W czasie jazdy przy normalnym dodawaniu gazu po zmianie biegów czasem brak mu mocy jakby nie reagował na pedał gazu(nie szarpie ,nie drga). Za chwilę wszystko wraca do normy i jedzie.Tak jest od kilku dni i występuje nieregularnie. Pełny przegląd serwisowy był 20tkm temu . Na dniach wymienię filtry może to pomoże a tankujemy na flagowych stacjach tylko z orłem choć wszystko zaczeło sie po zatankowaniu na franczyzie.
Re: ( Peugeot Boxer ) Dusi się w czasie jazdy 2.2HDI
Dzisiaj mam problem z drugim identycznym Boxerem.
Objawy jak w pierwszym tylko do tego doszło w dniu dzisiejszym 5 razy zgaszenie silnika przy zatrzymaniu się lub redukcji biegu na 2-gi.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 28 Wrz 2013, 10:21
Temat postu:
Re: ( Peugeot Boxer ) Dusi się w czasie jazdy 2.2HDI
Która generacja pojazdu: BOXER II czy III? W pierwszym jest silnik DW12UTED z systemem wtryskowym I-ej i II-giej generacji BOSCH, a w drugim aż cztery odmiany mocy z silnikiem D22 PUMA z systemem wtryskowym DENSO. Tak więc określ się dokładnie z tą kwestią, ponieważ w każdym z nich 100 różnych przyczyn powoduje tę samą usterkę.
Poza tym generalna zasada w nowoczesnej diagnostyce brzmi, że najpierw czytamy wszystko, co ma do powiedzenia komputer, który silnikiem całkowicie steruje od momentu włożenia kluczyka do stacyjki oraz go diagnozuje.
Straty mocy, a tym bardziej nagłe zatrzymanie jednostki napędowej, musi mieć jakiś ślad w pamięci sterownika wtryskowego.
Dlatego nie zgłaszać się na forum, gdzie nie widzimy, ani nie słyszymy silnika oraz nie mamy żadnych narzędzi oprócz własnych mózgów.
Najpierw podłączamy diagnoskop zewnętrzny do gniazda 16-pinowego EOBD pod maską lub kierownicą i odczytujemy kody usterek, zarejestrowane w pamięci trwałej komputera wtryskowego.
Jeżeli nie ma ani jednego błędu trwałego lub przelotnego, jeździmy z laptopem diagnostycznym na kolanach, dotąd, dopóki nie zbierzemy maksymalną ilość informacji bieżących w formie tabeli ("parametry pracy silnika podczas występowania usterki"), takich jak na obrazku poniżej.
Tabelę drukujemy, po czym na spokojnie analizujemy wiersz po wierszu (z uwagami w ostatniej rubryce włącznie), co jest nie tak z poszczególnymi parametrami na "kwestionowanych obrotach", czyli wtedy, gdy silnik "słabnie" lub "gaśnie".
Spójrz, jak inni koledzy zgłaszają problemy na forum odpowiednio przygotowani, np. tutaj.
PS
Samodzielnie możesz wysnuć jakiś wniosek, analizując po kolei hipotetyczne przyczyny, które doprowadzają do identycznych usterek w dwóch takich samych silnikach.
Dla mnie pierwszym podejrzanym byłoby paliwo złej jakości. Jeżeli, tak jak się domyślam, lejesz trefne paliwo, np. podlane silnie rozpuszczalnikiem, spirytusem, denaturatem lub co gorsza, kwasem siarkowym, to na bank jest to przyczyna spadku mocy, czarnego dymienia, a także nagłego zatrzymania.
Nie bardzo możesz to potwierdzić, jeśli masz silnik PUMA, ponieważ jest tam blaszany, 1-razowy filtr paliwa. Nie jesteś w stanie więc zajrzeć na dno puszki filtra, żeby stwierdzić np. obecność opiłków metalu.
Jeżeli potrzebujesz wiedzieć, o co chodzi z tymi opiłkami, to poczytaj np. tutaj.
Nie wiem, u kogo zdiagnozowałeś pierwszy problem z EGR, lecz tak jak mówi kolega Hermes, może być znów powtórka z rozrywki?
Nie kasuje to jednak mojego domysłu, skąd się bierze pierwotna przyczyna tak częstych awarii EGR? Przecież one nie psują się ot tak, same z siebie. Najczęściej zapychają własny obwód oraz cały układ dolotowy i wydechowy tłustymi sadzami, właśnie dlatego, że jest paliwo złej jakości. Które powoduje silne "zdefektowanie" zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej, mimo pełnej sprawności wtryskiwaczy, pompy WC, turbosprężarki, itd.
Dołączył: 30 Sty 2009 Posty: 84 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE Posiadane auto: PUNTO1,1 FOCUS MK2,CORSA C
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 06 Gru 2014, 12:59
Temat postu:
Re: ( Peugeot Boxer ) Dusi się w czasie jazdy 2.2HDI
Boxer 2,2 HDi rok 2008 pokazuje błąd przepływomierza - zbyt duża ilość powietrza oraz czasem błąd cisnienia paliwa CR .Błąd przepływomierza stały,EGR nie pracuje.Wczoraj nie dało się jechać ,nawet problem z uruchomieniem.Ciśnienie CR strasznie skakało ogólnie poniżej zadanego.Dziś po wyczyszczeniu regulatora da sie jechać ale dalej na wykresie skoki ciśnienia ,dużo mniejsze ,ale różnica dochodzi do kilkunastu bar i dodatkowo zwyżka cisnienia następuje z opóżnieniem.Dalej błąd przepływomierza .Czy przepływomierz zakłóca sterowanie cisnieniem CR ,czy regulator i przepływka do wymiany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Boxer ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.