Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cieptas

Dyskutant



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 92
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Peugeot 407 1.6 hdi 2005
Piwa: 3/8
Wysłany: Sro 16 Sty 2013, 21:01
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


darub2 napisał:
Witam Wszystkich, kilka miesiecy temu kupiłem peugeota 407 2.0 hdi 2005 i mam taki mały problem. Podczas jazdy na 1 biegu -czasami na 2, (na wyższychbiegach nie ma tego efektu) w przedziale 1500-2000 obr/min dosyć czesto pojawia sie takie jedno szarpnięcie ( jakby silnik na ułamek sekundy przestał pracować, takie jedno przyduszenie). Chciałem zaznaczyć ze silnik zawsze pracuje na biegu jałowym bardzo równo 800 obr/min, cicho , nie ma żadnych czkawek ani żadnych falowań obr. Odpala normalnie, nie zauważyłem tez spadku mocy. Wymieniłem filtry, olej, rożrząd. Wydaje mi sie że nie ma to napewno nic wspólnego z wypalaniem FAP-u bo problem pojawia sie zaraz po wyjechaniu z garażu. Przewertowałem setki tematów i nie znalazem identycznego przypadku. Owszem są podobne ale podczas wypalania tego fapu.
Może jest ktoś kto miał taki przypadek i chciałby sie podzielic. Każda pomoc mile widziana.
P.S. czasami jak odpalam samochód rano to czuje jakby w spalinach była jakas chemia, taki dziwny zapach. Płyn chłodniczy jest cały czas na tym samym poziomie.



mam taki sam problem tylko w 1.6 hdi tak czasami szarpnie. zadławi sie... przyspiesza normalnie ,

Moj mechanik mowi ze to egr. tylko egr jest strasznie drogi i nie mam pewnosci ze to to.
Powrót do góry
cieptas

Dyskutant



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 92
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Peugeot 407 1.6 hdi 2005
Piwa: 3/8
Wysłany: Czw 28 Lut 2013, 20:18
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


wymieniłem egr na inny uzywany i problem znikła... auto wogole nie szarpie nie dławi sie
Powrót do góry
Lachu

Czytelnik



Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2,0Hdi 2005r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 04 Mar 2013, 22:05
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


cieptas napisał:
darub2 napisał:
Witam Wszystkich, kilka miesiecy temu kupiłem peugeota 407 2.0 hdi 2005 i mam taki mały problem. Podczas jazdy na 1 biegu -czasami na 2, (na wyższychbiegach nie ma tego efektu) w przedziale 1500-2000 obr/min dosyć czesto pojawia sie takie jedno szarpnięcie ( jakby silnik na ułamek sekundy przestał pracować, takie jedno przyduszenie). Chciałem zaznaczyć ze silnik zawsze pracuje na biegu jałowym bardzo równo 800 obr/min, cicho , nie ma żadnych czkawek ani żadnych falowań obr. Odpala normalnie, nie zauważyłem tez spadku mocy. Wymieniłem filtry, olej, rożrząd. Wydaje mi sie że nie ma to napewno nic wspólnego z wypalaniem FAP-u bo problem pojawia sie zaraz po wyjechaniu z garażu. Przewertowałem setki tematów i nie znalazem identycznego przypadku. Owszem są podobne ale podczas wypalania tego fapu.
Może jest ktoś kto miał taki przypadek i chciałby sie podzielic. Każda pomoc mile widziana.
P.S. czasami jak odpalam samochód rano to czuje jakby w spalinach była jakas chemia, taki dziwny zapach. Płyn chłodniczy jest cały czas na tym samym poziomie.



mam taki sam problem tylko w 1.6 hdi tak czasami szarpnie. zadławi sie... przyspiesza normalnie ,

Moj mechanik mowi ze to egr. tylko egr jest strasznie drogi i nie mam pewnosci ze to to.


Miałem podobny problem w 2,0Hdi - u mnie wystarczyło wymontować EGR i umyć go w benzynie. Był cały w sadzy. W tej chwili - minął ponad rok od tego czasu - żaden podobny objaw nie wystąpił.
Powrót do góry
rotors

Debiutant



Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Milanówek
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 HDI 2004
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 09 Maj 2013, 09:04
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


Witam,
tak z ciekawości przetestowałem ta metodę z zatkaniem przewodu podciśnieniowego... działa od ręki i natychmiast silnik się uspokaja. Jak rozumiem z opisów oznacza to że niewłaściwie u mnie pracuje zawór z ciepłym powietrzem z turbiny które powinno wystarczyć do prawidłowej pracy silnika podczas wypalania fapu? Tylko jak sprawdzam tak manualnie ten zawór od ciepłego powietrza to chodzi bardzo ładnie, płynnie nie zacina się. może więc nie dostaje właściwego podciśnienia z tej rurki?? choc nie jest nigdzie ani zagięta ani uszkodzona... hmm ciekawe.
_________________
pozdrawiam
rotor
Powrót do góry
poselzaba

Dyskutant



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 55
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dublin, Nowy Sącz
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDi 2005
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 08 Cze 2013, 01:48
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


mialem ten sam problem. wymienilem egr na nowy(pokazywalo bledy) po jakims czasie szarpanie wrocilo(tygodniu) wyjechalem na autostrade 20 moze 30km 110km/h na 5 biegu (2.0Hdi) pomoglo troszke po szarpalo ale efekt Smile po problemie. Zadne elektrozawory!!!!!!!!
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Reklama








Wysłany: Sob 08 Cze 2013, 01:48
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
cieptas

Dyskutant



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 92
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Peugeot 407 1.6 hdi 2005
Piwa: 3/8
Wysłany: Sob 08 Cze 2013, 14:09
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


poselzaba napisał:
mialem ten sam problem. wymienilem egr na nowy(pokazywalo bledy) po jakims czasie szarpanie wrocilo(tygodniu) wyjechalem na autostrade 20 moze 30km 110km/h na 5 biegu (2.0Hdi) pomoglo troszke po szarpalo ale efekt Smile po problemie. Zadne elektrozawory!!!!!!!!


Szarpniecie szarpnięciu nie równe. U mnie to był problem z egr u ciebie mogło byc co innego.
Powrót do góry
padrosek

Debiutant



Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2.0 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Lip 2014, 09:40
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


Witam

U mnie też występuje problem z utratą mocy przy wypalaniu FAP i TYLKO przy wypalaniu FAP.
Utrata jest bardzo odczuwalna - tak, jakby turbo w ogóle nie działało, czyli jakieś 50%.

Co do tej pory zrobiłem:
1. Element dolotu z przepustnicami: wykręciłem, przeczyściłem, naprawiłem*, sprawdziłem - jest sprawny.
2. Przewody podciśnieniowe: naprawiłem**, sprawdziłem.
3. EGR: wykręciłem, przeczyściłem.
4. Turbina jest "nówka" - po kompleksowej regeneracji. (Zrobione wcześniej i nie ma związku akurat z tą przypadłością).
5. Oleje, filtry (łącznie z filtrem paliwa) świeżo wymienione.
6. Paliwo jest OK.
7. Czynnik dopalający (sławetny ELYOS, czy jakoś tak) jest.
8. Błędów komputer nie wskazuje - mam PP2000 i Diagbox.

* Mieszek sterujący przepustnicą. zimnego powietrza miał ułamany króciec, na który zakłada się wąż podciśnieniowy.
Króciec odciąłem, mieszek rozwierciłem, lekko nagwintowałem, wstawiłem spreparowany (bez membrany) wentyl od roweru uszczelniając połączenie odpowiednim silikonem - do 350sC
Podłączając dużą strzykawkę i tworząc podciśnienie na mieszku przepustnica zamyka się i działa bardzo płynnie, nie chwyta "lewego powietrza".

** Przewód podciśnieniowy przy elektrozaworze sterującym przepustnicą ciepłego powietrza był nieszczelny.
Kawałek nowego węża grubościennego załatwił sprawę.

A problem występuje nadal... :(

Co prawda w celach sprawdzenia - idąc za radą kol. "bnora" - odłączyłem i zaślepiłem wąż podciśnieniowy sterowania przepustnicą dławiącą zimnego powietrza i to pomogło... ale wolałbym zwalczyć temat, a nie go obchodzić i zniszczyć sobie do reszty FAP, niemniej jednak koledze "bnora" oraz "golax" - bardzo dziękuję za naprowadzenie na - mam nadzieję - odpowiedni trop.

Teraz kilka pytań:
1) Jeśli wszystko powyższe jest zrobione poprawnie, to zostają już chyba do sprawdzenia elektrozawory sterujące (te 2szt. zamontowane pod alternatorem) - poprawcie mnie proszę, jeśli się mylę?

2) Na obydwu elektrozaworach są 2 króćce: a) oznaczony jako VAC, b) oznaczony jako OUT.
Rozumiem, że na wejście VAC podłączamy wąż podciśnienia idący z pompy VACUUM, a na OUT wąż idący do mieszka odpowiedniej przepustnicy?

3) Czy obydwa elektrozawory (zimne / ciepłe powietrze) powinny być identyczne (te same oznaczenia), czy inne?
Pytam, bo auto kupiłem jakiś czas temu i nie jedną "rzeźbę" w nim zdążyłem już namierzyć.


4) Jeśli tworzę podciśnienie na złączu VAC elektrozaworu (elektrozawór "w stanie spoczynku", a zaślepiam złącze OUT, to czy przez niego powinno swobodnie przepływać powietrze? Czy jeśli powietrze przepływa, to oznacza to uszkodzenie elektrozaworu?

5) Czujnik temperatury powietrza dolotowego - jak mniemam, to zwykły termistor o odpowiednich parametrach i jeśli byłby uszkodzony, to czy komputer zasygnalizuje jakiś błąd?
Czy jego uszkodzenie miałoby wpływ na tak znaczną utratę mocy?
Czy wiecie jakie parametry powinien on mieć?

6) Jeśli elektrozawory okażą się być sprawne, to co jeszcze można sprawdzić / zrobić , żeby to diabelstwo zaczęło normalnie jeździć podczas wypalania FAP?

Za wszelką pomoc bardzo kolegom z góry dziękuję.

P.S.
Błagam - nie piszcie "jedź do mechanika, który się na tym zna", bo co pojadę do "znających" się, to jestem o kilka stów biedniejszy, a temat nadal jest nierozwiązany... Z resztą tak jest praktycznie z każdym tematem "szwankującego" Peugeota... Nawet w ASO, a może ZWŁASZCZA w ASO kasiorę z klientów zdzierają gadając dyrdymały o wymienionych komponentach, naprawach, które były albo bezpodstawne, albo nic nie wnoszące do tematu, albo o tych które TRZEBA zrobić, bo "inaczej Panie się nie da", a później rozkładają ręce...


Ostatnio zmieniony przez padrosek dnia Pon 21 Lip 2014, 12:56, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
leszcz 407 sw 2.0hdi

Auto Maniak



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 876
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kołobrzeg
Posiadane auto: 407 sw -2.0 hdi, 5008-2.0 HDI,Citroen c3-1,4 HDI, P.308- 1,6HDI
Piwa: 79/1
Wysłany: Pon 21 Lip 2014, 10:53
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


Problem z czujnikiem temeratury pow dolotowego niedawno przerabiałem.
http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=212765

Rezystancja tego termistora to 10 kohm przy 20 stopniach temp.
Powrót do góry
towdy

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 141
Skąd jesteś (miejscowość / region): Andrychów
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 hdi
Piwa: 6/1
Wysłany: Pon 21 Lip 2014, 15:20
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


Jeżeli fap chce sie przeczyscic to grzeją się lusterka na zewnątrz i chyba czesciej to sie dzieje niż 500 km Wink
Może kupiłeś autko bez fapa czy może ktoś go wywalił a potem mechanik elektryk nie poradził sobie z oprogramowaniem ;p bo ja nie miałem fapa i mi co 100 km rzucało autem ale wyjaśniłem sobie z nim to na boku i oddał mi kasę i pojechałem do boscha to też problemów co nie miara , bo żeby autko chodziło prawidłowo musisz mieć oprogramowanie z identycznego auta co masz tylko które było bez fap czyli takich aut co na ukraine szły itd
Powrót do góry
padrosek

Debiutant



Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2.0 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Lip 2014, 16:06
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


Kolego "towdy",

Jednemu dodatkowe dopalanie sadzy na FAP będzie włączać się co 100km, innemu co 300km, a jeszcze innemu co 500km...
To wszystko zależy od bardzo wielu czynników, m.in.:
- gdzie jeździsz (trasa, miasto),
- jak prowadzisz (but non stop, umiarkowanie, spokojnie),
- jakości paliwa, jakość oleju,
- kondycji filtrów (powietrze, paliwo, olej),
- kondycji układu dolotowego i sterującego dolotem (powietrze, przewody podciśnieniowe, przewody powietrzne, intercooler, itp.)
- itd., itp... słowem od wszystkiego, co ma wpływ na spalanie czyli na wydzielanie spalin, które to zapychają filtr.

Powracając do mojego wcześniejszego postu:

Sprawdziłem dziś działanie elektrozaworów (sterujących mieszkami przepustnic ciepłego i zimnego powietrza) - jest taka możliwość w Diagbox.
Elektrozawory (przynajmniej elektrycznie) wydają się być sprawne - otwierają i zamykają przepustnice...
Martwi mnie to, bo był to mój ostatni bastion, żeby wyeliminować szarpanie przy wypalaniu FAP...

Jakieś pomysły?
Powrót do góry
towdy

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 141
Skąd jesteś (miejscowość / region): Andrychów
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 hdi
Piwa: 6/1
Wysłany: Wto 22 Lip 2014, 16:52
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


Zrób tak jak ktoś kiedyś pisał , wyciąg przemyj woda przez 30 minut i zrób przez komputer że został on wymieniony i tyle... Jak dalej będzie szarpać to nie wiem....
Powrót do góry
elcojot

Czytelnik



Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Krosno
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 HDI 136
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 04 Paź 2014, 14:42
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


mam podobny problem, macie panowie jakąś diagnoze?
Powrót do góry
rotors

Debiutant



Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Milanówek
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 HDI 2004
Piwa: 0/3
Wysłany: Pią 10 Paź 2014, 21:11
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


Jak to wszystko czytam to powiem tak....... mam identycznie i co??
Zrobiłem już wszystko co najmądrzejsi opisali, elektrozawory, podciśnienie.. itp.itd. Zrobiłem - w sensie sprawdziłem. Diagnoza absolutnie w 100% się potwierdza, ta diagnoza która mówi że jeśli zaślepimy rurkę nie pozwalając zamknąć się dopływowi zimnego powietrza podczas wypalania to wszystko gites. Robiłem sprawdzenie tej metody "na chama". Tzn. gdy zaczął się wypalać fap i obroty oszalały zjechałem na bok, rozgrzebałem i na "otwartej ranie" zatkałem na chwilę rurkę podciśnieniową i natychmiast spokój... obroty wzorowe. Jak odetkam natychmiast obroty szaleją. Mechanicznie zawory sprawne , nie zacinają się, nie są zatarte i pięknie chodzą, odbijają na sprężynie... bajka, rurki cacy bez uszkodzeń. Reasumując... wszystko wiemy, znamy pośrednio przyczynę ... i co? jesteśmy bezradni - autko sobie co kilkaset km faluje nic sobie nie robiąc z naszej wiedzy. Ja tak mam od kilku sezonów i nauczyłem się z tym żyć, co nie znaczy że mnie to nie wk.... . Pół biedy jak autostrada, cisnę i nawet nie zauważę jak się uspokoi po kilkunasu km. ale jak w mieście to dramat. Nawet nie spytam czy ktoś z posiadaczy Fap-a sobie z tym poradził bo wiara mnie opuściła.
_________________
pozdrawiam
rotor
Powrót do góry
towdy

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 141
Skąd jesteś (miejscowość / region): Andrychów
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 hdi
Piwa: 6/1
Wysłany: Wto 14 Paź 2014, 16:20
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


Inna mapa czy tam oprogramowanie autka , wycięty fap i smrodzić ile wlezie Smile Bo skoro to przy wypalaniu sie dzieje to co innego pomoże jak wycięcie i nowa mapa...
Powrót do góry
poselzaba

Dyskutant



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 55
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dublin, Nowy Sącz
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDi 2005
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 27 Paź 2014, 22:03
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km


przeglądnij wszystkie przewody przy elektrozaworach a najlepiej przyklej je klejem na cieplo Smile
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot3008

87 300

2020r.

155 211 km

podkarpackie

Peugeot508

55 900

2015r.

200 000 km

śląskie

Peugeot5008

86 800

2021r.

125 000 km

małopolskie

Peugeot3008

81 800

2019r.

79 000 km

małopolskie

Peugeot2008

37 900

2016r.

175 871 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System