308 2009 1.6 hdi 110 na wolnych cicho, przy przegazówce świst słyszalny z zewnątrz. czyli tak od 1500 obr. vin 4C9HZC9S029531
czy ta turbina tak ma czy to oznaka konca ?
weze się pompują i są twarde. samochod przyspiesza bardzo dobrze.
nasłuchująć trudno jednoznacznie stwierdzić, majac głowę idealnie na srodku silnika czy gwizdze z prawej gdzie jest turbina czy z lewej gdzie ida weze.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 09 Wrz 2013, 15:20
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) świst (gwizd) turbiny.
Krótki opis objawów awarii turbosprężarki podany jest tutaj. Na filmiku YT pokazana jest z kolei spektakularna awaria, wywołująca właśnie bardzo głośny gwizd tutaj i tutaj. Nie dotyczy wprawdzie silnika 308 1,6 hdi, jednak objawy w każdej turbosprężarce są identyczne. Nie zwracać uwagi na płacz niemowlęcia w tle w drugim filmiku - tak nie zachowuje się turbosprężarka jakby prześcieradło się pruło...
Wynika z tego, że jeśli masz wątpliwości co do stanu technicznego swojej turbawki, to najszybszym sposobem oceny, jest po prostu wsadzenie paluchów do sprężarki (nie turbiny) i delikatne szarpanie wirnika z góry na dół i na boki. No i Twoje palce prawdę powiedzą... Nie powinny być absolutnie wyczuwalne jakiekolwiek luzy i "zacięcia" podczas obracania. Wprawiony w ruch obrotowy wirnik sprężarki powinien obracać się leciuteńko jak piórko, bez zacięć i oporów.
Jeżeli tak nie jest, to również występuje po stronie turbiny i całość jest do regeneracji lub wymiany.
Sprawdzić też przy okazji, czy łopatki nie są mokre od oleju, lub w komorze ciśnieniowej nie gromadzi się kałuża z oleju albo innej cieczy. Świadczy to bowiem albo o nadmiernym przeciekaniu uszczelnień turbo i olej przedostaje się na zewnątrz, albo niepokojąco dużej "odmie" (odpowietrzeniu silnika).
Jeżeli nie występują żadne w/w anomalia, tj. silnik "nie żre oleju" i nie dymi, a turbawka wydaje się zbyt głośna w porównaniu np. z okresem poprzednim, to prawdopodobnie nic się z nią nie dzieje, tylko rozszczelnił się jakiś przewód powietrza, najczęściej gumowy w dolnej części silnika. Należy sprawdzić dokładnie szczelność tych rur, zwłaszcza tam, gdzie gromadzą się na nich plamy oleju. Sprytnym sposobem jest obserwacja przy gazowaniu silnikiem. Jeżeli pojawiają się pęcherzyki oleju, to mamy zlokalizowaną przyczynę "ucieczki" powietrza, a także nadmiernej hałaśliwości turbo (obwód powietrza jest rozhermetyzowany). Dotyczy to również intercoolera, wokół którego często gromadzą się plamki oleju, gdy jest dziurawy. Sprawdzamy to analogicznie jak rury powietrza - gazowanie silnikiem i wykrywanie pęcherzyków powietrza na tle oleju.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.