Poproszę o pomoc w zidentyfikowaniu przyczyny zabrudzenia olejem w miejscu zaznaczonym na zdjęciach? Z czego wynika, że olej się tu aktrat pojawił? Auto ma 105 tyś przebiegu.
To złaczka przewodu odmy olej w przewodzie napewno bedzie sie pojawiał natomiast sprawdz połaczenie odmy z przewodem dolotowym -zapewne jakś nieszczelność
Miałem ten sam problem w peugeocie. Poprostu odma nie spełnia swojej funkcji. Proponuję odłączyć przewód z odmy do dolotu i zaślepić go. A odme zmień na inna, no kup z allegro koszt ok.20zł. Tylko kup o odpowiednim mocowaniu, patrz na średnicę. Przepukaj cały dolot benzyną. Mi po tym zabiegu ciszej chodzi i jest jakby pobudzony. _________________ Napisz czy pomogłem:)
Dzięki za pomoc. Planuje w najbliższym czasie wstawić auto na wymianę oleju, filtrów itd to przy okazji poproszę o zrobienie i tego zgodnie z sugestią.
jak czytam jakie herezje niektórzy piszą o tej odmie, to dramat.
Odma to system separujący powietrze od oleju.
W wyniku pracy silnika w przestrzeni korbowodowej wytwarza się niewielkie ciśnienie powietrza , które fruwa z olejem smarującym silnik. Te powietrze przemieszcza się ku górnej części silnika oczywiście wraz z fruwającymi cząstkami, kroplami oleju. Te powietrze musi się gdzieś wydostać i ktoś kiedyś zadecydował , że będzie się wydostawać bezpośrednio do układu dolotowego i pójdzie w tym przypadku w turbinę potem intercooler i przepustnicę w układzie dolotowym kolektora ssącego - taki obieg zamknięty.... ale żeby olej się nie dostawał do turbiny wraz z tym powietrzem i żeby w ogóle nie opuszczał układu smarowania silnika wymyślono separator oleju, tzw. odmę.
Niestety odmy z reguły nie są aż tak dobre w tym separowaniu oleju od powietrza i po jakimś czasie eksploatowania silnika olej przedostaje się w niewielkich, lub większych ilościach do tzw układu dolotowego i dlatego czasem silnik z tego powodu może nawet kopcić na biało czy też niebiesko po prostu spalając ten olej wraz z paliwem.
Czasem mechanicy zapominają o odmie i idą w stronę innych usterek widząc takie objawy. Ale to już ekstremalne przypadki, choć nie można o nich zapominać.
Wracając do odmy. W odmie jest zazwyczaj "pokręcony" kanał dolotowy i gumowa membrana, która otwiera się i zamyka w jakiś określonych sytuacjach i te dwie rzeczy mają na celu odseparowanie oleju od powietrza. Olej ma sobie ściekać z powrotem do układu smarowania a powietrze do dolotu - zgodnie z założeniem konstruktora.
W niektórych silnikach jest możliwość wymiany samej membrany i tym samym poprawienie sprawności samej odmy lub wymiany całej odmy. Niestety sporo tych odm w silniach współczesnych jest zespolona z układami dolotowymi - jak np. w silnikach 2.0Hdi 140KM, co za tym idzie koszt takiej odmy wraz z kolektorem dolotowym będzie dużo większy niż samej odmy jakie są w innych silnikach.
W silnikach, w których występuje już w obiegu olej z odmy, bo nie jest już taka sprawna, nie wystarczy jak niektórzy piszą odpiąć przewodu łączącego odmę z układem dolotowym , wyczyszczeniem go i będzie fajnie .
Trzeba też pamiętać że odmy z reguły ten olej w niewielkiej ilości puszczają i w układzie dolotowym jest dopuszczalna jej niewielka ilość - to jest normalne.
Jeśli obserwujesz swój pojazd i nie dostrzegasz kopcenia a na bagnecie od wymiany do wymiany oleju nie ubywa, to nie ma co sobie głowy zawracać mokrym od oleju układem dolotowym.
zauważyłem takie urządzenia w sprzedaży w sieci ....
sam się zastanawiam jaką to ma skuteczność, bo byłaby to dobra alternatywa i przede wszystkim tańsza, żeby poprawić skuteczność oryginalnej odmy i do tego dużo taniej niż wymieniać całą odmę zespoloną z kolektorem dolotowym, jak to w niektórych autach bywa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.