Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot ) dwa modele skrzyni automat. w 407



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot ) Dyskusje ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
romario44

Czytelnik



Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): lublin
Posiadane auto: MB C200 cdi
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 28 Kwi 2013, 16:29
Temat postu:

dwa modele skrzyni automat. w 407


Witam serdecznie i prosze i wsparcie.
Jestem zainteresowany zakupem 407sw w automacie. W jednym ogłoszeniu, sprzedajacy informuje iz w jego 407 (2008r.)
znajduje sie japońska 6-cio stopniowa skrzynia automatyczna Aisin model AM6 i twierdzi że jest ona o wiele lepsza i mniej awaryjna od niemieckiej 4-ro stopniowej 4HP20 ... Natomiast na forum jeden z kolegów uważa iz według niego to własnie ta 4ro stopniowa jest mniej awaryjna...
prosze o wypowiedzi osób zorientowanych w tym temacie
Pozdrawiam
Powrót do góry
Cyfrowy 5

Auto Maniak



Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 963
Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP.
Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Nie 28 Kwi 2013, 16:37
Temat postu:

Re: ( Peugeot ) dwa modele skrzyni automat. w 407


Witam,

Ja mam AM6 i chodzi jak marzenie (odpukać) nie czuć zmiany biegów itp., ale wszystko zależy od sztuki i jak się ktoś z skrzynia obchodził. W tej 4 biegowej podobno padają elektrozawory. A co do AM6 to na forum Citroena ma dobra prasę, ale bywają tez takie posty:

http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=186822&sid=3c3cecba8ea35f0e9de48de4e2029661
_________________
Cyfrowy 5
Powrót do góry
beers

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 410
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Pon 29 Kwi 2013, 20:52
Temat postu:

Re: ( Peugeot ) dwa modele skrzyni automat. w 407


Rzeczywiście koncern PSA w ostatnich latach w swoich samochodach stosuje automatyczne skrzynie 4-stopniowe i 6-stopniowe. Jesli chodzi o 4-stopniowe skrzynie automatyczne 4HP20 to produkt niemieckiej firmy ZF (koncern Bosch), zaś skrzynia automatyczna AM6 to określenie 6-stopniowego automatu japońskiej firmy Aisin (koncern Toyota). 4-stopniowy automat ZF jest niewątpliwie produktem trwałym ale już niestety przestarzałym (tylko 4 stopnie czyli "biegi" do przodu, co oznacza gorsze dopasowanie przełożeń do charakterystyki silnika, a tym samym m.in. większe zużycie paliwa). Skrzynia 6-stopniowa jest znacznie nowocześniejsza, ma lepsze dopasowanie do charakterystyki silnika, to jest m.in. niższe prędkości obrotowe silnika przy określonych prędkościach co oznacza mniejsze zuzycie paliwa, niższy poziom hałasu. Trwałość obydwu skrzyń jest porównywalna. Podstawą dla długiej niezawodnej pracy skrzyni automatycznej jest regularna wymiana oleju ATF w tejże skrzyni. Dla skrzyni 4HP20 potrzebny jest olej o specyfikacji LT71141, zaś dla AM6 o specyfikacji JWS3309. Co do bloku elektrozaworów to wysiadają wcześniej bądź później ale zawsze wcześniej gdy w skrzyni pracuje zużyty olej, który barwą i konsystencją przypomina rzadki, czarny szlam. Można przyjąć, że przy normalnej eksplotacji (nie forsownej, to nie są skrzynie automatyczne sportowe), regularnych wymianach oleju powinny obydwie wytrzymać po 250 tys km, a może i więcej. Przy braku wymiany oleju może nastąpić ciężka awaria już przy 150 tys km, a nieraz i wcześniej i b. kosztowna naprawa. Kupując samochód z automatem należy 1/znać rzeczywisty przebieg samochodu, 2/ sprawdzić czy w skrzyni był wymieniany olej np jeśli przez zaworek kontrolny poziomu oleju wypływa olej o barwie czerwonej, to znaczy że własciciel dbał o wymianę oleju, jak rzadki czarny szlam to jak wcześniej napisałem, 3/ bardzo dokładnie sprawdzić działanie skrzyni zarówno w trybie pracy całkowicie automatycznej jak i przy manualnym przełączaniu biegów przy pomocy selektora, 4/ biegi powinny załączać się w w sposób bardzo płynny i "miękki" bez szarpnięć, 5/ przy włączonej pozycji D samochód powinien poruszać się powoli do przodu bez jakiegokolwiek dotykania pedału gazu, podobnie przy właczonej pozycji R, 6/ przy włączonej pozycji N samochód powinien stać lub też można go bez wysiłku popchnąć ręcznie do przodu czy do tyłu i skrzynia nie powinna stawiać jakiegokolwiek oporu, 7/ warto jest też przed zakupem samochodu z taką skrzynią i przy przebiegu już rzędu 100 tys km podjechać z właścicielem do serwisu automatycznych skrzyń biegów dla elektronicznego zdiagnozowania tej skrzyni.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot ) Dyskusje ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot ) Dyskusje ogólne


Peugeot508 SW

23 990

2012r.

248 000 km

wielkopolskie

Peugeot4007

29 900

2010r.

165 730 km

śląskie

Peugeot308

67 700

2017r.

160 000 km

mazowieckie

Peugeot307 SW

9 900

2005r.

249 000 km

łódzkie

Peugeot308

47 900

2017r.

120 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System