Witam. Zaczynajac od poczatku, problem nie dotyczy mnie tylko mojego ojca, ma taki sam samochod jak ja czyli 407 2.0 HDI 136km. Wczoraj przy powrocie do domu autostradą, przy prędkości 160km/h nastąpił jakiś wybuch (?) pod maską (?), w tym momencie zapalił się check engine i pojawił się komunikat zwiazany z filtrem FAP. Ojciec zjechał na postój obejrzał wszystko po czym kontynuował trasę, z tym że auto straciło moc, ledwo rozpedzalo się do 130km/h, dojechał do domu i na tym się skonczyło. Dziś postanowiłem zczytać błędy z jego komputera, ale zanim to zrobilem, po przygazówce pojawiają się straszne kłęby czarnego dymu, oczywiscie spaliny osadzily się na chodniku. Po odczycie błędów komputer wypluł 3 błędy:
- P0299 (Sygnał ciśnienia turbosprężarki : Ciśnienie zbyt niskie w stosunku do wartości zadanej)
- P1447 (Sygnał czujnika różnicy ciśnienia w układzie wydechowym : Filtr czasteczek zatkany)
Dodatkowo auto straciło moc, przy mocnym wcisnieciu gazu auto jedzie, lecz strasznie dymi, po puszczeniu gazu nastepuje szarpanie.
Teraz moje pytanie jest takie, od czego zacząć, co zrobić z tymi usterkami? Planuję zacząć od samego filtra, czyli zdemontować go samemu i wyczyścić w jakiś sposob, niestety nie mam zadnego poradnika jak demontować EGR i FAP, bo co do turbiny to podejrzewam że problem zniknie po wyeliminowaniu dwóch pozostałych. Czekam na opinię i podpowiedzi ekspertów. Czy warto to czyścić, usuwać czy wymieniać?
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 1134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Nie 15 Paź 2017, 19:28
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Wybuch filtra? podczas jazdy
D6AX07U6P0 - 4 - 07/12/2011 Informacje : Kod usterki P0299 (Kalkulator kontroli silnika)
Kalkulator silnika DELPHI DCM3.5 połączony 2
Kod usterki P0299
Sformułowanie posprzedażne kodu błędu Regulacja ciśnienia doładowania : Ciśnienie powietrza niższe od wartości zadanej
Opis diagnostyki Możliwość 1 ;- Obroty silnika zawierają się pomiędzy 2500 i 3500 obr/min- Moment silnika niższy od 280 Nm- Zmierzone ciśnienie powietrza doładowanego jest niższe o 900 mbarów od wartości zadanej w czasie 6 sek
Możliwość 2 ;- Obroty silnika zawierają się pomiędzy 2000 i 2500 obr/min- Moment obrotowy silnika zawarty pomiędzy 320 i 340 Nm- Zmierzone ciśnienie powietrza doładowanego jest niższe o 450 mbarów od wartości zadanej w czasie 6 sek
Możliwość 3 ;- Obroty silnika zawierają się pomiędzy 1500 i 3500 obr/min- Moment silnika równy 300 Nm- Zmierzone ciśnienie powietrza doładowanego jest niższe o 500 mbarów od wartości zadanej w czasie 6 sek
Warunki aktywacji diagnostyki Muszą wystąpić następujące warunki- Obroty silnika wyższe od 1500 obr/min- Moment obrotowy większy od 100 Nm
Warunki ustąpienia usterki Jazda z ciepłym silnikiem w czasie 5 min, z licznymi przyspieszeniami z pełnym obciążeniem w czasie 10 sek, po których zdejmowana jest noga z gazu
Tryby zdegradowane, jeżeli usterka obecna Dezaktywacja żądania regeneracji filtra cząstek stałych przez narzędzie diagnostyczne
Wyłączenie funkcji recyrkulacji spalin
Odcięcie funkcji odzysku ciepła spalin
Wyłączenie regeneracji przez wymuszenie trybu normalnego (Brak regulacji wtórnej ani regulacji recyrkulacji spalin)
Zapalenie lampki kontrolnej i/lub komunikat alarmowy Kontrolka MIL
Główne możliwe objawy odczuwane przez klienta Szarpanie, gaśnięcie silnika
Odgłosy
Brak mocy
Dym wydobywa się z układu wydechowego
Zużycie oleju napędowego nieco większe
Przeciek płynu / Zapachy
Utrata hamowania
Strefy podejrzane Czujnik ciśnienia atmosferycznego
Filtr powietrza
Przepływomierz
Linia powietrza pomiędzy sprężarką i dozownikami
Linia powietrza między dozownikiem i silnikiem (włącznie z przyłączem zaworu recyrkulacji spalin)
Chłodnica powietrza doładowania
Czujnik ciśnienia doładowania
Turbosprężarka
Elektrozawór turbosprężarki
Sygnał dodatkowy położenia turbosprężarki
Czujnik odwzorowania pozycji turbosprężarki
Zawór recyrkulacji spalin
Sygnalizacja polozenia zaworu recyrkulacji spalin
Olej
miska olejowa
Filtr ssawny oleju
pompa olejowa
Układ smarowania turbosprężarki
pompa próżniowa
Obieg próżni
Wiązka elektryczna
D6AX07Z7P0 - 4 - 07/12/2011 Informacje : Kod usterki P0490 (Kalkulator kontroli silnika)
Kalkulator silnika DELPHI DCM3.5 połączony 2
Kod usterki P0490
Sformułowanie posprzedażne kodu błędu Zawór EGR : Pozycja nieprawidłowa (Zbyt zamknięty)
Opis diagnostyki Pozycja zmierzona jest większa od zadanej o ponad 40 % w czasie 6 sek
Warunki aktywacji diagnostyki przy pracujacym silniku
Warunki ustąpienia usterki Jazda z silnikiem ciepłym w czasie 5 min pozostając poniżej 2500 obr/min przy połowie obciążenia
Tryby zdegradowane, jeżeli usterka obecna Dezaktywacja uczenia zaworu recyrkulacji spalin
Wyłączenie funkcji recyrkulacji spalin
Odwracalna dezaktywacja ograniczenia prędkości samochodu
Odwracalna dezaktywacja regulacji prędkości samochodu
Zapalenie lampki kontrolnej i/lub komunikat alarmowy Kontrolka MIL
Główne możliwe objawy odczuwane przez klienta Szarpanie, gaśnięcie silnika
Dym wydobywa się z układu wydechowego
Brak mocy
Odgłosy
Zużycie oleju napędowego nieco większe
Strefy podejrzane Zawór recyrkulacji spalin
Złącza
Wiązka elektryczna
Filtr cząstek stałych
D6AX0884P0 - 4 - 06/12/2011 Informacje : Kod usterki P1447 (Kalkulator ECU silnika)
Kalkulator silnika DELPHI DCM3.5 połączony 2
Kod usterki P1447
Sformułowanie posprzedażne kodu błędu Filtr cząstek stałych : Wykryty zatkany
Opis diagnostyki Filtr czasteczek zatkany
Możliwość 1 ;Różnica ciśnienia na filtrze cząstek stałych jest większa przez 3 s przy 490 mbarach dla wydatku objętościowego na zaciskach filtra cząstek stałych 200 000 litrów/h
Możliwość 2 ;Różnica ciśnienia na filtrze cząstek stałych jest większa przez 3 s przy 630 mbarach dla wydatku objętościowego na zaciskach filtra cząstek stałych 300 000 litrów/h (Obroty silnika około 4000 obr/min)
Możliwość 3 ;Różnica ciśnienia na filtrze cząstek stałych jest większa przez 3 s przy 830 mbarach dla wydatku objętościowego na zaciskach filtra cząstek stałych 500 000 litrów/h
Warunki aktywacji diagnostyki Wydatek objętościowy przechodzący przez filtr cząstek stałych wyższy od 0,042 m3/sek
Warunki ustąpienia usterki Jazda z rozgrzanym silnikiem przez 5 minut z licznymi przyspieszeniami z pełnym obciążeniem przez 10 sekund
Tryby zdegradowane, jeżeli usterka obecna Dezaktywacja żądania regeneracji filtra cząstek stałych przez narzędzie diagnostyczne
Wyłączenie funkcji recyrkulacji spalin
Wyłączenie kontroli funkcji kick-down dla automatycznych skrzyń biegów
Ograniczenie osiągów
Nieodwracalna dezaktywacja ograniczenia prędkości samochodu (Konieczność wyłączenia, a następnie włączenia zapłonu w celu ponownego dysponowania funkcją)
Nieodwracalna dezaktywacja regulacji prędkości samochodu (Konieczność wyłączenia, a następnie włączenia zapłonu w celu ponownego dysponowania funkcją)
Dezaktywacja punktu oporu dla regulatora prędkości
Dezaktywacja regeneracji klienta
Zapalenie lampki kontrolnej i/lub komunikat alarmowy Kontrolka MIL
Lampka kontrolna "SERVICE"
Główne możliwe objawy odczuwane przez klienta Problem rozruchu
Brak mocy
Szarpanie, gaśnięcie silnika
Odgłosy
Przeciek płynu/Zapachy
Strefy podejrzane Katalizator
Filtr cząstek stałych
Czujnik ciśnienia różnicowego filtra cząstek stałych
Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych
Dodatek do paliwa a filtr cząstek stałych
Nadmierne używanie samochodu do jazdy miejskiej
Pompa domieszkowania
Przewód giętki na wyjściu pompy domieszkowania
Zawór zwrotny
Wiązki elektryczne
u mnie pekł wąż intercoolera na dole ,było raptowne buum auto straciło moc, kopciło
Tak jak kolega napisał, pękła rura intercoolera + filtr był już w tragicznym stanie. Wszystko zrobione i naprawione, auto wróciło do żywych, pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.