Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 37 Skąd jesteś (miejscowość / region): RADOM Posiadane auto: 307 XS 1,6 16V b/g
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 16 Maj 2013, 21:03
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Szarpanie podczas dodawania gazu
Eureka
znalazłem
Dzisiaj coć mnie podkusiło albo to brak jakiegoś konkretnego zajęcia a może już miałem dosyć tego [cenzura] szarpania i ruszania z wysokich obrotów. Postanowiłem zamienić ceske na starą tą którą dostałem od mechanika bo była popsuta. w momęcie wyjmowania zainstalowanej cewki zauważyłem biały nalot na gumie świadczący o przebiciu. Zmieniłem cewkę na starą niedobrą i odpaliłem taki jeszcze nie skręcony silnik. Wszystko było ok. pojechałem żeby to sprawdzić i żadnego kichania i dławienia nie było. Złożyłem reszte i pojechałem 20 kilometrów starając się dociskać do dechy przy obrotach 1500 i nie dławił się. wszystko jest ok. A nową cewke z przebiciem oddam mechanikowi do reklamacji. chociaż tylko wystarczyło by wymienić gume ze starej i można by śmigać, ale po co mi cewka wolę 300 zł. wrazie czego kupie nową.
Mam nadzieję że wam jakoś pomogłem. sprawdzcie swoje cewki albo podmięcie na inne i zobaczycie co się stanie. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez 7650 dnia Sob 18 Maj 2013, 06:15, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Czarnków Posiadane auto: Peugeot 307 1.6 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 04 Kwi 2015, 11:52
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Szarpanie podczas dodawania gazu
U mnie te same objawy, pewnie cewka do wymiany. Dlatego tylko takie pytanie, skąd kupić oryginalną cewke do 1.6 16v? I jakie będą koszty? Czy może jednak lepiej kupić jakiś zamiennik?
Pozdrawiam
Re: ( Peugeot 307 ) Szarpanie podczas dodawania gazu
Witajcie.
Założyłem kilka dni temu założyłem instalację gazową i mam podobny problem z szarpaniem.
Gdy dam mało gazu, to jakoś jeszcze idzie, ale gdy np. nagle chcę wyprzedzić czy szybciej ruszyć ze skrzyżowania i chcę wprowadzić go na obroty, to szarpie jakby miał czkawkę i trzeba puścić pedał gazu i zmniejszyć obroty.
Dodam, że dzieje się tak tylko i wyłącznie na gazie, bo na benzynie autko chodzi bez zarzutów.
Czy w związku z tym to również może być cewka czy coś innego?? Proszę o wypowiedzi.
Gazownik twierdzi , że to cewka i sugeruje wymianę, ale jeśli to coś innego, to nie chce się angażować w kolejne wydatki.
Pozdrawiam i czekam na Wasze uwagi.
Re: ( Peugeot 307 ) Szarpanie podczas dodawania gazu
Witajcie!
Pisałem tutaj kawał czasu temu i nie znalazłem (niestety) odpowiedzi. Udało mi się jednak w końcu rozwiązać problem więc napiszę parę słów i podzielę się na forum, bo może komuś moja porada się przyda.
Co do szarpania...
Cewkę zmieniłem (za blisko 500.00zł) jak sugerował mechanik i jak szarpało, tak szarpało czyli nie zaobserwowałem wyraźnej poprawy. Kilka miesięcy tak jeździłem i zachodziłem w głowę co może być tego powodem. Wspomniany mechanik kolejny raz sugerował, że to na pewno cewka skoro szarpie więc co z tego, że nowa jak może jakaś wadliwa więc najlepiej wymienić. Nie posłuchałem go jednak i nie było kolejnej wymiany cewki, ale jedyne co zrobiłem, to zmieniłem świece.
Wsadziłem świece firmy NGK laser lline 7 i obecnie dopiero wiem, że mam auto i że mam komfortową jazdę. Zadnego szarpnięcia z niskich czy z wysokich obrotów, czy prychnięcia czy innego stęknięcia. Autko chodzi pięknie i jakby nawet nabrało mocy i żwawiej reaguje na pedał gazu. Aż się nie chce wierzyć, to przyczyną szarpania były świece, bo przecież nie byle jakie niby ale BERU platynowe. Fakt jednak jest faktem i widać, że mniejsza szczelina (nie ponad 1.2 ale zaledwie 0.4mm) ma tutaj ogromne znaczenie i to się właśnie przekłada na komfort jazdy.
Po licho blisko rok temu było zmieniać cewkę. Wystarczyło wsadzić odpowiednie świece i jazda jak marzenie, a tak to wywaliłem zbędne blisko 500.00zł za nową cewkę VALEO.
Tak więc sprawa wygląda i jeślli Wam szarpie, dławi prycha, to ja zalecam szukanie powodów od zapuszczenia wysokiej klasy świec do gazu jakimi są NGK laser line7. Moze dla niektorych to mit, że istnieje coś takiego jak świece do gazu, ale ja widzę na swoim przykładzie, że ta szczelina (o ktorej pisałem wyzej) ma ogromne znaczenie i przy gazie im szczelina mniejsza, tym lepiej autko chodzi bo nie wywala zapłonu i od razu żwawo reaguje na przyspieszenie.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomogę komuś moim wpisem.
Re: ( Peugeot 307 ) Szarpanie podczas dodawania gazu
Witam. Podepnę się pod temat. Mam 307 2.0 benzyna 16v LPG. Walczę i męczę się od jakiegoś czasu, a żaden znachor w okolicy nie daje mi jednoznacznej odpowiedzi, bo jak to mówią "Panie toć to może być wszystko nawet mało powietrza w kole". Co jakiś czas pojawia się check z opisem antipolution fault i w komputrze pokazuje błąd P0170 (pp2000 jeszczę nie podpiąłem, musze przeinstalować bo odpala sie po francusku, a ja niestety nie kumaty). Ostatnio pojawił się check z antipolution ale błędy P1160 oraz P1112 ale auto nie chciało jechać, ledwo zjechałem z ronda i po zgaszeniu auta i szybkim przeglądzie na poboczu odpaliłem auto i chodziło prawie jak złoto, tylko zaczęły falować obroty. Sprawdzałem listwę zapłonową na mierniku ( bo taka była najczęstsza diagnoza) i na uzwojeniu pierwotnym waha się od 0.05-0.09ohm na pinach 1-3 oraz 2-3, uzwojenie wtórne na obu cewkach 19.4-19.5kohm (filmik z testu https://www.youtube.com/watch?v=xzA-QWvpiKk ). Nie wiem jakie parametry powinna mieć cewka. Pozdrawiam i może wy mądre głowy mi coś podpowiecie.
Re: ( Peugeot 307 ) Szarpanie podczas dodawania gazu
fenek96 napisał:
Witam. Podepnę się pod temat. Mam 307 2.0 benzyna 16v LPG. Walczę i męczę się od jakiegoś czasu, a żaden znachor w okolicy nie daje mi jednoznacznej odpowiedzi, bo jak to mówią "Panie toć to może być wszystko nawet mało powietrza w kole". Co jakiś czas pojawia się check z opisem antipolution fault i w komputrze pokazuje błąd P0170 (pp2000 jeszczę nie podpiąłem, musze przeinstalować bo odpala sie po francusku, a ja niestety nie kumaty). Ostatnio pojawił się check z antipolution ale błędy P1160 oraz P1112 ale auto nie chciało jechać, ledwo zjechałem z ronda i po zgaszeniu auta i szybkim przeglądzie na poboczu odpaliłem auto i chodziło prawie jak złoto, tylko zaczęły falować obroty. Sprawdzałem listwę zapłonową na mierniku ( bo taka była najczęstsza diagnoza) i na uzwojeniu pierwotnym waha się od 0.05-0.09ohm na pinach 1-3 oraz 2-3, uzwojenie wtórne na obu cewkach 19.4-19.5kohm (filmik z testu https://www.youtube.com/watch?v=xzA-QWvpiKk ). Nie wiem jakie parametry powinna mieć cewka. Pozdrawiam i może wy mądre głowy mi coś podpowiecie.
1. PP2000 -> ECU i adaptacja przepustnicy. To wyzeruje mapę benzyny na początek. Ważne aby odłączyć na stałe LPG i nie jeździć na gazie przez kolejne 50-80km (tylko benzyna).
2. Korekty długo i krótkoterminowe na PB ustawią się na takie jak być powinny - weryfikajca i odczyt korekt - zazywaczaj nie powinny przekraczać 10%. - jeśli tak jest to raczej brak awarii osprzętu/silnika
3. Porównanie po 60-80km mapy bezynowej vs mapy gazu - jestem niemal pewien, że różnice będą bardzo znaczące a co za tym idzie -> wizyta u gazownika i regulacja mapy
4. Jeżeli sterownik LPG ma korekty po CAN (OBD) to bezwzględnie wyłączyć. Sterownik bezynowy PSA jest silnie adoptowalny a w związku z tym mapy jak mamy LPG rozjadą się w przeciągu 3ms od montażu instalacji - czasem dłużej jak ktoś mało jeździ.
Przerobiłem temat wielokrotnie. Mechanicy rozkładali ręce a gazownicy sugerowali usunięcie usterki silnika/osprzętu. Wszyscy się znają ale nikt nie radzi sobie z prosty problemem.
Zastanówcie się 10 razy zanim pochopnie wymienicie cewkę, świece czy inne niepotrzebne rzeczy.
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: MIV 1.2 TCE, Leon 1.2 TSI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 25 Lis 2016, 16:27
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Szarpanie podczas dodawania gazu
maestrus napisał:
fenek96 napisał:
Witam. Podepnę się pod temat. Mam 307 2.0 benzyna 16v LPG. Walczę i męczę się od jakiegoś czasu, a żaden znachor w okolicy nie daje mi jednoznacznej odpowiedzi, bo jak to mówią "Panie toć to może być wszystko nawet mało powietrza w kole". Co jakiś czas pojawia się check z opisem antipolution fault i w komputrze pokazuje błąd P0170 (pp2000 jeszczę nie podpiąłem, musze przeinstalować bo odpala sie po francusku, a ja niestety nie kumaty). Ostatnio pojawił się check z antipolution ale błędy P1160 oraz P1112 ale auto nie chciało jechać, ledwo zjechałem z ronda i po zgaszeniu auta i szybkim przeglądzie na poboczu odpaliłem auto i chodziło prawie jak złoto, tylko zaczęły falować obroty. Sprawdzałem listwę zapłonową na mierniku ( bo taka była najczęstsza diagnoza) i na uzwojeniu pierwotnym waha się od 0.05-0.09ohm na pinach 1-3 oraz 2-3, uzwojenie wtórne na obu cewkach 19.4-19.5kohm (filmik z testu https://www.youtube.com/watch?v=xzA-QWvpiKk ). Nie wiem jakie parametry powinna mieć cewka. Pozdrawiam i może wy mądre głowy mi coś podpowiecie.
1. PP2000 -> ECU i adaptacja przepustnicy. To wyzeruje mapę benzyny na początek. Ważne aby odłączyć na stałe LPG i nie jeździć na gazie przez kolejne 50-80km (tylko benzyna).
2. Korekty długo i krótkoterminowe na PB ustawią się na takie jak być powinny - weryfikajca i odczyt korekt - zazywaczaj nie powinny przekraczać 10%. - jeśli tak jest to raczej brak awarii osprzętu/silnika
3. Porównanie po 60-80km mapy bezynowej vs mapy gazu - jestem niemal pewien, że różnice będą bardzo znaczące a co za tym idzie -> wizyta u gazownika i regulacja mapy
4. Jeżeli sterownik LPG ma korekty po CAN (OBD) to bezwzględnie wyłączyć. Sterownik bezynowy PSA jest silnie adoptowalny a w związku z tym mapy jak mamy LPG rozjadą się w przeciągu 3ms od montażu instalacji - czasem dłużej jak ktoś mało jeździ.
Przerobiłem temat wielokrotnie. Mechanicy rozkładali ręce a gazownicy sugerowali usunięcie usterki silnika/osprzętu. Wszyscy się znają ale nikt nie radzi sobie z prosty problemem.
Zastanówcie się 10 razy zanim pochopnie wymienicie cewkę, świece czy inne niepotrzebne rzeczy.
Pozdrawiam.
Witam. Ja z bliźniaczego forum Citroena. Mam podobne problemy w aucie Citroen C4 1.6 16V (2008).
Auto ma teraz 135 tys, a eksploatuje go od kiedy miało 45 tys. Do tej pory nie miałem żadnych problemów z pracą silnika. Osiągi, sposób przyspieszania jak i spalanie bez zarzutu. Auto parkuje pod chmurką.
Ostatnio pojawił się jednak objaw polegający na wyraźnej krótkotrwałej utracie mocy (jakby ktoś zapłon odciął) występującej przy przyspieszaniu pomiędzy 2,5-3 tys. obrotów. Im szybciej przyspieszam tym mniej odczuwalny.
Zdarzyło mi się już dwa razy, że podczas tego zaniku zapaliła się kontrolka CHECK i wyświetlił dość ogólny komunikat depolution faulty. Po pierwszym zdarzeniu gdy zgasiłm auto i poownie po kilku minutach odpaliłem problem ustał. Za drugim razem (dwa dni później) problem ustał ale kontrolka check się pali i komunikat ww wyświetla się.
Co sugerujesz?
Na Lexji jeszcze nie byłem, nic nie wymieniałem, nic nie czyściłem.
Może to nie istotne, ale przez ostatnie 2 lata jazdy sa stosunkowo krótkie i auto nie rozgrzewa się. tankuje raz na miesiąc. Usterka zbiegła się z wymianą oleju (zawsze total 5W-30).
Dziś spróbuje "rozgrzać" trochę auto na autostradzie - zobaczę czy to cokolwiek zmieni. _________________ piotrl
Re: ( Peugeot 307 ) Szarpanie podczas dodawania gazu
piotrl napisał:
Co sugerujesz?
Sugeruję sprawdzić czasy ładowania cewek i odczyty z sondy lambda.
Kiedy ostatni raz wymieniałeś świece, jak przewody WN? Obejrzał bym jeszcze fajki,cewkę jak to wygląda czy nie ma znamion przebicia na jej powierzchni oraz na powierzchni fajek.
Jeżeli masz na świecach więcej niż 40kk zrobione, sugeruję zacząć od nich. Za mało danych póki co...
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: MIV 1.2 TCE, Leon 1.2 TSI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 03 Sty 2017, 16:58
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Szarpanie podczas dodawania gazu
Świece mają 15k km.
W tym silniku nie ma przewodów WN, tam jest modułocewka (zestaw cewek w jednej obudowie).
Auto na zimni pracuje wzorowo, tylko po rozgrzaniu szaleje. Zamian świec nic nie zmienia. Moja cewka w innym aucie pracuje bez problemu, inna cewka w moim aucie problemy jak na mojej. _________________ piotrl
Dołączył: 13 Sie 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Peugeot 307 Hatchback 1.6 Benzyna + Gaz, rok 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 13 Sie 2018, 00:45
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Szarpanie podczas dodawania gazu
Witam.
Podłączę sie do tematu. Mam problem ze swoją 307 1.6 benzyna 16v LPG.
W ostatnim czasie miałem problem związany z dławieniem sie samochodu. W czasie jazdy samochód nagle zaczął sie dławić i tracił obroty az na końcu gasł. Podczas tych objawów wyskakiwały komunikaty catalytic converter fault i zaraz po tym antippolution fault. Ponowne odpalenie powodowało chwilowe zażegnanie problemu. Podjechałem do swojego mechanika i sprawdził błędy ktore wskazały na wypadanie zapłonu. Wymienił mi świece zapłonowe na irydowe NGK. Przy krótkich odcinkach auto sprawuje sie dobrze i widzę poprawę. Nie ma juz szarpania. Problem pojawił sie gdy wyjechałem w dłuższa trasę. Po przejechaniu około 50 km, autko zaczęło tracić moc i delikatnie szarpać podczas dodawania gazu. Po spuszczeniu nogi auto nadal poszarpywalo. Po kilku kilometrowej szarpanej jezdzie auto znów odzyskało moc i kolejne 50 km przejechałem bezproblemowo. Przy ponownym pokonywaniu tej trasy wystąpiła dokładnie ta sama sytuacja z tym ze kiedy auto traciło moc i zaczęło poszarpywac nagle zgasło przy dojeżdżaniu do świateł i wrzuceniu auta na luz. Czy ktoś mógłby mi poradzić co moze byc przyczyna? Dodam ze cewka zapłonowa była sprawdzana i jest w pełni sprawna.
Z gory dziękuje za poświęcony czas i pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
Re: ( Peugeot 307 ) Szarpanie podczas dodawania gazu
Witam!!!
Miałem podobny problem w swoim 307SW 1.6 16v. Na początku lekkie falowanie obrotów, następnie szarpanie przy przyspieszaniu, spadek mocy i komunikaty antipollution fault i catalytic converter fault. Mechanik sugerował czyszczenie przepustnicy, wymianę cewki i świec ale nie był do końca przekonany czy to na pewno pomoże (a koszt dość spory). Postanowiłem więc sam trochę pogrzebać. Po wyjęciu cewki pierwsze co rzuciło mi się w oczy to inny odcień jednego z łączników (tych gum co nakładane są na świece) i biały nalot w środku. Pozostałe trzy wyglądały jak nowe. Po wykręceniu świecy okazało się że guma ta musiała mieć przebicie. Na porcelanowej części był czarny wypalony pasek. Po wymianie gumy (koszt 10 PLN) i kompletu świec (ok 50 PLN) autko śmiga jak nowe i nie wyświetlają się żadne komunikaty. Jak widać czasami jakaś [cenzura]ła za parę PLN może nam przysporzyć sporo kłopotów.
Dołączył: 10 Maj 2019 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tczew Posiadane auto: Peugeot 307 1.6 16V
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 10 Maj 2019, 09:06
Temat postu:
Falowanie za wysokie obroty i szarpanie na II biegu
Dołączę się. Koledzy Peugeot 307 1.6 6V
Objawy- za wysokie obroty nieraz spadnie do 800. I szarpie jak dam za mało gazu szarpie na II biegu.
Co zrobiłem:
- wyczyszczenie przepustnicy i dwie adaptację (adaptację pomogły na krótki czas),
- wymiana alternatora, regeneracja rozrusznika i wymiana akumulatora wymiana filtra powietrza (brak poprawy)
Co teraz planuje zrobić:
- wymiana świec o ogólnie sprawdzenie cewki i świec.
Wskazania komputera:
- jedna czujka klimatyzacji do wymiany czujnik temp chłodzenia czy coś takiego i czujnik poduszki powietrznej (to wiem że styki pod siedzeniem kierowcy) i to tyle co pokazuje komputer reszta jest OK.
Kupiłem świece NGK sugerowane przez producenta. Ne wiem już gdzie szukać :/ jak to nie świece czy cewka to kończą mi się pomysły.
Re: ( Peugeot 307 ) Szarpanie podczas dodawania gazu
Podpinam się pod problemem.
Auto delikatnie podszarpuje podczas przyspieszania. Dodatkowo zarówno podczas naciskania nawet delikatnego pedału gazu jak i popuszczania sprzęgła słyszę spod spodu jakieś piski, jęki etc.
Dotychczas myślałem że to połączenie rury wydechowej dwie śruby na sprężynach z uszczelką w środku.
Wymieniłem i w sumie nic się nie poprawiło.
Myślałem że może poduszki silnika. ale wymieniane były z 1.5 roku temu i są całe.
Sprzęgło wymieniałem rok temu. Facet powiedział że w dobrym momencie. Chyba od tamtego czasu nie wykończyłem nowiutkiego kompletu części???
Wczoraj pojawił się błąd depollution system faulty. Auto zamuliło i zaczęło w skrajnym momencie na biegu jałowym przy niskich obrotach szarpać. Rozkładam już ręce...
Dołączył: 25 Lut 2021 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Peugeot 307 CC
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 25 Lut 2021, 21:20
Temat postu:
Check silnika, szarpanie, brak mocy.
witam potrzebuje pomocy. Mój mechanik nie ma już pomysłów.
Posiadam pegout 307 Cc 1.6 benzyna 2006 80kw. Przejechane ok. 150 tys. Mam go 2 lata i nic się z nim nie działo nigdy. Wymieniam wszystko rzetelnie rozrząd oleje itd. Autko zadbane.
Zapalił mi się check silnika antipollution fault, strasznie szarpało, brak mocy ledwo dojechałam do mechanika. Tak jakby nie pracowały wszystkie gary. Wymieniłam z polecenia akumulator, świece, cewke, termostat.
Po 3 dniach jazdy sytuacja się powtórzyła check silnika, szarpanie brak mocy itd. Zawitałam do mechanika rozsadziło cewke, pękła. W ramach gwarancji została wymieniona na nową odrazu zaznaczam że nie na oryginalna.
Dwa dni nie minęły i znów to samo. Mechanik mi mówi że to wina elektryki, jest jakieś zwarcie i iskra rozwaliła cewke. Nawet nie kazał mi jechać do siebie tylko do elektryka. Auto stoi pod domem.
Zaczęłam czytać na różnych forach co to może być i prawie każdy pisze ze cewka musi być oryginalna od pegout.
Teraz moje pytanie czy rzeczywiście mam się udać strikte do elektryka czy do innego mechanika. Mieszkam w Szczecinie i jest tu jeden salon który zajmuje się tylko Francuzami opinie ma dobre. Na czym się skupić. Nie ukrywam że już troszkę w niego pieniążków wpompowalam.
Proszę o rady i pomoc. P. S numery błędów nie znam ale wszystko wskazywało że to zapłon.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.