Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km
Kolego rotors jak zatkasz wężyk jest O.K. Ale może w środku zawór nie reagować na wężyk jak jest podpięty? Nie wiem taki chwilowy pomysł. Dzisiaj zamówiłem część o szumnej nazwie DOZOWNIK POWIETRZA (magnetti marelli udało mi się znaleźć ją taniej niż w serwisie bo serwis to 900 zł) chyba oryginał, po weekendzie wymienię go i dam Wam znac czy to w czymś pomogło, nawet zrobię specjalnie cało dniową zamuloną traskę po mieście i będę sprawdzał lusterka, żeby powiedzieć co i jak w temacie.
Witam wszystkich.
Użytkuję silnik 2,0HDI z FAP z 2004r. Po paru latach auto zaczęło się dziwnie zachowywać.
Podczas wypalania fapu bardzo się dławiło i szarpało. We Wrocławiu byłem u wielu mechaników (pięć warsztatów od francuzów). Nikt nie wiedział o czym mówię. Pomogło mi czytanie neta i sam wpadłem na zdiagnozowanie problemu.
Generalnie szarpanie (dławienie się silnika) jest spowodowane złym działaniem przepustnicy gorącego powietrza w dozowniku (czas wypalania fapu).
Podczas wypalania jedna przepustnica się zamyka (ta która normalnie zasila silnik schłodzonym powietrzem) i druga powinna się otworzyć (ta która dozuje nieschłodzone powietrze z intercoolera). Zamyka się jedna, druga natomiast się zacina i silnik nie jest zasilany powietrzem. I to jest przyczyna szarpania, gazowywania na wolnych obrotach. Łatwo to sprawdzić odłączając przewód z podciśnieniem od stertowania przepustnicą powietrza zimnego (żadne błędy się nie pojawią, komputer nic nie wie o położeniu przepustnicy, nie wie w jakim jest położeniu i dlatego komputer nie wywala błędu). Jak przyjdzie okres wypalania nie zaobserwujecie żadnego szarpania. Bo porostu przepustnica się nie zamknie i silnik będzie poprawnie zasilany powietrzem.
Dlaczego przepustnica się nie zamyka. To jest pytanie. Może być kilka przyczyn. Uszkodzony dozownik (koszt zamiennika ~250zł ). Uszkodzony elektro-zawór sterujący dopływem powietrza lub uszkodzony przewód łączący elektrozawór z dozownikiem. Ja wymieniłem elektrozawór na nowy i kicha. Kupiłem nowy dozownik i kicha. Przyczyną zacinania się przepustnicy okazał się pęknięty gumowy odcinek przewodu przy elektrozaworze.
Po zdemontowaniu starego dozownika, mogę jedynie stwierdzić, że nowy działa lżej i płynniej. Nie wyczuwa się minimalnego zacinania przepustnicy na starcie (sprawdzałem to ręcznie palcem).
Podsumowując, jeżeli to problem w dozowaniu powietrza to:
-szarpanie diagnozujemy odłączając przewód sterujący przepustnicą pow. zimnego i czekamy na wypalanie. U mnie podczas takiego wypalania silnik jak ręką odjął zapomniał o szarpaniu. Jedynie stracił minimalnie na mocy podczas wypalania fapu.
- jak macie dostęp do kompa to można nakazać przeprowadzenie testu działania przepustnic (przewody muszą być szczelne) i po ściągnięciu przewodów dolotowych naocznie zaobserwować pracę przepustnic (potrzebne jest podciśnienie – uruchomić na chwilkę przed testem autko)
Jak coś potrzebujecie się więcej dowiedzieć to pytajcie na prv. Dużo mogę opowiadać o tej przypadłości. Jeździłem z nią kilka lat. Już prawie fap chciałem wyciąć. _________________ Jarek
Re: ( Peugeot 407 ) szarpanie silnikiem co 300-500km
Potwierdzam, przyczyną szarpania podczas gdy wypalaniu jest fap, była zablokowana klapka od gorącego powietrza. Wymysłem dokładnie benzyną klapkę i tuleje metalową w której ona chodzi, dodatkowo wymyłem oba czujniki na których było dobre 3mm mazi. Jak narazie nic nie szarpie a fap już się chyba raz wypalał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.