Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): anglia Posiadane auto: 307 2.0HDI 90km 2001 rapier
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 14 Mar 2012, 18:04
Temat postu:
Peugeot 307 2.0HDI 90km 2001 wymienilem silnik i sa problemy
Witam serdecznie. w mojej 307ce wysypal sie pasek rorzadu i postanowilem wymienic caly silnik. ze starego silnika przerzucilem wszystko oprocz pompy paliwa. listwy wtryskow, wtryskow i wszystkich czujnikow w silniku. Skrzynia biegow ta sama. Zalozone nowe paski zozrzadu i klinowy. teraz napisze co sie dzialo i co sie dzieje. Wsadzilem silnik, podlaczylem elektronike, zasilanie paliwa zalalem nowy olej 4litry. bez chlodnicy i przewodow fitra powietrza i przeplywomierza psiknolem troche startera i odpalil jak dziecko nie pokazujac zadnych bledow pochodzil 5 min zgasilem, zapalilem, zgasilem, zapalilem i nice. zlozylem wszystko do kupy oprocz filtra i przepllywki. Odpalilem i jazda probna, wchodzil w obroty i wszystko ok po podlaczeniu filtra i przeplywki pojawil sie antipolution ffault i silnik wchodzi do 3 tys obr. rozlaczylem i jest ok (przeplywka do wymiany). to bylo 2 dni temu a od wczoraj zacza samochod palic jak chce. dzisiaj rano odpalil, pochodzil gdz zgasilem po 5 minutach nie chcial. zapala dopiero po 15min do 2 gdz (najczesciej po tym jak odlaczam kabelki od czujnikow i zalaczam je spowrotem albo jak zamkne samochod i otworze albo odlacze na jakis czas baterie), jak odpali to chodzi i jezdzi dopuki go sam nie zgasze, rowniez zaraz po zgaszeniu odpala ale po kilku minutach nie chce.
uklad paliwa sprawdzilem jest ok. dziwny schemat mam bo najczesciej odpala po grzebaniu przy czujniku pompy, jak rozlaczam kabel i zalaczam . wyjolem czujnik i go sprawdzilem na wieszchu i dziala (sprawdzalem nawet ze starego silnika). zasilanie i czujniki ok. Teraz pytanie, pompa w uszkodzonym silniku i listwa od wtryskow jest firmy simens a w nowym silniku bosha. Czy maga byc bledne odczyty i dlatego pali jak chce ? Bledow mi nie pokazuje na wyswietlaczu tylko silniczek swieci i STOP przy zaplonie. zapomnialbym jak zaczynama jazde to abs fault sie zapala, dzisiaj jechalem okolo 100km trzymajac go na rownych obrotach i zacza zwalaniac tak jakbym zdia noge z gazu a tego nie robilem. po zwonieniu biegu na luz nie gasl tylko obroty spadly i spowrotem gaz dzialal i jechalem dalej. Mieliscie podobne sytuacje z tego co tutaj napisalem piszcie piszcie to moze cos wymysle bylbym hapy jakby dalo sie to zrobic bez komputera bo nie mam dojscia zbytnio do takich zeczy ;/
Re: ( Peugeot 307 ) Peugeot 307 2.0HDI 90km 2001 wymienilem silnik i sa problemy
z zapalaniem na ciepłym może bydz problem z czujnikiem położenia wału drugi problem to nie wczytany elektro zawór w pompie _________________ Pozdrawiam
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Sro 14 Mar 2012, 23:35
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Peugeot 307 2.0HDI 90km 2001 wymienilem silnik i sa problemy
Temat wydaje sie oczywisty, przeżuciłeś silniki ale nie sterowniki. Między boschem i simensem jest różnica w oprogramowaniu. Musisz załozyć stare koło sygnałowe od wałka rozrządu do tego nowego silnika i powinno być ok. Radzę ci wymienić od razu rozrząd na nowy
Daj znać co tam... _________________ Prosze pytać na pw.
Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): anglia Posiadane auto: 307 2.0HDI 90km 2001 rapier
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 15 Mar 2012, 17:03
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Peugeot 307 2.0HDI 90km 2001 wymienilem silnik i sa problemy
rozrzad zmienialem przed wlozeniem silnika. w weekend wrzuce pompe i listwe z wtryskami (siemensa) bo bosh potrzebuje elect.. pompki w zbiorniku a w siemensie jej nie ma tylko reczna przy silniku i dlatego raz zapali a raz nie bo jest jakas roznica w podawaniu paliwa no i komputer pewnie zle to czyta. dziwne ze dzieje sie tak tylko przy odpalaniu a jak odpali to wszystko ok jest. czujnik walu jest ok bo 3 juz na nim sprawdzalem i to samo ale z tym kolem punktowym to moze byc tez to. Zal troche ze musze odnowa zdejmowac rozrzad ;/ pozdrawiam
Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 78 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo Posiadane auto: VW Golf IV 1,9TDI 2002
Piwa: 6/0
Wysłany: Czw 15 Mar 2012, 17:30
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Peugeot 307 2.0HDI 90km 2001 wymienilem silnik i sa problemy
No niestety kolego, musisz się zdecydować na coś albo siemens albo bosch. Te dwa systemy nistety się diametralnie od siebie różnią! Więc najlepiej cały osprzęt wtryskowy ze starego silnika założyć do nowego, sama pompa wstępna już ma znaczenie, a do tego sterowanie pompą( wydatek, ciśnienie), wtryskiwaczami(czasy otwarcia i korekty) i do tego dochodzi jak już wcześniej wspomniano sygnał z wałaka rozrządu w celu oznaczenia cylindra i konta wyprzedzenia faz wtrysku. Niby na pierwszy rzut oka silniki są bliźniacze ale wiele je różni pod względem elektronicznym. Powodzenia i pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.