Od jakiegoś czasu zapala mi sie kontrolka od ABS/ESP awaria. To zajwisko występuje przy uruchamianiu samochdou, gdy się zaświeci to nie gasnie, pali się cały czas niezaleznie od długości przejechanych kilometrów, kiedy wyłącze zapłon i po ponownym uruchomieniu wszystko jest O.K. Ostanio zauwazyłem że jak samchó jest zimny stoi dłużej to ta kontrolka zawsze się zapali, i świec cał czas. Po ponownym uruchomieniu kiedy samochód dobrze nie wychłodził się kontrolka do ABS/ESP nie zapla się, i cały czas jest O.K. Sam nie wiem co może być, podłaczałem do kompa i wyskoczyło czujnik tylny prawy. sprawdzałem przewody na czujniku, wszytsko O.K. Jak by coś nie łączyło to podczas jazdy raz by się zapalała kontrolka a raz gasła. Czy jest mozliwe że cos się dzieje z łozyskiem, bieżnie czyściłem.
Pada Ci czujnik kolego. Niebawem będzie Ci się non stop zapalał, nie zależnie od jazdy, włączania czy wyłączania samochodu. Rozwiązanie to wymiana czujnika na nowy. Bedziesz musiał delikatnie opuścić bak bo ciasno wsadzony jest prawy czujnik ale ogólnie bezproblemowa wymiana. Wtyczka jest pod siedzeniem z tyłu.
Wiem, przerabiałem nieraz
wlasnie dokladnie mam te same objawy.ale poczekam do wiosny.moja 407-ka stoi w garazu cala zime.jezdze 307mka (zony ) tez myslalem ze to czujnik.sam nawet podlaczalem mu modul kupiony na alegroszu ale jak jechalem do miasta to zaden blad nie wyskoczyl.zlosliwosc zeczy martwych.zycze powodzenia
Witam, mój problem z ABS/ESP wygląda tak: komunikat zaczął pojawiać się ok miesiąc temu, ale znikał. Od tygodnia już pali się non stop. Diagnozowałem samochód w 2 różnych zakładach i w obu miejscach powiedziano mi, że nie mogą się połączyć z ABS. tzn wszystko są w stanie sprawdzić, ale z ABSem się nie połączą. Powiedziano mi że są 2 opcje:
albo padła pompa ABS albo nie ma gdzieś styku (tylko gdzie?).
Problemem obiecali się zająć po nowym roku (bo mają dużo roboty).
We wigilię chwilowy cud, bo kontrolka zgasła na odcinku 15 km i ABS działał prawidłowo (więc pompa chyba odpada). Niestety teraz pali się nadal.
Co w takiej sytuacji radzicie, gdzie można samem szukać przyczyny awarii???
pozdrawiam
Przy większości takich komunikatów jest uszkodzony któryś z czujników abc przy kołach ,przełamany kabel czujnika,korozja styków włącznika swiateł stop nad pedałem hamulca.Czy diagnozę robiono interfejsem PSA i programem PEUGEOT PLANET ?
Nie wiem, czy PP ale robiłem to w dwóch różnych, renomowanych zakładach w Jaśle (nie ASO, ale i nie pan Kaziu w garażu z laptopem) Rozumie, że czujnik może padł (sprawdzałem wczoraj, wyciągałem, przedmuchałem, wyglądały normalnie, ale tylko 3 udało mi się wyciągnąć, lewy przód za nic nie chciał wyjść więc dałem spokój żeby go nie uszkodzić), ale dlaczego na diagnostyce nie mogą się połączyć???
Nie wiem czy to ma związek, ale jeden kabelek od czujników z klocków był przerwany, połączyłem go ze sobą, ale to nic nie zmieniło...
Udało mi się dziś zdiagnozować ABS, wyszło że tylny lewy czujnik padł. Zamówiłem od razu nowy (wcześniej sprawdzałem i niby wyglądał ok a jednak...) BOSCH, jutro wymienię i zobaczymy. 2 pytania:
czy po wymianie błąd sam zniknie, czy trzeba ponownie wpinać pod kompa? czy może wystarczy rozpiąć akumulator?
I drugie pytanie, jak sie zabrać za wymianę, trzeba coś dodatkowo luzować, odkręcać? Kostka jest pod kanapa, tak?
Przy wymianie tylnego czujnika abs potrzeba kanał lub podnośnik.
Musisz odkręcić koło, poluzować zbiornik paliwa ,odgiąć zbiornik ile się da ok 3,4 cm i podłożyć coś by mieć luz między zbiornikiem a podłogą .Na zbiorniku od góry sa odsadzone specjalne rowki do kabli czujników abs .Złącza są pod tylną kanapą na zbiorniku .Do przeciągnięcia nowego kabla posłuż się cienkim drutem.
Po przejechaniu kilkunastu metrów komunikat i ostrzeżenia o awarii abs powinny zniknąć jeśli kalkulator nie zapisał tego jeszcze jako błąd stały.
Jednak w zapisie po podłączeniu PP będzie info o błędzie abs i z PP to się kasuje.
Dodam jeszcze że czujniki tylne abs , P i L różnią się długością przewodu i punktami mocowań przewodu.
Powodzenia.
Witam, udało mi się wymienić czujnik. Zajęło mi to ok godziny. Bak faktycznie trzeba było poluzować i na co chciałbym zwrócić uwagę. najlepiej przy wyciąganiu starego czujnika do jego końcówki pod kanapą dopiąć ( ja zaizolowałem) nowy czujnik. Wtedy łatwo jest wprowadzić nad bakiem do koła właśnie nowy czujnik. Ku mojej uciesze kontrolka sama zgasła przejechałem co prawda ok 1km ale rano w drodze do pracy przetestuję.
Czy ten błąd zapisany trzeba w pamięci trzeba skasować, czy mogę jeździć bez obaw???
ABS i ESP już działa .W pamięci kalkulatora BSI jest zapis o przejściowym błędzie tych układów .Możesz to skasować tylko po podłączeniu do PP , ale nie musisz .
Dzięki Leszczu, błąd skasowałem z pamięci także wszystko już ok. To znaczy z ABSem wszystko ok, bo diagnosta polecił mi sprawdzić świece bo coś tam nie gra. Może któraś padła... ale to temat na inny wątek.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.