peugeot 806 2,1 td stukanie w silniku.bez względu na obroty,na którym biegu się jedzie,zimny czy ciepły silnik, silnik pracuje równo ,nie traci mocy, czasami stukanie ustaje i ponownie wraca .Rano ciężko odpala i szarpie silnikiem co to może być ? mam dwie opinie ,jedna to że to panewka a druga że zawory . Może coś podpowiecie[list][/list]
Panewka stuka głucho i nie na całym zakresie obrotów. Zawór stuka bardziej metalicznie i na całym zakresie obrotów. Ty masz regulatory hydrauliczne i bardzo możliwe, że przy którymś zaworze przytyka się dopływ oleju. Szarpanie silnikiem może być spowodowane świecami żarowymi, lejącym wtryskiem lub znacznie niższym ciśnieniem sprężania w jednym cylindrze.
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Wysiadł regulator hydrauliczny ,mechanik rozebrał głowicę no i jeden regulator się wieszał, mechanik chce wymienić wszystkie regulatory i koszt samych części to ok 700 zł .kolega podpowiadał że taniej wyszłoby kupić używaną głowicę .ostatnio kiepsko u mnie z kasą więc się zastanawiam czy gra warta świeczki.Mało jeżdżę w sumie to kręcę się w koło komina i w wakacje trochę dalej więc sam nie wiem.Głowice założyłbym sam w garażu tylko rozrząd dałbym do mechanika bo nie chcę ryzykować błędu .
A widziałeś ten regulator?. Dlaczego się zacina? A jednego nie można kupić, tylko komplet? Może olej był nie właściwy lub rzadko wymieniany i wystarczy go tylko porządnie wyczyścić.
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
dzisiaj odbieram auto to będę oglądał bo na razie nie będę go robił bo wszystko ma kosztować ok 1200 zł więc na razie muszę uzbierać kasę ,wiosna idzie to jakoś da radę bez samochodu,jak coś będę wiedział to dam znać i dzięki bo widać coś wiesz na temat i spróbuję zobaczyć czy da się coś zrobić z wymian a jednego regulatora lub wyczyścić,a propo rozrządu to aż taka wielka filozofia czy można to zrobić,instrukcja jakaś do tego istnieje ?Pozdrawiam
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/26632-wymiana_rozrzadu_145_146_155_1_9_td_opcja_2_a.html http://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?t=1976
Koła mają być zablokowane jak na rysunkach, Wał korbowy tak samo. Rozrząd od 1,9 pomocniczo, bo lepiej opisany. Jak nie masz jeszcze ściągniętego paska rozrządu, to ja zawsze dodatkowo maluję sobie znaki na kołach i obudowie, a po wymianie rękami obracam silnik, czy czasem się coś nie pomyliło i nie ma kolizji, bo to najgorsze. Dostęp nie najlepszy, a odkręcenie śruby mocującej koło pasowe na wale korbowym trudne, a nawet bardzo. Tyle wiem. Może ktoś mądrzejszy coś jeszcze napisze. W mojej benzynie to bardzo łatwo się robi.
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Oglądałem dzisiaj auto i ten popychacz który stukał jest wyrobiony i ma luzy w gnieździe a inne też łapią luzy więc trzeba wymienić wszystkie,rozmawiałem z kolegą i stwierdził że dam radę to złożyć.
Dzięki wielkie za pomoc ,jak napotkam jakieś problemy to się odezwę.
Auto odpaliło , pomógł mi sąsiad bo miałem problem z ustaleniem martwego punktu tłoka,ale w końcu doszliśmy do tego no i odpalił i wiem jak w tym silniku to ustawić bez odkręcania świecy żarowej .Na wale korbowym jest klin do blokowania koła pasowego no i on jest też znacznikiem.Jak ktoś będzie potrzebował jakieś info to piszcie na maila tczarrek@wp.pl chętnie pomogę.
Mam jeszcze jedno pytanie bo zamawiając filtr oleju pomyliłem się i zamówiłem jakiś wkład filtra oleju czy tam jest jeszcze jakiś drugi filtr czy tylko ten wkręcany ?
Popychacze wymieniłem i dalej stuka i silnik mi się zagrzał po 5 kilometrach i zgasł,na początku trochę skakał na obrotach ale nie bardzo jak był jak się rozgrzał to pracował równiutko, potem na wyższych obrotach tak 2 tyś i więcej nie stukało a jak się zmniejszały to stukało,jedyne co mi się przypomina to wyrobione gniazdo popychacza. Jak myślisz czy to może być przyczyną ? Wyglądało tak jakby ktoś porysował je papierem ściernym 40, ale popychacz wchodził w nie ciasno bez jakiś luzów. Nie wiem o co chodzi poradźcie coś.Tak się zastanawiam czy to może wysiadła pompa olejowa i nie podaje ciśnienia oleju no i popychacze się zawieszają i stuka w silniku?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 806 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.