Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa / UK Posiadane auto: Renault Laguna 1.8 16V 2002r
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 02 Lip 2008, 15:57
Temat postu:
Nie działa wentylator nawiewu
Usterka jak w temacie, pojawiła się z dnia na dzień. Poprostu któregoś dnia włączam nadmuch i cisza. Jeżeli miał ktoś podobną usterkę to proszę o porady. Zwłaszcza jak się dostać do tego wentylatora bo od strony podszybia nie można a w środku auta przeszkadza schowek. Sprawdziłem bezpieczniki i są ok. Co dalej?
Spróbój zmostkować wyłącznik nawiewu tylko upewnij się najpierw jaki przewód jest w środku wyłącznika albo najlepiej pożycz od kogoś taki wyłącznik. Aby się dostać do wentylatora to musisz zdjąć całą konsole-współczuje. Ja straciłem pół dnia aby wymienić nagrzewnice. Powodzenia.
Zrób tak załacz nawiew i puknij pod schowkiem jak zacznie działać to 100% nawet 1000% szczotki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Można zrobić to samemu tylko trzeba się troche powyginać hehe ale warto bo się ma satysfakcje ze sie zrobi!! Pozdrawiam
Usterka już usunięta, ale musiałem udać się do fachowca. Spalony był jakiś opornik i teraz wszystko gra.
Witam,
a przyjrzałeś się może gdzie jest ten opornik ? mam identyczne objawy i identyczny kłopot z wyjęciem wentylatora - może opornik da się wyjąć bez rozbierania całości ?
Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa / UK Posiadane auto: Renault Laguna 1.8 16V 2002r
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 27 Wrz 2008, 12:03
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) Nie działa wentylator nawiewu
Najprawdopodobniej wyciagali caly silniczek dmuchawy, nie wiem bo zostawialem auto w warsztacie. Mnie usuniecie usterki kosztowalo 30 zl wiec nie wiem czy warto sie samemu bawic w naprawe bo dojscie do dmuchawy nie jest latwe.
Znalazłem opornik - jest pod maskownicą przy wlocie powietrza.
- zdejmujemy maskownicę spod szyby od strony pasażera
- odkręcamy "trójkąt" metalowy - 3 śruby 13-stki
- zdejmujemy gumową osłonę wlotu powietrza do wnętrza samochodu
- zdejmujemy plastikową osłonkę wlotu powietrza i mamy dostęp do opornika
- watro przestawić prędkość nadmuchu na "-1" (obieg zamknięty) będzie łatwiejsze dojście do opornika
- opornik przekręcamy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara - powinien sam "wyjść"
Serwis Peugeot "zaśpiewał" mi dziś 42 pln za samą część bez robocizny więc 30 pln to tanio Ech, mieć zaufany warsztat .... _________________ Peugeot 306 1.8 Aut.
Po wymianie wszystko gra
Dla zainteresowanych : nie działało mi na żadnej prędkości co mija się z tezą że przy przepalonym oporniku najwyższa prędkość "4"-ka działa.
Koszt 40 pln i 15 minut na rozkręcenie/wymianę/skręcenie całości przez laika. _________________ Peugeot 306 1.8 Aut.
Mam 306 sedan 1,9 D (z klima i bez turbo), zdarzyło mi się to samo, czyli nawiew przestał działać, wyciągnąłem silnik żeby sprzwdzic na "krótko", dobrać się do niego można (u mnie przynajmniej) od spodu deski po stronie pasażera, odręciłe 4 wkręty krzyżakowe i wyszedł silnik z wirnikiem i... to coś co podobno nazywa się "opornikiem", u mnie to "coś" to jakaś elektronika wpakowana w obudowe z radiatorem i zalana żywicą więc nie wiem co jest w środku ale podobno to właśnie padło i trzeba kupić cały silnik z tym regulatorem. Ze względu że jak widzę odmian do samych Peugeotów 306 jest pełno to opiszę swoje urządzenie.
Silnik przykręcony jest 2 wkretami do płytki/pokrywy, po odkreceniu silnika można odkręcic ten element regulacyjny, w moim przypadku z tego elementu wychodziły 2 grube kable do samego silnika i 3 złączki, które normalnie przechodzą przez platikową podstawę całości tworząc tam gniazdo w ktore wchodzi wtyczka z 4 otworami (wykorzystywane sa tylko 3). Po wymontowaniu silnika sprawdzilem miernikiem ze za zewnętrznych pinach wtyczki ktora wchodzi we wspomniany plastik jast zawsze napięcie 12 V (zawsze gdy gluczykw stacyjce), srodkowy pin wtyczki to regulacja obrotów, napięcie mierzone na tym pinie wzgledem masy zmienialo sie 05,- 5,2 V plynnie w zaleznosci od połozeneia regulatora obrotow na panelu sterujacym. Silnik, jak juz wposmnialem, podłaczony pod aku smiga jak gupi ale po podlaczeniu do wtyczki, na ktrej zawsze jest napiecie 12 V to wtedy napiecie to spada do nico ponad 2 V
I tu jest caly bol, u mechanika powiedzieli mi ze to pewnie ten regulator psuje wszystko i stad tak napiecie spada, coz.... kupie i zobacze czy mieli racje.
Ciekawostka dla zainteresowanych, podobno od ktorego rocznika sterowanie czymkolwiek w samochodzie odbywa sie nie wzgledem masy ale wzgledem + czyli to zmienia sie wartosc ujemnego potencjalu !!
Co moze tłumaczyć wartość 2 V po podłaczeniu silnika i nie wystrzelenie zadnego bezpiecznika (chyba).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Wnętrze-klimatyzacja-nawiew-konsola
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.