ale z tego co wnioskuje to cisnienie jest okay. Probmem pojawil sie przeplywka odczytala temp. powietrza na poziomie -50'C. Juz trzeci dzien mija jak auto jezdzi okay, a drugi dzien jak samoistnie zniknal "check engine" z deski rozdzielczej. Na moje ...wniosek jest taki ze cos zaklocilo prace przeplywki, co takiego... Luzny styk na wtyczce przeplywomierza???
Bo jesli cos by sie popsulo...to samo by sie nie naprawilo.
koledzy...
Czy kotrys z Was jest w stanie podac wlasciwe numery elektrozaworow w pugu 407 hdi 100kW z przed wrzesnia 2006?
Gdzies widzialem watek o tym jak to jeden kolega mial zamieniony wlasnie ten elektrozawor z tylu silnika i ni epotrafie tego watku odszukac...
Moj zawor ten z tylu silnika to 7.00967.01 lub 96.542.828.80 czy to wlasciwy zawor do sterowania turbo?
Trzeba zarejestrować się na Service Box Peugeot tutaj. Po otwarciu dalszych stron, najlepiej przy pomocy nr VIN, można przedostać się do interesującego działu (obrazek poniżej).
W twoim wypadku byłby to rozdział "norma oczyszczania spalin", który należy otworzyć i poszukać interesujące schematy, w tym poszukiwane numery katalogowe.
Wybacz, ale nie będziemy tego robić za ciebie. Po to masz ręce, głowę, internet i wszystkie dane jak na talerzu, żebyś nie musiał wysługiwać się kimś innym.
Pokazany przykład ilustruje poszukiwanie rozdziału dotyczącego wtrysku paliwa (zakreślony tytuł "zasilanie") silnika 406 HDI z odpowiednim układem wtryskowym, zaznaczony czerwonym kolorem. W ten sposób poszukujemy każdej, najdrobniejszej śrubki w swoim pędzidle.
Od pewnego czasu walcze ze swoim Peugeotem 508 SW HDI 2.0 138 KM oznaczenie RHR rocznik 2011 przebieg 175 tys
Pewnego dnia przy mocnym wciśnięciu gazu i dociągnięciu do 4 tys obrotów wyskoczył błąd silnika + tryb awaryjny.
Tryb awaryjny po zgaszeniu silnika znikał ale powracał powyżej 3 tys obrotów. Sam błąd również znikał po paru cyklach odpalania silnika.
Po sprawdzeniu w DiagBox:
INJ : kalkulator sterujšcy silnikiem
Ramka odpowiedzi
R61FE79E20000132E0A030B047808010A030BFE02000002775047
Stan kalkulatora: DCM34_P
Oznaczenie 1: 775047
Oznaczenie 2:
Obecne błędy : 3
P11AA : Defekt elektrozaworu turbosprężarki o zmiennej geometrii lub zaworu regulacji ciśnienia doładowania
Charakterystyka : Usterka podłączenia elektrozaworu turbosprężarki o zmiennej geometrii, za duże doładowanie
Status : Usterka trwała
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0448 obr/min
napięcie akumulatora : 05.80 V
temperatura płynu chłodzącego : -050 ° C
stan regulacji ciśnienia turbodoładowania : wartość nieprawidłowa
zmierzone ciśnienie paliwa : 0000 bar
Cisnienie dolotowe(P2) : 1.39 bar
Wartość zadana ciśnienia turbo : 0.00 bar
Zmierzony wydatek powietrza : 0012 mg/skok
P1363 : Usterka czujnika miernika przyspieszenia
Charakterystyka : Pomiar wyższy od minimalnego progu na biegu jałowym
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0096 obr/min
napięcie akumulatora : 05.20 V
temperatura płynu chłodzącego : -050 ° C
stan regulacji ciśnienia turbodoładowania : wartość nieprawidłowa
zmierzone ciśnienie paliwa : 0000 bar
Cisnienie dolotowe(P2) : 1.46 bar
Wartość zadana ciśnienia turbo : 0.00 bar
Zmierzony wydatek powietrza : 0000 mg/skok
P1351 : Usterka : przekaznik pod- i dogrzewania
Charakterystyka : Przekaźnik otwarty Świece nie są zasilane przez cały czas
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0096 obr/min
napięcie akumulatora : 00.10 V
Stan silnika : odcięty lub zablokowany
temperatura płynu chłodzącego : 068 ° C
zmierzone ciśnienie paliwa : 0000 bar
polozenie pedalu przyspieszania : 002 %
napięcie zasilania 1 : 00.00 V
napięcie zasilania 2 : 01.97 V
Pierwsze co zrobiłem wymiana elektrozaworu do sterowania turbiną - bez efektu
następnie odpinanie przepływki i/lub egr - bez efektu silnik miał cały czas wigor
kolejny krok czyszczenie egr (przy okazji wymiana chłodniczki i swiec zarowych)
Wyczyszczona przepustnica powietrza oraz czujniki cisnienia i temp dolotu.
Dolot miał sporo oleju z odmy. (pewnie przez zbyt częste wypalanie fap - co 200 km)
W miedzy czasie wiele zabawy z diagboxem
jedyne anomalie w pracy czujników - za duży wydatek powietrza i za duże doładowanie
wczoraj wymyłem fap (wklepałem wymianę) - również nic nie pomogło.
błędy kasowane bez rezultatu
dodatkowo dzisiaj pojawiły się:
P0234 : Usterka regulacja turbodoładowania
Charakterystyka : zbyt duże turbodoławanie
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0320 obr/min
napięcie akumulatora : 11.70 V
temperatura płynu chłodzącego : -050 ° C
stan regulacji ciśnienia turbodoładowania : wartość nieprawidłowa
zmierzone ciśnienie paliwa : 0000 bar
Cisnienie dolotowe(P2) : 1.41 bar
Wartość zadana ciśnienia turbo : 0.00 bar
Zmierzony wydatek powietrza : 0012 mg/skok
P1351 : Usterka : przekaznik pod- i dogrzewania
Charakterystyka : Przekaźnik otwarty Świece nie są zasilane przez cały czas
Status : Usterka trwała
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0192 obr/min
napięcie akumulatora : 10.70 V
Stan silnika : odcięty lub zablokowany
temperatura płynu chłodzącego : 096 ° C
zmierzone ciśnienie paliwa : 0000 bar
polozenie pedalu przyspieszania : 002 %
napięcie zasilania 1 : 00.00 V
napięcie zasilania 2 : 01.45 V
P11AA : Defekt elektrozaworu turbosprężarki o zmiennej geometrii lub zaworu regulacji ciśnienia doładowania
Charakterystyka : Usterka podłączenia elektrozaworu turbosprężarki o zmiennej geometrii, za duże doładowanie
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0352 obr/min
napięcie akumulatora : 14.50 V
temperatura płynu chłodzącego : -050 ° C
stan regulacji ciśnienia turbodoładowania : wartość nieprawidłowa
zmierzone ciśnienie paliwa : 0000 bar
Cisnienie dolotowe(P2) : 1.42 bar
Wartość zadana ciśnienia turbo : 0.00 bar
Zmierzony wydatek powietrza : 0012 mg/skok
Poniżej wklejam przebiegi pomiarów z zaznaczonym kursorem w którym wyskakuje błąd przeładowania:
http://gofile.me/2xSeL/fNeQH8D0D
Odkopię i przyłącze się do tematu mam nadzieje, że prawidłowo.
Mam Citroena C4 2.0HDI 136KM z 2006 roku. Auto przy wysokich prędkościach(ok.160-170km/h)
traci moc, spada prędkość i zapala się żółta kontrolka silnika, następnie po ponownym
uruchomieniu moc wraca.
Robiliśmy diagnostykę i wyświetliły się następujące błędy:
- P1351 Przekaźnik wstępnego grzania sterowany i świece żarowe nie zasilane. Stały
- P1434 Pompa domieszek, obwód otwarty zwarcie do 12 Volt. Stały
- P2408 System dodatków do paliw; błąd czujnika obecności korka wlewu paliwa. Stały
Powyższe błędy są widoczne cały czas, jeszcze przed zapaleniem się żółtej kontrolki silnika i
spadku mocy, nie da się ich skasować. Natomiast po zapaleniu się kontrolki dochodzą jeszcze
następujące błędy:
- P0238 Sygnał ciśnienia turbo. Zwarcie z biegunem dodatnim, obwód przerwany lub wartość zbyt
wysoka. Stały
- P2563 Sygnał położenia zaworu turbosprężarki. Położenie zbyt dalekie od wartości odniesienia.
Stały
- P0234 Regulacja ciśnienia turbosprężarki. Ciśnienie powyżej wartości odniesienia. Stały
Dodam, że przed tym jak auto trafiło do mnie właściciel był na czyszczeniu komputerowym FAP'u.
Wraz kolegą wymieniliśmy w auto następujące elementy:
- Czujnik kopiowania turbo (nowy)
- Elektrozawór turbo i EGR'u (używane)
- EGR wyczyszczony
- Czujnik doładowania (używany)
- Przepustnicę, której klapy były uszkodzone i nie zamykały (używaną)
- Przepływomierz (używany)
- Wężyki i kostki sprawdzone, wszystko wygląda OK
Gdzie dalej szukać problemu, czy jest coś co przeoczyliśmy? Czy trzy pierwsze błędy, które
występują stale mogą być przyczyną spadku mocy i przez to pojawiania się kolejnych błędów, czy
raczej nie mają nic wspólnego?
Brak pomysłów. Proszę o pomoc.
Dołączył: 21 Mar 2023 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ząbkowice Śląskie Posiadane auto: Peugeot 407 sedan 2.0 Hdi 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 21 Mar 2023, 23:23
Temat postu:
zawór turbo sprezarki
Ja miałem popękane (stare)wężyki podciśnienia.
Wymieniłem wszystkie gdzie się tylko dało pod maska. mój wężyk niczym nie przyczepiony do egru wisiał sobie, i EGR mechanicznie sprawny czysty nie działał, później. komp widzi nie poprawne dawki ciśnienia, spalin. U mnie w ogóle turbo nie włączało się, po za kupię tydz wcześniej byłem załamany że kupiłem Emerytowóz _________________ MizerDZA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.