Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 14 Gru 2013, 15:24
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Tak właśnie myślałem, że najprawdopodobniej chodzi o recyrkulację spalin (EGR) lub zawyżone wskazania masowego przepływomierza powietrza (mpp). Przeczytaj uważnie wątek od początku, zwłaszcza jeśli chodzi o EGR oraz mpp i ich powiązania pomiędzy ciśnieniem doładowania i masą powietrza. Masz tam wszytko wyjaśnione po kolei.

Widać wyraźnie dwie istotne rzeczy:
1) zbyt duże ciśnienie doładowania powietrza rzeczywiste (2341 mbar) w porównaniu z zadanym (2247 mbar) ("wartość zadana i zmierzona turbo" - dwa przedostatnie wiersze w Twoim wykazie powyżej);

2) zbyt duża masa rzeczywista powietrza (1200 mg/wtrysk) w stosunku do zadanej (1012 mg/wtrysk) ("zmierzony i zalecany wydatek powietrza" - dwa wiersze po "prędkości obrotowej 3067 obr/min).

Pierwszym podejrzanym zatem jest układ EGR i/lub przepływomierz.

Na usterkę EGR wskazują również wiersze:
- Stan regulacji EGR - brak EGR. Powinno być: Regualcja EGR - TAK;
- Kopiowanie położenia turbo - 40%. Rozumiemy to w ten sposób, że mimo minimalnych wychyleń łopatek turbiny (40%) (o ile sprawny jest czujnik kopiowania turbiny) ciśnienie doładowania powietrza i tak jest za duże. Wynika z tego, że jedynie zbyt duża ilość spalin EGR w świeżym powietrzu powoduje sumowanie się, a więc i zwyżkę ciśnienia spalin i powietrza. A nie dlatego, że turbosprężarka ma rzekomo za dużą wydajność. W takie ciekawostki przyrodnicze to nie wierzymy.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Drani

Dyskutant



Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 91
Skąd jesteś (miejscowość / region): wałbrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2009r. \ Kia Sportage 2000r. 2.0 TD
Piwa: 5/2
Wysłany: Nie 15 Gru 2013, 16:58
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Witam ponownie i dziękuję za zainteresowanie tematem.

Dzisiaj posprawdzałem w aucie wężyki podciśnienia i przepływomierz, wszystko wygląda ok.
Jeżeli chodzi o EGR to zauważyłem pewną prawidłowość, która może naprowadzi Was na rozwiązanie. Chodzi o to, że jeżeli na lexii jest:
Stan regulacji EGR - brak EGR to zmierzony i zalecany wydatek powietrza różnią się i jest problem. Ale jeżeli po kilku przygazówkach Stan regulacji EGR - zmienia się na EGR obecny, to zmierzony i zalecany wydatek powietrza pokrywają się. Czyli kiedy EGR się załącza to wszystko wraca do normy. Co to może oznaczać?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 15 Gru 2013, 17:30
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Cytat:
Dzisiaj posprawdzałem w aucie wężyki podciśnienia i przepływomierz, wszystko wygląda ok.
Wężyki podciśnienia można sprawdzić wzrokowo, przepływomierz, niestety, nie. Nic nie wynika z oglądania, jedynie palce można sobie pobrudzić...

Dlatego masz do wyboru: albo skierować się od razu do diagnosty/mechanika, niech usunie usterkę wg wskazań sterownika, albo działać "na piechotę" wg naszych wskazań.

Pierwszym zadaniem, jakie powinieneś wykonać w drugim przypadku, to wykluczenie EGR oraz przepływomierza z kręgu podejrzeń. Najlepiej zrobić w ten sposób, że zaślepić tymczasowo zawór wykonawczy EGR, tak jak pokazano na drugim bodaj rysunku na początku tego wątku. Po czym wykonać jazdę testową po ulicy na obrotach nie przekraczających 2200-2800 obr/min i z prędkością nie większą niż 120 km/h.
Jeżeli podczas jazdy po ulicy wyczuwalne staje się wyraźnie "ożywienie" silnika, gdzie przedtem był "muł", oznacza uszkodzenie obwodu recyrkulacji spalin. Usterkę należy usunąć, po czym wykasować błąd oraz "lać i latać dalej".

Jeśli jednak nadal silnik wykazuje oznaki "niemocy", "odślepić" EGR, który jest całkowicie sprawny i przystąpić do sprawdzenia przepływomierza. W tym celu odpiąć wtyczkę elektryczną przepływomierza i udać się znowu na jazdę testową po ulicy. Gdy silnik "ożywia" się, gdzie przedtem "mulił", oznacza "zawyżanie" wartości masy przez przepływomierz.
Najpierw więc trzeba podmienić przepływomierz na inny, sprawny z bliźniaczego silnika i znów przejażdżka testowa, itd., itp. Nie będę dalej wyjaśniał, jakie wnioski wyciągać i co robić, wystarczy przeczytać uważnie cały wątek.

Gdy wszystkie wykonane testy wykazują pełną sprawność EGR i przepływomierza, oznacza, że usterka leży gdzie indziej. Wobec tego należy w/w elementy odsunąć na bok jako całkowicie sprawne i więcej się nimi nie zajmować.

Pokazałem tylko dwa proste tricki, jak można samemu, bez specjalnych nakładów finansowych, sprawdzić po kolei każdy element w silniku i odsunąć jako "dobry", a więc niewinny niedomaganiu.

Podkreślam: jest to drugi sposób, wymagający osobistego zaangażowania, a przy tym podstawowej wiedzy na zadany temat, tj. jak jest zbudowany HDI i co się w nim dzieje.

Zawsze natomiast można skorzystać z pierwszego, najszybszego sposobu, tj. zwrócić się do najbliższego diagnosty/mechanika i wtedy rączki nawet się nie ubrudzą...

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Drani

Dyskutant



Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 91
Skąd jesteś (miejscowość / region): wałbrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2009r. \ Kia Sportage 2000r. 2.0 TD
Piwa: 5/2
Wysłany: Pon 16 Gru 2013, 16:52
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Wszystko ok z tym sprawdzeniem przepływki i EGR ale przecież ja nigdzie nie napisałem, że auto mi zamula. Auto chodzi bardzo dobrze do 3000-3200obrotów, zbiera się prawidłowo, jedynym problemem jest błąd p11aa który pojawia się po przekroczeniu wspomnianych przezemnie obrotów. Myślę o zakupie elektrozaworu sterowania turbo i wymianie go. Dam znać czy pomogło.
Powrót do góry
Drani

Dyskutant



Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 91
Skąd jesteś (miejscowość / region): wałbrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2009r. \ Kia Sportage 2000r. 2.0 TD
Piwa: 5/2
Wysłany: Pią 10 Sty 2014, 14:41
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Jestem po wymianie elektrozaworu sterowania turbo i niestety nic to nie dało. Myślę, że kolejnym krokiem będzie wyciągnięcie, sprawdzenie i przeczyszczenie turbiny, no chyba że ktoś ma inny pomysł to proszę pisać.
Jeszcze dzisiaj zrobię test z przepływomierzem i egr jak wspomniał KotBury.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 10 Sty 2014, 14:41
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
gunar122

Debiutant



Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Koszalin
Posiadane auto: Peugeot 407 sw
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 12 Sty 2014, 20:53
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Spróbuj zgrać sterownik i wgrać świeższy też na 136 km mojemu pugowi pomogło oczywiście operacje rób u fachowca od elektroniki samochodowej
_________________
Sprzedałem vweja po to aby się cieszyć moim drugim z życiu peugeotem hdi
Powrót do góry
Drani

Dyskutant



Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 91
Skąd jesteś (miejscowość / region): wałbrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2009r. \ Kia Sportage 2000r. 2.0 TD
Piwa: 5/2
Wysłany: Wto 14 Sty 2014, 11:20
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


KotBury napisał:
przystąpić do sprawdzenia przepływomierza. W tym celu odpiąć wtyczkę elektryczną przepływomierza i udać się znowu na jazdę testową po ulicy. Gdy silnik "ożywia" się, gdzie przedtem "mulił", oznacza "zawyżanie" wartości masy przez przepływomierz.
Najpierw więc trzeba podmienić przepływomierz na inny, sprawny z bliźniaczego silnika i znów przejażdżka testowa, itd., itp. Nie będę dalej wyjaśniał, jakie wnioski wyciągać i co robić, wystarczy przeczytać uważnie cały wątek.

Pzdr KotBury


Odłączyłem przepływkę jak radziłeś i zrobiłem kilka testów. W każdym z tych testów nie wystąpił błąd i co więcej ciśnienie doładowania turbo żądane i zmierzone było praktycznie identyczne, a przy obrotach które powodowały wcześniej błąd czyli ok. 3000obr\min oba ciśnienia wynosiły około 2barów.

Teraz nasuwa się pytanie czy niesprawny jest przepływomierz czy EGR. Z tego co wyczytałem przy odłączonej przepływce nie działa również EGR.
Niestety nie mam na podmiankę przepływki, bo to rozwiało by moje wątpliwości.
Powrót do góry
Dexter11a

Debiutant



Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI kombi (2007)
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 26 Kwi 2014, 14:08
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Witam, nie było mnie chwile ale wracam do tematu który założyłem, chciałem dodać iż byłem na czyszczeniu całego układu dolotowego w tym i egr i nie rozwiązało to problemu. moim zdanie zostaje wina przepływomierza bede chciał gdzieś go pożyczyć i zrobić test co o tym sądzicie
Powrót do góry
Drani

Dyskutant



Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 91
Skąd jesteś (miejscowość / region): wałbrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2009r. \ Kia Sportage 2000r. 2.0 TD
Piwa: 5/2
Wysłany: Sob 26 Kwi 2014, 16:06
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Dexter11a napisał:
Witam, nie było mnie chwile ale wracam do tematu który założyłem, chciałem dodać iż byłem na czyszczeniu całego układu dolotowego w tym i egr i nie rozwiązało to problemu. moim zdanie zostaje wina przepływomierza bede chciał gdzieś go pożyczyć i zrobić test co o tym sądzicie


Nie chcę Cię dołować, ale wymieniłem na nowe oryginalne:

- EGR
- czujnik doładowania turbo
- przepływomierz
- elektrozawór sterowania turbo
- elektrozawór EGR (ten przy alternatorze)
- czujnik kopiowania turbo
- pojechałem na sprawdzenie turbo do fachowców (sprawne)
- wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia
- kruciec przy vacum pompie ( w aso powiedzieli, że były partie wadliwe)
- wgrałem w ASO nowy soft do silnika i BSI

Został tylko FAP i w dniach najbliższych wyrzucam go na amen.

Niestety, nikt nie umie zdjagnozować jednoznacznie czemu mam ten błąd i niestety tak cierpi moja kieszeń...
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 27 Kwi 2014, 11:16
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Wciąż powtarzasz ten sam błąd, tzn. wymieniasz na potęgę elementy, które być może są sprawne, jak np. EGR, przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, itp.
Cytat:
wymieniłem na nowe oryginalne: - EGR
- czujnik doładowania turbo
- przepływomierz
- elektrozawór sterowania turbo
- elektrozawór EGR (ten przy alternatorze)
- czujnik kopiowania turbo
- pojechałem na sprawdzenie turbo do fachowców (sprawne)
- wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia
- kruciec przy vacum pompie ( w aso powiedzieli, że były partie wadliwe)
- wgrałem w ASO nowy soft do silnika i BSI.
Nie wykonałeś natomiast ani jednej rzeczy, którą tutaj Ci radzono, a mianowicie: najpierw sprawdź czujniki i wyklucz je ze 100%-ową pewnością, że są całkowicie sprawne. Nie sprawdzono przede wszystkim kabli i styków wiodących czujników po stronie powietrza i spalin, tylko je wymieniono.
Samo to, że po ich wymianie nic nie uległo poprawie, jest sygnałem, że popełniany jest wciąż ten sam, fatalny błąd. Wszyscy są strasznie zdziwieni, że po wymianie nowiutkiego czujnika, silnik dalej nie chce jechać i wyskakują identyczne błędy.

Po czym są nerwy, bo forum i całe stado mechesów jest bezradne:
Cytat:
Niestety, nikt nie umie zdjagnozować jednoznacznie czemu mam ten błąd i niestety tak cierpi moja kieszeń.
Niestety, tutaj nie działa nawet owa ciekawostka anatomiczna: "gość walnięty po kieszeni, zaczyna myśleć"...
Wymień jeszcze ze 20 różnych czujników i będziecie się dziwili niepomiernie do usr... śmierci, że nic się nie polepsza, tylko po***prza.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Dexter11a

Debiutant



Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI kombi (2007)
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 05 Maj 2014, 16:29
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Witam, wracając do tematu- testowałem inny przepływomierz i błąd nadal występuje. chciałbym przedstawić jedną ciekawą rzecz a mianowicie po podpięciu interfejsu i wczytaniu błędów lecz nie na PP2000 a DiagBoxem 7.34 pokazały się błędy których wcześniej nie widziałem na PP2000 prosiłbym o analizę i jakiś komentarz kolegów doświadczonych. Zdjęcia w załącznikach. Pozdrawiam.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/723e81ad17ca41d1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3fec7fec2236bfe5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a7216ecbcc294895.html
Powrót do góry
Drani

Dyskutant



Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 91
Skąd jesteś (miejscowość / region): wałbrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2009r. \ Kia Sportage 2000r. 2.0 TD
Piwa: 5/2
Wysłany: Pon 05 Maj 2014, 18:38
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Kolego myślę, że mamy taki sam problem, bo ostatnio pokazały mi się te same błędy... To nie przypadek raczej, bo mamy identyczne nr błędów. Tu masz o tym wątek, niestety nikt nie odpowiada na niego.

http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=209402
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 05 Maj 2014, 23:18
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Cytat:
Chciałbym przedstawić jedną ciekawą rzecz a mianowicie po podpięciu interfejsu i wczytaniu błędów lecz nie na PP2000 a DiagBoxem 7.34 pokazały się błędy których wcześniej nie widziałem na PP2000 prosiłbym o analizę i jakiś komentarz kolegów doświadczonych.
Koledzy obaj sympatyczni, czemu przedstawiacie ciągle te same diagramy z odczytem błędów stałych i tymczasowych, a nic nie robicie, aby te usterki usunąć? W dodatku odczyty błędów wraz z parametrami towarzyszącymi usterce są na stojącym silniku! (obroty 0 obr/min).
Czy my mamy za was coś zrobić?
Na razie Kolega Drani wymienił kupę, za przeproszeniem, śmieci, nie wiadomo z jakiego powodu, a błędy są całkiem inne.
Na przykład nie sprawdza czujnika kopiowania turbo, który jest wyznacznikiem działania turbosprężarki. Komputer nie ma oczu i uszu, żeby zorientować się jak działa instrument do zwiększania ponad 50% mocy silnika. Ma czujnik ciśnienia doładowania po stronie sprężarki oraz czujnik położenia turbo po stronie turbiny. Jeśli nie zgadzają mu się wartości założone w określonym czasie, to odbiera jako usterkę.

Podane wycinki tabel są bezwartościowe, ponieważ nie zawierają informacji o ciśnieniu powietrza zadanego i rzeczywistego, następnie masy powietrza zadanego i rzeczywistego. Ponadto po stronie filtra FAP nie zweryfikowano żadnych wskazań błędów, tylko zdano na ręce i mózgi forum... No, ciekawe czy ktoś coś z tego wyciągnie?

Co na to mechanicy, do których powinniście się zwrócić w pierwszym rzędzie o pomoc? Myśli ktoś tam cóś, czy tylko załamanie rąk i narzekanie na forum?

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Drani

Dyskutant



Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 91
Skąd jesteś (miejscowość / region): wałbrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2009r. \ Kia Sportage 2000r. 2.0 TD
Piwa: 5/2
Wysłany: Nie 25 Maj 2014, 07:43
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


[quote="KotBury"]
Cytat:

Na przykład nie sprawdza czujnika kopiowania turbo, który jest wyznacznikiem działania turbosprężarki. Komputer nie ma oczu i uszu, żeby zorientować się jak działa instrument do zwiększania ponad 50% mocy silnika. Ma czujnik ciśnienia doładowania po stronie sprężarki oraz czujnik położenia turbo po stronie turbiny. Jeśli nie zgadzają mu się wartości założone w określonym czasie, to odbiera jako usterkę.
Pzdr KotBury


Witam ponownie.

Napisz proszę jak sprawdzić czujnik kopiowania turbo i jakie mają być wskazania procentowe czujnika kopiowania i elektrozaworu sterowania turbo np. przy 2000 obrotów. Mają się pokrywać czy nie?

Druga sprawa to jak sprawdzić wiązkę, bo faktycznie kiedy wszystko powymieniałem to pozostaje chyba tylko walnięta wiązką. Jestem laikiem jeżeli chodzi o elektrykę, ale mogę kupić multimetr i posprawdzać. Tylko co posprawdzać? Wtyczki dochodzące do każdego czujnika czy elektrozaworu? Jaka ma być wartość napięcia 5v w każdej chwili, czy na przykład zmienia się napięcie przy różnych obrotach?

Proszę o odpowiedź.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 25 Maj 2014, 09:54
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Dlaczego zaraz całą wiązkę, a nie kable i styki poszczególnych czujników? Sprawdzanie czujników i nastawników nie polega tylko na kupowaniu nowych. Polega najpierw na podmianie z siostrzanej jednostki napędowej i testowaniu po ulicy. Gdy nic to nie zmienia, a usterka wyraźnie wskazuje na dany czujnik lub nastawnik (tu różnice w ciśnieniu doładowania powietrza i kopiowaniu turbiny), należy sprawdzić "przejście" między kablami z zastosowaniem "mostka". Pokazane jest konkretnie w jednej z moich odpowiedzi tutaj. Wprawdzie dotyczy czujnika ciśnienia paliwa, jednak sposób pomiarów jest identyczny w stosunku do każdego czujnika podającego sygnał napięciowy od 0,1 do 4,9 V.
Uwaga! Napięcie sygnału wynoszące 5 V oznacza zwarcie do plusa lub zwarcie między kablami. Natomiast 0 (zero) V sygnału - przerwa w obwodzie. W obu przypadkach komputer reaguje trybem awaryjnym, gdyż traci sygnał z kluczowego czujnika decydującego o ilości wtryskiwanego paliwa. Nie będzie przecież wtryskiwał paliwa byle jak i byle gdzie, ponieważ doprowadziłoby to zakłócenia w spalaniu "albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa".

Tak więc nie pruj żadnych wiązek kablowych, gdyż "zafafultasz" się, Kolego, na śmierć. Skup się na tym, co pokazuje Ci Twój własny komputer silnikowy, którego odczyt pokazałeś na dwóch ładnych obrazkach w pierwszym swoim wejściu.

Są to proste rzeczy jak konstrukcja cepa i nie ma powodu ich wyolbrzymiać.
Jeśli jest różnica w ciśnieniu doładowania powietrza, to szukać w czujniku pokazującym to ciśnienie. Coś przecież musi "fałszować" to ciśnienie - albo czujnik, albo nastawnik. Najpierw podmienić na inny i testować. Jeśli nic nie daje, oznacza, że coś jest nie tak na jego kablach i stykach, nie całej wiązce!
W przypadku kolegi, który borykał się z czujnikiem ciśnienia paliwa, okazało się, że właśnie przyczyną były kable, które wyglądały pięknie. Wyglądały, ale "fałszowały". Dopiero po pomiarach oporności z wstawionym "mostkiem" (opornik wzorcowy) - patrz wylinkowany temat - wyszło, że czujnik jest dobry, tylko kable do d...
Należy sobie uzmysłowić, że problem okablowania to ponad 90% przyczyn usterek czujników i nastawników. Jak to się mówi, "gdzie wystają kable, tam bieda".

Dopiero gdy zawiodą wszystkie pomiary kabli w danym obszarze czujników i nastawników, należy zainteresować się turbosprężarką, a konkretnie jej sterowaniem za pomocą tzw. "kierownicy", czyli elektrozaworu z dźwignią sterującą położeniem łopatek turbiny. Znalazłem bliźniaczy temat na "elektrodzie" tutaj i na YT filmik pt.: "Czyszczenie zablokowanych łopatek turbiny" tutaj.

Powodzenia w diagnozowaniu i nie zapomnij adresu forum po usunięciu usterki.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 4 z 7
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot3008

80 800

2019r.

133 000 km

małopolskie

Peugeot807

35 900

2012r.

200 000 km

śląskie

Peugeot508

27 500

2013r.

220 000 km

pomorskie

Peugeot807

30 900

2012r.

215 000 km

śląskie

Peugeot208

26 900

2016r.

149 900 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System