieniony przez gabryiel dnia Czw 02 Lut 2012, 00:58, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Maciekd86

Debiutant



Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Woj. podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 1007
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 01 Lut 2012, 23:37
Temat postu:

Re: ( Peugeot 107 ) ESP/ASR Defekt Peugeot 1007


czytalem juz to wczesniej gdzies bo caly dzien szukam co to moze byc i przeraza mnie to Wink ale powiedz mi kolego od czego zaczac wymienic ten stycznik od stopu na pedale hamulca? bo z tego co czytam to ten caly czujnik cisnienia jest W SRODKU pompy tak? to juz gorsza sprawa. tak jak pisalem wczesniej niby sprawdzalem ten stycznik i wszystko gra ale mam nadzieje ze sie pomylilem . skomplikowanym jezykiem jest to napisane co wyslales .
Powrót do góry
gabryiel

Auto Maniak



Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 1715
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki.
Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Czw 02 Lut 2012, 00:48
Temat postu:

Re: ( Peugeot 107 ) ESP/ASR Defekt Peugeot 1007


Układ stabilizujący ESP (Electronic Stability Programm) Zbyt dużo danych do sprawdzenia pod domem.



W przypadku podsterowności (przednia oś samochodu ślizga się bardziej od tylnej) przyhamowanie tylnego wewnętrznego koła stabilizuje samochód na jego właściwym torze jazdy. Jeżeli w poślizg wpada tylna oś (nadsterowność) przyhamowywane jest koło przednie zewnętrzne. Niebezpieczne przyspieszenie wokół osi pionowej rozpoznawane jest przez bardzo czuły sensor prędkości obrotowej. Czas reakcji systemu wynosi zaledwie 20 ms (0,02 s), dzięki czemu wszelki poślizg wykrywany jest znacznie wcześniej niż zrobiłby to nawet najbardziej wyćwiczony kierowca.

System ESP łączy w sobie zalety wielu układów: ABS, elektronicznej regulacji rozkładu siły hamowania między osiami, układu kontroli momentu obrotowego, systemu kontroli trakcji ASR oraz, w przypadku Mercedesa, także układu BAS (Brems Assistant System) wspomagającego pełne wykorzystanie hamulców w niebezpiecznych sytuacjach. "Mózgiem" systemu w wykonaniu firmy Bosch są dwa 16-bitowe, 56kB-we mikrokomputery przetwarzające dane z wszystkich czujników. Jeden procesor pełni funkcje kontrolną kontrolując prace drugiego. Dla porównania układ ABS wymaga zaledwie czwartej części mocy obliczeniowej wymaganej przez ESP.

Czujniki ESP ciągle monitorują następujące wartości:

prędkość obrotową każdego koła (przez czujniki ABS),
kąt skrętu kierownicy,
przyspieszenie poprzeczne samochodu,
ciśnienie płynu hamulcowego w przewodach,
prędkość obrotową wokół osi pionowej samochodu,
aktualną prędkość jazdy samochodu,
aktualny moment obrotowy, przekazywany na oś napędzaną,
aktualne przełożenie wybrane przez kierowcę lub przez komputer sterujący automatyczną skrzynią biegów.



W niektórych rozwiązaniach uwzględniane są dodatkowo takie parametry jak:

ciężar całkowity pojazdu (na podstawie układu regulującego twardość amortyzatorów),
ciśnienie w ogumieniu (czujniki na obręczy koła lub na podstawie różnic prędkości obrotowych sąsiednich kół),
różnice w wysokości lub rodzaju rzeźby bieżnika poszczególnych kół (porównanie prędkości obrotowej kół).

Oprogramowanie modułu sterującego bierze pod uwagę ok. 70 zmiennych, mających wpływ na sposób zadziałania układu. Elektroniczny moduł sterujący oblicza na podstawie danych z powyższych czujników teoretyczną prędkość żyroskopową (obrotową wokół osi pionowej), która odpowiada chwilowemu zamierzonemu torowi jazdy i warunkom przyczepności do powierzchni jezdni. Ta prędkość porównywana jest z rzeczywistą prędkością żyroskopową, która mierzona jest za pomocą specjalnego czujnika umieszczonego centralnie. Jeżeli występują różnice pomiędzy dwiema wielkościami, układ aktywnie wkracza do akcji hamując odpowiednie koło (koła) i regulując moment napędowy.
W przypadku samochodów z napędem na cztery koła przed konstruktorami układu ESP pojawiły się dodatkowe trudności. Ponieważ miarodajne informacje o chwilowej prędkości samochodu dostarczają koła nienapędzane potrzebna była zmiana sposobu zbierania danych o prędkości rzeczywistej samochodu. Dopiero zastosowanie oprogramowania, wyliczającego prędkość na podstawie zachowania wszystkich czterech kół przyniosła przełom. W marcu 1997 roku, prawie dwa lata po premierze ESP, pojawił się on po raz pierwszy w samochodzie z napędem na cztery koła (Audi A8 4.2 quattro).




Rys. 11 Schemat blokowy układu ESP

1 - elektroniczny układ sterujący systemem ESP (mikrokontroler)

2 - czujnik kąta skręcenia kierownicy

3 - czujnik prędkości obrotowej samochodu wokół osi pionowej

4 - czujnik przyspieszeń poprzecznych

5 - czujniki prędkości obrotowej kół

6 - mikroprocesor sterujący silnikiem

7 - mikroprocesor sterujący automatyczną skrzynią biegów (opcjonalnie)

8 - jednostka hydrauliczna regulująca ciśnienie w układzie hamulcowym

9 - pompa hamulcowa

10 - hamulec



Opis działania ESP w przypadku podsterowności (rys. 12a)
Załóżmy, że samochód pokonuje zakręt w lewo z prędkością większą niż dopuszczalna możliwa do osiągnięcia na tym odcinku drogi i wpada w poślizg. Bardziej ślizga się oś przednia, więc mamy do czynienia z posterownością. Do komputera sterującego przychodzą dane o skręceniu kierownicy o kąt wynikający z promienia zakrętu (wybrany przez kierowcę). Jednocześnie czujnik przyspieszeń poprzecznych podaje aktualną wartość tego przyspieszenia, która po przeanalizowaniu w komputerze okazuje się mniejsza od wartości, która wystąpiłaby teoretycznie na zakręcie o danym promieniu (czujnik kierownicy) przy danej prędkości jazdy (czujniki prędkości obrotowej kół). Do tego komputer "dowiaduje się" z czujnika prędkości obrotowej wokół osi pionowej, że samochód nie obraca się o kąt, który powinien wystąpić na zakręcie o promieniu wybranym przez kierowcę. Na podstawie powyższych danych komputer wykrywa uślizg osi przedniej i wszczyna alarm. Wysyła sygnał do jednostki sterującej pracą silnika i/lub skrzyni biegów, aby chwilowo zmniejszyć moc silnika (a przez to siłę napędową na kołach napędzanych) oraz do jednostki hydraulicznej regulującej ciśnienie płynu hamulcowego koła tylnego lewego (wewnętrznego, na osi o mniejszym poślizgu), aby natychmiast rozpocząć hamowanie tego koła z maksymalną możliwą do uzyskania siłą hamowania. Dzięki temu powstaje stabilizujący moment obrotowy (wokół osi pionowej), który działa w przeciwnym kierunku do występującej niekorzystnej podsterowności i "naprowadza" samochód na idealny tor jazdy, samochód "skręca" w lewo. Niebezpieczeństwo wypadnięcia na zewnątrz zakrętu zostaje zażegnane.

Rys. 12 Siły działające na samochód w zakręcie naturalne i pochodzące z układu ESP w przypadku:

a) podsterowności

b) nadsterowności



Opis działania ESP w przypadku nadsterowności (rys. 12b)
W przypadku, gdy samochód pokonuje zakręt znów w lewo z prędkością większą niż dopuszczalna możliwa do osiągnięcia na tym odcinku drogi i wpada w poślizg, ale bardziej ślizga się oś tylna, więc mamy do czynienia z nadsterownością. Do komputera sterującego znowu dochodzą dane o skręceniu kierownicy o kąt wynikający z promienia zakrętu (wybrany przez kierowcę). Jednocześnie czujnik przyspieszeń poprzecznych podaje aktualną wartość tego przyspieszenia, która po przeanalizowaniu w komputerze okazuje się większa od wartości, która wystąpiłaby teoretycznie na zakręcie o danym promieniu (czujnik kierownicy) przy danej prędkości jazdy (czujniki prędkości obrotowej kół). Do tego komputer stwierdza, na podstawie danych z czujnika prędkości obrotowej wokół osi pionowej, że samochód obraca się o kąt znacznie większy niż ten, który powinien wystąpić na zakręcie o promieniu wy-branym przez kierowcę. Na podstawie powyższych danych komputer wykrywa poślizg osi tylnej i podejmuje w przeciągu 0,02 sekundy środki zapobiegawcze: wysyła sygnał do jednostki sterującej pracą silnika i/lub skrzyni biegów, aby chwilowo zmniejszyć moc silnika (a przez to siłę napędową na kołach napędzanych) oraz do jednostki hydraulicznej regulującej ciśnienie płynu hamulcowego koła przedniego prawego (zewnętrznego, na osi o mniejszym poślizgu), aby natychmiast rozpocząć hamowanie tego koła z maksymalną możliwą do uzyskania siłą hamowania. Dzięki temu po-wstaje stabilizujący moment obrotowy (wokół osi pionowej), który "naprowadza" samochód na idealny tor jazdy, samochód "skręca" w prawo. Niebezpieczeństwo gwałtownego zacieśnienia zakrętu oraz obrotu samochodu (potocznie: "wyprzedzenie samochodu przez jego tył") i w konsekwencji wypadku zostaje zażegnane. Oczywiście w przypadku wystąpienia poślizgu hamowanego koła układ ABS zmniejsza siłę hamowania aż do odzyskania przez koło przyczepności i ponownie zwiększa ją, itd.



Rys.13 Elementy składowe układu ESP firmy Bosch:

czujnik prędkości obrotowej samochodu wokół osi pionowej (1),
jednostka tłocząca (2),
pompa doładowująca (3),
jednostka hydrauliczna (4),
czujnik kąta skręcenia kierownicy (5),
czujniki prędkości obrotowej kół przednich (6),
jednostka sterująca (mikrokontroler) (7),
czujnik przyspieszeń poprzecznych (Cool,
czujniki prędkości obrotowej kół tylnych (9).


Rys. 14 Rozmieszczenie elementów układu ESP w samochodzie Mercedes klasa A



Niezawodność systemu

Komplikacja systemu ESP oraz ingerencja w układ hamulcowy niosą ze sobą obawy o jego niezawodne działanie. Dlatego system zbudowany został tak, aby zminimalizować wszelkie niebezpieczeństwo. W przypadku awarii jakiegokolwiek elementu układu, który nie jest powiązany z innymi (np. z ABS) wyłączany jest sam układ ESP. Dzięki temu np. jeżeli awarii ulegnie czujnik prędkości obrotowej samochodu wokół osi pionowej kierowca ciągle może liczyć na sprawne działanie układu ABS, ASR oraz elektroniczny rozdział siły hamowania.
Jeżeli system uległ awarii to przy uruchomionym silniku świeci się lampka kontrolna ESP. Należy w takim wypadku natychmiast usunąć usterkę w Autoryzowanej Stacji Obsługi.
Powrót do góry
Maciekd86

Debiutant



Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Woj. podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 1007
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 02 Lut 2012, 10:42
Temat postu:

Re: ( Peugeot 107 ) ESP/ASR Defekt Peugeot 1007


od cisnienia w kolach zaczalem takze mozna wykluczyc. nie wiem co robic. w sumie tak jak pisales to myse ze czujnik w pompie to ostatecznosc bo to bardzo zadka usterka. musze powymieniac czujniki jak narazie. zaczne od tego stopu. naa kompie nic wiecej nie pokazalo pozatym bledem.
Powrót do góry
gabryiel

Auto Maniak



Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 1715
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki.
Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Czw 02 Lut 2012, 16:57
Temat postu:

Re: ( Peugeot 107 ) ESP/ASR Defekt Peugeot 1007


Przed podnies wszystkie wiązki kabli do czujnikow od karoserii i obejrzyj dokladnie ,być może jest przetarta lub sparciała .Pryśnij po nich spreyem izolujacym .
Powrót do góry
Maciekd86

Debiutant



Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Woj. podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 1007
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 02 Lut 2012, 20:18
Temat postu:

Re: ( Peugeot 107 ) ESP/ASR Defekt Peugeot 1007


dzisiaj wszystkie wtyczki otwieralem i pokoleji psikalem , noi dodatkowo wtyczke od pompy abs tez. niestety bez zmian. co masz na mysli czujniki od karoserii?ciezki temat nie ma co Wink a myslisz ze czujnik ktory znajdue sie na pompie hamulcowej moglby miec cos wspolnego z tym bledem ?-------------------------------------------------------------Tak .Gabryiel.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 107 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 107 »

Opinie o samochodach Peugeot 107 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 107 ) Porady, problemy techniczne

17) Radio »

Peugeot3008

89 900

2018r.

94 000 km

wielkopolskie

Peugeot108

39 900

2018r.

17 000 km

wielkopolskie

Peugeot3008

79 800

2020r.

119 000 km

małopolskie

Peugeot207

13 990

2010r.

142 652 km

pomorskie

Peugeot207

14 900

2008r.

219 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System