Dziś wracając do domu napotkała mnie nie miła sytuacja. Podczas trasy czułem, że coś się dzieje nie tak z moim autem. Po przyśpieszeniu czułem jakby koła się ślizgały. Zjeżdżając na obwodnice wcisnąłem sprzęgło przy wciśniętym gazie co spowodowało podskoczenie obrotów do 3 tyś i auto zgasło... Nie mogłem go odpalić po mimo, że silnik kręcił. Myślałem, że to sprzęgło, ale silnik przecież by odpalał. Po wyciągnięciu i włożeniu kluczyka auto odpaliło. Udałem się w dalszą trasę i ponownie po zwiększeniu obrotów silnika do 3 tyś auto zgasło. Przy tym zapala się żółta kontrolka auto-diagnostyki silnika. Nie mam zielonego pojęcia w czym rzecz... Może ktoś z was borykał się już z takim problemem i może mi powiedzieć co to może być. Obawiam się wysokich kosztów naprawy... Dodam, że Peugeot jest 1999 roku z 2.0 silnikiem HDI 110km. Bardzo proszę o pomoc!
Ogólnie z początku wydawało mi się, że samochód przyspieszając tak jakby zrywał przyczepność jak na lodzie. Jednakże teraz po kolejnej przejażdżce stwierdzam, że po prostu są przerwy w pracy silnika tj paliwa nie dostawał.
Czyli już sprawdziłeś i wiesz , że paliwa nie dostawał? Bo tak właśnie sobie myślalem, że to pewnie szarpanie było a nie uślizgi kół. _________________ Krzysiek
Jak się okazało auto również gasło na niskich, normalnych obrotach. Problem na szczęście został już rozwiązany. Napiszę jak udało mi się go rozwiązać bardzo małym kosztem, który polecam podjąć w przypadku podobnych objawów, by pierwszy lepszy mechanik nie ściągał z nas grubych setek złotych na próbie naprawy auta. Otóż zadzwoniłem do dobrego mechanika aut francuskich. Powiedział mi, że większość mechaników powiedziała by, iż wadliwa jest pompa wysokiego lub niskiego ciśnienia lub ew regulatora ciśnienia w w/w pompie. Powiedział, że te pompy ogólnie są bardzo trwałe i bardzo rzadko się psują. Mechanicy często źle diagnozują problem. Polecił mi tanie rozwiązanie (koszt około 70zł) i powiedział, że na 99% to podziała i miał racje. Kazał kupić oryginalny preparat Peugeota 'HDI UNIK +' i wlać całą zawartość do zbiornika w którym powinno znajdować się około 20 litrów paliwa. Wyjeździłem zalane 20 litrów z dodatkiem specyfiku i problem znikł. Jest to preparat naprawczy do wtryskiwaczy. Ma za zadanie przeczyścić układ zasilający tj wtryskiwacze i w/w pompy. Podobno Peugeot zaleca stosowanie tego środka co 40 tys kilometrów. Preparat jak z nazwy nadaje się tylko do silników Diesla. Mam nadzieję, że jeśli ktoś natknie się na podobny problem i przeczyta ten post to pomoże mu podobne działanie, które podjąłem. Dziękuje i pozdrawiam!
I to mi się właśnie podoba, problem rozwiązany i opisane jest jak do tego doszło, czyli ten post na pewno jeszcze komuś posłuży. _________________ Krzysiek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 406 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.