Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot Boxer ) Dusi się w czasie jazdy 2.2HDI



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Boxer ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JasnePełne

Dyskutant



Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: Fiat,Siena,HL,1.2,8V,1999. Peugeot Boxer 2008 2.2HDI 120KM 6-biegów
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 22 Sie 2013, 20:03
Temat postu:

Dusi się w czasie jazdy 2.2HDI


W czasie jazdy przy normalnym dodawaniu gazu po zmianie biegów czasem brak mu mocy jakby nie reagował na pedał gazu(nie szarpie ,nie drga). Za chwilę wszystko wraca do normy i jedzie.Tak jest od kilku dni i występuje nieregularnie. Pełny przegląd serwisowy był 20tkm temu . Na dniach wymienię filtry może to pomoże a tankujemy na flagowych stacjach tylko z orłem choć wszystko zaczeło sie po zatankowaniu na franczyzie.
Powrót do góry
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3814
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Nie 25 Sie 2013, 18:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Dusi się w czasie jazdy 2.2HDI


Te silniki często miały problem z zaworem egr, może zajżeć do niego najpierw.
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
JasnePełne

Dyskutant



Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: Fiat,Siena,HL,1.2,8V,1999. Peugeot Boxer 2008 2.2HDI 120KM 6-biegów
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Wrz 2013, 21:40
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Dusi się w czasie jazdy 2.2HDI


Tak kolego to był winny zawór EGR.
Po zamontowaniu nowego problem ustał.
Powrót do góry
JasnePełne

Dyskutant



Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: Fiat,Siena,HL,1.2,8V,1999. Peugeot Boxer 2008 2.2HDI 120KM 6-biegów
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Wrz 2013, 21:42
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Dusi się w czasie jazdy 2.2HDI


Tak kolego to był winny zawór EGR.
Po zamontowaniu nowego problem ustał.
Powrót do góry
JasnePełne

Dyskutant



Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: Fiat,Siena,HL,1.2,8V,1999. Peugeot Boxer 2008 2.2HDI 120KM 6-biegów
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Wrz 2013, 22:03
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Dusi się w czasie jazdy 2.2HDI


Dzisiaj mam problem z drugim identycznym Boxerem.
Objawy jak w pierwszym tylko do tego doszło w dniu dzisiejszym 5 razy zgaszenie silnika przy zatrzymaniu się lub redukcji biegu na 2-gi.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 27 Wrz 2013, 22:03
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 28 Wrz 2013, 10:21
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Dusi się w czasie jazdy 2.2HDI


Która generacja pojazdu: BOXER II czy III? W pierwszym jest silnik DW12UTED z systemem wtryskowym I-ej i II-giej generacji BOSCH, a w drugim aż cztery odmiany mocy z silnikiem D22 PUMA z systemem wtryskowym DENSO. Tak więc określ się dokładnie z tą kwestią, ponieważ w każdym z nich 100 różnych przyczyn powoduje tę samą usterkę.

Poza tym generalna zasada w nowoczesnej diagnostyce brzmi, że najpierw czytamy wszystko, co ma do powiedzenia komputer, który silnikiem całkowicie steruje od momentu włożenia kluczyka do stacyjki oraz go diagnozuje.
Straty mocy, a tym bardziej nagłe zatrzymanie jednostki napędowej, musi mieć jakiś ślad w pamięci sterownika wtryskowego.

Dlatego nie zgłaszać się na forum, gdzie nie widzimy, ani nie słyszymy silnika oraz nie mamy żadnych narzędzi oprócz własnych mózgów.
Najpierw podłączamy diagnoskop zewnętrzny do gniazda 16-pinowego EOBD pod maską lub kierownicą i odczytujemy kody usterek, zarejestrowane w pamięci trwałej komputera wtryskowego.

Jeżeli nie ma ani jednego błędu trwałego lub przelotnego, jeździmy z laptopem diagnostycznym na kolanach, dotąd, dopóki nie zbierzemy maksymalną ilość informacji bieżących w formie tabeli ("parametry pracy silnika podczas występowania usterki"), takich jak na obrazku poniżej.


Tabelę drukujemy, po czym na spokojnie analizujemy wiersz po wierszu (z uwagami w ostatniej rubryce włącznie), co jest nie tak z poszczególnymi parametrami na "kwestionowanych obrotach", czyli wtedy, gdy silnik "słabnie" lub "gaśnie".

Spójrz, jak inni koledzy zgłaszają problemy na forum odpowiednio przygotowani, np. tutaj.

PS
Samodzielnie możesz wysnuć jakiś wniosek, analizując po kolei hipotetyczne przyczyny, które doprowadzają do identycznych usterek w dwóch takich samych silnikach.
Dla mnie pierwszym podejrzanym byłoby paliwo złej jakości. Jeżeli, tak jak się domyślam, lejesz trefne paliwo, np. podlane silnie rozpuszczalnikiem, spirytusem, denaturatem lub co gorsza, kwasem siarkowym, to na bank jest to przyczyna spadku mocy, czarnego dymienia, a także nagłego zatrzymania.
Nie bardzo możesz to potwierdzić, jeśli masz silnik PUMA, ponieważ jest tam blaszany, 1-razowy filtr paliwa. Nie jesteś w stanie więc zajrzeć na dno puszki filtra, żeby stwierdzić np. obecność opiłków metalu.
Jeżeli potrzebujesz wiedzieć, o co chodzi z tymi opiłkami, to poczytaj np. tutaj.

Nie wiem, u kogo zdiagnozowałeś pierwszy problem z EGR, lecz tak jak mówi kolega Hermes, może być znów powtórka z rozrywki?

Nie kasuje to jednak mojego domysłu, skąd się bierze pierwotna przyczyna tak częstych awarii EGR? Przecież one nie psują się ot tak, same z siebie. Najczęściej zapychają własny obwód oraz cały układ dolotowy i wydechowy tłustymi sadzami, właśnie dlatego, że jest paliwo złej jakości. Które powoduje silne "zdefektowanie" zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej, mimo pełnej sprawności wtryskiwaczy, pompy WC, turbosprężarki, itd.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
PUNTO40

Dyskutant



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 84
Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE
Posiadane auto: PUNTO1,1 FOCUS MK2,CORSA C
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 06 Gru 2014, 12:59
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Dusi się w czasie jazdy 2.2HDI


Boxer 2,2 HDi rok 2008 pokazuje błąd przepływomierza - zbyt duża ilość powietrza oraz czasem błąd cisnienia paliwa CR .Błąd przepływomierza stały,EGR nie pracuje.Wczoraj nie dało się jechać ,nawet problem z uruchomieniem.Ciśnienie CR strasznie skakało ogólnie poniżej zadanego.Dziś po wyczyszczeniu regulatora da sie jechać ale dalej na wykresie skoki ciśnienia ,dużo mniejsze ,ale różnica dochodzi do kilkunastu bar i dodatkowo zwyżka cisnienia następuje z opóżnieniem.Dalej błąd przepływomierza .Czy przepływomierz zakłóca sterowanie cisnieniem CR ,czy regulator i przepływka do wymiany.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Boxer ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot Boxer »

Opinie o samochodach Peugeot Boxer - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Boxer ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot4007

29 900

2010r.

165 725 km

śląskie

Peugeot508 SW

23 900

2011r.

287 335 km

mazowieckie

Peugeot207 SW

12 400

2010r.

185 000 km

śląskie

Peugeot3008

43 990

2015r.

97 000 km

śląskie

Peugeot308

34 500

2016r.

148 300 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System