Witam, tydzień temu stałem się szczęśliwym posiadaczem dwulitrowej zagazowanej "407". Chciałbym zapytać o dwie rzeczy odnośnie układu chłodzenia w tym silniku.
1. Czy wskazówka temperatury powinna stać pionowo na 90 st? Aktualnie jest tak, że zwykle buja się pomiędzy 90 a pierwszą kreską za (przyjmuję, że jest to podziałka co 5 st). Czasem jest tak, że dojdzie do trzeciej kreski za 90 (105 wg mojego założenia) , po czym momentalnie widać jak opada do 92-93 (tak jakby dopiero termostat otworzył się na max). Czy tak ma być, w tym samochodzie, czy być może termostat za późno się otwiera bądź ma tendencję do przycinania się?
2. Jakim sygnałem sterowany jest wentylator chłodnicy, czy załączenie jego poszczególnych biegów jest realizowane na podstawie tego właśnie wskaźnika temperatury, czy może jest dodatkowy czujnik w chłodnicy, który załącza wentylator? Rozgrzałem silnik do około pierwszej kreski za 90, załączył się wentylator, natomiast na wężach nie czułem za specjalnego ciepła.
Z tego co pamiętam to w większości samochodów są 2 czujniki temperatury, Jeden pokazuje temp na desce rozdzielczej ( i raczej prawdy całkowitej nie pokazuje) a drugi daje sygnały do komputera zeby ten wiedział co się dzieje.
Chłodnica ma osobny czujnik tak jak to ci juz wyzej odpowiedziano i tak załaczany jest wentylator gdy już pełne otwarcie termostatu nie wystarczy do schłodzenia silnika. Ale wentylator ma tylko jedna predkość. (raczej). Możesz rozebrac termostat i zobaczyc czy przypadkiem cos pod ten "grzybek" nie podeszło ( tylko raz w fordzie transicie tak mi sie zdarzyło) i czy sie przez to nie zacina. teoretycznie można włozyć termostat do garnka z wodą i mierzyc temperaturę kiedy sie otwiera itd. Moja rada: silnik się nagrzewa? nie przegrzewa? jeżdzij dalej. Zawsze mozna potem wymienić termostat. Niewiele to zabawy. _________________ Krzysiek
Witam,
Czy ktoś się jeszcze spotkał z takim przypadkiem? Mam ten sam problem, przy czym wskazówka wchodzi czasami już na czerwone pole. Wszystko dziwnie działa, bo w okolicach 110 stopni (temp silnika), włącza się pierwszy bieg wentylatora, potem drugi, a dopiero na końcu termostat puszcza płyn - moim zdaniem trochę za późno. Generalnie wentylator działa, wymieniłem również czujnik temperatury w komorze silnika. Może ktoś jeszcze miał tego typu przypadek ? Proszę o rady.
Nie wiem czy Ci pomogę, ale ostatnio podpinałem się jakimś programem, przeglądałem parametry itp i akurat u mnie wygląda to tak: wentylator drugi bieg załączał się coś koło 110 stopni (na luzie) temperatura płynu po schłodzeniu około 104 st. Początek otwarcia termostatu około 105 st. Zastanawiałem się nad wymianą na 89 st., ale ktoś chyba liczył. ;)Co do czerwonego pola to wskazówka mi tam już nie podchodzi, w sumie nie wiem czemu, bo kiedyś sobie tam wędrowała. Aktualnie dochodzi maksymalnie do pierwszej kreski za 90 st. Sprawdź jaki masz termostat, coś za późno się otwiera, albo podaj vin, sprawdzimy.
mariano81 widze że mamy takie same auta, tylko mój póki co bez gazu. Wygląda też na to że pochodzimy z tego samego miasta. Jak narazie mój problem nie został rozwiązany. Elektryk stwierdził, że obecny termostat jest ok, więc nie ma sensu go wymieniać, ale okazało się że wentylator nie zawsze się włącza. Niby usterka została naprawiona ale mam wrażenie że jeszcze wentylator do końca nie działa poprawnie - pierwszy bieg uruchamia się ale przy różnych temperaturach... Napisz przy jakiej temperaturze włącza Ci się 1 bieg wentylatora ?
Ponieważ jeżdżę cały czas na klimatyzacji - pierwszy bieg chodzi zawsze i uruchamia się po załączeniu klimatyzacji. Nigdy nie sprawdzałem kiedy uruchamia się od temperatury (przy wyłączonej klimie)
Ostatecznie wymieniłem termostat na zwykły, co w znacznym stopniu rozwiązało problem ze skokami temperatury. Wiatrak rzeczywiście włącza się za późno, ale jeżdżąc na klimie, pracuje cały czas i wskazówka stoi równo na 90 stopniach. Możliwość wymiany termostatu na zwykły potwierdziłem w serwisie. Tam nawet nic nie robią ze zwisającym kabelkiem od czujnika przy termostacie sterowanym. Jedyna niedogodność to błąd wyświetlający się na komputerze, ale na desce nic się nie wyświetla.
Peugeot 407 2.0 Pb 140 km. Wyrwało węża z kolanka z odpowietrznikiem. Pytanie takie czy winą jest wadliwe połączenie tego węża z kolankiem czy coś z ciśnieniem w układzie... boje się ze jak wymienię znow strzeli i zostanę gdzieś na drodze. Cały płyn zszedł, zalało silnik. Para z pod maski.[/img]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.