Temat mam ogarnięty z peugeotem. Pan kotek miał rację z tym tuningiem, ponieważ zgłosiliśmy z kolegą od tuningu reklamację i efekt po poprawce jak na razie jest zadowalający. Jeżdziliśmy z hamownią na kole i po kilku testach wyszło mi 158 km mocy i do tego komunikaty pozdychały oraz brak kopcenia z rury. _________________ Sprzedałem vweja po to aby się cieszyć moim drugim z życiu peugeotem hdi
Witam seredcznie! Mam nadzieję, że nie zbiorę od kolegów za niewłaściwe umieszczenie tematu
Peugeot 407 sw 2.0 hdi 100kw przebieg 174 tys rok 2005, pojeździłem miesiąc czasu rozrządy filtry, oleje pełny serwis i czar prysł...
Padł EGR i przepustnica powietrza przy kolektorze ssącym prawdopodobnie w jednym momencie podczas jazdy - samochód stanął.
EGR oczywiście nowy wymieniony przepustnica z "odzysku". Po wymianie świeci kontrolka doczyszczania spalin i sławne: depolution system foulty. Po podpięciu pod komputer były błędy związane z wymianą i odpięciem EGR - wykasowane. Ponadto kody 57345(E001) - kod nieznany oaz P1693 sterowanie włączaniem i wyłączaniem silnika. Mechanik powiedział że ta kontrolka świeci dlatego że najprawdopodobniej uszkodzony jest czujnik temperatury FAP (czy spalin) ponieważ na rozgrzanym silniku wartość wskazywał 100 stopni C.
Ponadto stopień zapchania Fap wskazywał 37% a regeneracja auto była 270km temu.
Zastanawiam się w którym miejscu jest ten czujnik temp i czy to faktycznie jest przyczyną świecącej kontrolki.
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Pon 28 Paź 2013, 22:00
Temat postu:
Re: Depolution system foulty
Z tego co się orientuję to przy nowym EGR i przepustnicy trzeba to wszystko ze sobą zgrać, czyli zaadaptować z resztą - podejrzewam, że z tego ten błąd. Temperatura też może głupieć od braku adaptacji ponieważ EGR nie działa jak trzeba i spaliny sobie żyją własnym życiem i gorące trafiają tam gdzie powinny chłodniejsze i na odwrót.
Szczerze powiem, że nie wiem jakim urządzeniem diagnostycznym dysponuje ten mechanik, wyglądało profesjonalnie.
Ogólnie z tego co koledzy radzą wnioskuję żeby wstrzymać się z zakupem czujnika..
i..?
Poszukać kogoś kto ma pełny PP i zanim skasuje za podłączenie to zapewni że jest w stanie przeprowadzić synchronizację EGR-u?
Dodam, że auto sprawuje się dobrze wchodzi na obroty pracuje płynnie itp..
Czy te pozycje skrajne są jakoś z góry określone? Chciałbym wiedzieć jak mam rozmawiać z mechanikiem, muszę powiedzieć czego oczekuję, zeby się określił czy jest w stanie to zrobić.
Cz najlepszym rozwiązaniem w tym momencie jest ASO?
Ta kontrolka zwłaszcza po tym co się oczytałem na forum nie daje mi spać w nocy
Już się nie interesuj pozycjami skrajnymi Są takie, że albo w pełni otwarty albo w pełni zamknięty zawór - tyle, że to Cię nie powinno interesować. Tak musisz mieć kogoś kto ma Peugeot Planet i ma o tym pojęcie. Zważywszy na koszty to najlepiej w ASO bo pewnie 100zł zapłacisz i będziesz miał zrobione dobrze wszystko. To się nazywa ADAPTACJA EGR i PRZEPUSTNICY i tyle jak powiesz to powinno wystarczyć.
Autko może i dobrze chodzi itp ale EGR oraz przepustnica jeśli jest bez adaptacji to zyje sobie własnym życiem - nie domyka się, nie otwiera się w taki kąt jak potrzeba w danej chwili - dlatego masz problem z temperaturą spalin bo jak wiadomo EGR to recyrkulator spalin właśnie. Do tego przepustnica też robi co chce to tam powietrze i spaliny robią sobie co chcą i tak jak napisałem - gorące idą tak gdzie powinny już chłodne, chłodne tam gdzie gorące i jest ogólny burdel w zasilaniu silnika w powietrze - że tak to obrazowo ujmę.
Faktycznie pięknie mi to kolega ujął podbudowałem się trochę, że może faktycznie nie trzeba będzie wymieniać kolejnych rzeczy..
I to faktycznie może być (jest) przyczyną świecącej kontrolki doczyszczania spalin?
Tak czy inaczej idę za radą nie szukam już mechaników i innych szarlatanów tylko prosto do ASO. Jak kolega pisze 100 zł to nie jest jeszcze koszt, zważywszy na to że u mechanika zapłaciłem 50 zł i podyktował mi tylko kody błędów które i tak wróciły i co najgorsze już chce się brać za mój czujnik temp. spalin.
Gwarancji Ci nie dam kolego na to, że akurat brak adaptacji jest powodem tego konkretnego błędu, zwłaszcza że masz tam niezidentyfikowany przez komputer mechanika błąd jeszcze. Ale istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że wszystko się uspokoi i wróci do normy po adaptacji EGR i przepustnicy. Tak czy inaczej jest to czynność niezbędna i zrobić to musisz. A jakby coś dalej było nie tak to przynajmniej będziesz miał zdefiniowane przez serwis kody błędów i będzie wiadomo, gdzie szukać dalej.
Załatwione dzisiaj umówiłem się w ASO Peugeot w Wałbrzychu na komputer. Termin realizacji jutro. Cena 150 zł. Pani w ASO było przykro tylko, że EGR-u i przepustnicy u nich nie wymieniałem a ja jej na to że mi też przykro
Wróciłem z ASO po podpięciu pod kompa i krótkiej diagnozie pan stwierdził że nie działa czujnik w przepustnicy przed kolektorem ssącym. Wyjął obejrzał i się okazało że ta czujka cienka jak włos jest przerwana.. i to jest przyczyną "depolution system foulty|" adaptacja oczywiście też wykonana.
koszt 150 zł podpięcie + 123 zł czujnik da się przeżyć.
Pudzio chodzi jak marzenie na konsoli spokój aż miło popatrzeć.
Witam też mam problem ale z moją C5 2.0 HDI 2009r., mianowicie chodzi o to, że najczęściej przy wyprzedzaniu kiedy obroty szybko wskakują na 3000tys, pojawia się błąd p11aa i antypollution. Auto przechodzi w tryb awaryjny i nie można przekroczyć 3000obrotów.
Byłem z tym problemem w serwisie i powiedziano mi, że problem może tkwić w sterowaniu turbiną, bądź podciśnieniu. Sprawdzili ponoć czujnik kopiowania turbo, zawór(bądź czujnik) sterujący pracą turbosprężarki oraz podciśnienie. Stwierdzili, że nic nie widzą i że wszystko jest OK. Moim zdaniem nic nie jest OK, ponieważ błąd systematycznie powraca kiedy mocniej przyśpieszam. Może ktoś mnie naprowadzić co może być przyczyną lub co wymienić aby wszystko hulało. Załączam 2 ostatnie screny z parametrami błędu.
No ładne obrazki, ale co my mamy z tego? Według mnie identyczny problem jak na początku wątku, tzn. ciśnienie doładowania rzeczywiste za wysokie w porównaniu z ciśnieniem zadanym.
Brak pozostałych danych, np. wskazań przepływomierza (masa rzeczywista jest, ale nie ma zadanej) oraz "stopni włączenia" nastawników ciśnienia doładowania, itp. (w %).
Sam błąd zresztą dotyczy nastawnika, inaczej elektrozaworu ciśnienia doładowania (7 - drugi rysunek na początku wątku).
Jednak tabelki urywają się na masie powietrza rzeczywistej ("zmierzony wydatek powietrza") 1365 mg/wtrysk.
Tak więc trudno jest oceniać i diagnozować na podstawie jednego parametru, tj. ciśnienia doładowania powietrza, poza stwierdzeniem, że obydwa ciśnienia się różnią, a nie powinny.
Wobec tego powiem tak: albo przeczytasz uważnie cały wątek od początku i znajdziesz jakieś rozwiązanie samodzielnie, albo uzupełnisz tabelki o pozostałe parametry kluczowe z punktu widzenia diagnostyki i prześlesz znowu na forum. Wtedy być może pogadamy dłużej i konkretniej.
Poniżej wklejam przykładową tabelkę z pełnymi danymi bieżącymi silnika, zanotowanymi w momencie wystąpienia usterki.
Uzupełnij dane silnika, np. DW10BTED RHRY FAP lub bez FAP, system wtryskowy SIEMENS lub DELPHI, itp.
Odpowiedz również, czy obrazki pokazane w wątku pokrywają się z Twoim silnikiem, czy nie. Chodzi o jak największą ilość precyzyjnych informacji, które ułatwiają postawienie diagnozy.
Dziękuję bardzo za zainteresowanie. Silnik to DW10BTED4 FAP Jak miałem audi to umiałem robić logi, tu nie za bardzo kumam o co chodzi. Zrobiłem krótką trasę i pasażer filmował wskazania które Ciebie interesują. Podaję wskazania przy wciśniętym pedale gazu na maksa w zakresie 3000obr\min, gdzie najczęściej pojawią się błąd.
Prędkość obrotowa - 3067
Zmierzony wydatek powietrza - 1200mg\wtrysk
Zalecany wydatek powietrza - 1012mg\wtrysk
Kopiowanie położenia EGR - 0%
Stan regulacji EGR - brak EGR
Kopiowanie położenia turbo - 40%
RCO elektrozaworu sterowania turbiny - 0%
Temperatura cieczy - 80c
Temperatura paliwa - 41c
Temperatura powietrza w przepływomierzu - 7c
Temperatura powietrza w kolektorze - 17c
Ciśnienie atmosferyczne - 975mbar
Wartość zadana ciśnienia turbo - 2247mbar
Wartość zmierzona ciśnienia turbo - 2341mbar
Stan regulacji ciśnienia doładowania - regulowany
Dodam, że przy normalnej jeździe w okolicach 2000obrotów parametry kopiowania turbo i elektrozaworu turbiny wyglądają :
Kopiowanie położenia turbo - 80% czy np. 60%
RCO elektrozaworu sterowania turbiny - 60% czy np. 40%
Zawsze jest różnica ok. 20%. Mam nadzieję, że wszystko jest w miarę przejrzyście napisane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.