nierówne obroty silnika 1.6 hdi 90km, biały dym po odpaleniu
Witam wszystkich!
Mam 307 1.6 hdi 90km z 2006r który po odpaleniu przez około 30 sek nierówno pracuje jakby nie na wszystkie cylindry i puszcza chmure biało szarego dymu , jest to jednorazowe i uspokaja się po około 30 sek. i wszystko jest ok. Jak się rozgrzeje ładnie pracuje moc i przyspieszenie ok spalanie w normie około 5l/100 , nic z płynów ustrojowych nie ubywa .
Gdy temperatura otoczenia jest od 0 w góre problem występuje a co dziwne najlepiej odpala( bez dymu i przy minimalnym wyczuwalnym wachlowaniu obrotów) w zimie przy temperaturach ujemnych, jak jest -20 wtedy jest super bez ww objawów
Dodam jeszcze że przy dużych mrozach po jeździe jak postoi jakiś czas i silnik nie zdąży jeszcze wystygnąć , tylko jest letni to też ma takie objawy tzn. dym i wachlowanie obrotami. Świece żarowe działają (-20 , 5 sek. podgrzewania i pali na dotyk).Po podłączeniu do komputera nie pokazuje żadnych błędów.
Moje pytanie czy ktoś z Was spotkał się kiedykolwiek z takimi objawami?
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Pozdrawiam!
Re: ( Peugeot 307 ) nierówne obroty silnika 1.6 hdi 90km, biały dym po odpaleniu
Dzięki wielkie za podpowiedź. Zabieram się za sprawdzanie , tylko musze poszukać konkretnego mechnika któremu będzie się chciało podumać trochę a nie tylko robić wymiany które nie przynoszą pożądanych efektów. Najgorzej usłyszeć od gościa skrobiącego się po głowie że to chyba nie było to... a kasa poszła w ... pozdrowionka!
Re: ( Peugeot 307 ) nierówne obroty silnika 1.6 hdi 90km, biały dym po odpaleniu
aron1973 napisał:
Dzięki wielkie za podpowiedź. Zabieram się za sprawdzanie , tylko musze poszukać konkretnego mechnika któremu będzie się chciało podumać trochę a nie tylko robić wymiany które nie przynoszą pożądanych efektów. Najgorzej usłyszeć od gościa skrobiącego się po głowie że to chyba nie było to... a kasa poszła w ... pozdrowionka!
Witam, mozesz podac co bylo w podanym powyzej artykul, jako ze ta stronka nie istnieje juz?
Mam podobny problem w moim 307 SW 1.6 HDI. Bialy dym dopoki nie rozgrzeje autka do pewnych obrotow albo temperatury silnika. A jak sie rozgrzeje problem znika. Chociaz nie wiem czy mi czasem olej z turbo nie cieknie.
Ale trace 0,5l na 10 tys km, wiec to nie jest jakas wielka ilosc.
Pzd
Witam, mozesz podac co bylo w podanym powyzej artykul, jako ze ta stronka nie istnieje juz?
Mam podobny problem w moim 307 SW 1.6 HDI. Bialy dym dopoki nie rozgrzeje autka do pewnych obrotow albo temperatury silnika. A jak sie rozgrzeje problem znika. Chociaz nie wiem czy mi czasem olej z turbo nie cieknie.
Ale trace 0,5l na 10 tys km, wiec to nie jest jakas wielka ilosc.
Pzd i z gory dziekuje za odpowiedz
Re: ( Peugeot 307 ) nierówne obroty silnika 1.6 hdi 90km, biały dym po odpaleniu
Witam.
Ja mam ten sam problem juz od dluzszego czasu i nadal zaden mechanik nie znalazl na to sposobu. Czy ktos z was juz sie z tym uporal i znalazl jakies rozwiazanie?
Re: ( Peugeot 307 ) nierówne obroty silnika 1.6 hdi 90km, biały dym po odpaleniu
jamiro napisał:
Witam.
Ja mam ten sam problem juz od dluzszego czasu i nadal zaden mechanik nie znalazl na to sposobu. Czy ktos z was juz sie z tym uporal i znalazl jakies rozwiazanie?
Witam,ja tez juz wlasnie 3 mechanikow pytalem o ten problem i na razie nie widac rozwiazania. Wiekszosc twierdzi ze tak moze byc i to normalne. Ponadto gdy od wczoraj temperatura spadla ponizej 0 od razu problem zniknal jak kolega opisywal powyzej. Komputer pokazuje mi blad na swiecach i opornica wentylatora chlodnicy do wymiany. Dzisiaj mial mi mechanik jedno i drugie zrobic. Jesli zrobi bo termin kiepski to sie podziele spostrzezeniami za kilka dni w zaleznosci od efektu.
Facet z Peugeot mowil mi tez ze moze trzeba bedziecie przeczyscic uklad intercoolera, a jesli nie to spojrzec we wtryski. Coz zobaczymy.
Re: ( Peugeot 307 ) nierówne obroty silnika 1.6 hdi 90km, biały dym po odpaleniu
Hejka.
Chcialbym odswiezyc nieco temat, poniewaz nadal borykam sie z problemem falowania obrotow na zimnym silniku. Wlasciwie to kazdy mechanik rozklada rece, ale ostatnio sprobowalem rano przed odpaleniem podpompowac paliwo gruszka. Slychac bylo jak zasysa paliwo i tylko po odpaleniu raz szarplo jak wchodzil na obroty i potem pracowal w miare rowno, ale po ruszeniu i przejechaniu 300m troszke go szarpalo jakby jeszcze gdzies przytykalo doplyw paliwa. Wobec tego wydaje mi sie, ze problem moze byc z nieszczelnoscia przewodow poliwowych. Czy moze ktos mi pomoc w jaki sposob moge zindentyfikowac gdzie i jak ? Co moge zrobiic zeby problem wyeliminowac?
Re: ( Peugeot 307 ) nierówne obroty silnika 1.6 hdi 90km, biały dym po odpaleniu
jamiro napisał:
Hejka.
Chcialbym odswiezyc nieco temat, poniewaz nadal borykam sie z problemem falowania obrotow na zimnym silniku. Wlasciwie to kazdy mechanik rozklada rece, ale ostatnio sprobowalem rano przed odpaleniem podpompowac paliwo gruszka. Slychac bylo jak zasysa paliwo i tylko po odpaleniu raz szarplo jak wchodzil na obroty i potem pracowal w miare rowno, ale po ruszeniu i przejechaniu 300m troszke go szarpalo jakby jeszcze gdzies przytykalo doplyw paliwa. Wobec tego wydaje mi sie, ze problem moze byc z nieszczelnoscia przewodow poliwowych. Czy moze ktos mi pomoc w jaki sposob moge zindentyfikowac gdzie i jak ? Co moge zrobiic zeby problem wyeliminowac?
Witam ja na razie jestem w punkcie wyjscia. Czasem mam na zimnym silniku bialy dym jakby pachnie olejem. Rusze rozgrzeje i problem znika. Po sprawdzeniu kompem moje 2 diagnozy swiece i opornica wentylatora chlodnicy.
Opornice sprawdzal potem 1 mechanik w Polsce, jeden w UK oboje nie zmienili bo powiedzieli ze jest OK.
Swiec nie zdazylem zrobic w Polsce, wiec zrobie nastepnym razem bo w UK 3-4 razy drozej, a poza tym jeden z mechanikow w Polsce nie zdazylby zwzywszy ze trzeba zdjac cale podszybie.
Znalazlem jeszcze jeden ciekawy artykul o tym dymie na angielskim forum ale wkleje jutro dokladne informacje bo nie mam na tym komputrze.
Re: ( Peugeot 307 ) nierówne obroty silnika 1.6 hdi 90km, biały dym po odpaleniu
jamiro napisał:
Hejka.
Chcialbym odswiezyc nieco temat, poniewaz nadal borykam sie z problemem falowania obrotow na zimnym silniku. Wlasciwie to kazdy mechanik rozklada rece, ale ostatnio sprobowalem rano przed odpaleniem podpompowac paliwo gruszka. Slychac bylo jak zasysa paliwo i tylko po odpaleniu raz szarplo jak wchodzil na obroty i potem pracowal w miare rowno, ale po ruszeniu i przejechaniu 300m troszke go szarpalo jakby jeszcze gdzies przytykalo doplyw paliwa. Wobec tego wydaje mi sie, ze problem moze byc z nieszczelnoscia przewodow poliwowych. Czy moze ktos mi pomoc w jaki sposob moge zindentyfikowac gdzie i jak ? Co moge zrobiic zeby problem wyeliminowac?
Witaj znalazlem jeszcze taki artykul na forum w UK, ale do konca nie jest pewien czy to moze byc problem:
W trzecim paragrafie facet pisze ze problemy moga byc ' valve stem seals' ktore przepuszczaja olej kiedy silnik jest wylaczony. Olej sie zbiera przez noc np przez gorna koncowke od cylidrow. Jesli dobrze rozumiem chodzi o jakies uszczelnika na zaworach. One kosztuja grosze, ale jesli sie nie myle trzeba by bylo z pol silnika rozebrac zeby sie do nich dostac. Mam nadzieje ze ktos bardziej obeznany sie odezwie, bo chcialbym tez w koncu ten problem rozwiazac na dobre. Pzd.
Re: ( Peugeot 307 ) nierówne obroty silnika 1.6 hdi 90km, biały dym po odpaleniu
Dzisiaj nakrecilem filmik
https://youtu.be/Ubkecc21Y3k
jak silnik zachowuje sie po 8 godz postoju w temp 3 stopni. Tak jak widac odpala, ale slychac takie powolne wkrecanie sie na obroty. Chodzi w miare rowno, ale widac, ze z czasem wchodzi chyba w jakies rozne etapy pracy, poniewaz po jakims czasie zaczyna lekko cos piszczec, a potem przestaje po czym zaczyna sie falowanie obrotow (od 3:15min), w momencie kiedy zaczyna sie falowanie obrotow, zaczyna sie rowniez intensywne dymienie co rowniez widac w filmiku. Ja juz troche wysiadac przy probie zdiagnozowania usterki. Jakies sugestie?
Re: ( Peugeot 307 ) nierówne obroty silnika 1.6 hdi 90km, biały dym po odpaleniu
jamiro napisał:
Dzisiaj nakrecilem filmik
https://youtu.be/Ubkecc21Y3k
jak silnik zachowuje sie po 8 godz postoju w temp 3 stopni. Tak jak widac odpala, ale slychac takie powolne wkrecanie sie na obroty. Chodzi w miare rowno, ale widac, ze z czasem wchodzi chyba w jakies rozne etapy pracy, poniewaz po jakims czasie zaczyna lekko cos piszczec, a potem przestaje po czym zaczyna sie falowanie obrotow (od 3:15min), w momencie kiedy zaczyna sie falowanie obrotow, zaczyna sie rowniez intensywne dymienie co rowniez widac w filmiku. Ja juz troche wysiadac przy probie zdiagnozowania usterki. Jakies sugestie?
Witaj. Ja rowniez ciagle mam ten sam problem chociaz u mnie nie ma zadnego falowania obrotow. Ostatnio przeszedlem roczny przeglad i sam zwrocilem mechanikom na to uwage na tescie spalin, ale auto przeszlo go bez problemu. Niestety ten dym przy odpalaniu mnie wnerwia powoli bo idzie pod auto i te spaliny sa zasysane do srodka wiec musze wlaczac od razu zamkniety doplyw powietrza. W ciagu miesiaca bede robil wymiane filtrow i oleju itd, zobaczymy czy to cos zmieni.Pzd.
Re: ( Peugeot 307 ) nierówne obroty silnika 1.6 hdi 90km, biały dym po odpaleniu
emswisnia napisał:
I jak udało się rozwiązać problem?
Przykro mi ale na razie nie. Po przegladzie, wymiana filtrow i oleju problem zniknal na jakies 1-2tys km, ale stopniowo wrocil, wiec mysle ze gdzies mi bardzo delikatnie oleje ucieka.
Re: ( Peugeot 307 ) nierówne obroty silnika 1.6 hdi 90km, biały dym po odpaleniu
Jedną rzecz jeszcze zaobserwowałem a mianowicie gdy temperatura jest tak maks 5'C rano podczas odpalania to silnik chodzi równiutko i nim nie trzęsie.
Teraz się zastanawiam czemu gdy jest chłodniej efekt nierównej pracy nie występuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.