Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
damiankojak

Czytelnik



Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opolskie
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 31 Sty 2012, 22:54
Temat postu:

szarpanie silnikiem co 300-500km


Witam,
posiadam Peugeota 407, 2.0 HDI 136KM i mam nastepujący problem: Podczas jazdy (co około 300-500km) szarpie silnik. Po przejechaniu około 20km (25-40 min jazdy) problem ustaje momentalnie. Gdy byłem podłączyć go do komputera (gdy silnik pracował normalnie) nic nie wykazało, brak błędów. Niestety nie miałem możliwości podłączyć go, gdy samochód szarpał. Może to być związane z filtrem FAP? Macie jakieś wskazówki co mam robić, jak sprawdzić co jest odpowiedzialne za szarpanie?
Powrót do góry
gabryiel

Auto Maniak



Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 1716
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki.
Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Wto 31 Sty 2012, 23:06
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


Do czyszczenia EGR ,do sprawdzenia elektrozawór turbiny.Moze być uszkodzony .To typowe usterki . Potem weż pod uwagę FAP.Odpisz czy udalo się usunąc usterke .
Powrót do góry
sinnerro

Auto Maniak



Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 590
Skąd jesteś (miejscowość / region): Anglia
Posiadane auto: Peugeot 407, 2.0 hdi 136KM, 2005, Citroen C5 2.0HDi 163KM 2012 eclusive
Piwa: 47/4
Wysłany: Wto 31 Sty 2012, 23:27
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


Na 100% jest to FAP. Średnio co 600km wypala się i ten proces trwa do ok 30 min. Silnik wtedy się troche dusi i szarpie, stad spadek mocy i szarpanie. Jest to naturalny proces samoczyszczenia się filtra FAP dlatego nie martw się tym, bo to wszystko jest jak należy. Następnym razem jak zobaczysz ze tak się dzieje pojedź samochodem na jakąś szybszą trasę i nie wyłączaj zapłonu póki się cały nie wypali. Dotknij ręką bocznych lusterek po tym poznasz że filtr się wypala bo załącza się automattycznie ich grzanie, jak lusterka bedą zimne to znaczy ze wypalanie zakończone. Dodatkowo wentylator załącza najszybszy bieg i tylna szyba się podgrzewa Wink
Powrót do góry
damiankojak

Czytelnik



Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opolskie
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 31 Sty 2012, 23:31
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


no wlasnie nie jest jak należy, bo szarpanie jest mało przyjemne i prowadzenie jest utrudnione. Jak dla mnie nie powinno być takich objawów przy czyszczeniu ów filtra. Za każdym razem gdy szarpie nie wyłączam silnika i jade dalej i po jakimś czasie przestaje Wink Silnik ma przejechane 190tys km i jest możliwe, że ten FAP sie jakoś zużył?
Powrót do góry
gabryiel

Auto Maniak



Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 1716
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki.
Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Sro 01 Lut 2012, 08:46
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


Ogolnie fap objawia się delikatnym spadkiem mocy,głosniejsza praca , zwiększonym spalaniem,tak jak przy przytkanym wydechu . Takie objawy jak szarpanie sugeruje inną diagnozę .Zanim ktos zdecyduje się na poradę w stylu trzech srednich krajowych na odleglość w 100% a piszący post chce tylko potwierdzenia, to jakiekolwiek podpowiedzi prostych rozwiązan problemu nie mają sensu.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 01 Lut 2012, 08:46
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
damiankojak

Czytelnik



Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opolskie
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 01 Lut 2012, 12:28
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


dobra zaczne od EGR i będę informował czy coś pomogło Smile
Powrót do góry
sinnerro

Auto Maniak



Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 590
Skąd jesteś (miejscowość / region): Anglia
Posiadane auto: Peugeot 407, 2.0 hdi 136KM, 2005, Citroen C5 2.0HDi 163KM 2012 eclusive
Piwa: 47/4
Wysłany: Sro 01 Lut 2012, 21:36
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


Ja zacząłbym od podłączenia k0mputera i zczytaniu błędów, oraz % zapchania filtra FAP. EGR to raczej druga rzecz w/g mnie choć oczywiście też wymaga ta część czyszczenia i jest słabym punktem naszych 407ek. Dodatkowo sprawdź czy masz szczelny dolot, filtr powietrza jest ok, paliwa itp.
Powrót do góry
damiankojak

Czytelnik



Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opolskie
Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 02 Lut 2012, 12:50
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


przy podłączeniu do komputera nie pokazuje błędów
Powrót do góry
sinnerro

Auto Maniak



Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 590
Skąd jesteś (miejscowość / region): Anglia
Posiadane auto: Peugeot 407, 2.0 hdi 136KM, 2005, Citroen C5 2.0HDi 163KM 2012 eclusive
Piwa: 47/4
Wysłany: Czw 02 Lut 2012, 21:09
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


A jaki poziom zapchania FAP? Podłączałeś pod jakieś badziewie czy pod Lexię albo PP2000?
Powrót do góry
zbysz69

Dyskutant



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 70
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: 307kombi 2.0 HDI 16V 138KM 2004r teraz 145KM
Piwa: 2/3
Wysłany: Nie 11 Mar 2012, 17:26
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


Mam podobny problem z tym, że podczas takiego szarpania zatrzymuję auto wyłączam zapłon do czasu aż wyłączy się komputer i to pomaga. Jestem przekonany, że to nie jest FAP ponieważ usunąłem go. Stawiam na wtryski.
Powrót do góry
bnora

Czytelnik



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie
Posiadane auto: peugeot, 407, sedan, 2,0hdi, 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 10 Kwi 2012, 22:05
Temat postu:

szarpanie silnikiem co 300-500km


Witam Panowie. Wszyscy jak jeden - mylicie się w swoich wskazaniach. Podaję rozwiązanie problemu dla kolegi, który problem posiada. Sprawdzone w 100% i co najważniejsze to żadna ściema. Sam niedawno uporałem się z tym kłopotem choć nie do końca tak jak bym chciał, ale o tym dlaczego nie do końca to napiszę dalej. Sam posiadam 407 2.0 HDI 16V z 2004r. 136Km. Auto jak wszyscy wiedzą ma seryjnie montowane cholerstwo zwane FAP-em. Od początku gdy go kupiłem szarpało co około 300-500 km, w zależności od sposoby jazdy i terenu w sensie miasto, trasa, góry itp. Odwiedziłem z tuzin mechaników, wyliczankom przyczyny nie było końca. Wreszcie żaden z mechaników nie ustalił usterki, a ja nauczyłem się z tym żyć. Nawet fizycznie usunąłem wnętrze FAP-u, tak, że została jedynie po nim obudowa i jak o tym nie powiem to nikt za chiny się tego nie dowie, bo nie widać tego z zewnątrz. Została tylko po Fapie pusta obudowa. Znajomy informatyk - łebski gość usunął mi fap z kompa, tj. tak zrobił, że silnik pracował bez fapa, ale tak to zrobił, że komp. dalej co 300-500 km włącza mu czyszczenie FAPA.
No i PANOWIE EUREKA. Czy pojazd ma fap, czy też już go nie ma bo właściciel go usunął ma jeszcze jeden bajer, który lubi się zjebać.
Podaję - jest to część przy silniku o szumnej nazwie "DOZOWNIK POWIETRZA". W modelu 407, 2.0 HDI 16V to ustrojstwo znajduje się z przodu silnika pod ozdobnym plastikiem przykrywającym silnik i jest przykręcone do kolektora ssącego od strony przedniej silnika trzema śrubami. Do tego dozownika powietrza dochodzą 2 grube rury odrębnie podłączone do 2 różnych przewodów powietrznych w urządzeniu. Pierwszą rurą leci zimne powietrze z intercoolera, a drugą rurą gorące z turbiny. Dopływem powietrza zimnego i gorącego w urządzeniu, akurat w tym modelu sterują 2 cienkie rurki podciśnieniowe podłączone do zaworów podciśnieniowych w dozowniku powietrza, a zawory te znajdują się wewnątrz urządzenia i zamykają lub otwierają dopływy zimnego lub gorącego powietrza. W dozowniku tym znajdują się również 2 czujniki elektryczne w górnej jego części, z czego pierwszy jest to czujnik podciśnienia, a drugi to czujnik przepływu gorącego powietrza.
Podaję następnie, że na co dzień gdy silnik pracuje w trybie normalnym, tj, nie czyści FAP-u to zawór podciśnieniowy w rurze z zimnym powietrzem jest cały czas otwarty, a ten z gorącym jest zamknięty. Jak załącza się czyszczenie FAP-u to ten zawór, który był otwarty zamyka się, a ten zamknięty otwiera - na czas wypalania filtra cząstek stałych - zwanego dalej FAP-em. Jeśli zawór z powietrzem gorącym jest zatarty lub przytarty i nie otwiera się prawidłowo, a ten z zimnym się zamknie to do silnika nie dochodzi powietrze, ma za bogatą mieszankę paliwa i się dusi, gazuje, falują mu obroty, gaśnie, nie równo pracuje itp. Od razu mówię, że "DOZOWNIK POWIETRZA" jest częścią nie naprawialną, nie do rozebrania, nasmarowania, zreanimowania, itp. Próbowałem, ale lipa. Jedna możliwość to serwis i kupno nowego, cena około 600 PLN za cały kompletny ze wszystkimi czujnikami, bo samych czujników do niego nie dokupicie, żeby uszkodzone wymienić na sprawne o nie nie francuz pomyślał, żeby nam zjebać humor. Kupno używanego???, no cóż ryzyk fizyk czy pochodzi i pytanie jak długo??? Podpowiadam, że jest na so inny sposób. Od zaworu dolotowego powietrza zimnego w dozowniku odłącz wężyk podciśnienia, ten mały i go zaślep taśmą klejącą. Jak przyjdzie czas na czyszczenie FAP-u to podciśnienie w wężyku nie zamknie dopływu powietrza. Ale to sprawdzi się tylko u tych to usunęli na trwałe FAP. Ci co mają FAP dalej i dbają o niego to pozostaje serwis i pytajcie o "DOZOWNIK POWIETRZA". Jak ktoś się chce przekonać o trafności zlokalizowania usterki to nie zapyta pracownika z serwisu jakie są objawy pracy silnika przy uszkodzonym DOZOWNIKU POWIETRZA bo jak mu opisałem na ten temat co wiem, to gość nie wyszedł z podziwu skąd ja tyle wiem na ten temat.
Nadmieniam, że komputer w samochodzie nie wykryje usterki zatartego zaworu podciśnieniowego w dozowniku powietrza, bo nie jest to usterka elektryczna, ani elektroniczna, a MECHANICZNA. Ja w swoim 407 nie kupiłem tego nieszczęsnego dozownika, gdyż przerosły mnie jego koszty, 600zł to sporo. Ograniczyłem się do odłączenia i zaślepienia wężyka podciśnienia. Teraz już nie szarpie. Dziękuję za uwagę i Pozdrawiam.
Powrót do góry
zbysz69

Dyskutant



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 70
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: 307kombi 2.0 HDI 16V 138KM 2004r teraz 145KM
Piwa: 2/3
Wysłany: Czw 12 Kwi 2012, 20:25
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


Dzięki za cenne informacje, w ciągu 2 tygodni zaślepię rurkę w swoim.
Nadmienię jeszcze, że szarpanie to rozpoczyna się chwilowym spadkiem napięcia (przygaśnięcie świateł) oraz temperatura wchodzi w zakres ok 70 stopni (otwarcie termostatu?).
Pozdrawiam
Powrót do góry
zbysz69

Dyskutant



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 70
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: 307kombi 2.0 HDI 16V 138KM 2004r teraz 145KM
Piwa: 2/3
Wysłany: Czw 12 Kwi 2012, 20:29
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


Zapomniałem dodać, że ostatnio brałem mocno pod uwagę zawór EGR. Poza tym nasilenie szarpań było znacznie większe podczas mrozów.
Powrót do góry
bnora

Czytelnik



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie
Posiadane auto: peugeot, 407, sedan, 2,0hdi, 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 12 Kwi 2012, 23:37
Temat postu:

Szarpanie silnika co 300-500km


Cześć zbysz69.
Tylko pamiętaj, zaślepienie wężyka sprawdza się wówczas, gdy masz usunięty na stałe FAP bo inaczej go wykończysz do reszty. Gdy go nie ma to po prostu nie potrzebuje on dodatkowego gorącego powietrza z turba. To wydaje się w sumie logiczne prawda?
Ponadto co do spadku napięcia przy włączaniu się czyszczenia FAP-u domyślam się, że jest to spowodowane załączającym się przy czyszczeniu wentylatorem od chłodnicy co jest normalnym procederem w 407, aby obciążyć silnik dodatkowym poborem prądu co może powodować chwilowy spadek napięcia. Jak silnik jest obciążony to wówczas intensywniej pracuje i wytwarza wyższą temp. potrzebną w procesie wypalania FAP-u.
A co do częstszego wypalania FAP-u w niskiej temperat. np. podczas mrozów, też tak miałem no i cóż znowu na logikę ma to miejsce dlatego, że silnik w aucie częściej pracuje na ssaniu zwłaszcza przy krótkich trasach typu misto- (praca-dom-sklep, itp.) i wówczas komp. analizując styl jazdy i przejechany dystans uważa, że FAP zapycha się częściej i uruchamia jego czyszczenie częściej niż zwykle. Tak ja myślę. Może się mylę, ale nie sądzę.
Ponadto pragnę dodać, iż rozwiązanie tego problemu i jego opis na forum opisał kolega o nicku "golax" i to jemu należy się przede wszystkim szacun. Zbysz69 wpisz w wyszukiwarce forum nick golax i poczytaj co mądrego on napisał na ten temat. Wówczas ja zacząłem ten wątek pod trochę inną nazwą i tam właśnie było wiele pomysłów innych osób z forum, ale golax trafił w 100% w samo sedno. Nie napisał tylko o kwestii odłączenia wężyka, to już była moja inwencja twórcza, ale póki co fura mi śmiga i jest ok, nie dostrzegam żadnych nieprawidłowości w temacie szarpania. Jak coś pojawi się niepokojącego to natychmiast dam znać.
To tyle. Pozdrawiam. Laughing
Powrót do góry
darub2

Czytelnik



Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): uk
Posiadane auto: Peugeot 407 executive 2.0 hdi 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 09 Sty 2013, 02:30
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


Witam Wszystkich, kilka miesiecy temu kupiłem peugeota 407 2.0 hdi 2005 i mam taki mały problem. Podczas jazdy na 1 biegu -czasami na 2, (na wyższychbiegach nie ma tego efektu) w przedziale 1500-2000 obr/min dosyć czesto pojawia sie takie jedno szarpnięcie ( jakby silnik na ułamek sekundy przestał pracować, takie jedno przyduszenie). Chciałem zaznaczyć ze silnik zawsze pracuje na biegu jałowym bardzo równo 800 obr/min, cicho , nie ma żadnych czkawek ani żadnych falowań obr. Odpala normalnie, nie zauważyłem tez spadku mocy. Wymieniłem filtry, olej, rożrząd. Wydaje mi sie że nie ma to napewno nic wspólnego z wypalaniem FAP-u bo problem pojawia sie zaraz po wyjechaniu z garażu. Przewertowałem setki tematów i nie znalazem identycznego przypadku. Owszem są podobne ale podczas wypalania tego fapu.
Może jest ktoś kto miał taki przypadek i chciałby sie podzielic. Każda pomoc mile widziana.
P.S. czasami jak odpalam samochód rano to czuje jakby w spalinach była jakas chemia, taki dziwny zapach. Płyn chłodniczy jest cały czas na tym samym poziomie.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot

508 SW

96 800

2016r.

50 133 km

zachodniopomorskie

Peugeot

308

64 900

2017r.

4 978 km

małopolskie

Peugeot

308 SW

49 900

2015r.

124 561 km

małopolskie

Peugeot

207

15 900

2009r.

146 000 km

wielkopolskie

Peugeot

508

52 500

2015r.

122 598 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System