Witam serdecznie i prosze i wsparcie.
Jestem zainteresowany zakupem 407sw w automacie. W jednym ogłoszeniu, sprzedajacy informuje iz w jego 407 (2008r.)
znajduje sie japońska 6-cio stopniowa skrzynia automatyczna Aisin model AM6 i twierdzi że jest ona o wiele lepsza i mniej awaryjna od niemieckiej 4-ro stopniowej 4HP20 ... Natomiast na forum jeden z kolegów uważa iz według niego to własnie ta 4ro stopniowa jest mniej awaryjna...
prosze o wypowiedzi osób zorientowanych w tym temacie
Pozdrawiam
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Nie 28 Kwi 2013, 16:37
Temat postu:
Re: ( Peugeot ) dwa modele skrzyni automat. w 407
Witam,
Ja mam AM6 i chodzi jak marzenie (odpukać) nie czuć zmiany biegów itp., ale wszystko zależy od sztuki i jak się ktoś z skrzynia obchodził. W tej 4 biegowej podobno padają elektrozawory. A co do AM6 to na forum Citroena ma dobra prasę, ale bywają tez takie posty:
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Pon 29 Kwi 2013, 20:52
Temat postu:
Re: ( Peugeot ) dwa modele skrzyni automat. w 407
Rzeczywiście koncern PSA w ostatnich latach w swoich samochodach stosuje automatyczne skrzynie 4-stopniowe i 6-stopniowe. Jesli chodzi o 4-stopniowe skrzynie automatyczne 4HP20 to produkt niemieckiej firmy ZF (koncern Bosch), zaś skrzynia automatyczna AM6 to określenie 6-stopniowego automatu japońskiej firmy Aisin (koncern Toyota). 4-stopniowy automat ZF jest niewątpliwie produktem trwałym ale już niestety przestarzałym (tylko 4 stopnie czyli "biegi" do przodu, co oznacza gorsze dopasowanie przełożeń do charakterystyki silnika, a tym samym m.in. większe zużycie paliwa). Skrzynia 6-stopniowa jest znacznie nowocześniejsza, ma lepsze dopasowanie do charakterystyki silnika, to jest m.in. niższe prędkości obrotowe silnika przy określonych prędkościach co oznacza mniejsze zuzycie paliwa, niższy poziom hałasu. Trwałość obydwu skrzyń jest porównywalna. Podstawą dla długiej niezawodnej pracy skrzyni automatycznej jest regularna wymiana oleju ATF w tejże skrzyni. Dla skrzyni 4HP20 potrzebny jest olej o specyfikacji LT71141, zaś dla AM6 o specyfikacji JWS3309. Co do bloku elektrozaworów to wysiadają wcześniej bądź później ale zawsze wcześniej gdy w skrzyni pracuje zużyty olej, który barwą i konsystencją przypomina rzadki, czarny szlam. Można przyjąć, że przy normalnej eksplotacji (nie forsownej, to nie są skrzynie automatyczne sportowe), regularnych wymianach oleju powinny obydwie wytrzymać po 250 tys km, a może i więcej. Przy braku wymiany oleju może nastąpić ciężka awaria już przy 150 tys km, a nieraz i wcześniej i b. kosztowna naprawa. Kupując samochód z automatem należy 1/znać rzeczywisty przebieg samochodu, 2/ sprawdzić czy w skrzyni był wymieniany olej np jeśli przez zaworek kontrolny poziomu oleju wypływa olej o barwie czerwonej, to znaczy że własciciel dbał o wymianę oleju, jak rzadki czarny szlam to jak wcześniej napisałem, 3/ bardzo dokładnie sprawdzić działanie skrzyni zarówno w trybie pracy całkowicie automatycznej jak i przy manualnym przełączaniu biegów przy pomocy selektora, 4/ biegi powinny załączać się w w sposób bardzo płynny i "miękki" bez szarpnięć, 5/ przy włączonej pozycji D samochód powinien poruszać się powoli do przodu bez jakiegokolwiek dotykania pedału gazu, podobnie przy właczonej pozycji R, 6/ przy włączonej pozycji N samochód powinien stać lub też można go bez wysiłku popchnąć ręcznie do przodu czy do tyłu i skrzynia nie powinna stawiać jakiegokolwiek oporu, 7/ warto jest też przed zakupem samochodu z taką skrzynią i przy przebiegu już rzędu 100 tys km podjechać z właścicielem do serwisu automatycznych skrzyń biegów dla elektronicznego zdiagnozowania tej skrzyni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.