Dołączył: 26 Maj 2012 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Otwock Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 27 Sie 2012, 19:27
Temat postu:
Klikanie silnika 1.6 Benzyna
Witam,
Dzisiaj po otwarciu maski przy włączonym silniku usłyszałem że silnik rytmicznie klika? Nie wiem czy tak było czy tak dopiero co się stało. Jestem troche przewrażliwiony i chciałbym wiedzieć czy to normalne. Jak jest u was?
Witam.
I pewnie po dodaniu lekko gazu klika też trochę szybciej. Jak dla mnie to klikanie to nic innego jak kasatory luzów zaworowych bo raczej mechanicznego wtrysku to nie masz.
Hmmm...2004 rok i tylko 40000 najechane czyli pewnie krótkie odcinki? A jak czesto kolega zmieniał olej? Kiedys mówiło się co przebieg lub co rok teraz chyba przy syntetykach co przebieg albo co dwa lata. Należy pamietać , że w uzywanym oleju wytwarzaja się związki siarki które niszczą silnik, zreszta długo nie zmieniany olej nie ma odpowiednich właściwości smarnych. Gdyby to było moje auto właśnie kasatory pierwsze przyszłyby mi na myśl. _________________ Krzysiek
Dołączył: 26 Maj 2012 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Otwock Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 27 Sie 2012, 21:07
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Klikanie silnika 1.6 Benzyna
Znalazłem filmik
http://www.youtube.com/watch?v=RgBSi7cKZBo
od mniej więcej 55 sekundy słychać dzwięk z pod maski, u mnie dzwięk jest identyczny (chodzi o niskie obroty), czy tak ma być czy z tym z filmu też coś jest nie tak?
Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 37 Skąd jesteś (miejscowość / region): RADOM Posiadane auto: 307 XS 1,6 16V b/g
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 28 Sie 2012, 08:54
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Klikanie silnika 1.6 Benzyna
Witam
Ja też pozwole sobie podpiąć się pod wątek.
W moim aucie też coś podobnie cyka, ale na wolnych obrotach. Cyka tak jakby była dziura w uszczelce pod głowicą ale mechanik powiedział że to hydrauliczne popychacze zaworów i narazie jak mi nie przeszkadza to mogę tak śmigać , że się nic nie dzieje tylko słychać to cykanie. Auto jeździ normalnie , moc jest pali normalnie spalanie w granicach 12 l gazu czyli norma
Zastanawiałem się nad wymianą tych popychaczy ale podobnio trzeba wymienić wszystkie bo nie da się zdiagnozować który to padł.
I tu pojawia się pytanie czy da się to zrobić bez ściągania głowicy? ile może kosztować taka wymiana? i ile czasu może to potrwać ? i czy napewno nic nie uszkodze jeżdząc tak z tym cykaniem ?
Jeżeli kasatory nie są do końca sprawne i słyszymy charakterystyczne cykanie to znaczy to po prostu, że kasator naciskając na zawór nie do końca go otwiera właśnie przez tą zbyt dużą szczelinę pomiędzy kasatorem i zaworem. Z dwojga złego lepsze to niż zbyt mała szczelina bo wtedy mówimy o zaworach podpartych. Oczywiscie w codziennej ekspoloatacji bardzo tego nie czujemy ale niepełne otwieranie zaworów wpływa oczywiście na moc silnika (słabsze otwarcie ssacych=mniej mieszanki dostaje się do komory spalania, słabsze otwarcie wydechowych=gorsze odprowadzanie spalin a tym samym słabe przepłukiwanie świeżą mieszanką) na spalanie itd ale to wartości które mogą zostać nie zauważone. Koszt wymiany?? Odradzam bo to nie ma sensu. Jezeli jest to 16V kasatorów jest 16 i raczej ciężko znaleźć ten zatarty więc mechanicy zechcą zmienić 16. Jest to jednak możliwe i używając ststoskopu dobry mechanik jest w stanie zlokalizować chociaż cylinder a to oznacza już tylko 4 kasatory. teoretycznie jest również możliwe zmienić je beż zdejmowania glowicy ale ludzie chcą zarabiać a nie kombinować, chyba ze dla siebie robimy. Cen w polsce nie znam ale pewnie same 16 kasatorów to wydatek rzędu 2500zł więc nie warto. Zresztą auto pewnie i tak będzie jeździło bezproblemowo. _________________ Krzysiek
PS. Na tym filmiku ja raczej mało słyszę z tego cykania pewnie dlatego, że go tam nie ma albo po prostu dla tego, że zbyt krótko silnik pracuje tam na wolnych..bo chyba nie wolne obroty chciał pokazać autor filmu...To cykanie to nic innego jak bardzo precyzyjne udeżanie o siebie dwóch utwardzonych powierzchni odsalonych od siebie o raczej nie wiecej jak 1mm a w sumie to pewnie max 0.5mm. _________________ Krzysiek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.