Dołączył: 05 Mar 2013 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 05 Mar 2013, 11:42
Temat postu:
3.0 V6 automat spalanie
Witam
Jestem na etapie zakupu Peugeota 407 i w związku z tym mam pytanie do forumowiczów odnośnie auta z silnikiem benzynowym 3.0 V6 automat jakie jest zużycie paliwa w tym samochodzie nie znalazłem nigdzie wiarygodnych danych które jak wiadomo najlepiej znaleźć wśród użytkowników
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Wto 05 Mar 2013, 19:58
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 3.0 V6 automat spalanie
witam .. kolego tyle ile wlejesz tyle spali .. W tym silniku nie ma za duzo miłosników . Automat troche nalezy dodac . Benzyna .
Miałem ale 2.0 benzyna - miastow 10 l /100 - u ciebie mysle,że miasto , krótkie dystanse 12-15 ?? / sprawa indywidualna / .. Trasa, inny temaat - i moze byc oszczedny. Dla mnie dobry silnik - kopyto-dynamika , automat . Jak słyszałem wystepuje tam problem z cewkami - ale jak dbasz tak masz .. Jak sie podoba to brac - skrzynie aut. sa tam proste - raczej nie ma duzych problemow, ale radze ja sprawdzic .
Ostatnio zmieniony przez piekny-gienus dnia Sro 06 Mar 2013, 23:09, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Sro 06 Mar 2013, 00:23
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 3.0 V6 automat spalanie
Jeżdże 407 z silnikiem benzynowym 3 litrowym V6 już od 6 lat. Przejechałem nim dotąd 90 tys km. Zużycie paliwa w ruchu miejskim, w warszawskich korkach nigdy nie przekroczyło 15 l/100 km. W ruchu pozamiejskim w zależności od prędkosci. Między 100 a 120 km/godz zuzycie paliwa w granicach 8-9 litrów. Przy prędkości poniżej 90 km/h zuzycie paliwa schodzi do 7 litrów. Samochodem z tym silnikiem można jeździć i b. szybko w jeździe autostradowej(170-180 km/godz), a chwilowo też i ponad 200 km/godz ale też i b. spokojnie w ruchu miejskim gdy przy prędkosciach 50-60 km/godz prędkość obrotowa silnika to 1200-1300 obr/min. Jeżdzę wyłącznie na benzynie (nie mam instalacji gazowej). Silnik i w ogóle cały samochód jest całkowicie niezawodny. Awarie cewek zapłonowych to już melodia przeszłości. Wysiadały cewki zapłonowe produkcji firmy Sagem. Rada na to jest jedna. Po awarii pierwszej z nich należy wymienić komplet cewek zapłonowych (6 szt) na nowe firmy Beru, Bremi czy NGK. Jednak cewka zapłonowa to nie jest element wiecznotrwały. Każdy rozsądny producent, a do nich z pewnością zalicza się NGK, podaje jednoznacznie, że ich cewki mają żywotność rzędu 60-80 tys km. Skrzynia automatyczna AM6 produkcji japońskiej firmy Aisin jest trwała i niezawodna, wymaga natomiast wymian oleju. Nie jest to też skrzynia przewidziana do sportowego stylu jazdy, czyli jazdy z bardzo częstymi zmianami predkości obrotowej silnika w szerokim zakresie. Niestety, instrukcja obsługi samochodu jak i autoryzowane serwisy milczą na ten temat. Wymiany oleju w autoamcie choćby częściowe poczynając od 60 tys km, co każde 30 tys km. Olej bezwględnie o specyfikacji JWS 3309. Nie wymieniany olej, przekształca się w rzadki czarny szlam i powoduje, że skrzynia po przebiegu 150-170 tys km wysiada i wtedy b. kosztowna naprawa nawet 20 tys zł. Gdy olej jest wymieniany regularnie, pozostaje czysty, ma właściwe parametry smarne i skrzynia jest niezawodna. Jedyny element, który może ewentualnie podlegać wymianie to blok elektrozaworów w cenie wraz z robocizną 4 tys zł po przebiegu ponad 200 tys km. Reasumując benzynowy V6 to silnik o znakomitej kulturze pracy, b. trwały, zużycie benzyny w ruchu pozamiejskim akceptowalne, w ruchu miejskim dość wysokie (ale to nie jest diesel). Jeśli kupować benzynową V6 z automatem to tylko z udokumentowanym przebiegiem i potwierdzonymi wymianami oleju w automacie. Można to sprawdzić w bardzo prosty sposób w serwisie automatów poprzez sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni zaraz po przyjeździe. Jeśli z zaworu kontroli poziomu oleju wypływa rzadki olej czerwonej barwy jak barszcz ukraiński to widać, że w skrzyni olej był wymieniany i właściciel dbał o nią. Jeśli zaś wypłynie czarniawy szlam to trzeba wtedy szybko wymieniać ten olej i liczyć na to, że skrzynia jeszcze pociągnie, ale ile to nie wiadomo lub ponownie przemyśleć zakup tego egzemplarza.
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): kraków Posiadane auto: peugeot 407 2.0 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 23 Sie 2015, 08:31
Temat postu:
brak mocy i blad P0349
witam, posiadam peugeota 407 3.0 v6 i mam problem z silnikiem otoz nie ma mocy. mechanik powiedzial ze najlepiej wymienic silnik... czy silniki z (laguny 2, citroen c5, peugeot 607,807) beda pasowały do 407? z gory dziekuje za odpowiedz. pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.