Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 307 ) ubytek płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym...



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aro1986

Debiutant



Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków
Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 1.6HDi 110km
Piwa: 1/2
Wysłany: Nie 08 Wrz 2013, 21:03
Temat postu:

ubytek płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym...


Witam, mam problem w swoim pugu 307 po lf, 1.6 Hdi 110km, 2005r, przebieg 190k. Od kilki miesięcy muszę trochę dolewać płynu chłodniczego. Wszystko działa dobrze, przyspiesza tak jak trzeba, nie dusi się, pali na dotyk. Żadnych inny problemów.Temperatura cały czas 80 stopni, nawet w korkach i w dłuższej trasie. Jakieś 3 tygodnie temu został w nim usunięty FAP (zapchany był już w 75% i 300ml płynu oleos). Mechanik, który go wyciął powiedział, że może delikatnie dymić na początku bo musi się coś tam wypalić, a jak będzię dalej dymić to trzeba zawór EGR przeczyścić.
Byłem u innego mechanika z tym płynem chłodniczym (tamten tylko usuwa fapy) powiedział, że nie ma nigdzie wycieku i że to będzie uszczelka pod głowicą. Jak uważacie czy to napewno to? Czy mogę to jakoś sprawdzić? Delikatnie poci się turbina, czy te dymienie (na biało) to może być znak, że to jest już jej kres? Wydaję się, że chodzi dobrze. Ten od fapu powiedział, że jest ok. Proszę o pomoc, gdyż nie podoba mi się naprawa uszczelki a później turbiny. Pozdrawiam
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 09 Wrz 2013, 08:09
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) ubytek płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym...


Gdyby była uszkodzona uszczelka pod głowicą, to raczej przybywałoby płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym, niż ubywało. Trzeba by się jeszcze upewnić, sprawdzając testerem, czy w cieczy chłodzącej nie ma osadów oleju lub paliwa (spalin). Praktycznie pierwszy lepszy mechanik powinien to umieć wykryć. Organoleptycznie również daje się sprawdzić - po prostu na ściankach zbiorniczka pojawiają się osady oleju. Palcami także można to "wyczuć". Uwaga! Nigdy nie otwieramy korka w zbiorniczku cieczy chłodzącej, gdy silnik jest gorący. Tym bardziej nie wkładamy tam własnych palców. No chyba, że cudze...
Prawdopodobnie jest jednak mały wyciek płynu na zewnątrz. Trzeba poobserwować wszystkie elementy układu chłodzącego, jak połączenia rur z chłodnicą silnika, korki odpowietrzające, rury gumowe, itd. Kroplowanie może być tak małe, że nie pojawia się jako kałuża na ziemi, tylko spada na silnik i wysycha. Dlatego ciężko coś zauważyć.

Jeśli chodzi o turbosprężarkę, to są dwa elementarne kryteria oceny jej sprawności:
1. Hałas (gwizd) podczas pracy. Jeżeli turbawka nie gwiżdże przeraźliwie, że słychać ją na kilometry, tylko jest przyjemny dźwięk słowika kląskającego w krzakach, to możesz spać spokojnie...
2. Duży ubytek oleju silnikowego, dajmy na to, ponad 0,5 litra na 5000 km. Albo inaczej: jeżeli jesteś zmuszony dolewać pół litra oleju co 3-5 miesięcy, to jest to znak, że m.in. turbosprężarka "przecieka" nadmiernie na uszczelnieniach. Wyraźnie też widać intensywne białe lub niebieskawo-białe zadymienie spalin, szczególnie podczas przyspieszania. Po prostu olej przeciskający się poprzez uszczelnienia sprężarki, jest wtłaczany przez nią do kolektora dolotowego i cylindrów jako dodatkowy "zastrzyk" oleju do świeżego powietrza.

Podkreślam również z naciskiem: może się leciutko "pocić", a nawet powinno, z uszczelnień turbo. Gdyby nie było tam "filmu olejowego", to turbawka by się momentalnie spaliła przy ponad 200 000 obr/min. Niektórych to strasznie przeraża np. gdy odkrywają, zwłaszcza po odłączeniu dolnych partii rur gumowych ze sprężarki, że wylewa się z pół litra czarnej mazi. Tymczasem jest to zjawisko zupełnie normalne i powinniśmy się cieszyć, jak dzieci, że nasza turbinka jest należycie schładzana i smarowana...

Przy okazji dygresja: jeżeli nadmiernie przecieka olej na uszczelnieniach sprężarki (powietrze), to z pewnością robi to samo po stronie turbiny (spaliny). Dlatego posiadacze FAP-a powinni być od razu wyczuleni, że ich problemy z tym wynalazkiem mogą się brać wskutek silnej emisji sadzy po stronie turbiny, która z kolei bierze się z przeciekającego oleju poprzez jej uszczelnienia, o czym mowa.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 30 Wrz 2013, 14:07, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wystawiono 2 piw(a)
aro1986

Debiutant



Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków
Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 1.6HDi 110km
Piwa: 1/2
Wysłany: Wto 10 Wrz 2013, 08:22
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) ubytek płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym...


Turbina chodzi naprawdę nieźle, ale dymek jest i to dość sporo (taki siwo biały, może lekko niebieski). Ubytku oleju nie widzę żadnego. Czy te spaliny mogą być spowodowane zanieczyszczonym zaworem erg? Znajomy mi polecił aby może spróbować wlać uszczelniacza w płynie do chłodnic. Dwa miesiące temu montowano mi chłodnice klimatyzacji i może tam ktoś coś przez przypadek uszkodził (jakaś mała dziurka w chłodnicy). Podłączyłem go pod komputer i żadnych błędów nie widać. W sobotę zrobiłem ok 200 km i płynu chłodniczego nie ubyło, ale za to dymił dość mocno, nawet rozgrząny, dopiero jak go "przedmuchałem na autostradzie to mu przeszło.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 10 Wrz 2013, 12:38
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) ubytek płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym...


Cytat:
Czy te spaliny mogą być spowodowane zanieczyszczonym zaworem erg?
Obecność nadmiernej ilości spalin EGR w świeżym powietrzu dolotowym, powoduje intensywne, czarne dymienie, a przede wszystkim totalny "zdech" silnika.
Jednak jakikolwiek by on nie był, to jest niepokojące. Jasny dym pochodzi albo od wody w paliwie, albo od spalanego oleju silnikowego (dodatkowy "zastrzyk" z uszczelnień sprężarki do świeżego powietrza dolotowego).
Jeżeli jednak chcesz się upewnić, czy jakąś winę ponosi układ recyrkulacji spalin (EGR), to zaślep go chwilowo, tak jak pokazane jest na rysunku poniżej (czerwone kółka). Po czym przetestuj podczas jazdy po ulicy. Nie przejmuj się, że poniżej jest inny silnik niż Twój. W każdym HDI układ rur i połączeń jest podobny.

Z tym że nie gazuj za mocno, tylko kręć nie więcej niż 2500-2800 obr/min. Chodzi o to, żeby nie sprowokować sterownika do trybu awaryjnego pracy. Wówczas nic już nie można rozróżnić: czy silnik "zdycha" od EGR, czy od celowego "zdjęcia nogi z gazu" przez sterownik.

W tym wszystkim podejrzanie znajomo brzmi usunięcie fizyczne FAP. Jeżeli było przeprowadzone bez odpowiedniej "emulacji" w pamięci komputera, to nadal on go "czyta" i przeprowadza cykliczne wypalanie filtra sadzy. Stąd dymienie, pochodzące choćby od większej dawki paliwa na potrzeby tej procedury.

Konieczne wydaje się podłączenie diagnoskopu zewnętrznego (najlepiej "markowego") do 16-pinowego złącza EOBD i przy braku błędów w pamięci EPROPM, odczytanie i zapisanie jak najwięcej parametrów bieżących jak w tabeli poniżej.


Jeżeli taką tabelę lub błędy uzyskasz (nry kodów błędów bez wyjaśnienia) i mechanik nie potrafi zinterpretować, to zgłoś się ponownie do nas. Być może coś poradzimy.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Wystawiono 2 piw(a)
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 307 »

Opinie o samochodach Peugeot 307 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot508 SW

29 900

2011r.

175 000 km

śląskie

Peugeot3008

23 900

2010r.

277 000 km

wielkopolskie

Peugeot308

44 900

2018r.

81 000 km

mazowieckie

Peugeot208

51 900

2020r.

31 000 km

lubelskie

Peugeot208

21 990

2013r.

116 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System