Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dexter11a

Debiutant



Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI kombi (2007)
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 12 Sie 2013, 19:57
Temat postu:

depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Witam, posiadam Peugeota 407 SW, ostatnio zauważyłem problem a mianowicie po przekroczeniu prędkości ok 170km/h zapaliła się kontrolka depollution system faulty, po podpięciu pod peugeot planet opis błędu wygląda następująco

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9b637019dbd0a6de.html

a tu niżej odczyt parametrów błędu

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a54a9fce9bf9fb7c.html

bardzo proszę o pomoc
Powrót do góry
ATBCK

Auto Maniak



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1902
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Wto 13 Sie 2013, 18:34
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


na początek oczyszczenie rurki odpowietrzającej od elektrozaworu sterowania turbiną

nie jeździj tak szybko
Powrót do góry
yayoo87

Czytelnik



Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): manchester
Posiadane auto: CITROEN C2 2005 1.1 design
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 19 Sie 2013, 09:58
Temat postu:

rurka


Witam. Mam ten sam problem ten sam błąd. Jak wygląda ta rurka. Która to i jak jest podłączona? Czym to przeczyscic? Pozdrawiam.
Powrót do góry
roberttx

Debiutant



Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 32
Skąd jesteś (miejscowość / region): w-wa
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 19 Sie 2013, 21:18
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


dołączam się do tematu gdzie jest ten elektrozawór jak się go odpowietrza ? ktoś może opisać to łopatologicznie.
Powrót do góry
ATBCK

Auto Maniak



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1902
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Wto 20 Sie 2013, 21:54
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


elektrozawór jest za silnikiem po lewej stronie

wychodzą z niego 3 wężyki

jeden jest luźny odpowietrzający, nigdzie nie idący zakończony ala mikrofon,
trzeba go przedmuchać ustami, być może jest zapchany i turbina nie ma jak upuszczać ciśnienia dlatego wywala błąd przeładowania (cisnienie za wysokie)

jak nie pomoże to mozna pokusić się o wymianę całego elektrozaworu
koszt nowego około 180zł
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Reklama








Wysłany: Wto 20 Sie 2013, 21:54
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
yayoo87

Czytelnik



Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): manchester
Posiadane auto: CITROEN C2 2005 1.1 design
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 21 Sie 2013, 14:33
Temat postu:

zawór


Dokładnie tak zrobiłem. Auto czasem jeździ normalnie a czasem muli strasznie. Czy jest taka możliwość że zawór jest już uszkodzony? Chodzi mi oto że jak padnie to konkretnie czy to oznaki ze się kończy lub nieprawidłowo działa? ? Pozdrawiam
Powrót do góry
Dexter11a

Debiutant



Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI kombi (2007)
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 28 Sie 2013, 13:30
Temat postu:

( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnie


Wracając do tematu, wyjąłem cały elektrozawór rozebrałem go na części i dokładnie przeczyściłem było troszkę brudu, ale przedmuchałem złożyłem i próba. Oczywiście na drodze szybkiego ruchu najpierw prędkość nawet 190km/h i wszystko w porządku, potem z powrotem jakieś 170km/h i kontrolka dalej się zapaliła. Czy muszę wymienić cały ten elektrozawór czy to może jest inna przyczyna.
Powrót do góry
Dexter11a

Debiutant



Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI kombi (2007)
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 28 Sie 2013, 13:31
Temat postu:

( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnie


Chciałbym dopisać iż przedmuchałem rurkę odpowietrzającą.
Powrót do góry
Dexter11a

Debiutant



Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI kombi (2007)
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 29 Sie 2013, 13:33
Temat postu:

depollution system faulty - regulacja ciśnie


czy ktoś pomoże ?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 29 Sie 2013, 22:17
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Pytanie brzmi: czy czytamy uważnie objaśnienie kodu usterki P0234? Czy jest tam napisane choćby słówkiem, że "elektrozawór ciśnienia doładowania uszkodzony z powodu nadmiaru podciśnienia"? Czy jest określone, że chodzi o jakikolwiek nastawnik (element wykonawczy)? Jeżeli nie ma napisane konkretnie, że chodzi o ten akurat zawór, to po co go ruszać?
Cytat:
Na początek oczyszczenie rurki odpowietrzającej od elektrozaworu sterowania turbiną.
Od razu kolega poszkodowany idzie za radą jak w dym, po czym się okazuje, że:
Cytat:
Dokładnie tak zrobiłem. Auto czasem jeździ normalnie a czasem muli strasznie. Czy jest taka możliwość że zawór jest już uszkodzony? Chodzi mi oto że jak padnie to konkretnie czy to oznaki ze się kończy lub nieprawidłowo działa?
Proponuję na początek trochę logiki. Czy jest możliwe, żeby silnik HDI "zdychał" co jakiś czas, mając więcej powietrza, niż matryca pamięci przewiduje? O ile mi wiadomo, to powinno być odwrotnie: im więcej powietrza, tym "żwawszy" silnik, ma więcej mocy, większe przyspieszenie.
Ponadto w jaki sposób turbosprężarka "wytworzy" większe ciśnienie powietrza (zmierzone czujnikiem ciśnienia doładowania), skoro podciśnienie na odpowiednich elektrozaworach i przetwornikach pneumatycznych podciśnieniowych jest już maksymalne? Przecież podciśnienie nie może więcej domknąć "klapki upustowej" (czerwona strzałka" w turbosprężarce waste-gate) niż na 100% - rysunek poniżej.

Napisane jest niebieskim kolorem: "Przy pełnym działaniu podciśnienia na "mieszek" (6), klapka by-passu jest zamknięta - maksymalne ciśnienie spalin".
Czy podciśnienie ma wygiąć jakoś tę klapkę, żeby jeszcze bardziej domknąć by-pass i "wycisnąć" większe ciśnienie spalin, a co za tym idzie, większe ciśnienie doładowania (błąd P0234)?
Analogiczna sytuacja ma miejsce w przypadku turbosprężarki VTG (ze zmienną geometrią łopatek turbiny). Podciśnienie, choćby nie wiem jak wysokie, wychyli łopatki turbiny jedynie na 100%, nie na 120 czy 130%.

Tak więc szukanie winy w podciśnieniu, czyszczenie zaworu i jeszcze rozbieranie na najdrobniejsze części (matko kochana!), to jest jakiś absurd!

Przypomnieć sobie jeszcze raz, co zapisał komputer wtryskowy w swojej pamięci i jaka kontrolka się zaświeciła na pulpicie. Oprócz w/w błędu zapaliła się lampka ostrzegawcza ANTIPOLLUTION FAULT. Oznacza ona: "zakłócenie w spalaniu, wadliwe działanie systemu zapobiegania dymieniu". Wprawdzie za dużo słów jak na język angielski, jednak "pollution" to po prostu "zanieczyszczenie". "Anti-pollution" to coś co zapobiega zanieczyszczeniu. "Fault" to "wada" lub "uszkodzenie".

I tutaj jest pies pogrzebany. Sterownik informuje kierowcę, że silnik emituje szkodliwe spaliny, w tym prawdopodobnie sadze (czarne dymienie). A to skutkuje m.in. niewielkim wzrostem rzeczywistego ciśnienia doładowania wbrew wszelkiej logice, o czym za chwilę. Dlatego sterownik, chcąc zapobiec poważnej usterce w spalaniu, zmniejsza obligatoryjnie maksymalną dawkę wtrysku paliwa, nie pozwalając na obroty większe niż 3500. Silnik "zdycha" co jakiś czas, bo komputer tak decyduje. Zwłaszcza przy próbie jazdy powyżej 130 km/h oraz gwałtownym wciskaniu gazu do podłogi. Sterownik permanentnie przechodzi w "tryb awaryjny" pracy i daje sygnały ostrzegawcze: "sprawdź silnik" oraz "silnik ci dymi"!

Jest kilka przyczyn rzadkiego zjawiska wzrostu ciśnienia doładowania powietrza. W celu rozpoznania, jakie elementy to wywołują, wklejam obrazek przedstawiający sterowanie recyrkulacją spalin oraz turbosprężarką.


Sorry, muszę chwilowo przerwać, wrócę do tematu jutro.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
ATBCK

Auto Maniak



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1902
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Pią 30 Sie 2013, 01:53
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Widzę, że kolega Luśnia działa tutaj jako Kotbury Smile
Więc pozwolę sobie trochę polemizować.

Po pierwsze każdy błąd silnika w Peugeocie kończy się napisem "Depollution system faulty" lub "Antipollution fault" i nie ma co tłumaczyć tego komunikatu dosłownie że jest to jakieś zanieczyszczenie itp, bo wiele osób tak robi i pierwsze na co wpada to wina FAP-u i diagnoza jest często mylna.

Powtórzę raz jeszcze: "Depollution system faulty" oznacza około 200 rożnych błedów silnika.

Po drugie problem w tym wątku zgłosiły 3 osoby, jeden kolega ma błąd przeładowania, inny kolega mulenia co jakiś czas, trzeci kolega pyta tylko o lokalizację elektrozaworu.

Moja wskazówka dotyczyła tylko zapytania kolegi Dextera który pisał o bledzie zbyt wysokiego ciśnienia doładowania.
Czujnik ciśnienia doładowania znajduje się na przepustnicy powietrza.
Turbiną steruje elektrozawór na zasadzie próżni. To ten elektrozawór wychyla cięgno od turbiny zmieniające ciśnienie doładowania.
Jeżeli odpowietrzenie elektrozaworu jest zapchane (niedrożne) może okazac się że elektrozawór wysyła na turbinę 100% mocy zamiast np 80% mocy o co prosi go sterownik silnika i stąd powstaje bład przeładowania.

Z powodu niedrożnosci odpowietrzenia elektrozaworu, nie może on upuścić podciśnienia i pompuje w turbinę 100% mocy.

Dlatego na początek podałem jedną z możliwości jaką jest awaria elektrozaworu przy zbyt dużej prędkości.

Idąc tropem kolegi KotBury, który mówi że błąd P0234 nie mówi nic o elektrozaworze, stwierdzam, że ten błąd nie mówi również nic o EGR więc dlaczego kolega rysunkiem sugeruje że problem może tkwić w EGR.

Do sprawdzenia pozostaje
Czujnik ciśnienia doładowania
Czujnik sygnału dodatkowego położenia turbosprężarki tzw czujnik kopiowania turbo na turbinie
Problem podciśnienia (Za duże podciśnienie - elektrozawór)
Geometria zmienna turbosprężarki zablokowana w pozycji "doładowanie maksymalne"
Uszkodzona turbosprężarka
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 30 Sie 2013, 12:18
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Miło powitać inteligentnego kolegę polemistę, który zapamiętał mój stary nick-name, czyli przezwisko. Nawiążę od razu, dlaczego wkleiłem akurat ten obrazek, który kolega mi wytyka jako błąd:
Cytat:
Idąc tropem kolegi KotBury, który mówi że błąd P0234 nie mówi nic o elektrozaworze, stwierdzam, że ten błąd nie mówi również nic o EGR więc dlaczego kolega rysunkiem sugeruje że problem może tkwić w EGR.


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Czw 17 Paź 2013, 10:12, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Dexter11a

Debiutant



Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI kombi (2007)
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 30 Sie 2013, 12:53
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Dziękuje za zainteresowanie tematem. Chciałbym dodać pewne spostrzeżenia. Dlaczego ten błąd wyświetla się tylko przy dużej prędkości, normalnie jest nie zauważalny, wszystko chodzi jak należy. Na niższych prędkościach mogę przy przyspieszaniu wchodzić na wysokie obroty i nic się nie dzieje jest dobre przyspieszenie auto ma moc i wszystko działa bez problemów. Błąd ten wykryłem przypadkowo jadąc autostradą i chciałem sobie troszkę przycisnąć więc gdy mniej więcej miałem prędkość 170km/h pojawił się błąd, no i samochód przeszedł w stan awaryjny czyli tam chyba powyżej 3000 obr nie można było wejść.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 30 Sie 2013, 13:28
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Coś nie zadziałało na łączach, więc powtarzam początek swojego wejścia.

Miło powitać inteligentnego kolegę polemistę, który zapamiętał mój stary nick-name, czyli przezwisko. Nawiążę od razu, dlaczego wkleiłem akurat ten obrazek, który kolega mi wytyka jako błąd:
Cytat:
Idąc tropem kolegi KotBury, który mówi że błąd P0234 nie mówi nic o elektrozaworze, stwierdzam, że ten błąd nie mówi również nic o EGR więc dlaczego kolega rysunkiem sugeruje że problem może tkwić w EGR.
Nie sugeruję, że błąd tkwi w EGR, ponieważ, jak widać, jest też pokazany częściowo obwód sterowania turbosprężarką. Poza tym posługuję się obrazkami dostępnymi na stronie "service box", a tam nie wycinają akurat EGR, żeby nie było podejrzane...
Krótko mówiąc, wklejam, żeby było bardziej zrozumiałe, o czym mówimy.

Natomiast kolega upiera się przy swoim zdaniu, twierdząc, że winne jest podciśnienie:
Cytat:
Jeżeli odpowietrzenie elektrozaworu jest zapchane (niedrożne) może okazac się że elektrozawór wysyła na turbinę 100% mocy zamiast np 80% mocy o co prosi go sterownik silnika i stąd powstaje bład przeładowania.
Tymczasem wpis poszkodowanego użytkownika, skwapliwie wykonującego zalecenie kolegi, świadczy, że było to pójście w "krzaki". Silnik dalej niemiłosiernie "muli", mimo starannie przeczyszczonego odpowietrzenia nastawnika ciśnienia doładowania. Czyli nie wyciąga się wniosków z własnych błędów?

Powiedziałem o kontrolce ANTIPOLLUTION FAULT (AF), ponieważ ona wyraźnie ustawia sprawę na właściwym miejscu, mimo że zawiera szerokie spektrum przyczyn. Otóż nie może się zapalić kontrolka AF z jedynego powodu: "za duże ciśnienie doładowania". Ponieważ zbyt dużo powietrza nie powoduje dymienia silnika. Tego chyba nie trzeba wyjaśniać? Wydzielanie nadmiernej ilości szkodliwych spalin powodują jedynie dwie rzeczy: "albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa". Nie może być odwrotnie: "jeżeli za dużo powietrza, to za mało paliwa", prawda?

Moja wersja diagnozy brzmi następująco: prawdopodobnymi przyczynami zapalenia się obydwu kontrolek ostrzegawczych, zarejestrowania kodu usterki P0234 oraz "zamulenia" silnika są:
1. Fałszywe wskazania masowego przepływomierza powietrza (mpp) co do masy powietrza zasysanego (nie ciśnienia). Prawdopodobnie "zawyża" on wartości masy, przesyłane do komputera wtryskowego, np. zamiast 2 V, podaje 3 V. Uwaga! Mowa o mpp starszego typu, którego wartość masy powietrza to sygnał napięcia elektr. od 0,2 do 4,8 V. Nowsze mpp przesyłają sygnał częstotliwościowy (BOSCH, HITACHI). Wskutek zawyżonej masy powietrza, sterownik zawyża ilość spalin recyrkulacji (EGR), wpuszczanych do świeżego powietrza. Czyli popełnia błąd i dopuszcza za dużo spalin do powietrza, podczas gdy w tym momencie nie powinno ich tam być. Powoduje to łańcuszek kolejnych defektów, a mianowicie:
- obecność nadmiernej ilości spalin w powietrzu skutkuje spadkiem masy zasysanego świeżego powietrza, gdyż spaliny "wypychają" powietrze z obwodu;
- powietrze dolotowe + spaliny sumują się i ciśnienie bezwzględne, mierzone przez czujnika ciśnienia powietrza, jest większe, niż zakłada matryca wtryskowa sterownika. Stąd przelotny błąd P0234 "za wysokie ciśnienie doładowania", a nie żadne nadmiarowe podciśnienie, czy zacinanie się turbosprężarki;
- zakłócony, "zdefektowany" jest zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze, mimo nienagannej kondycji układu wtryskowego, turbosprężarki, EGR oraz obwodu podciśnienia (sic!). Silnik po prostu jest "zduszany" spalinami, podczas gdy powinien normalnie rwać asfalt z ulicy...
- następuje silne zadymienie spalin i emisja sadzy. I to właśnie powoduje trywialne zapalenie kontrolki AF. Sterownik "wyczuwa" to czujnikami po stronie spalin, o których kolega polemista też wspomina: "czujnik kopiowania turbiny", "sonda lambda", czujniki ciśnienia oraz temperatury spalin wokół FAP, katalizatora, itp.
- nadmierne zadymienie w dłuższym okresie czasu powoduje zakłócenia w wypalaniu filtra FAP (o ile występuje), co z kolei skutkuje szybkim zatykaniem układu wydechowego. Przypomina to powolne wsadzanie kartofla do rury wydechowej...
- sterownik nie odbiera fałszywe wskazania mpp jako błąd, mimo, że faktycznie jest błędem, ponieważ zakres pomiarowy mieści się w "widełkach" 0,2-4,8 V. Dla sterownika jest to wartość prawidłowa, mimo że jest nieprawidłowa... Natomiast zgodnie z procedurą wewnętrzną tego typu sterownika, oczekiwana wartość ciśnienia powietrza nie jest zgodna z wartością znamionową (zadaną) w danym czasie. Dlatego zgłasza błąd ciśnienia powietrza, mimo że winę ponosi mpp.

Muszę znowu przerwać... Może kolega polemista coś ma do powiedzenia, chętnie poczytam. A do tematu wrócę za chwilę.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sob 10 Maj 2014, 16:11, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Dexter11a

Debiutant



Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI kombi (2007)
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 31 Sie 2013, 11:01
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Chciałem poprawić moją wypowiedź. błąd jednak wyświetla się też przy niższej prędkości ale po przekroczeniu obrotów ok 3000 ale chce zaznaczyć że nie zawsze go wywala ale w 90% się to zdarza. Chcę dodać że nie jest to też wina czujnika map(czujnik ciśnienia doładowania) ponieważ zakładałem dobry od innego puga i błąd się dale wyświetlił.
Powrót do góry
Dexter11a

Debiutant



Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI kombi (2007)
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 31 Sie 2013, 13:15
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Witam chciałbym pokazać trochę parametrów z planeta może po których będzie można coś wywnioskować.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec46850ed7729127.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9cf926e95d510bc1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c2643c88596f3a28.html

Zastanawia mnie ta jedna rzecz, dlaczego przy obrotach powyżej właśnie 3000 tyś tam gdzie mamy parametr stan regulacji EGR zmienia się na brak EGR. Czy to może wskazywać na nieprawidłowo działający EGR.

Proszę o odp
Powrót do góry
ATBCK

Auto Maniak



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1902
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Sob 31 Sie 2013, 21:11
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Na moje oko EGR sprawny
natomiast RCO elektrozaworu ciśnienia turbodoładowania i kopiowanie położenia turbo powinny mieć te same wartości procentowe a jak widac nie mają
przy 3000obrotów elektrozawór wysyła na turbosprężarkę 41% mocy natomiast sprężarka otrzymuje 55% mocy dlatego pojawia się błąd przeładowania.
Powrót do góry
Dexter11a

Debiutant



Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI kombi (2007)
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 31 Sie 2013, 21:19
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Czyli kolego ATBCK sugerujesz że do wymiany mam elektrozawór ciśnienia doładowania czy dobrze rozumiem.
Powrót do góry
ATBCK

Auto Maniak



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1902
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Sob 31 Sie 2013, 21:38
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


niekoniecznie, tego nie wiem
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 31 Sie 2013, 22:12
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Wracam na łono dopiero co rozpoznanego wątku i w pierwszych słowach witam swojego ulubionego polemistę, nie pamiętam z jakiego forum...

Co do kolegi poszkodowanego Dexter11a, to widać, że dużo wysiłku i serca wkłada w swoją maszynę. Przedstawia nam tu ładne obrazki z Peugeot Planet 2000, z których nie udało się tak do końca wyczytać całej prawdy o przyczynach "mulenia". Chodzi o kluczowe z punktu widzenia usterki wartości: ciśnienie doładowania powietrza, mierzone czujnikiem ciśnienia piezoelektrycznym (1) - na rysunku poniżej, oraz masę powietrza, mierzoną masowym przepływomierzem powietrza (2).

Pozwolę sobie zacytować fragmenty diagnostyki, a mianowicie: pierwszy odczyt - obroty silnika 3328 obr/min, ciśnienie dolotowe zmierzone (czyli rzeczywiste ciśnienie doładowania powietrza) 2,38 bar, wartość zadana ciśnienia powietrza 2,20 bar, zmierzony wydatek powietrza (masa powietrza rzeczywista) 1118 mg/wtrysk i... niestety, tutaj się tabelka urywa. Brak jest zadanej (normatywnej) masy powietrza. Widzimy nadmiar ciśnienia zmierzonego (rzeczywistego) o 0,18 bar.
Drugi odczyt - obroty 819 obr/min (czyli bieg jałowy) i tym razem mamy m.in. dwie masy powietrza: rzeczywista (tu nazwana zmierzonym wydatkiem powietrza) 294 mg/wtrysk i zadana (zalecany wydatek powietrza) 282 mg/wtrysk.
Czyli nadmiar masy powietrza rzeczywistej. Potwierdza to jakoby mpp wskazywał za dużo powietrza rzeczywistego. Mówiłem o tym w pierwszym wejściu:
Cytat:
Masowy przepływomierz prawdopodobnie zawyża sygnał przesyłany do sterownika. W związku z tym komputer wpuszcza za dużo spalin EGR do świeżego powietrza niż powinien.
Jednak brak jest potwierdzenia w zbyt dużym ciśnieniu doładowania przy 819 obr/min. Po prostu nie ma danych o tym parametrze akurat w tym momencie. I tak przez pięć czy sześć obrazków. Jak jest ciśnienie, to brak masy, jak jest masa, to brak ciśnienia...

No trudno, stało się. Proponuję na razie zadziałać tak, jakby faktycznie chodziło o uszkodzony mpp. Najpierw pojeździć po ulicy, nie szalejąc powyżej 3000 obr/min oraz odpinając i wpinając kostkę elektryczną mpp. Jeżeli będziesz jeździł za szybko (tj. powyżej obrotów 2500), to sterownik złośliwie zacznie wprowadzać "tryb awaryjny pracy", nie dając szansy na zauważenie jakichkolwiek różnic w jeździe z/bez mpp.
Gdy zauważysz wyraźną różnicę na korzyść w momencie odłączenia przepływomierza, tzn. że on właśnie jest winien (w 99% kable lub styki przepływki). Natomiast układ recyrkulacji spalin jest w pełnej sprawności. Odłączony przepływomierz sterownik odbiera jako całkowitą usterkę (0 V sygnału). Natychmiast podaje "wartość zastępczą" masy powietrza (ok. 300-400 mg/wtrysk - dokładnie nie pamiętam) oraz co najważniejsze, zamyka dopływ spalin EGR do świeżego powietrza. Po prostu, skoro nie wie, jaka jest w danej chwili masa powietrza, to nie będzie walił spaliny "na ślepo" do świeżego powietrza. Tak jest zaprogramowany.
Dlatego kierowca czuje od razu różnicę: silnik "ożywa", zaczyna pracować żywiołowo, bez zamulenia, itd.

Natomiast jeżeli przy wypiętej kostce elektrycznej mpp, nie widać żadnej różnicy w charakterystyce pracy jednostki napędowej, oznacza prawdopodobnie usterkę recyrkulacji spalin. Należy sprawdzić szczególnie zawór dozujący spaliny, czy nie ma on "przecieków". Jeżeli ma, naprawić.

Dowiadujemy się zatem, że mpp oraz EGR ściśle ze sobą współpracują. Przepływka nie współpracuje z turbosprężarką. Najważniejszym czujnikiem po stronie turbosprężarki jest czujnik ciśnienia doładowania oraz czujnik kopiowania turbiny.
Dla zobrazowania współpracy mpp z EGR oraz pokazania sposobu sprawdzania jednego i drugiego, wklejam kolejny obrazek - tym razem oscylogram. Nawiasem, oscyloskop jest najmocniejszym narzędziem w sytuacjach beznadziejnych, tj. brak błędów w pamięci ECU oraz gdy mechanicy wymienili połowę silnika... bez rezultatu.


Na koniec, gdybyś zdecydował się sprawdzić dokładniej przepływomierz, wklejam tabelkę parametrów dwóch typów przepływki w funkcji prędkości obrotowej.


Powodzenia w diagnozowaniu

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Czw 17 Paź 2013, 10:21, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
ATBCK

Auto Maniak



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1902
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Sob 31 Sie 2013, 22:31
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


sprawdź jeszcze zębatki od klapek na podwójnej przepustnicy powietrza
znajduje się ona w okolicy czujnika ciśnienia doładowania (z przodu silnika)

moga być jakieś ząbki wyrobione i klapki mogą sie przycinać w związku z czym czujnik może odbierać wyższą wartość ciśnienia niż sterownik sobie wymaga
Powrót do góry
Dexter11a

Debiutant



Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI kombi (2007)
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 01 Wrz 2013, 00:02
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Narazie dziękuje bardzo kolegą za pomoc i zainteresowanie. Spróbuje coś zdiagnozować i odp. Pozdrawiam
Powrót do góry
Dexter11a

Debiutant



Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI kombi (2007)
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 01 Wrz 2013, 00:17
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


mam tylko jeszcze takie pytanie odnośnie gdyby się okazało iż wina może leżeć po stronie recyrkulacji spalin i muszę sprawdzić i zdemontować EGR. zawór EGR jest połączony z chłodnicą spalin do której jest podłączony wąż z cieczą chłodząca z takim małym koreczkiem, czy do demontażu samego zaworu muszę upuścić ten płyn chłodniczy.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 01 Wrz 2013, 12:05
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Nie, nie musisz spuszczać płynu chłodzącego. Proponuję jednak, zanim wymontujesz coś z układu EGR, zaślepić go tymczasowo w miejscach zaznaczonych czerwonymi kółkami na moim pierwszym obrazku. Właśnie dlatego m.in. ten rysunek wkleiłem. Po zaślepieniu, obojętnie - w jednym lub drugim miejscu, po prostu tam gdzie jest lepszy dostęp, zacznij testować silnik podczas jazdy po ulicy. Przy czym po raz kolejny zwracam uwagę (a mówił również kolega ATBCK): "nie pałuj" silnika powyżej 3000 obr/min. Wyższe obroty potęgują zakłócenia w spalaniu i prowokują sterownik do trybu awaryjnego, o czym mowa. Gdy kręcisz w zakresie obrotów średnich, komputer ma szansę "wybrać wszystkie luzy" w ramach swojej ponad 30%-owej możliwości samoregulacji. Gdy "kładziesz cegłę" na gaz, utrzymujesz go stale w 100%-owej gotowości i przez to nie dajesz mu żadnej szansy do korekcji.
Ponadto nie jest to benzyna i największy moment obrotowy każdy turbodiesel osiąga w zakresie obrotów 1800-2800 obr/min. Powyżej 3500 obr/min zaczyna się niepotrzebne zarzynanie wszystkich podzespołów, a i tak niczego nie osiągasz poza maksimum tego, co uzyskujesz przy niższych obrotach. Osiągasz jednak jeden absolutnie pewny stan: lej w paliwie w baku...

Jeżeli po zaślepieniu stwierdzasz poprawę, uszkodzony jest obwód recyrkulacji spalin. Podkreślam z naciskiem: nie układ podciśnieniowy sterowania EGR, tylko jest uszkodzenie mechaniczne, np. "zacięty" zawór w położeniu "otwarty" i nie zamyka się w ogóle na rozkaz elektryczny komputera. Układ sterujący EGR w tym silniku jest elektryczny, nie podciśnieniowy, stąd moje podkreślenie.

Jeżeli nie stwierdzisz poprawy, to podejrzany jest mpp. Jeśli okaże się, że cały układ EGR + mpp są bez zastrzeżeń, to w dalszej kolejności zwrócić swe piękne oczy na wskazówki wypisane przez mojego ulubionego kolegę polemistę w jednym z poprzednich postów:
Cytat:
Do sprawdzenia pozostaje
- Czujnik ciśnienia doładowania
- Czujnik sygnału dodatkowego położenia turbosprężarki tzw czujnik kopiowania turbo na turbinie
- Problem podciśnienia (Za duże podciśnienie - elektrozawór)
- Geometria zmienna turbosprężarki zablokowana w pozycji "doładowanie maksymalne"
- Uszkodzona turbosprężarka.
Co do problemu podciśnienia (za duże podciśnienie - elektrozawór), zgadzam się z kolegą polemistą, że elektrozawór ciśnienia doładowania może być "zacięty" w pozycji "maksymalne ciśnienie". Dobrym sprawdzianem wówczas byłaby chwilowa podmiana na identyczny zawór z innego silnika i jazda testowa po ulicy. Jeżeli problem ustępuje, dopiero wtedy dokonywać zakupów uszkodzonych części, nie odwrotnie.

Taka jest procedura wykrycia usterki i nie potrzeba wymieniać połowy silnika. Nadto najpierw usuwamy usterkę, a dopiero potem kasujemy błędy, nie odwrotnie.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pią 04 Kwi 2014, 07:46, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
gunar122

Debiutant



Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Koszalin
Posiadane auto: Peugeot 407 sw
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 01 Wrz 2013, 14:37
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Witam kolegów mam podobne problemy - przygazówka przy wyprzedzaniu i włącza się abgassystemdefekt potem błąd tempomatu i jak ciągnę dalej to trzeba uciekać do rowu bo odcina moc i jedzie jak mój eltek 85 konny.
A więc dałem go do warsztatu bosch i wymienili mi czujnik kopiowania turbo, potem wywalili turbinę i dałem do regeneracji. Teraz swiszczy pug jak złotko ale jak wyjechałem za warsztat to przy wyprzedzaniu znowu ten pedalski komunikat i ten drugi i szlag mnie trafia. Pali jak smok , kopcki a te objawy pojawiły się również przed wspomnianymi naprawami. Ale jak wyczytałem z powyższych wypowiedzi to może jakaś bzdura Embarassed ja juz nie mam siły z nim walczyć , a walka trwa rok pełen. Wpakowałem troche kasy a efekt żaden. Obroty 3000 ponad i komunikaty
Pojawienie się komunikatu o błędzie tempomatu zaczęlo się po podniesieniu momentu obrotowego do 400 Nm co daje jakieś 20 km więcej 407-ce
Pomóżcie chłopaki kumple maja skody i jeżdzą
_________________
Sprzedałem vweja po to aby się cieszyć moim drugim z życiu peugeotem hdi
Powrót do góry
gunar122

Debiutant



Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Koszalin
Posiadane auto: Peugeot 407 sw
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 01 Wrz 2013, 16:15
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Odłączyłem czujnik lub kabelek od przepływki i pojechałem na trasę i na przygazówce z trzecim biegiem do 4000 obr/min żadnej dyskoteki na panelu tym duzym z navi. I lepiej się zbiera na dłuższym dystansie...
Ale jednego nie rozumiem to bez przepływki lepiej chodzi? Wink
_________________
Sprzedałem vweja po to aby się cieszyć moim drugim z życiu peugeotem hdi
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 01 Wrz 2013, 17:10
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Cytat:
Ale jednego nie rozumiem to bez przepływki lepiej chodzi?
No, właśnie, gdybyś uważnie przeczytał cały wątek, to nie zadawałbyś takich pytań. Odpięty przepływomierz sygnalizuje komputerowi "brak masy powietrza", ponieważ pozbawiłeś go zasilania elektrycznego i uniemożliwiłeś przesłanie jakiegokolwiek sygnału. Dlatego komputer stosuje do obliczeń dawki wtrysku paliwa paliwa "masę zastępczą", o czym mówiłem. Nie jest to wartość maksymalna, tylko w okolicach minimalnej (ok. 300 mg/wtrysk), umożliwiająca dojazd do najbliższego warsztatu. Jeżeli jeździsz na "masie minimalnej", to komputer nie pozwoli na wtrysk paliwa maksymalny. Gdyby walił duże dawki paliwa przy minimalnej ilości powietrza, to wg niego byłoby straszne zakłócenie w spalaniu typu: "za dużo paliwa". Sterownik nie widzi, że to jest "ściema" i że w rzeczywistości silnik otrzymuje normalną ilość powietrza. Dlatego przy odpiętej przepływce nie pozwoli Ci kręcić więcej niż 3500 obr/min i zaraz wprowadzi "tryb awaryjny", bo nie zgadzają mu się słupki w matrycach pamięci...
Pamiętać również należy, o czym mówiłem piętro wyżej, że przy odpiętej przepływce, sterownik nie dopuszcza do świeżego powietrza ani grama spalin z recyrkulacji. Dlatego kierowca odczuwa wyraźnie jakby większą "żwawość" silnika, zwłaszcza na niskich obrotach.
Świadczy to również o tym, że mpp jest "częściowo" uszkodzony, ponieważ zawyża wartości masy powietrza. Resztę można doczytać wyżej.

Wobec tego jasnym jest, że lepiej jeździć ze sprawną przepływką i w ogóle ją mieć, niż nie mieć... Jak to mówią: jazda bez przepływki, to gwarantowany wzrost ciśnienia krwi i gwałtowny przypływ adrenaliny, gdy nagle silnik "zdycha" przy wyprzedzaniu traktora... Przypomina to poważną awarię turbosprężarki, choć, jak już zapewne niektórzy się zorientowali, ma niewiele z nią wspólnego. Ba, znam, wcale nie pojedyncze przypadki, że renomowani mechanicy wymieniali całkiem sprawne turbosprężarki. A okazało się, że winę ponosiły właśnie przepływomierze... Kto wie, czy ofiarą takiej pomyłki nie okazał się kolega gunar122...

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pią 04 Kwi 2014, 07:51, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
gunar122

Debiutant



Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Koszalin
Posiadane auto: Peugeot 407 sw
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 01 Wrz 2013, 18:54
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


A te podkręcenie mocy o 20 km nie jest całym spiritus mowens? choć wspomniałem sam że wcześniej już było z nim coś nie tak w ogóle to
dzięki za odzew (osobiscie też się udzielam na forum ciesielskim). Jak coś to lecę wpiąć tą kostkę z powrotem do slotu Embarassed
_________________
Sprzedałem vweja po to aby się cieszyć moim drugim z życiu peugeotem hdi
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 01 Wrz 2013, 19:18
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Cytat:
A te podkręcenie mocy o 20 km nie jest całym spiritus mowens?
Na to pytanie to już Ty sam musisz sobie odpowiedzieć, albo wykonawca tuningu. Ogólnie można powiedzieć: "to zależy, jak starannie wykonano tuning". Jeżeli chce się, aby dodatek mocy był "niewidoczny" dla komputera, obsługującego restrykcyjne systemy zapobiegania dymieniu, jak FAP, katalizator, sonda lambda, recyrkulacja spalin, wtrysk paliwa, itd., to praktycznie powinny być zmienione niemal całkowicie matryce pamięci. A to niemało kosztuje. Muszą się za to brać prawdziwi zawodowcy, przede wszystkim programiści, obeznani z kalkulatorami samochodowymi.
Natomiast gdy swoje łapki wkładają amatorzy, albo oszuści, którzy np. za kilkadziesiąt czy kilkaset złotych robią tzw. "chip-tuning", to skutki mogą być nieraz opłakane. To jest zresztą szerszy temat.
W Twoim przypadku, gdy silnik zaczął szwankować zaraz po "wirusie", a przedtem był OK, to koniecznie zgłoś problem do wykonawcy tuningu, nie do nas... Być może zapłaciłeś "oszczędnościowo" 300 czy 500 złotych i teraz to Ty masz zagwozdkę, a nie "fahowiec".

PS
A co to jest "forum ciesielskie"? że zadam tak niedyskretne pytanie...

Pzdr KotBury
Powrót do góry
gunar122

Debiutant



Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Koszalin
Posiadane auto: Peugeot 407 sw
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 02 Wrz 2013, 19:10
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


forum ciesielskie to jadka dla fachowców z branży ciesielskiej a przede wszystkim doradztwo na temat więżb
_________________
Sprzedałem vweja po to aby się cieszyć moim drugim z życiu peugeotem hdi
Powrót do góry
gunar122

Debiutant



Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Koszalin
Posiadane auto: Peugeot 407 sw
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 18 Wrz 2013, 19:33
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Temat mam ogarnięty z peugeotem. Pan kotek miał rację z tym tuningiem, ponieważ zgłosiliśmy z kolegą od tuningu reklamację i efekt po poprawce jak na razie jest zadowalający. Jeżdziliśmy z hamownią na kole i po kilku testach wyszło mi 158 km mocy i do tego komunikaty pozdychały oraz brak kopcenia z rury.
_________________
Sprzedałem vweja po to aby się cieszyć moim drugim z życiu peugeotem hdi
Powrót do góry
macio85

Czytelnik



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamienna Góra
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 28 Paź 2013, 21:29
Temat postu:

Depolution system foulty


Witam seredcznie! Mam nadzieję, że nie zbiorę od kolegów za niewłaściwe umieszczenie tematu Very Happy
Peugeot 407 sw 2.0 hdi 100kw przebieg 174 tys rok 2005, pojeździłem miesiąc czasu rozrządy filtry, oleje pełny serwis i czar prysł...
Padł EGR i przepustnica powietrza przy kolektorze ssącym prawdopodobnie w jednym momencie podczas jazdy - samochód stanął.

EGR oczywiście nowy wymieniony przepustnica z "odzysku". Po wymianie świeci kontrolka doczyszczania spalin i sławne: depolution system foulty. Po podpięciu pod komputer były błędy związane z wymianą i odpięciem EGR - wykasowane. Ponadto kody 57345(E001) - kod nieznany oaz P1693 sterowanie włączaniem i wyłączaniem silnika. Mechanik powiedział że ta kontrolka świeci dlatego że najprawdopodobniej uszkodzony jest czujnik temperatury FAP (czy spalin) ponieważ na rozgrzanym silniku wartość wskazywał 100 stopni C.
Ponadto stopień zapchania Fap wskazywał 37% a regeneracja auto była 270km temu.
Zastanawiam się w którym miejscu jest ten czujnik temp i czy to faktycznie jest przyczyną świecącej kontrolki.
Powrót do góry
hopkin

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 220
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Pon 28 Paź 2013, 22:00
Temat postu:

Re: Depolution system foulty


Z tego co się orientuję to przy nowym EGR i przepustnicy trzeba to wszystko ze sobą zgrać, czyli zaadaptować z resztą - podejrzewam, że z tego ten błąd. Temperatura też może głupieć od braku adaptacji ponieważ EGR nie działa jak trzeba i spaliny sobie żyją własnym życiem i gorące trafiają tam gdzie powinny chłodniejsze i na odwrót.
Powrót do góry
gadu-gadu
ATBCK

Auto Maniak



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1902
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Pon 28 Paź 2013, 22:07
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


czujnik temp spalin jest w katalizatorze pod samochodem

a nowy EGR powinno się wczytać komputerem i nauczyć go pozycji skrajnych

poza tym do Peugeota to tylko oryginalny interfejs z Peugeot Planetem a nie jakieś uniwersalne testery, które odczytują nieznane błedy
Powrót do góry
macio85

Czytelnik



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamienna Góra
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 28 Paź 2013, 22:28
Temat postu:

Depolution system foulty


Szczerze powiem, że nie wiem jakim urządzeniem diagnostycznym dysponuje ten mechanik, wyglądało profesjonalnie.
Ogólnie z tego co koledzy radzą wnioskuję żeby wstrzymać się z zakupem czujnika..
i..?
Poszukać kogoś kto ma pełny PP i zanim skasuje za podłączenie to zapewni że jest w stanie przeprowadzić synchronizację EGR-u?

Dodam, że auto sprawuje się dobrze wchodzi na obroty pracuje płynnie itp..
Powrót do góry
macio85

Czytelnik



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamienna Góra
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 28 Paź 2013, 22:38
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Czy te pozycje skrajne są jakoś z góry określone? Chciałbym wiedzieć jak mam rozmawiać z mechanikiem, muszę powiedzieć czego oczekuję, zeby się określił czy jest w stanie to zrobić.
Cz najlepszym rozwiązaniem w tym momencie jest ASO?

Ta kontrolka zwłaszcza po tym co się oczytałem na forum nie daje mi spać w nocy Shocked
Powrót do góry
hopkin

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 220
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Pon 28 Paź 2013, 23:47
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Już się nie interesuj pozycjami skrajnymi Smile Są takie, że albo w pełni otwarty albo w pełni zamknięty zawór - tyle, że to Cię nie powinno interesować. Tak musisz mieć kogoś kto ma Peugeot Planet i ma o tym pojęcie. Zważywszy na koszty to najlepiej w ASO bo pewnie 100zł zapłacisz i będziesz miał zrobione dobrze wszystko. To się nazywa ADAPTACJA EGR i PRZEPUSTNICY i tyle jak powiesz to powinno wystarczyć.

Autko może i dobrze chodzi itp ale EGR oraz przepustnica jeśli jest bez adaptacji to zyje sobie własnym życiem - nie domyka się, nie otwiera się w taki kąt jak potrzeba w danej chwili - dlatego masz problem z temperaturą spalin bo jak wiadomo EGR to recyrkulator spalin właśnie. Do tego przepustnica też robi co chce to tam powietrze i spaliny robią sobie co chcą i tak jak napisałem - gorące idą tak gdzie powinny już chłodne, chłodne tam gdzie gorące i jest ogólny burdel w zasilaniu silnika w powietrze - że tak to obrazowo ujmę.
Powrót do góry
gadu-gadu
macio85

Czytelnik



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamienna Góra
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 29 Paź 2013, 10:43
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Faktycznie pięknie mi to kolega ujął Very Happy podbudowałem się trochę, że może faktycznie nie trzeba będzie wymieniać kolejnych rzeczy..
I to faktycznie może być (jest) przyczyną świecącej kontrolki doczyszczania spalin?
Tak czy inaczej idę za radą nie szukam już mechaników i innych szarlatanów tylko prosto do ASO. Jak kolega pisze 100 zł to nie jest jeszcze koszt, zważywszy na to że u mechanika zapłaciłem 50 zł i podyktował mi tylko kody błędów które i tak wróciły i co najgorsze już chce się brać za mój czujnik temp. spalin.
Powrót do góry
hopkin

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 220
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Wto 29 Paź 2013, 12:18
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Gwarancji Ci nie dam kolego na to, że akurat brak adaptacji jest powodem tego konkretnego błędu, zwłaszcza że masz tam niezidentyfikowany przez komputer mechanika błąd jeszcze. Ale istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że wszystko się uspokoi i wróci do normy po adaptacji EGR i przepustnicy. Tak czy inaczej jest to czynność niezbędna i zrobić to musisz. A jakby coś dalej było nie tak to przynajmniej będziesz miał zdefiniowane przez serwis kody błędów i będzie wiadomo, gdzie szukać dalej.
Powrót do góry
gadu-gadu
macio85

Czytelnik



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamienna Góra
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 29 Paź 2013, 16:04
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Załatwione dzisiaj umówiłem się w ASO Peugeot w Wałbrzychu na komputer. Termin realizacji jutro. Cena 150 zł. Pani w ASO było przykro tylko, że EGR-u i przepustnicy u nich nie wymieniałem Very Happy a ja jej na to że mi też przykro Very Happy

Jutro napiszę co mi powiedzieli.
Powrót do góry
macio85

Czytelnik



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamienna Góra
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Paź 2013, 17:15
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Wróciłem z ASO po podpięciu pod kompa i krótkiej diagnozie pan stwierdził że nie działa czujnik w przepustnicy przed kolektorem ssącym. Wyjął obejrzał i się okazało że ta czujka cienka jak włos jest przerwana.. i to jest przyczyną "depolution system foulty|" adaptacja oczywiście też wykonana.

koszt 150 zł podpięcie + 123 zł czujnik da się przeżyć.
Pudzio chodzi jak marzenie na konsoli spokój aż miło popatrzeć.

Pozdrawiam kolegów i dziękuję za pomoc.
Powrót do góry
Drani

Dyskutant



Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 91
Skąd jesteś (miejscowość / region): wałbrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2009r. \ Kia Sportage 2000r. 2.0 TD
Piwa: 5/2
Wysłany: Czw 12 Gru 2013, 19:17
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Witam też mam problem ale z moją C5 2.0 HDI 2009r., mianowicie chodzi o to, że najczęściej przy wyprzedzaniu kiedy obroty szybko wskakują na 3000tys, pojawia się błąd p11aa i antypollution. Auto przechodzi w tryb awaryjny i nie można przekroczyć 3000obrotów.
Byłem z tym problemem w serwisie i powiedziano mi, że problem może tkwić w sterowaniu turbiną, bądź podciśnieniu. Sprawdzili ponoć czujnik kopiowania turbo, zawór(bądź czujnik) sterujący pracą turbosprężarki oraz podciśnienie. Stwierdzili, że nic nie widzą i że wszystko jest OK. Moim zdaniem nic nie jest OK, ponieważ błąd systematycznie powraca kiedy mocniej przyśpieszam. Może ktoś mnie naprowadzić co może być przyczyną lub co wymienić aby wszystko hulało. Załączam 2 ostatnie screny z parametrami błędu.



Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 12 Gru 2013, 23:58
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


No ładne obrazki, ale co my mamy z tego? Według mnie identyczny problem jak na początku wątku, tzn. ciśnienie doładowania rzeczywiste za wysokie w porównaniu z ciśnieniem zadanym.
Brak pozostałych danych, np. wskazań przepływomierza (masa rzeczywista jest, ale nie ma zadanej) oraz "stopni włączenia" nastawników ciśnienia doładowania, itp. (w %).
Sam błąd zresztą dotyczy nastawnika, inaczej elektrozaworu ciśnienia doładowania (7 - drugi rysunek na początku wątku).
Jednak tabelki urywają się na masie powietrza rzeczywistej ("zmierzony wydatek powietrza") 1365 mg/wtrysk.
Tak więc trudno jest oceniać i diagnozować na podstawie jednego parametru, tj. ciśnienia doładowania powietrza, poza stwierdzeniem, że obydwa ciśnienia się różnią, a nie powinny.

Wobec tego powiem tak: albo przeczytasz uważnie cały wątek od początku i znajdziesz jakieś rozwiązanie samodzielnie, albo uzupełnisz tabelki o pozostałe parametry kluczowe z punktu widzenia diagnostyki i prześlesz znowu na forum. Wtedy być może pogadamy dłużej i konkretniej.

Poniżej wklejam przykładową tabelkę z pełnymi danymi bieżącymi silnika, zanotowanymi w momencie wystąpienia usterki.


Uzupełnij dane silnika, np. DW10BTED RHRY FAP lub bez FAP, system wtryskowy SIEMENS lub DELPHI, itp.
Odpowiedz również, czy obrazki pokazane w wątku pokrywają się z Twoim silnikiem, czy nie. Chodzi o jak największą ilość precyzyjnych informacji, które ułatwiają postawienie diagnozy.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Drani

Dyskutant



Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 91
Skąd jesteś (miejscowość / region): wałbrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2009r. \ Kia Sportage 2000r. 2.0 TD
Piwa: 5/2
Wysłany: Pią 13 Gru 2013, 14:12
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Dziękuję bardzo za zainteresowanie. Silnik to DW10BTED4 FAP Jak miałem audi to umiałem robić logi, tu nie za bardzo kumam o co chodzi. Zrobiłem krótką trasę i pasażer filmował wskazania które Ciebie interesują. Podaję wskazania przy wciśniętym pedale gazu na maksa w zakresie 3000obr\min, gdzie najczęściej pojawią się błąd.

Prędkość obrotowa - 3067
Zmierzony wydatek powietrza - 1200mg\wtrysk
Zalecany wydatek powietrza - 1012mg\wtrysk
Kopiowanie położenia EGR - 0%
Stan regulacji EGR - brak EGR
Kopiowanie położenia turbo - 40%
RCO elektrozaworu sterowania turbiny - 0%
Temperatura cieczy - 80c
Temperatura paliwa - 41c
Temperatura powietrza w przepływomierzu - 7c
Temperatura powietrza w kolektorze - 17c
Ciśnienie atmosferyczne - 975mbar
Wartość zadana ciśnienia turbo - 2247mbar
Wartość zmierzona ciśnienia turbo - 2341mbar
Stan regulacji ciśnienia doładowania - regulowany

Dodam, że przy normalnej jeździe w okolicach 2000obrotów parametry kopiowania turbo i elektrozaworu turbiny wyglądają :

Kopiowanie położenia turbo - 80% czy np. 60%
RCO elektrozaworu sterowania turbiny - 60% czy np. 40%

Zawsze jest różnica ok. 20%. Mam nadzieję, że wszystko jest w miarę przejrzyście napisane.
Powrót do góry
ATBCK

Auto Maniak



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1902
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Pią 13 Gru 2013, 20:20
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


To ja podpowiem że zarówno RCO elektrozaworu turbospręzarki zadane jak i zmierzone oraz kopiowanie sygnału turbo powinny miec takie same wartości

u Ciebie z jakiegoś powodu turbina przeładowuje czyli daje większe ciśnienie niż wymagane przez sterownik
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 14 Gru 2013, 15:24
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Tak właśnie myślałem, że najprawdopodobniej chodzi o recyrkulację spalin (EGR) lub zawyżone wskazania masowego przepływomierza powietrza (mpp). Przeczytaj uważnie wątek od początku, zwłaszcza jeśli chodzi o EGR oraz mpp i ich powiązania pomiędzy ciśnieniem doładowania i masą powietrza. Masz tam wszytko wyjaśnione po kolei.

Widać wyraźnie dwie istotne rzeczy:
1) zbyt duże ciśnienie doładowania powietrza rzeczywiste (2341 mbar) w porównaniu z zadanym (2247 mbar) ("wartość zadana i zmierzona turbo" - dwa przedostatnie wiersze w Twoim wykazie powyżej);

2) zbyt duża masa rzeczywista powietrza (1200 mg/wtrysk) w stosunku do zadanej (1012 mg/wtrysk) ("zmierzony i zalecany wydatek powietrza" - dwa wiersze po "prędkości obrotowej 3067 obr/min).

Pierwszym podejrzanym zatem jest układ EGR i/lub przepływomierz.

Na usterkę EGR wskazują również wiersze:
- Stan regulacji EGR - brak EGR. Powinno być: Regualcja EGR - TAK;
- Kopiowanie położenia turbo - 40%. Rozumiemy to w ten sposób, że mimo minimalnych wychyleń łopatek turbiny (40%) (o ile sprawny jest czujnik kopiowania turbiny) ciśnienie doładowania powietrza i tak jest za duże. Wynika z tego, że jedynie zbyt duża ilość spalin EGR w świeżym powietrzu powoduje sumowanie się, a więc i zwyżkę ciśnienia spalin i powietrza. A nie dlatego, że turbosprężarka ma rzekomo za dużą wydajność. W takie ciekawostki przyrodnicze to nie wierzymy.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Drani

Dyskutant



Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 91
Skąd jesteś (miejscowość / region): wałbrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2009r. \ Kia Sportage 2000r. 2.0 TD
Piwa: 5/2
Wysłany: Nie 15 Gru 2013, 16:58
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Witam ponownie i dziękuję za zainteresowanie tematem.

Dzisiaj posprawdzałem w aucie wężyki podciśnienia i przepływomierz, wszystko wygląda ok.
Jeżeli chodzi o EGR to zauważyłem pewną prawidłowość, która może naprowadzi Was na rozwiązanie. Chodzi o to, że jeżeli na lexii jest:
Stan regulacji EGR - brak EGR to zmierzony i zalecany wydatek powietrza różnią się i jest problem. Ale jeżeli po kilku przygazówkach Stan regulacji EGR - zmienia się na EGR obecny, to zmierzony i zalecany wydatek powietrza pokrywają się. Czyli kiedy EGR się załącza to wszystko wraca do normy. Co to może oznaczać?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 15 Gru 2013, 17:30
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Cytat:
Dzisiaj posprawdzałem w aucie wężyki podciśnienia i przepływomierz, wszystko wygląda ok.
Wężyki podciśnienia można sprawdzić wzrokowo, przepływomierz, niestety, nie. Nic nie wynika z oglądania, jedynie palce można sobie pobrudzić...

Dlatego masz do wyboru: albo skierować się od razu do diagnosty/mechanika, niech usunie usterkę wg wskazań sterownika, albo działać "na piechotę" wg naszych wskazań.

Pierwszym zadaniem, jakie powinieneś wykonać w drugim przypadku, to wykluczenie EGR oraz przepływomierza z kręgu podejrzeń. Najlepiej zrobić w ten sposób, że zaślepić tymczasowo zawór wykonawczy EGR, tak jak pokazano na drugim bodaj rysunku na początku tego wątku. Po czym wykonać jazdę testową po ulicy na obrotach nie przekraczających 2200-2800 obr/min i z prędkością nie większą niż 120 km/h.
Jeżeli podczas jazdy po ulicy wyczuwalne staje się wyraźnie "ożywienie" silnika, gdzie przedtem był "muł", oznacza uszkodzenie obwodu recyrkulacji spalin. Usterkę należy usunąć, po czym wykasować błąd oraz "lać i latać dalej".

Jeśli jednak nadal silnik wykazuje oznaki "niemocy", "odślepić" EGR, który jest całkowicie sprawny i przystąpić do sprawdzenia przepływomierza. W tym celu odpiąć wtyczkę elektryczną przepływomierza i udać się znowu na jazdę testową po ulicy. Gdy silnik "ożywia" się, gdzie przedtem "mulił", oznacza "zawyżanie" wartości masy przez przepływomierz.
Najpierw więc trzeba podmienić przepływomierz na inny, sprawny z bliźniaczego silnika i znów przejażdżka testowa, itd., itp. Nie będę dalej wyjaśniał, jakie wnioski wyciągać i co robić, wystarczy przeczytać uważnie cały wątek.

Gdy wszystkie wykonane testy wykazują pełną sprawność EGR i przepływomierza, oznacza, że usterka leży gdzie indziej. Wobec tego należy w/w elementy odsunąć na bok jako całkowicie sprawne i więcej się nimi nie zajmować.

Pokazałem tylko dwa proste tricki, jak można samemu, bez specjalnych nakładów finansowych, sprawdzić po kolei każdy element w silniku i odsunąć jako "dobry", a więc niewinny niedomaganiu.

Podkreślam: jest to drugi sposób, wymagający osobistego zaangażowania, a przy tym podstawowej wiedzy na zadany temat, tj. jak jest zbudowany HDI i co się w nim dzieje.

Zawsze natomiast można skorzystać z pierwszego, najszybszego sposobu, tj. zwrócić się do najbliższego diagnosty/mechanika i wtedy rączki nawet się nie ubrudzą...

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Drani

Dyskutant



Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 91
Skąd jesteś (miejscowość / region): wałbrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2009r. \ Kia Sportage 2000r. 2.0 TD
Piwa: 5/2
Wysłany: Pon 16 Gru 2013, 16:52
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Wszystko ok z tym sprawdzeniem przepływki i EGR ale przecież ja nigdzie nie napisałem, że auto mi zamula. Auto chodzi bardzo dobrze do 3000-3200obrotów, zbiera się prawidłowo, jedynym problemem jest błąd p11aa który pojawia się po przekroczeniu wspomnianych przezemnie obrotów. Myślę o zakupie elektrozaworu sterowania turbo i wymianie go. Dam znać czy pomogło.
Powrót do góry
Drani

Dyskutant



Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 91
Skąd jesteś (miejscowość / region): wałbrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2009r. \ Kia Sportage 2000r. 2.0 TD
Piwa: 5/2
Wysłany: Pią 10 Sty 2014, 14:41
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) depollution system faulty - regulacja ciśnienia turbo


Jestem po wymianie elektrozaworu sterowania turbo i niestety nic to nie dało. Myślę, że kolejnym krokiem będzie wyciągnięcie, sprawdzenie i przeczyszczenie turbiny, no chyba że ktoś ma inny pomysł to proszę pisać.
Jeszcze dzisiaj zrobię test z przepływomierzem i egr jak wspomniał KotBury.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot508

38 900

2012r.

90 000 km

wielkopolskie

Peugeot308 SW

21 990

2011r.

81 000 km

wielkopolskie

Peugeot5008

82 800

2020r.

122 000 km

małopolskie

Peugeot5008

29 900

2015r.

210 000 km

łódzkie

Peugeot308 SW

34 870

2017r.

117 120 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System