Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Wto 11 Sie 2015, 22:17
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


ale z tego co wnioskuje to cisnienie jest okay. Probmem pojawil sie przeplywka odczytala temp. powietrza na poziomie -50'C. Juz trzeci dzien mija jak auto jezdzi okay, a drugi dzien jak samoistnie zniknal "check engine" z deski rozdzielczej. Na moje ...wniosek jest taki ze cos zaklocilo prace przeplywki, co takiego... Luzny styk na wtyczce przeplywomierza???
Bo jesli cos by sie popsulo...to samo by sie nie naprawilo.
Powrót do góry
gadu-gadu
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Sob 15 Sie 2015, 22:07
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


koledzy...
Czy kotrys z Was jest w stanie podac wlasciwe numery elektrozaworow w pugu 407 hdi 100kW z przed wrzesnia 2006?
Gdzies widzialem watek o tym jak to jeden kolega mial zamieniony wlasnie ten elektrozawor z tylu silnika i ni epotrafie tego watku odszukac...
Moj zawor ten z tylu silnika to 7.00967.01 lub 96.542.828.80 czy to wlasciwy zawor do sterowania turbo?
Powrót do góry
gadu-gadu
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Czw 20 Sie 2015, 22:28
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


ma ktos dostep do danych serwisowych i moglby podac te numery tych zaworow dla HDI 136KM ...
prosze
Powrót do góry
gadu-gadu
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 20 Sie 2015, 23:50
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Trzeba zarejestrować się na Service Box Peugeot tutaj. Po otwarciu dalszych stron, najlepiej przy pomocy nr VIN, można przedostać się do interesującego działu (obrazek poniżej).


W twoim wypadku byłby to rozdział "norma oczyszczania spalin", który należy otworzyć i poszukać interesujące schematy, w tym poszukiwane numery katalogowe.

Wybacz, ale nie będziemy tego robić za ciebie. Po to masz ręce, głowę, internet i wszystkie dane jak na talerzu, żebyś nie musiał wysługiwać się kimś innym.

Pokazany przykład ilustruje poszukiwanie rozdziału dotyczącego wtrysku paliwa (zakreślony tytuł "zasilanie") silnika 406 HDI z odpowiednim układem wtryskowym, zaznaczony czerwonym kolorem. W ten sposób poszukujemy każdej, najdrobniejszej śrubki w swoim pędzidle.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Pią 21 Sie 2015, 23:19
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Dziekuje Panie KOcieBury...wlasnie o to mi chodzilo.
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Pią 21 Sie 2015, 23:19
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
wojciechz

Czytelnik



Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce
Posiadane auto: Peugeot 508 SW 2.0 HDI 138KM RHR
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 15 Wrz 2016, 14:13
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Od pewnego czasu walcze ze swoim Peugeotem 508 SW HDI 2.0 138 KM oznaczenie RHR rocznik 2011 przebieg 175 tys
Pewnego dnia przy mocnym wciśnięciu gazu i dociągnięciu do 4 tys obrotów wyskoczył błąd silnika + tryb awaryjny.
Tryb awaryjny po zgaszeniu silnika znikał ale powracał powyżej 3 tys obrotów. Sam błąd również znikał po paru cyklach odpalania silnika.
Po sprawdzeniu w DiagBox:
INJ : kalkulator sterujšcy silnikiem
Ramka odpowiedzi
R61FE79E20000132E0A030B047808010A030BFE02000002775047

Stan kalkulatora: DCM34_P
Oznaczenie 1: 775047
Oznaczenie 2:
Obecne błędy : 3

P11AA : Defekt elektrozaworu turbosprężarki o zmiennej geometrii lub zaworu regulacji ciśnienia doładowania
Charakterystyka : Usterka podłączenia elektrozaworu turbosprężarki o zmiennej geometrii, za duże doładowanie
Status : Usterka trwała
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0448 obr/min
napięcie akumulatora : 05.80 V
temperatura płynu chłodzącego : -050 ° C
stan regulacji ciśnienia turbodoładowania : wartość nieprawidłowa
zmierzone ciśnienie paliwa : 0000 bar
Cisnienie dolotowe(P2) : 1.39 bar
Wartość zadana ciśnienia turbo : 0.00 bar
Zmierzony wydatek powietrza : 0012 mg/skok


P1363 : Usterka czujnika miernika przyspieszenia
Charakterystyka : Pomiar wyższy od minimalnego progu na biegu jałowym
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0096 obr/min
napięcie akumulatora : 05.20 V
temperatura płynu chłodzącego : -050 ° C
stan regulacji ciśnienia turbodoładowania : wartość nieprawidłowa
zmierzone ciśnienie paliwa : 0000 bar
Cisnienie dolotowe(P2) : 1.46 bar
Wartość zadana ciśnienia turbo : 0.00 bar
Zmierzony wydatek powietrza : 0000 mg/skok


P1351 : Usterka : przekaznik pod- i dogrzewania
Charakterystyka : Przekaźnik otwarty Świece nie są zasilane przez cały czas
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0096 obr/min
napięcie akumulatora : 00.10 V
Stan silnika : odcięty lub zablokowany
temperatura płynu chłodzącego : 068 ° C
zmierzone ciśnienie paliwa : 0000 bar
polozenie pedalu przyspieszania : 002 %
napięcie zasilania 1 : 00.00 V
napięcie zasilania 2 : 01.97 V

Pierwsze co zrobiłem wymiana elektrozaworu do sterowania turbiną - bez efektu
następnie odpinanie przepływki i/lub egr - bez efektu silnik miał cały czas wigor
kolejny krok czyszczenie egr (przy okazji wymiana chłodniczki i swiec zarowych)
Wyczyszczona przepustnica powietrza oraz czujniki cisnienia i temp dolotu.
Dolot miał sporo oleju z odmy. (pewnie przez zbyt częste wypalanie fap - co 200 km)
W miedzy czasie wiele zabawy z diagboxem
jedyne anomalie w pracy czujników - za duży wydatek powietrza i za duże doładowanie
wczoraj wymyłem fap (wklepałem wymianę) - również nic nie pomogło.
błędy kasowane bez rezultatu
dodatkowo dzisiaj pojawiły się:

P0234 : Usterka regulacja turbodoładowania
Charakterystyka : zbyt duże turbodoławanie
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0320 obr/min
napięcie akumulatora : 11.70 V
temperatura płynu chłodzącego : -050 ° C
stan regulacji ciśnienia turbodoładowania : wartość nieprawidłowa
zmierzone ciśnienie paliwa : 0000 bar
Cisnienie dolotowe(P2) : 1.41 bar
Wartość zadana ciśnienia turbo : 0.00 bar
Zmierzony wydatek powietrza : 0012 mg/skok


P1351 : Usterka : przekaznik pod- i dogrzewania
Charakterystyka : Przekaźnik otwarty Świece nie są zasilane przez cały czas
Status : Usterka trwała
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0192 obr/min
napięcie akumulatora : 10.70 V
Stan silnika : odcięty lub zablokowany
temperatura płynu chłodzącego : 096 ° C
zmierzone ciśnienie paliwa : 0000 bar
polozenie pedalu przyspieszania : 002 %
napięcie zasilania 1 : 00.00 V
napięcie zasilania 2 : 01.45 V


P11AA : Defekt elektrozaworu turbosprężarki o zmiennej geometrii lub zaworu regulacji ciśnienia doładowania
Charakterystyka : Usterka podłączenia elektrozaworu turbosprężarki o zmiennej geometrii, za duże doładowanie
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0352 obr/min
napięcie akumulatora : 14.50 V
temperatura płynu chłodzącego : -050 ° C
stan regulacji ciśnienia turbodoładowania : wartość nieprawidłowa
zmierzone ciśnienie paliwa : 0000 bar
Cisnienie dolotowe(P2) : 1.42 bar
Wartość zadana ciśnienia turbo : 0.00 bar
Zmierzony wydatek powietrza : 0012 mg/skok



Poniżej wklejam przebiegi pomiarów z zaznaczonym kursorem w którym wyskakuje błąd przeładowania:
http://gofile.me/2xSeL/fNeQH8D0D

Z góry dziękuje za pomoc!!

Pozdrawiam
Wojciech
Powrót do góry
alberciik1122

Czytelnik



Dołączył: 16 Lis 2018
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Le Houlme
Posiadane auto: Citroen C3 Pluriel 1.6i 110KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 27 Lis 2018, 13:36
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Witam,

Odkopię i przyłącze się do tematu mam nadzieje, że prawidłowo.
Mam Citroena C4 2.0HDI 136KM z 2006 roku. Auto przy wysokich prędkościach(ok.160-170km/h)

traci moc, spada prędkość i zapala się żółta kontrolka silnika, następnie po ponownym

uruchomieniu moc wraca.
Robiliśmy diagnostykę i wyświetliły się następujące błędy:

- P1351 Przekaźnik wstępnego grzania sterowany i świece żarowe nie zasilane. Stały
- P1434 Pompa domieszek, obwód otwarty zwarcie do 12 Volt. Stały
- P2408 System dodatków do paliw; błąd czujnika obecności korka wlewu paliwa. Stały

Powyższe błędy są widoczne cały czas, jeszcze przed zapaleniem się żółtej kontrolki silnika i

spadku mocy, nie da się ich skasować. Natomiast po zapaleniu się kontrolki dochodzą jeszcze

następujące błędy:

- P0238 Sygnał ciśnienia turbo. Zwarcie z biegunem dodatnim, obwód przerwany lub wartość zbyt

wysoka. Stały
- P2563 Sygnał położenia zaworu turbosprężarki. Położenie zbyt dalekie od wartości odniesienia.

Stały
- P0234 Regulacja ciśnienia turbosprężarki. Ciśnienie powyżej wartości odniesienia. Stały

Dodam, że przed tym jak auto trafiło do mnie właściciel był na czyszczeniu komputerowym FAP'u.
Wraz kolegą wymieniliśmy w auto następujące elementy:

- Czujnik kopiowania turbo (nowy)
- Elektrozawór turbo i EGR'u (używane)
- EGR wyczyszczony
- Czujnik doładowania (używany)
- Przepustnicę, której klapy były uszkodzone i nie zamykały (używaną)
- Przepływomierz (używany)
- Wężyki i kostki sprawdzone, wszystko wygląda OK

Gdzie dalej szukać problemu, czy jest coś co przeoczyliśmy? Czy trzy pierwsze błędy, które

występują stale mogą być przyczyną spadku mocy i przez to pojawiania się kolejnych błędów, czy

raczej nie mają nic wspólnego?
Brak pomysłów. Proszę o pomoc.

Dziękuje.
Powrót do góry
mizerDZA

Czytelnik



Dołączył: 21 Mar 2023
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ząbkowice Śląskie
Posiadane auto: Peugeot 407 sedan 2.0 Hdi 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 21 Mar 2023, 23:23
Temat postu:

zawór turbo sprezarki


Ja miałem popękane (stare)wężyki podciśnienia.
Wymieniłem wszystkie gdzie się tylko dało pod maska. mój wężyk niczym nie przyczepiony do egru wisiał sobie, i EGR mechanicznie sprawny czysty nie działał, później. komp widzi nie poprawne dawki ciśnienia, spalin. U mnie w ogóle turbo nie włączało się, po za kupię tydz wcześniej byłem załamany że kupiłem Emerytowóz
_________________
MizerDZA
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Strona 7 z 7
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


PeugeotRIFTER

62 900

2019r.

114 000 km

mazowieckie

Peugeot108

29 990

2015r.

54 000 km

śląskie

Peugeot2008

38 900

2014r.

115 000 km

wielkopolskie

Peugeot207 SW

9 900

2007r.

246 000 km

łódzkie

Peugeot208

28 900

2017r.

76 750 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System