Witam!! Mam problem z układem chłodzenia! Po wymianie chłodnicy temostatu i nagzrzewnicy co jakiś czas wylewa sie płyn z układu poprzez zbiornik wyrównawczy! Płynu nie gotyje!! Uszczelka jest terz wymieniona!! Cisinenie jest dobre i te same na wszystkich garach!! Układ jest szczelny!! prosze o pomoc!!
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Układ chłodzenia pracuje pod ciśnieniem. Przyczyną wylewania się płynu ze zbiornika wyrównawczego może być jego nadmiar w tymże zbiorniku wyrównawczym. Nie należy się tu kierować oznaczeniem i nalewać płynu do zbiornika do kreski max ale raczej bliżej kreski min. Płyn w trakcie pracy rozgrzewa się i wzrasta jego objętość, a w przypadku nalania go do kreski max w zbiorniku na zimnym silniku istnieje b. duże prawdopodobieństwo, że ciśnieniowy korek w zbiorniku upuści nadmiar płynu gdy zwiększy się jego objętość i poziom płynu pod cisnieniem dojdzie do wysokości korka. W normalnym trybie ciśnieniowy korek co jakiś czas upuszcza nadmiar ciśnienia i powstających oparów płynu chłodzącego. Inną przyczyną mogą być pojawiające się bąble powietrza w układzie chłodzenia, które przemieszczając się w układzie chłodzenia porywają za sobą cząsteczki płynu chłodzącego. Może to świadczyć o zapowietrzeniu układu chłodzenia lub też nadmiarze wody w płynie chłodzącym (wskutek uzupełniania np wodą destylowaną), która niestety odparowywuje w temperaturze pracy płynu chłodzącego (ok 90 st C) ze skutkami wyżej opisanymi. Ale też może być rzecz najprostsza czyli źle funkcjonujący ciśnieniowy korek w zbiorniku wyrównawczym.
Co do tego układu chłodzenia to jeszcze jest takie coś że raz mi grzeje w samochodzie a raz nie. I nie mam pojęcia dlaczego mimo tak jak wspomniałem wcześniej że była wymieniana chłodnica, nagrzewnica i termostat.
Pomocy!!!!
witam - kolego objawy zapowietrzonego układu - Rada ::
- przegoń go na trasie
- zlej z chłodnicy płyn i zalewaj powoli powtórnie, ale na pracującym silniku - pompa powinna sama rozprowadzic płyn - bez bąbelków powietrza ....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.