Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Informacje z układu dolotowego powietrza


Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roberttx

Debiutant



Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 32
Skąd jesteś (miejscowość / region): w-wa
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 24 Sie 2013, 15:33
Temat postu:

Informacje z układu dolotowego powietrza


Witam

Auto Peugeot 407 2.0HDI

Przeskanowalem auto diagboxem i z odczytów mam rozbieżność a mianowicie:

Wartosc zadana wydatku powietrza 605mg/wtrysk (Obliczony przeplyw powietrza dla sterowania recyrkulacji spalin)
Wartość zmierzona wydatku powietrza 490mg/wtrysk

co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 25 Sie 2013, 19:14
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Informacje z układu dolotowego powietrza


Rzecz dotyczy pomiaru masy powietrza przez masowy przepływomierz powietrza (mpp) (dla słabo zorientowanych element nr 5 na rysunku poniżej). Uwaga! pokazane są czujniki w silniku 2,0 hdi dw10 peugeot 406.


Mpp przekazuje informację do sterownika wtryskowego (ECU) (9) w postaci albo impulsu napięciowego (od 0,2 do 4,8 V), albo częstotliwości (przepływomierze nowszej generacji BOSCH i HITACHI). Na podstawie sygnału z przepływomierza komputer steruje recyrkulacją spalin (EGR). W przypadku mpp starszego - im wyższy sygnał napięcia elektrycznego tym większa masa. Im większa masa, tym większa ilość spalin może być dopuszczona do świeżego powietrza.
Obecność niewielkiej ilości spalin przyczynia się, wg opinii ekologów, do zmniejszenia temperatury spalin na wolnych obrotach, np. grzanie kabiny podczas postoju taksówkarza w okresie zimy. Zmniejszenie temperatury z kolei, obniża ilość szkodliwych składników spalin, wydzielanych do atmosfery (NOx).

Ilość masy powietrza rzeczywistego i zadanego powinna być jednakowa lub szybko nadążać jedna za drugą w miarę zmian obrotów silnika. Jeżeli są duże odchyłki, oznacza, że coś "hamuje" powietrze, a więc jest go za mało w tej samej objętości.

Jeśli chodzi o Ciebie masa rzeczywista wynosi 490 mg/skok, co odpowiada ok. 1-1,5 V napięcia. Natomiast w matrycy pamięci w danym momencie wymagane jest ponad 600 mg/skok (ok. 2 V napięcia). Słowem, Twój komputer wtryskowy informuje, że silnik ma stale niedomiar masy powietrza (nie ciśnienia powietrza).

Ten niedomiar masy powietrza skutkuje zakłóceniem w sterowaniu recyrkulacją spalin. Albo druga opcja: wadliwie działający EGR powoduje zmniejszanie masy powietrza.
Czyli przepływomierz oraz układ recyrkulacji ściśle na siebie wpływają i wzajemnie kontrolują. Mianowicie, jeśli tak jak tutaj, mpp pokazuje za małą masę powietrza od wymaganej (normatywnej, zadanej, teoretycznej), to może oznaczać, że EGR przepuszcza do obwodu świeżego powietrza za dużo spalin. Nie powinno ich tam być, np gdy silnik kręci powyżej 2500 obr/min. Wtedy potrzebuje on więcej powietrza do jazdy, a nie żeby "zdychał" z powodu spalin. Niechciana obecność spalin, powoduje "wypychanie" powietrza z dolotu. Stąd za mała masa rzeczywista powietrza w stosunku do zadanej.

Potwierdzeniem niechcianej obecności spalin EGR w powietrzu dolotowym, może być odczyt ciśnienia doładowania powietrza (wiersze 13 i 14 na rysunku poniżej).

Jeżeli czujnik ciśnienia doładowania wskazuje "za duże ciśnienie doładowania" i jednocześnie mpp (wiersze 12) "za małą masę powietrza", oznacza właśnie zbyt dużo spalin w powietrzu.
Po prostu obydwa ciśnienia (spaliny + powietrze) sumują się i dlatego ciśnienie jest większe, niż gdyby było samo powietrze lub same spaliny. Natomiast przy masie jest odwrotnie: masa maleje wraz ze wzrostem ilości spalin, mimo, że jest ta sama ilość powietrza.

Nawiasem mówiąc, jeśli chciałbyś dokładniej zbadać stan techniczny swojego silnika, to chwalebną rzeczą byłoby pobranie "parametrów bieżących", takich jak w tabelce powyżej, podczas jazdy z laptopem diagnostycznym na kolanach. Po czym wydrukować te dane i przeanalizować pod kątem właśnie ciśnień, nastaw elementów wykonawczych i logicznych wskazań czujników. Masz wtedy ogólny obraz sytuacji, a nie tylko, że coś jest nie tak z masą powietrza.

"Parametry bieżące" są szczególnie przydatne, gdy nie świeci się co jakiś czas kontrolka na pulpicie "check engine" i nie ma zarejestrowanych błędów (kodów usterek) w pamięci trwałej sterownika. A mimo to silnik nie jedzie jak potrzeba. Oznacza to, że usterka jest "ukryta", tak jak prawdopodobnie w Twoim przypadku. Komputer nie wie, co się dzieje (brak czujników wokół uszkodzonych elementów, np. w obwodzie recyrkulacji spalin) i dlatego nie daje sygnałów ostrzegawczych, a także nie przechodzi w "tryb awaryjny pracy".

Inne przyczyny "zbyt małej masy powietrza":
1) zatkany filtr powietrza. Jeżeli filtr jest stary (powyżej 2 lata) to należy go natychmiast wymienić i ponownie zbadać masę powietrza;

2) ubytek powietrza przed kolektorem dolotowym, np. z powodu dziur w rurach powietrza, w tym również w intercoolerze. Należy zbadać przebieg powietrza w rurach, koniecznie uszczelnić, jeśli są dziury, uszkodzony intercooler wymienić na nowy. Szczególnie łatwo to wykryć obserwując wycieki oleju z poszczególnych odcinków rur. Jeżeli jest nawet "zapocenie", to oznacza stratę masy oraz ciśnienia doładowania powietrza, docierającego do cylindrów. Silnik traci moc, mimo nienagannej kondycji turbosprężarki, EGR, sondy lambda oraz wszystkich czujników.

3) zatkany filtr FAP, katalizator i/lub cały układ wydechowy (zbyt dużo sadzy). Przypomina to powolne wsadzanie kartofla do rury wydechowej. Swój "impet" traci turbina (nie sprężarka), mimo pełnej sprawności. Ponieważ stale za niskie jest ciśnienie spalin na turbinę, a w efekcie ciśnienie doładowania powietrza po stronie sprężarki.

4) złe lub zakłócone sterowanie turbosprężarką. Np. uszkodzenie zaworów (elektrozaworu podciśnienia - nastawnika ciśnienia doładowania, "mieszka" pneumatycznego na turbinie) w obwodzie sterowania, powoduje, że jest znów zbyt małe ciśnienie spalin na turbinę, a przez to finalnie, zbyt mało wydajna jest sprężarka. Komputer wychwytuje niezmiennie: "zbyt niskie ciśnienie doładowania";

5) uszkodzenie samej turbosprężarki, np. pogięcie łopatek turbiny i/lub sprężarki, luzy na osi, uszkodzenie mechanizmu "kierownicy" (turbo VTG - ze zmienną geometrią łopatek turbiny), itp.

Uwaga! podejrzenia na turbo kierujemy na samym końcu, gdy wszystko dookoła jest OK, nie na początku! Uszkodzenie turbosprężarki sygnalizowane jest przede wszystkim przenikliwym gwizdem, słyszalnym dosłownie na kilometry.
Także brak oleju lub zużyty olej silnikowy, może się przyczyniać do "spalenia" turbawki.

Przy okazji przypominam "trzech zabójców" turbosprężarki (three killers):
1. Brak oleju silnikowego;
2. Zużyty olej, kiepskiej jakości (nie dociera szybko do turbawki np. podczas silnych mrozów). Jest to pozorna oszczędność na klasie oleju. Zamiast wysokiej jakości olej syntetyczny (5W40, 0W40), użytkownik leje półsyntetyczny (10W40), albo nawet mineralny (15W40). Szczególną filozofią j/w posługują się zwolennicy lania gorszych (gęstszych) olejów do starszych silników. Rzekomo zapobiega to "przeciekom"... Nie zdają sobie sprawy, że szkodzą właśnie turbosprężarce, która daje blisko 50 % mocy silnikowi;
3. Obce przedmioty w turbosprężarce (np. opiłki metalu, piasek, itp.)

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Nie 25 Sty 2015, 11:55, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
eendrju

Debiutant



Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecinek
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0 136km RHR
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 29 Kwi 2014, 21:19
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Informacje z układu dolotowego powietrza


witam,
podepnę się do tematu gdyż mam podobny problem
Egr po pewnym czasie pracy na biegu jałowym zamyka się (albo raczej otwiera nie jestem pewien) czyli
kopiowanie położenia: 0%
stan regulacji egr: nie regulowana
zmierzony wydatek powietrza: około 600mg
zalecany wydatek powietrza: 250mg
Po dodaniu gazu wszystko wraca do normy na jakiś czas. egr był wyciągany i czyszczony wygląda na sprawny.
Z mojego rozumowania wynika że mpp wskazuje zbyt duży wydatek powietrza i w tym momencie ecu wyłącza egr. poprawcie mnie jeśli się mylę
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 29 Kwi 2014, 22:11
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Informacje z układu dolotowego powietrza


Dobrze waść rozumujesz tylko odwrotnie... Jeżeli na biegu jałowym masa powietrza rzeczywista jest znacznie wyższa od zadanej (oczekiwanej, teoretycznej), komputer zaczyna wpuszczać zbyt dużo spalin do świeżego powietrza (za pośrednictwem zaworu, który czyściłeś i wygląda ładnie).
Jest to typowa "pułapka czujnikowa", w której lubują się mechanicy-nieudacznicy. Zwykle bowiem efekt "zafałszowanej" masy powietrza, mierzonej masowym przepływomierzem, uwidacznia się jako drastyczny spadek mocy i czarne dymienie. Wobec tego pierwszą podejrzaną jest jak zwykle (dla nieudaczników) turbosprężarka. No, bo przecież moc spada i silnik dymi, więc "za mało powietrza".
Uwaga! W obecności FAP dymienie jest znacznie ograniczone i stąd są pomyłki w diagnozie.

Jeżeli podejrzenia padają na przepływomierz, to pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, to odpiąć tymczasowo wtyczkę zasilającą i przejechać się po ulicy.
Uwaga! Nie wolno przekraczać obrotów powyżej 2800 i jechać prędzej niż 120 km/h. W przeciwnym razie komputer wprowadzi tryb awaryjny pracy, więc moc spadnie. Z tego już nic nie da się wyciągnąć, ponieważ nie wiadomo, czy spadek nastąpił rzeczywiście z powodu nadmiaru spalin, czy z powodu obligatoryjnego trybu awaryjnego.

Prosty test z odpięciem przepływomierza odpowiada od razu na dwa pytania:
1. Czy wraz z brakiem sygnału z przepływomierza komputer zamyka układ EGR, czy nie. Jeśli więc podczas jazdy odczuwamy wyraźne "ożywienie" silnika, gdzie przedtem był "muł", oznacza właśnie zamknięcie zaworu recyrkulacji spalin. Jest to oczywiste jak po nocy słońce, gdyż przy zerowym sygnale masy, komputer absolutnie musi zamknąć dopływ spalin do świeżego powietrza. Nie będzie przecież wpuszczał spalin byle jak i byle gdzie.
Oznacza to również, że wadliwy jest przepływomierz, a konkretnie "zawyża" wskazania masy, o czym mowa.

2. Czy przepływomierz wskazuje prawidłowo, czy nieprawidłowo. Jeśli po odpięciu przepływki silnikowi powraca moc (podkreślam: przy obrotach średnich i prędkości nie większej niż 120 km/h) - oznacza, jak wspomniano, "częściowe" uszkodzenie przepływomierza. Dlaczego "częściowe", a nie "całkowite"? Dlatego, że przy uszkodzeniu "całkowitym" (przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika) wyskakuje kontrolka "check engine" (CE) i/lub "antipollution fault" (AF). Natomiast gdy czujnik jedynie "fałszuje" wynik, to nic się nie zapali, ponieważ sygnał mieści się w dopuszczalnym zakresie, a więc komputer uważa, że sygnał jest prawidłowy, mimo że nieprawidłowy.
Z kolei gdy mimo wyłączenia przepływomierza nieodczuwalne są w ogóle jakieś zmiany lub w niewielkim stopniu, oznacza sprawność przepływki ale nieszczelność EGR. Po prostu mimo prawidłowych wartości masy nadal do świeżego powietrza przedostają się spaliny. A nie powinno ich tam być w danym momencie, np. podczas silnego przyciskania na gaz. Wtedy silnik potrzebuje tylko dużo powietrza, a nie mieszaniny powietrza ze "zduszającymi" spalinami.

Takich niuansów, niestety, w większości nie rozumieją mechanicy. Dlatego "klękają", kombinują z całkowicie sprawnymi turbawkami, albo wymieniają bez sensu czujniki i nastawniki "jak leci".

Tutaj nie należy wymieniać od razu przepływki, tylko najpierw zbadać sprawność obydwu rzeczy.

Jeśli wychodzi, że winna przepływka, to też nie lecieć i nie wymieniać na nową, tylko podmienić z identycznego silnika i ponownie przetestować. Ponieważ gdy wymienimy na nową i okaże się, że usterka nie znika, winę ponoszą kable i styki, a nie czujnik. Po kupnie na "chybcika" mamy więc na stanie dwie sprawne przepływki, ale w kieszeni pustki i w głowie zadymę...

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sro 30 Kwi 2014, 10:35, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
eendrju

Debiutant



Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecinek
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0 136km RHR
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 29 Kwi 2014, 23:06
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Informacje z układu dolotowego powietrza


dzięki tobie i twoim postom (nie tylko z tego forum) zaczynam rozumieć swoje autko Very Happy
Właśnie jutro miałem robić test z odpięciem, tylko zastanawiam się czy odczuję różnicę bo podczas jazdy auto nie jest zamulone. Bynajmniej tak mi się wydaje bo takie było odkąd je mam. Z drugiej strony jak się teraz nad tym zastanawiam to podczas jazdy mpp też może oszukiwać co za tym idzie zwiększona ilość spalin i zapychanie filtra fap. Z czego bierze się zbyt częste wypalanie co jakieś 400-500 km
Jutro zrobię test i napiszę o wynikach. A jest jakiś sposób sprawdzenia przepływki miernikiem?
A i jeszcze jedno ma to wpływ na korekcje dawki wtrysku?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 29 Kwi 2014, 23:06
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 29 Kwi 2014, 23:26
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Informacje z układu dolotowego powietrza


Jak najbardziej ma wpływ, mówiąc kolokwialnie, powietrze na paliwo i odwrotnie. Cały trick polega w silniku całkowicie sterowanym przez komputer, że musi być dokładnie dobrana dawka paliwa do dawki powietrza. W przeciwnym razie mamy momentalnie do czynienia z zakłóceniem w spalaniu typu: "albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa".
Krótko mówiąc, komputer jest właśnie po to, żeby nie dopuścić do zakłócenia w spalaniu. Bilansuje więc bezustannie wszystkie media ze sobą (paliwo, powietrze i spaliny), po to, żeby zgadzały się idealnie z założonym programem (matryce wtryskowe).

Oczywiście, nie zawsze wszystko pięknie gra, tak jakby życzył sobie komputer. Wystarczy, że paliwo jest złej jakości i te idealne "punkty zapłonu" szlag trafia, mimo nienagannej kondycji układu wtryskowego paliwa, doładowania turbosprężarki, EGR, FAP, itp.

Co do zbyt częstego wypalania FAP również wyciągasz prawidłowe wnioski, ponieważ to najczęściej wadliwy EGR i/lub przepływomierz przyczyniają się do silnej emisji sadzy oraz spadku mocy. Wówczas komputer nie nadąża po prostu z czyszczeniem układu wydechowego i sytuacja zaczyna być beznadziejna.
Winien jest albo "oszukujący" przepływomierz, albo nieszczelny EGR.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
eendrju

Debiutant



Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecinek
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0 136km RHR
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Kwi 2014, 18:28
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Informacje z układu dolotowego powietrza


witam,
tak jak myślałem po odpięciu przepływki nie wyczułem żadnej poprawy Sad
Ciężka sprawa z tym moim pugiem, pomijając złe wskazania mpp zauważyłem bąbelki powietrza w rurce niskiego ciśnienia paliwa. odpowietrzałem chyba z pół godziny, a bąbelki dalej sie pojawiały domniemam że nie powinno tak być. Co muszę wymienić? Całą obudowę filtra paliwa, czy jest do tego jakiś zestaw naprawczy? tak podejrzewam że powietrze łapie gdzieś przy filtrze.

Filmik: http://youtu.be/NiB5elfw2lE


Korekcja wydatku wtryskiwacza cylindra 1 - -25.49
Korekcja wydatku wtryskiwacza cylindra 3 - 1.96
Korekcja wydatku wtryskiwacza cylindra 4 - -88.24
Korekcja wydatku wtryskiwacza cylindra 2 - 103.92

Wiem że korekcje są fatalne pytanie tylko czy to wina przepływki i tego zapowietrzenia, czy już wtryskiwacze są do wymiany?
Powrót do góry
eendrju

Debiutant



Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecinek
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0 136km RHR
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Kwi 2014, 20:32
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Informacje z układu dolotowego powietrza


Podłączyłem przewody od filtra w ten sposób aby ominąć filtr, wiem że to trochę ryzykowne, ale nie miałem innej opcji. Powietrza już w przewodach widać nie było, ale na korekcje w żaden sposób to nie wpłynęło Confused Pozostało już chyba tylko zdemontować wtryski i sprawdzić kompresje, lecz do tego brakuje mi sprzętu...
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 01 Maj 2014, 00:30
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Informacje z układu dolotowego powietrza


Pytanie brzmi: jaki wobec tego masz problem, oprócz tego, że szwankuje podobno mpp, korekcja b. wysoka i bąbelki powietrza w przewodach paliwowych?
Jeżeli w żaden sposób nie rzutuje to na szybkość i łatwość rozruchu, równomierność pracy silnika oraz moc, to tylko "lać i latać dalej".

Patrząc zaś po kolei na przytoczone niedomagania, to pęcherzyki powietrza są dopuszczalne do wielkości 3 mm w rurkach paliwowych, to po pierwsze. Czyli jeżeli każdy z pęcherzyków nie ma większej średnicy niż 3 mm, to nie stanowi to żadnego problemu w procesie wtrysku. Ponadto zawsze pęcherzyki są automatycznie usuwane poprzez przelew do zbiornika po stronie niskiego ciśnienia. Czyni to pompa wstępna łopatkowa niskiego ciśnienia zintegrowana w jednej obudowie z pompą WC (system DELPHI i SIEMENS - w BOSCH'u rolę tę spełnia pompka elektryczna w zbiorniku).
Po wymianie wkładu filtra, kiedy są problemy z rozruchem i dużym zapowietrzeniem obwodu, pomocą służy dodatkowa pompka ręczna ("gruszka") w pobliżu filtra (system DELPHI i SIEMENS).

Po drugie, wysoka korekcja wtryskiwaczy, a raczej bardzo niska (tu podawana w %) wynika być może z różnic w ciśnieniu sprężania w poszczególnych cylindrach. Wówczas komputer stara się wyrównać obroty poprzez zróżnicowane dawki wtrysku paliwa. Nazywa się to "wyrównywanie biegu jałowego" i odbywa się automatycznie, bez udziału człowieka.
Znacznie więcej na ten temat i w ogóle w sprawie wtryskiwaczy powiedziane jest tutaj. Nie zrażaj się, że to całkiem inny silnik i auto. Każdy HDI ma bowiem podobną charakterystykę pracy i parametry wtrysku paliwa, więc z powodzeniem porady tam zawarte odnoszą się również do Ciebie.

Przy Twoich wtryskiwaczach widzę konkretnie dwa zagadnienia:
1. Zbytnia głośność pracy (na podstawie filmiku). Wprawdzie może się do tego przyczyniać głównie pompa WC, jednak nie lekceważyłbym z uwagi na właśnie bardzo wysokie wskaźniki korekcji wtryskiwaczy. Dlatego kieruję do kolejnego wątku z tego zakresu tutaj. Zwróć szczególną uwagę na problem opiłków metalu i sposób zapobiegania im.
2. Wrażliwość i delikatność zaworków sterujących we wtryskiwaczach DELPHI. Ten problem znany jest dla wąskiego grona specjalistów. Wskutek zbyt "wątłej" budowy zaworki te ulegają po prostu przedwczesnemu zużyciu, co objawia się "nie trzymaniem" ciśnienia wewnątrz wtryskiwacza. Są zbyt duże przecieki i dlatego w efekcie za słaby wtrysk. Stąd niepokojące wskaźniki korekcji.
Oczywiście, jeżeli jest system SIEMENS to problem znika, ponieważ zawory sterujące działają na innej zasadzie i są już solidniejszej budowy.
Tym nie mniej pojawia się inny w zastępstwie, jak np. "lanie" wtryskiwacza, albo przecieki po stronie elektrozaworu sterującego.

Dlatego wtryskiwacze należy wszechstronnie sprawdzić, nie tylko pod względem korekcji, ale również testu przelewowego oraz elektrycznego. Wylinkowany temat to opisuje.

Odnośnie przepływomierza, na razie zostawiłbym tak jak jest, skoro nic się nie dzieje i EGR masz sprawny. Można się tym zająć później.

Uważam, że obecnie priorytetem jest układ wtryskowy paliwa, w tym sprawność wtryskiwaczy, a nade wszystko czy nie rezydują opiłki metalu z powodu nadmiernej "suchości" paliwa.

Powodzenia w diagnozowaniu i nie zapomnij adresu forum.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Wto 13 Maj 2014, 07:10, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
eendrju

Debiutant



Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecinek
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0 136km RHR
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 01 Maj 2014, 16:09
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Informacje z układu dolotowego powietrza


Więc tak, można by było powiedzieć że nie mam problemu bo samochód jeździ i pali bez oporów. Tyle że wychodzę z założenia że jak korekcje są aż tak rozbieżne to jednak coś się dzieje, bądź dopiero zaczyna dlatego wolałbym wyeliminować problem zanim auto przestanie jeździć. Chcę dbać o serce samochodu najlepiej jak to możliwe i dlatego też założyłem profil na forum aby się tego nauczyć i zrozumieć zasadę działania wszystkich ważniejszych podzespołów tego silnika. Posty do których podałeś linki czytałem już wcześniej i też wyciągnąłem z nich pewne wnioski. Mówię o sprawdzeniu wtryskiwaczy metodą przelewową, odchyłki pomiędzy menzurkami mieszczą się w granicach normy zdjęcie.
Myślę że te korekcje mogą być tak rozbieżne z uwagi na zużycie silnika i już nic z tym nie zrobię, ale chcę sprawdzić wszystko co możliwe. Podaję link do moich logów. Jutro sprawdzę filtr pod kątem obecności opiłków i pytanie, czy będę musiał założyć nowy wkład czy może zostać stary? co ile km powinno się go wymieniać?
Jak masz jakieś pomysły co jeszcze mogę sprawdzić by spróbować poprawić korekcję to napisz proszę.
W tamtym tyg wymieniłem też olej total quartz ineo ecs 5w40 silnik się troche wyciszył lecz na korekcje to nie wpłynęło w żaden sposób. Auto ma na liczniku 190tyś choć w rzeczywistości może mieć dużo więcej gdyż (jak się później dowiedziałem) jeździło we francji na taxi.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 01 Maj 2014, 18:33
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Informacje z układu dolotowego powietrza


W porządku, od razu inaczej się rozmawia z kimś, kto coś "łapie", a przynajmniej stara się dotrzeć samemu do sedna sprawy.
W pierwszym rzędzie sprawdziłbym opcję z opiłkami, ponieważ jest to podstawa do dalszych wniosków i działań. Jeśli bowiem opiłki są, to prawdopodobnie nagromadzenie ich jest tak duże, że przyczyniają się do zakłóceń wtrysku (szczególnie dwa pierwsze wtryskiwacze, których korekcje podałeś). Wówczas należałoby jak najszybciej, po pierwsze, zahamować proces "szlifowania" wiór przez pompę WC, stosując radykalną kurację olejem mieszankowym 2T (wskazany link).
Po drugie, sprawdzić inwazyjność opiłków w obwodzie, tzn. czy jest ich dużo, czy niewiele. Jeśli dużo - to istnieje konieczność płukania całego obwodu zasilania paliwa począwszy od zbiornika, a na czubkach wtryskiwaczy skończywszy. Wiązałaby się z tym konieczność wymontowania wtryskiwaczy i poddania ich badaniu na stole probierczym. Robią wyspecjalizowane serwisy - ceny do przełknięcia, szczególnie jeśli chodzi o DELPHI. Z wtryskiwaczami SIEMENS, niestety, jest trochę trudniej, bo słaba baza części zamiennych i proces bardziej skomplikowany.
Jeśli były opiłki metalu we wtryskiwaczach to obowiązkowo muszą być poddane myciu w specjalnej myjce ultradźwiękowej, itp.
Najbardziej kosztowne byłyby niestety zabiegi przy wtryskiwaczach. Musisz się liczyć z ceną przekraczającą 1000 zł tylko za sprawdzenie i mycie czterech wtryskiwaczy.
Jeżeli wymagają regeneracji, w tym np. wymiany części, to ceny od razu drastycznie rosną. Przykładowo, ów "słabowity" elektrozaworek sterujący DELPHI zamiennik kosztuje 380 zł, a oryginał ponad 700 zł.
Tak więc sprawę musisz na bieżąco monitorować i kalkulować dosłownie z ołówkiem w ręku.

Jeśli natomiast opiłków (na dnie puszki filtra paliwa) jest niewiele, tzn. nie więcej jak 10 płatków lub tylko "złota mąka" (widać jedynie przy dobrym oświetleniu), to wystarczy wypompować paliwo z puszki, po czym starannie wytrzeć czystą szmatką wnętrze z paprochów.
Uwaga! W żadnym wypadku nie wlewać z powrotem wypompowanego paliwa, nawet przefiltrowanego! Tak samo nie zakładać starego wkładu filtra, mimo że był przed chwilą wymieniony. Zawsze założyć nowy wkład filtra.
Po takim porządkowaniu używać absolutnie do końca życia silnika, a przynajmniej pompy WC, wyłącznie zwykły olej napędowy, którego tankowanie jest poprzedzone dolewką początkowo w stosunku 1:100 olejem "mieszankowym" 2T do 2-suwów.

Sytuację należy kontrolować, powiedzmy, co 500 km, zaglądając na dno puszki filtra. Jeżeli pojawia się choćby pojedynczy płatek, operację należy powtarzać aż do skutku, tzn. gdy już nie pojawią się opiłki oraz mąka w filtrze.
Można również zmniejszyć wtedy stężenie oleju 2T do 1:250.
Kwestię tę sam "wyczujesz" po prostu w trakcie eksploatacji i w miarę jak silnik się "wycisza". Chodzi o to, że stężenie mniejsze niż 1:250 nic nie daje, a z kolei 1:100 jest jednak kosztowne (ok. 12-15 zł dodatkowo do ceny 50 litrów paliwa).

PS
Olej silnikowy 5W40 to jest bardzo dobry wybór.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pią 02 Maj 2014, 09:57, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
eendrju

Debiutant



Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecinek
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0 136km RHR
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 01 Maj 2014, 20:56
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Informacje z układu dolotowego powietrza


Dzięki wielkie jutro sprawdzę, wolałbym jednak nie znaleźć tam żadnych opiłków gdyż w sobotę wyjeżdżam do Niemiec na dłuższy czas i tam nie będę miał możliwości wykonać zabiegów z tej gorszej opcji (wymontowanie wtryskiwaczy). A tak a propos wymontowania wtryskiwaczy. Jest to jakoś szczególnie trudne? trzeba je jakoś później ustawić tak jak pompowtryskiwacze? i jakimi momentami trzeba je po dokręcać?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 02 Maj 2014, 10:26
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Informacje z układu dolotowego powietrza


Z wymontowaniem wtryskiwaczy Common Rail jest 50%/50%, tzn. albo łatwo, albo trudno. Przyjmuje się, że im auto młodsze, tym łatwiej idzie wtryskiwacze wyciągnąć. Krążą też obiegowe opinie, że najłatwiej jest z wtryskiwaczami DELPHI z tego względu, że są najmniejsze. W porównaniu np. z wtryskami BOSCH, DENSO, SIEMENS, CONTINENTAL, są najkrótsze i mają najmniejszy obwód, że się tak wyrażę "w talii". Dlatego ich powierzchnia przylegania do głowicy jest kilkakrotnie mniejsza, a zatem mniejszej siły potrzeba, aby wyrwać "wprasowany" wtryskiwacz.
Chodzi o to, że wtryskiwacze CR są "wciskane", nie wkręcane do gniazda w głowicy, a następnie dociskane klamrą (jarzmem).
Jarzmo jest dokręcane śrubami (moment dokręcania zwykle wynosi 30 Nm - trzeba sprawdzić w instrukcji serwisowej każdego silnika).
Wyspecjalizowanym narzędziem do wyciągania wtryskiwaczy jest siłownik hydrauliczny (prasa), niekiedy nazywany "osiłkiem". Dlatego, że jest w stanie wyrwać ciężar kilku ton, a zatem nic mu się nie oprze. Chyba, że coś się urwie lub pęknie we wtryskiwaczu.
Nie są to wcale rzadkie przypadki, o czym świadczą lamenty na forum, że niektórzy mechanicy masakrują całe głowice łącznie z wtryskami. W skrajnych przypadkach konieczne jest rozwiercanie głowicy, ponieważ końcówka urwanego wtryskiwacza tkwi w niej i nic już nie można zrobić, itd.
Dlatego świadomy kierowca i mechanik unikają za wszelką cenę wymontowania wtryskiwaczy np. celem sprawdzenia, itp., ponieważ mogą się zdarzyć komplikacje j/w.
Nie są to bowiem zwykłe "sikawki" sprężynowe z "klasycznego" turbodiesla, tylko całkowicie niezależne aparaty wtryskowe, sterowane elektrycznie bezpośrednio przez komputer. Stąd są bardzo drogie, cena jednego nowego wtryskiwacza, w zależności od producenta, waha się od 1500 zł (DELPHI) aż do 2500-3000 zł (BOSCH, SIEMENS).
Z tym ostatnim, tzn. "komputerem" wiąże się następne spostrzeżenie, że jedyną możliwość wykrycia usterki wtryskiwacza daje się wtedy, gdy jest on w głowicy, a nie poza nią. Dlatego, że tylko komputer nim steruje w 100%, monitoruje oraz diagnozuje w każdym ułamku sekundy. Jeżeli diagnozuje, tzn. wykrywa każdą anomalię. Jeżeli wykrywa, to po co go wyciągać, żeby sprawdzić to samo na zewnątrz?

Następne spostrzeżenie: tester zewnętrzny wtryskiwacza CR daje dodatkowo jedynie wzrokową szansę oceny np. rozpylania paliwa, czy są drożne wszystkie kanaliki, itp. Jednym słowem to, czego oczy nie widzą. Natomiast pozostałe rzeczy, jak korekcja, przelew, działanie elektryczne, robi to samo co komputer. Komputer jednak ma tę przewagę, że sobie sam wszystko doskonale diagnozuje w ogóle bez ingerencji człowieka. Brakuje mu tylko oczu.

Wracając jeszcze do Twoich wątpliwości jakby "na wyrost". Jeżeli sprawdzisz dno puszki filtra paliwa i nie będzie tam żadnych opiłków, ani innych "twardych" zanieczyszczeń, to spoko, możesz jechać choćby na koniec świata.
Prawdopodobnie bardzo niska korekcja dwóch wtryskiwaczy wiąże się z "wyrównywaniem obrotów" biegu jałowego, o czym mowa poprzednio. Jak słusznie zauważyłeś, może ona wynikać ze zużycia silnika, a konkretnie tego (lub tych) cylindrów, a nie samych wtryskiwaczy. O tym świadczy test przelewowy, który jak twierdzisz, był dobry?
Zwykle również odchyłki korekcji dotyczą dwóch wtryskiwaczy, czyli jakby "parami", ponieważ jeden wtryskiwacz "wspomaga" drugi w wyrównywaniu obrotów.
Podkreślam z naciskiem: operacja wyrównywania obrotów odbywa się tylko na biegu jałowym, tj. do obrotów maksimum 1500. Powyżej tych obrotów korekcja natychmiast ustaje i komputer zaczyna obliczać programowo stałe dawki wtrysku "do jazdy". Stąd w miarę wciskania pedału gazu silnik jakby doznaje "uspokojenia", mimo że pracuje coraz głośniej z powodów oczywistych.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Nie 25 Sty 2015, 12:02, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
adam3400

Dyskutant



Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 94
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: Citroen C5 Exklusive tourer 2,0hdic 2010r citroen c4 eksklusive 2.0 benzyna 2007r Ford Mondeo mk5 2.0 HDI 180 KM Titanium 2015r
Piwa: 2/1
Wysłany: Pią 02 Maj 2014, 10:27
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Informacje z układu dolotowego powietrza


Witam, proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu (citroen c5 2,0 hdi 2010r przebieg 220000km- silnik ten sam co w pugu 407).
Pojawił mi się błąd 1471 związany z EGR, po podłączeniu do diagboxa zczytałem parametry:
Powietrze zadane 270 jest 270 egr35% obroty 820
280 jest 530 egr brak obroty 820
270 jest 259 egr 51% obroty 2000
Zauważyłem, że na wolnych obrotach egr raz jest aktywny raz brak.Dzisiaj odłączē przepływkę i zobaczę różnicę.
Pozdr dla Kotbury - często korzystam z Twoich informacji i do dziś auto chodzi bezawaryjnie.
Powrót do góry
eendrju

Debiutant



Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecinek
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0 136km RHR
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 02 Maj 2014, 11:57
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Informacje z układu dolotowego powietrza


Obawy z opiłkami się potwierdziły, znaczy opiłków nie widziałem, ale mąki miedzianego koloru nie brakowało Sad Czy w takim wypadku wystarczy kuracja samym olejem bez płukania całego układu?
Zastanawiam się jeszcze czy to ten "złoty pył" wpływa aż tak na korekcje wtrysków i czy po kuracji korekcje się poprawią. No zobaczymy, w każdym bądź razie teraz najważniejsze aby gorzej nie było. Później dodam zdjęcia filtra. Są dość wyraźne i pyłek widać, zawsze to jakaś wskazówka (jak filtr nie powinien wyglądać) dla mniej zainteresowanych mechaniką.
Pozdrawiam i wielki dzięki dla KotBury
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot3008

29 000

2010r.

186 000 km

śląskie

Peugeot208

59 900

2019r.

29 000 km

wielkopolskie

PeugeotPartner

9 900

2005r.

270 000 km

wielkopolskie

Peugeot307 CC

12 900

2004r.

260 000 km

śląskie

Peugeot207

13 400

2009r.

212 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System