Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot Boxer ) Wymiana silnika na 2012r Peugeot Boxer III 2,2 hdi 2007r



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Boxer ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hans Solo

Czytelnik



Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska
Posiadane auto: Peugeot Boxer III 2,2hdi 2007r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 27 Paź 2012, 19:32
Temat postu:

Wymiana silnika na 2012r Peugeot Boxer III 2,2 hdi 2007r


Witam,
Mam wielki problem do Peugeota Boxera III 2007r wsadziłem silnik z 2012 r początkowo myslalem że wszystko bedzie ok ale zaczą sie koszmar mianowicie cały osprzet nie pasował musiał być wymieniony na osprzet ze starego silnika czyli pompa wtryski egr listwy itp itd został sam słupek, następna sprawa jak już wydałem mnóstwo pieniedzy na diagnostykę komputerową i zjadłem kupę nerwów samochód odpalił ale.... jest właśnie ale
kopci na szaro pierwsza diagnoza świece nie grzeją hmmm i szarpie na zimnym choć na ciepłym robi to samo tak przy 3tys obrotów wtryski mam trzy komplety i niby wszystkie super sprawne silnik jest nowy tak że nie wiem co już może być proszę o pomoc bo mechanicy podpinaja pod kompa za każde podpiecie 400zł ciągna i ciągle jest to samo i nikt nic nie wie a zawsze mowia ze juz jest naprawione
_________________
Hans
Powrót do góry
TAIF

Junior admin


Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 6434
Skąd jesteś (miejscowość / region): PolskaPółnocnaTcz.
Posiadane auto: CORSA C 1.2/A170 W168 1.7 Diesel/ YAMAHA 1.2 i 1.7 Honda ST1300
Piwa: 147/249
Wysłany: Sob 27 Paź 2012, 22:36
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Wymiana silnika na 2012r Peugeot Boxer III 2,2 hdi 2007r


Co ów wątek ma wspólnego z działem Nadwozie ? Poza tym piszesz słowotokiem ,kaleczysz język ojczysty .Następny podobny będzie usunięty z forum.
_________________
Regulamin forum dyskusyjnego.










Tako rzecze Zaratustra:
W piwie siła, w winie mądrość a w wodzie zarazki.
Powrót do góry
gacopierz

Dyskutant



Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 89
Skąd jesteś (miejscowość / region): Liszki
Posiadane auto: 207
Piwa: 7/0
Wysłany: Nie 28 Paź 2012, 09:49
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Wymiana silnika na 2012r Peugeot Boxer III 2,2 hdi 2007r


stary silnik był EURO4 a ten co wsadziłeś EURO5
będziesz miał problemy ze wszystkim
praktycznie wszystko jest inaczej sterowane pod względem elektroniki - oddaj ten silnik i kup rocznikowo taki sam
Powrót do góry
Hans Solo

Czytelnik



Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska
Posiadane auto: Peugeot Boxer III 2,2hdi 2007r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 28 Paź 2012, 13:34
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Wymiana silnika na 2012r Peugeot Boxer III 2,2 hdi 2007r


I tu tkwi diabeł silnik już jest zamontowany osprzęt przeszczepiony o zwrocie nie ma mowy problem jest tylko w dymieniu i odpalaniu na zimnym,podobno da się to elektronicznie zniwelować ale czy na pewno czy nie lepiej jest dokupić komputer i całą elektronikę chyba by mnie to taniej wyszło Sad
proszę o poradę i sugestie
_________________
Hans
Powrót do góry
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3814
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Wto 30 Paź 2012, 20:03
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Wymiana silnika na 2012r Peugeot Boxer III 2,2 hdi 2007r


Jak przełozyłeś tylko słupek to powinno być dobrze. Sam blok mechanicznie będzie ten sam. Nie wiem co sie działo ze starym ale jak jest tak samo to problem jest gdzie indziej.
Jeżeli za podłączenie komputera zapłaciłeś 400zł to zakładam, że wszystkie korekty związane z elektronika silnika zostały wykonane.
Ciężko coś precyzyjnie ci podpowiedzieć bo mozliwości jest dużo a jeszcze podstawowa sprawa to czy to robił pan Kaik w oborze który naprawia wiadomo co i jak.... czy warsztat z pojęciem bo to spora różnica.
Jedyne co można zrobić bez wdawania sie w większe koszty to oddać samochód do poprawy na gwarancji. Ale teraz nasuwa sie zasadnicze pytanie: czy ty sam kupowałeś silnik czy warsztat?
Jak Ty to masz problem i płacisz za wszystko, jak warsztat to możesz sie kłócić=płacisz wymagasz. Jednak pamiętaj że silnik urzywany to twoje ryzyko a nie warsztatu. Zawsze jednak jest jakaś gwarancja rozruchowa.
Temat skomplikowany do diagnostyki bo i silnik sam w sobie może być uszkodzony jak i może być usterka samego osprzętu lub instalacji elektrycznej.
Przemyśl temat.[/list]
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
Reklama








Wysłany: Wto 30 Paź 2012, 20:03
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
nitroxin

Debiutant



Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 47
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnyśląsk
Posiadane auto: masterati 2,5 DCi, Jumper 2,2 HDi
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 09 Gru 2012, 17:47
Temat postu:

Silnik boxer euro 4 2007-2012 euro 5


Witam, wymieniłem silnik w Peugeot Boxer 2007 na fabrycznie nowy euro 5 i sama wymiana mechaniczna nie stanowiła żadnego problemu oprócz mocowania wtrysków. Potem okazało się, że świece żarowe które są w nowym silniku są na 4,4 V i mają inną średnicę a obecna w samochodzie instalacja elektryczna wraz z przekaźnikiem świec żarowych jest na 12 V. Co teraz? Nie mogę silnika odpalić i auto stoi zamiast zarabiać. Wkręcenie starych swiec pasujacych do instalacji istniejącej jest nie możliwe bez rozwiercania otworów w głowicy(ryzyko uszkodzenia głowicy przy rozwieracniu). Czy sam przekaźnik do tych nowoczesnych swiec i poprawne podłżczenie go załatwi sprawę? stary przekaźnik ma tyle samo pinów co nowy? Czy próbować podłączać wiązkę silnika z euro 5 czy odpowiednio podłączyć kable do nowego przekażnika na 4,4 v?

Dodam tylko, że sprzedawca silnika zapewniał że wszystko pasuje a ewentualne podłaczenie instalacji wzgledem innego napięcia swiec żarowych+zmiana przekaźnika to max 1h dla elektryka, przy czym doprzedał przekaźnik jednak nie polecił zadnego elektryka. Mechanik który sprawę przełożenia silnika ogarnia wiedzy elektrycznej nie posiada a przy zakupie silnika brał udział tzn. silnik zaakceptował i zamontował a nawet próbował go uruchamiać bez powodzenia. Mechanik ten już nie raz silniki w moich autach wymieniał z powodzeniem.
Powrót do góry
Hans Solo

Czytelnik



Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska
Posiadane auto: Peugeot Boxer III 2,2hdi 2007r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 12 Gru 2012, 20:31
Temat postu:

Swiece :)


Jeśli chodzi o świece to u mnie mechanik rozwiercił tylko że nie wiem czy to ma jakiś związek często się palą większość problemów które miałem z tym silnikiem rozwiązałem został problem z odpalaniem na zimnym silniku wielkkkkkki problem czasami odpali a czasami drugi akumlator trzeba nie wiem juz co z tym zrobić zakupiłem interfejs wiec diagnozuje sam problemy.
Walczę z tym silnikiem już 6 miesięcy strach troche go wypuszczać jesli ktos by potrzebował porad to jest moj nr tel 502812418 a jesli ktos dał by rade mi pomóc też będę wdzięczny
_________________
Hans
Powrót do góry
Bari76

Czytelnik



Dołączył: 28 Kwi 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot boxer
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Kwi 2018, 10:10
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Wymiana silnika na 2012r Peugeot Boxer III 2,2 hdi 2007r


Kolego moze pasowac wszystko ..mialem to samo w toyocie..choc tam nie bylo wielkich problemow to silnik do jakichs 1000 obrotow byl jakby slabiutki..
Problem w takich przekladkach jest taki ze przelozyles sam slupek ..
1 czy sprawdziles w ksiazkach jaki jest poziom kompresji ten fabryczny w obu typach silnika???
Bo jesli nowy silnik mial dajmy na to 130kucy a stary tylko 100 to moga ruznic sie poziomem kompresji..takie dane sa czasem zawarte w ksiazkach instrukcjach samochodu gdzie podane sa w tabelkach wszystkie wersje silnikowe za spalaniem iloscia oleju itd..

Wiem to z wlasnego doswiadczenia bo szukalem silnika do fiata ducato..2.3 i silniki 120 i 130ps maja taki sam poziom kompresji a chyba 19+ - 0.5 a 100ps..ma juz tylko 17.5
I z tad to dymienie bo kompoter bierze dane ze wszystkich czujnikow otwiera wtrysk w odpowiednim polozeniu tloka ale cisnienie sie nie zgadza i nie zachodzi dobre spalanie diesla..

Osobiscie mialem wiecej zabawy bo zdecydowalem sie na remat starego silnika tz mial malo kilometrow bo jezdzil za granica w firmie malarskiej i byl tylko rano i wieczorem uzywany ..zajechac i przyjechac z budowy ..w zasadzie nigdy sie nie rozgrzewal i nie majac serwisu zatarl sie na panewce ..
Po wymianie calych bebechow wal jeden tlok z korbowodem wszystkich panewek uszczelek sprawdzeniu i przeszlifowaniu glowicy w specijalny warsztacie ..po przejechaniu 200km zacza tluc jak by go ktos mlotkiem walil
Myslalem ze znowu sie rozlecial..niestety ..
Turbo puscilo olej i zachodzil samozaplon ..zregenerowalem turbine oddalem jeszcze wtryski do sprawdzenia i autko smiga jak torpeda..
Swoja droga mysle ze dobrze zrobilem bo koszt rematu wyszedl taniej niz 2 silnik i zostalo jeszcze na wymiane sprzegla i docisku..
Mialem taki silnik nastole po przejechaniu 700tys
Nie wiem czemu ludzie sa tak glupi..kiedy go otwarlismy gladzie cylindrow byly idealne zadnego rantu czy zuzycia..wymiana pierscieni panewek uszczelniaczy ..glowica pojechala do wymiany uszczelniaczy zaworowych dotarcia zaworow i szlifu..wtryski do sprawdzenia i czyszczenia turbo do regeneracji ..poskladane i autko ma nowe zycie na nastepne 300tys..
Pod warunkiem ze jezdzi nim normalny kierowca i wymiany oleju15 max 20tyskm
Zadne long leif.
Koszt takiej zabawy w moim przypadku ..nowy wal z panewkami 1400
Tlok korbowod orginal 600.
Uszczelki 350
Regeneracja turbiny 650 + 300sprawdzenie i czyszczenie wtryskow
Glowica sprawdzenie i dotarcie zaworow 400zl..
Razem 3700zl+ robocizna 2500zl..
Razem 6200zl i wiem ze wszystko jest tak jak powinno i jest praktycznie jak w nowym aucie lacznie z pomiarami cisnienia itp..
Powrót do góry
Bari76

Czytelnik



Dołączył: 28 Kwi 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot boxer
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Kwi 2018, 10:22
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Wymiana silnika na 2012r Peugeot Boxer III 2,2 hdi 2007r


A i ten silnik z 700tys nie byl w moim aucie po byciu przy jego remacie zdecydowalem sie na zakup takowego auta ..oczywiscie sa przypadki ze auto rozlatuje sie wczesniej z powodu jakiejs niedorobki na lini produkcyjnej ale to zdaza sie w kazdej marce ..problem w tym by czasem wylaczyc radio i posluchac co pod maska sie dzieje ..a jak sie zaczyna dziec by trafic na dobrego mechanika..zazwyczaj starszy i zazwyczan z brudnymi rekami ..w niezabogatym warsztacie ..jest ich juz coraz mniej ..
Bo w ASO 10 krawatow i jeden mechanik z kompem i czytymi raczkami raczej wam tego nie zrobia ..jedno to wyczyszcza wam portfel ..no bo na 10 wyplat krawaciarskich +dola szefa .no i okruszki dla mechanika praktykanta (najczeszciej) to troszke trzeba..
Powrót do góry
Bari76

Czytelnik



Dołączył: 28 Kwi 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot boxer
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Kwi 2018, 10:33
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Wymiana silnika na 2012r Peugeot Boxer III 2,2 hdi 2007r


A by sprawdzic cisnienie i co jest walniete to polecam you tube..murzyn pokazywal kiedys fajna metode mozna ja w swoim domowym garazu przetestowac ..wykrecamy swiece zarowa ..
Dorabiamy sobie koncowke o takim samym gwincie by wkracic w glowice i droga strona o koncowce do podlaczenia manometru od pompowania kol ..ustawiamy tak tloka by zawory byly zamkniete ..sciagamy kolektor ssacy ..otwieramy korek wlewu oleju ..wyciagamy bagnet ..
I pompujemy 5 atmosfer ..jak kto woli BARow..
I sluchamy z kad ucieka ..kazdy z odrobina logiki i zylka mechaniczna..bedzie wiedzial ze jak syczy tam gdzie korek wlewu to zawory badz uszczelniacze jak z kolektora ssacego to to zawory ssace jak z wydechu to wydechowe ..a jak z rorki od bagnetu to pierscienie .a jak ida banki w zniorniczku z plynem to uszczelka pod glowica .i tak kazdego tloka i wiemy wszystko..lub prawie wszystko..
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Boxer ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot Boxer »

Opinie o samochodach Peugeot Boxer - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Boxer ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot5008

86 800

2021r.

125 000 km

małopolskie

Peugeot208

32 900

2017r.

81 000 km

wielkopolskie

Peugeot3008

89 900

2018r.

30 000 km

wielkopolskie

Peugeot207 SW

15 900

2009r.

174 103 km

łódzkie

Peugeot208

69 900

2020r.

89 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System