Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km
darub2 napisał:
Witam Wszystkich, kilka miesiecy temu kupiłem peugeota 407 2.0 hdi 2005 i mam taki mały problem. Podczas jazdy na 1 biegu -czasami na 2, (na wyższychbiegach nie ma tego efektu) w przedziale 1500-2000 obr/min dosyć czesto pojawia sie takie jedno szarpnięcie ( jakby silnik na ułamek sekundy przestał pracować, takie jedno przyduszenie). Chciałem zaznaczyć ze silnik zawsze pracuje na biegu jałowym bardzo równo 800 obr/min, cicho , nie ma żadnych czkawek ani żadnych falowań obr. Odpala normalnie, nie zauważyłem tez spadku mocy. Wymieniłem filtry, olej, rożrząd. Wydaje mi sie że nie ma to napewno nic wspólnego z wypalaniem FAP-u bo problem pojawia sie zaraz po wyjechaniu z garażu. Przewertowałem setki tematów i nie znalazem identycznego przypadku. Owszem są podobne ale podczas wypalania tego fapu.
Może jest ktoś kto miał taki przypadek i chciałby sie podzielic. Każda pomoc mile widziana.
P.S. czasami jak odpalam samochód rano to czuje jakby w spalinach była jakas chemia, taki dziwny zapach. Płyn chłodniczy jest cały czas na tym samym poziomie.
mam taki sam problem tylko w 1.6 hdi tak czasami szarpnie. zadławi sie... przyspiesza normalnie ,
Moj mechanik mowi ze to egr. tylko egr jest strasznie drogi i nie mam pewnosci ze to to.
Dołączył: 04 Mar 2013 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 407SW 2,0Hdi 2005r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 04 Mar 2013, 22:05
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km
cieptas napisał:
darub2 napisał:
Witam Wszystkich, kilka miesiecy temu kupiłem peugeota 407 2.0 hdi 2005 i mam taki mały problem. Podczas jazdy na 1 biegu -czasami na 2, (na wyższychbiegach nie ma tego efektu) w przedziale 1500-2000 obr/min dosyć czesto pojawia sie takie jedno szarpnięcie ( jakby silnik na ułamek sekundy przestał pracować, takie jedno przyduszenie). Chciałem zaznaczyć ze silnik zawsze pracuje na biegu jałowym bardzo równo 800 obr/min, cicho , nie ma żadnych czkawek ani żadnych falowań obr. Odpala normalnie, nie zauważyłem tez spadku mocy. Wymieniłem filtry, olej, rożrząd. Wydaje mi sie że nie ma to napewno nic wspólnego z wypalaniem FAP-u bo problem pojawia sie zaraz po wyjechaniu z garażu. Przewertowałem setki tematów i nie znalazem identycznego przypadku. Owszem są podobne ale podczas wypalania tego fapu.
Może jest ktoś kto miał taki przypadek i chciałby sie podzielic. Każda pomoc mile widziana.
P.S. czasami jak odpalam samochód rano to czuje jakby w spalinach była jakas chemia, taki dziwny zapach. Płyn chłodniczy jest cały czas na tym samym poziomie.
mam taki sam problem tylko w 1.6 hdi tak czasami szarpnie. zadławi sie... przyspiesza normalnie ,
Moj mechanik mowi ze to egr. tylko egr jest strasznie drogi i nie mam pewnosci ze to to.
Miałem podobny problem w 2,0Hdi - u mnie wystarczyło wymontować EGR i umyć go w benzynie. Był cały w sadzy. W tej chwili - minął ponad rok od tego czasu - żaden podobny objaw nie wystąpił.
Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km
Witam,
tak z ciekawości przetestowałem ta metodę z zatkaniem przewodu podciśnieniowego... działa od ręki i natychmiast silnik się uspokaja. Jak rozumiem z opisów oznacza to że niewłaściwie u mnie pracuje zawór z ciepłym powietrzem z turbiny które powinno wystarczyć do prawidłowej pracy silnika podczas wypalania fapu? Tylko jak sprawdzam tak manualnie ten zawór od ciepłego powietrza to chodzi bardzo ładnie, płynnie nie zacina się. może więc nie dostaje właściwego podciśnienia z tej rurki?? choc nie jest nigdzie ani zagięta ani uszkodzona... hmm ciekawe. _________________ pozdrawiam
rotor
Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km
mialem ten sam problem. wymienilem egr na nowy(pokazywalo bledy) po jakims czasie szarpanie wrocilo(tygodniu) wyjechalem na autostrade 20 moze 30km 110km/h na 5 biegu (2.0Hdi) pomoglo troszke po szarpalo ale efekt po problemie. Zadne elektrozawory!!!!!!!!
Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km
poselzaba napisał:
mialem ten sam problem. wymienilem egr na nowy(pokazywalo bledy) po jakims czasie szarpanie wrocilo(tygodniu) wyjechalem na autostrade 20 moze 30km 110km/h na 5 biegu (2.0Hdi) pomoglo troszke po szarpalo ale efekt po problemie. Zadne elektrozawory!!!!!!!!
Szarpniecie szarpnięciu nie równe. U mnie to był problem z egr u ciebie mogło byc co innego.
Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km
Witam
U mnie też występuje problem z utratą mocy przy wypalaniu FAP i TYLKO przy wypalaniu FAP.
Utrata jest bardzo odczuwalna - tak, jakby turbo w ogóle nie działało, czyli jakieś 50%.
Co do tej pory zrobiłem:
1. Element dolotu z przepustnicami: wykręciłem, przeczyściłem, naprawiłem*, sprawdziłem - jest sprawny.
2. Przewody podciśnieniowe: naprawiłem**, sprawdziłem.
3. EGR: wykręciłem, przeczyściłem.
4. Turbina jest "nówka" - po kompleksowej regeneracji. (Zrobione wcześniej i nie ma związku akurat z tą przypadłością).
5. Oleje, filtry (łącznie z filtrem paliwa) świeżo wymienione.
6. Paliwo jest OK.
7. Czynnik dopalający (sławetny ELYOS, czy jakoś tak) jest.
8. Błędów komputer nie wskazuje - mam PP2000 i Diagbox.
* Mieszek sterujący przepustnicą. zimnego powietrza miał ułamany króciec, na który zakłada się wąż podciśnieniowy.
Króciec odciąłem, mieszek rozwierciłem, lekko nagwintowałem, wstawiłem spreparowany (bez membrany) wentyl od roweru uszczelniając połączenie odpowiednim silikonem - do 350sC
Podłączając dużą strzykawkę i tworząc podciśnienie na mieszku przepustnica zamyka się i działa bardzo płynnie, nie chwyta "lewego powietrza".
** Przewód podciśnieniowy przy elektrozaworze sterującym przepustnicą ciepłego powietrza był nieszczelny.
Kawałek nowego węża grubościennego załatwił sprawę.
A problem występuje nadal... :(
Co prawda w celach sprawdzenia - idąc za radą kol. "bnora" - odłączyłem i zaślepiłem wąż podciśnieniowy sterowania przepustnicą dławiącą zimnego powietrza i to pomogło... ale wolałbym zwalczyć temat, a nie go obchodzić i zniszczyć sobie do reszty FAP, niemniej jednak koledze "bnora" oraz "golax" - bardzo dziękuję za naprowadzenie na - mam nadzieję - odpowiedni trop.
Teraz kilka pytań:
1) Jeśli wszystko powyższe jest zrobione poprawnie, to zostają już chyba do sprawdzenia elektrozawory sterujące (te 2szt. zamontowane pod alternatorem) - poprawcie mnie proszę, jeśli się mylę?
2) Na obydwu elektrozaworach są 2 króćce: a) oznaczony jako VAC, b) oznaczony jako OUT.
Rozumiem, że na wejście VAC podłączamy wąż podciśnienia idący z pompy VACUUM, a na OUT wąż idący do mieszka odpowiedniej przepustnicy?
3) Czy obydwa elektrozawory (zimne / ciepłe powietrze) powinny być identyczne (te same oznaczenia), czy inne?
Pytam, bo auto kupiłem jakiś czas temu i nie jedną "rzeźbę" w nim zdążyłem już namierzyć.
4) Jeśli tworzę podciśnienie na złączu VAC elektrozaworu (elektrozawór "w stanie spoczynku", a zaślepiam złącze OUT, to czy przez niego powinno swobodnie przepływać powietrze? Czy jeśli powietrze przepływa, to oznacza to uszkodzenie elektrozaworu?
5) Czujnik temperatury powietrza dolotowego - jak mniemam, to zwykły termistor o odpowiednich parametrach i jeśli byłby uszkodzony, to czy komputer zasygnalizuje jakiś błąd?
Czy jego uszkodzenie miałoby wpływ na tak znaczną utratę mocy?
Czy wiecie jakie parametry powinien on mieć?
6) Jeśli elektrozawory okażą się być sprawne, to co jeszcze można sprawdzić / zrobić , żeby to diabelstwo zaczęło normalnie jeździć podczas wypalania FAP?
Za wszelką pomoc bardzo kolegom z góry dziękuję.
P.S.
Błagam - nie piszcie "jedź do mechanika, który się na tym zna", bo co pojadę do "znających" się, to jestem o kilka stów biedniejszy, a temat nadal jest nierozwiązany... Z resztą tak jest praktycznie z każdym tematem "szwankującego" Peugeota... Nawet w ASO, a może ZWŁASZCZA w ASO kasiorę z klientów zdzierają gadając dyrdymały o wymienionych komponentach, naprawach, które były albo bezpodstawne, albo nic nie wnoszące do tematu, albo o tych które TRZEBA zrobić, bo "inaczej Panie się nie da", a później rozkładają ręce...
Ostatnio zmieniony przez padrosek dnia Pon 21 Lip 2014, 12:56, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km
Jeżeli fap chce sie przeczyscic to grzeją się lusterka na zewnątrz i chyba czesciej to sie dzieje niż 500 km
Może kupiłeś autko bez fapa czy może ktoś go wywalił a potem mechanik elektryk nie poradził sobie z oprogramowaniem ;p bo ja nie miałem fapa i mi co 100 km rzucało autem ale wyjaśniłem sobie z nim to na boku i oddał mi kasę i pojechałem do boscha to też problemów co nie miara , bo żeby autko chodziło prawidłowo musisz mieć oprogramowanie z identycznego auta co masz tylko które było bez fap czyli takich aut co na ukraine szły itd
Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km
Kolego "towdy",
Jednemu dodatkowe dopalanie sadzy na FAP będzie włączać się co 100km, innemu co 300km, a jeszcze innemu co 500km...
To wszystko zależy od bardzo wielu czynników, m.in.:
- gdzie jeździsz (trasa, miasto),
- jak prowadzisz (but non stop, umiarkowanie, spokojnie),
- jakości paliwa, jakość oleju,
- kondycji filtrów (powietrze, paliwo, olej),
- kondycji układu dolotowego i sterującego dolotem (powietrze, przewody podciśnieniowe, przewody powietrzne, intercooler, itp.)
- itd., itp... słowem od wszystkiego, co ma wpływ na spalanie czyli na wydzielanie spalin, które to zapychają filtr.
Powracając do mojego wcześniejszego postu:
Sprawdziłem dziś działanie elektrozaworów (sterujących mieszkami przepustnic ciepłego i zimnego powietrza) - jest taka możliwość w Diagbox.
Elektrozawory (przynajmniej elektrycznie) wydają się być sprawne - otwierają i zamykają przepustnice...
Martwi mnie to, bo był to mój ostatni bastion, żeby wyeliminować szarpanie przy wypalaniu FAP...
Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km
Zrób tak jak ktoś kiedyś pisał , wyciąg przemyj woda przez 30 minut i zrób przez komputer że został on wymieniony i tyle... Jak dalej będzie szarpać to nie wiem....
Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km
Jak to wszystko czytam to powiem tak....... mam identycznie i co??
Zrobiłem już wszystko co najmądrzejsi opisali, elektrozawory, podciśnienie.. itp.itd. Zrobiłem - w sensie sprawdziłem. Diagnoza absolutnie w 100% się potwierdza, ta diagnoza która mówi że jeśli zaślepimy rurkę nie pozwalając zamknąć się dopływowi zimnego powietrza podczas wypalania to wszystko gites. Robiłem sprawdzenie tej metody "na chama". Tzn. gdy zaczął się wypalać fap i obroty oszalały zjechałem na bok, rozgrzebałem i na "otwartej ranie" zatkałem na chwilę rurkę podciśnieniową i natychmiast spokój... obroty wzorowe. Jak odetkam natychmiast obroty szaleją. Mechanicznie zawory sprawne , nie zacinają się, nie są zatarte i pięknie chodzą, odbijają na sprężynie... bajka, rurki cacy bez uszkodzeń. Reasumując... wszystko wiemy, znamy pośrednio przyczynę ... i co? jesteśmy bezradni - autko sobie co kilkaset km faluje nic sobie nie robiąc z naszej wiedzy. Ja tak mam od kilku sezonów i nauczyłem się z tym żyć, co nie znaczy że mnie to nie wk.... . Pół biedy jak autostrada, cisnę i nawet nie zauważę jak się uspokoi po kilkunasu km. ale jak w mieście to dramat. Nawet nie spytam czy ktoś z posiadaczy Fap-a sobie z tym poradził bo wiara mnie opuściła. _________________ pozdrawiam
rotor
Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km
Inna mapa czy tam oprogramowanie autka , wycięty fap i smrodzić ile wlezie Bo skoro to przy wypalaniu sie dzieje to co innego pomoże jak wycięcie i nowa mapa...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.