Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robertk40

Debiutant



Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pabianice
Posiadane auto: 407 2.0l HDI 136KM
Piwa: 1/2
Wysłany: Pią 23 Sty 2015, 00:02
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Autko wreszcie działa jak należy.
Powodem było zwarcie na przewodach przy nastawniku które spowodowało uszkodzenie nastawnika.
Co najlepsze nastawnik był sprawdzony jakimś ustrojstwem i pokazało że jest dobry a jednak dopiero po jego wymianie usterka znikła.
Jeszcze raz wielkie dzięki KotBury
Powrót do góry
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Sro 26 Sie 2015, 21:43
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Witam...wiec usterka powrocila dzisiaj rano w czasie dojazdu do pracy.
Czy czujnik polozenia-kopiowania turbo jest od tego zeby sprawdzac elektrozawor, tzn. sprawdzac to co ten drugi kaze mu robic?
Bo jesli tak jest to elektrozawor chce zeby trubo ustawilo sie na 60% ale ustawia tylko na 30% co podaje czujnik kopiowania turbo. I teraz czy winny bedzie elektrozawor? Skad ta temp. -50'C? Dodam ze wymianialem wszystkie gumowe kolanka na podcisnieniiu, no prawie wszytkie ale jezdzilem 2 tyg. bez usterki.
Pomocy...

Powrót do góry
gadu-gadu
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Czw 27 Sie 2015, 12:53
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


robertk40 napisał:
Autko wreszcie działa jak należy.
Powodem było zwarcie na przewodach przy nastawniku które spowodowało uszkodzenie nastawnika.
Co najlepsze nastawnik był sprawdzony jakimś ustrojstwem i pokazało że jest dobry a jednak dopiero po jego wymianie usterka znikła.
Jeszcze raz wielkie dzięki KotBury


Kolego w ktorym miejscu te kable zwieraly??
Powrót do góry
gadu-gadu
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 22:01
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


siema...
Wymienilem elektrozawor turbo tydzien temu i wlasnie dzisiaj padl. Jakie napiecie powinno byc na wtyczce do elektrozaworu turbo(ten z tylu silnika) u mnie jest na wlaczonym zaplonie 0v a na odpalonym silniku 14-14.10V.
Nie wiem czy padl bo mial jakas wade czy cos mu pomoglo.
Teraz mam podcisnienie podlaczone pomijajac ten elektrozawor...
Pomocy panowie...

Sprawdzilem kable od wtyczki (przez odcinek jakis 50cm) i wyglada okay.
Powrót do góry
gadu-gadu
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 85/1
Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 22:41
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Nastawnik ciśnienia doładowania turbosprężarki (7 - rys. na str. 2) jest zasilany przez komputer tzw. prądem taktującym, czyli o kształcie prostokątnym. Nie jest więc zasilany bezpośrednio napięciem pokładowym z aku. Gdyby tak było, to elektrozawór szybko by się spalił pod wpływem prądu stałego. Nieuwzględnienie tego doprowadza często do uszkodzenia uzwojenia cewki elektromagnetycznej.
W Twoim przypadku mamy do czynienia raczej z uszkodzeniem kabli i styków, tj. albo ze zwarciem między kablami, albo np. zagięciem pinów wewnątrz wtyczki wejściowej, szczególnie po stronie komputera, a nie zaworu, który przecież sprawdzałeś. Być może taka niewidoczna usterka powoduje cykliczne palenie się zaworu pod wpływem prądu stałego, o czym mowa. Trzeba to sprawdzić, a nie lamentować i wołać na pomoc forum. Nie widzimy przede wszystkim żadnych odczytów z komputera wtryskowego, co jest podstawą do sukcesu w postawieniu trafnej diagnozy. Cały czas bowiem działasz "na macanego" i do tego nakłaniasz nas wszystkich do tego samego. Poza tym czytaj wątek od początku. Masz wszystko detalicznie opisane, więc nic więcej nie wniesiemy do tematu, dopóki nie dostarczysz konkretnych informacji w postaci odczytów z pamięci sterownika.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 22:41
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 23:10
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


ale co mam odczytac? jakie dane sa potrzebne?... podaj mi kierunek w ktorym mam dzialac to wrzuce co potrzeba.
Czyli na wtyczce nie moze byc 14v po odpaleniu silnika?
Przejrzalem kable tyle ile moglem i wyglada okay.
Gdzie jest komputer, ktore piny na wtyczce do ecu sa odpowiedzialne za to?


Kolego...ja nie wiele wiem a forum jest chyba po to by pytac i otrzymywac jakies wskazowki...
Powrót do góry
gadu-gadu
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 23:15
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


stary elektrozawor zostal wymieniony bo co jakis czas wywalal blad p2563 jesli dobrze pamietam.
Zalozylem nowke i pojezdzilem tydzien, wszytsko dzialalo i dzisiaj padlo. Brak mocy ale bledu na desce nie wywalilo.
Waz z intercoolera do przepustnicy przy przygazowce byl zasysany.NIe wiedzialem co jest...i po omacku ....postanowilem ominac elektrozawor dopeiro wtedy waz zaczal sie "pompowac".

Wiec pomyslalem ze nie bede tropil kabla i szukal gdzie sie zwarl... musze dostac sie do ecu ktory chyba znajduje sie pod plastikami za akumulatorem, tam musze znalezc wtyczke do ecu a we wtyczce piny odpowiedzialne za ten zawor turbo. Co udalo mi sie znalezc w sieci to schemat okablaowania sid803-siemens:

Pytanie...czy numer 215 na schemacie jest wlasnie tym zaworem turbo? Gdyby ktos mogl wyjasnic jak czytac te numery pinow, i jak ten czujnik jest polaczony? Jeden kabel do ecu a drugi do plusa? Wychodzi na to ze zawor sterowany jest masa z ecu, czy tak wlasnie jest?
Powrót do góry
gadu-gadu
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Nie 13 Wrz 2015, 16:26
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Wiec czas na update...
Wg. schematu wynika ze piny nr.1 kostek na elektromagnesie turbo i tego pod przepustnica sa wspolne i powinny wskazywac 12v gdy kluczyk jest w pozycji ON ale silnik nie odpalony, i tak rzeczywiscie jest na obu wtyczkach na pinach nr. 1 jest 12v. Na pinach nr. 2 tychze kostek jest napiecie odpowiednio dla zaworu turbo 4.15v i dla zaworu pod przepustnica 3.9v. Dobralem sie do wiazek, znalazlem kabel pinu 2 z kostki zaworu turbo w drugiej kostce ECU na pinie oznaczonym jako M1, pin nr 2 kostki zaworu pod przepustnica poprzez kabel do kostki ecu jest na pinie nr M3 w tej samej kostce Chcialem ciac kable i zrobic mostek z kostki do wtyczki zaworu turbo zeby wykluczyc zwarcie gdzies w tej plataninie kabli. Niestety zaczal padac deszzc i szybko poskladalem...i O DZIWO auto jezdzi normalnie chociaz troche gorzej od sytuacji gdy podcisnienie jest podlaczone pomijajac zawor turbo.
Panowie jakies wnioski...sugestie...bo ja juz nic nie wiem.
Powrót do góry
gadu-gadu
tukan3

Czytelnik



Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szwajcaria
Posiadane auto: Citroen c5 mkII 2.0 HDi 138
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 17 Lut 2016, 12:54
Temat postu:

Podobne błędy P0299, P2562 znalazłem problem.


Witam, jak w temacie miałem te same błędy P0299 oraz P2562 i u mnie po nie łatwych obserwacjach dopatrzyłem się braku ruchu sztangi od turbiny po podaniu podciśnienia, jednocześnie wewnątrz gruszki widać ruch "gumy" czy jak to nazwać...

Innymi słowy podciśnienie podciąga membranę w gruszce (sygnał na kopiowanie położenia turbiny działa), niestety nie podciąga sztangi (nie wiem jak to możliwe, coś jakby się wewnątrz oderwało? ).

Dlatego poszukuje schematu czy można odczepić samą gruszkę i może jakoś ją "zregenerować" lub w ostateczności wymienić, ale wtedy prawdopodobnie będzie więcej pracy z podkładkami pod czujnik kopiowania - regulacją.

Jeżeli ktoś może pomóc to z góry dziekuję.

Mam nadzieje, że komuś również pomoże to co odkryłem Wink

PS.
Żeby to zobaczyć ściągnąłem koło od strony kierowcy i patrzyłem z boku (nie wiem czy można to zrobić w Pugu, bo wypatrzyłem to w Citroenie C5)
Powrót do góry
łysyxmv6

Stały Bywalec



Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 135
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolnyśląsk
Posiadane auto: Peugeot / Citroen
Piwa: 1/14
Wysłany: Sro 21 Cze 2017, 23:07
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Witam.

Mam podobny problem z Citroen C5 2.0HDI
Podmieniłem zawór turbo (jeden z nich) i auto odżyło ale od wyższych obrotów (2tyś) a od dołu nie ciągnie.
Jak robię przy gazówkę na postoju to podkapca mi na czarno.
Już nie wiem gdzie szukać ??
Powrót do góry
marcin2m

Dyskutant



Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 80
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: C4 Picasso, 2.0 HDI, 2008r
Piwa: 2/2
Wysłany: Pią 03 Lis 2017, 21:28
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Cześć,
borykam się z podobnymi jak wyżej opisanymi problemami, tj. brak doładowania w zakresie 1800-2200 obr/min. Mam także błędy P0299: Ciśnienie za niskie, P2562: Czyjnik kopiowania turbo - wartość niższa niż wymagana.
W historii błędów też mogę doszukać się informacji, że w momencie wystapienia błędu temperatura była -55 stopni. Czyli wszystko co i wam się zdarza.
Ale zauważyłem jedną ciekawą rzecz, mianowicie w momencie wypalania FAP turbo zaczyna działać prawidłowo, i widzę to także po oczytach wartości doładowania vs obroty.
Zastanawia mnie to bardzo bo przeczyłoby to jakiejś usterce któregoś z elementów.

Ps. Jeżdzę C4Picasso ale w moim forum nikt tego tak dokładnie nie ogarnął jak tu, a silnik ten sam.
_________________
Powrót do góry
alberciik1122

Czytelnik



Dołączył: 16 Lis 2018
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Le Houlme
Posiadane auto: Citroen C3 Pluriel 1.6i 110KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 27 Lis 2018, 13:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Witam,

Odkopię i przyłącze się do tematu mam nadzieje, że prawidłowo.
Mam Citroena C4 2.0HDI 136KM z 2006 roku. Auto przy wysokich prędkościach(ok.160-170km/h)

traci moc, spada prędkość i zapala się żółta kontrolka silnika, następnie po ponownym

uruchomieniu moc wraca.
Robiliśmy diagnostykę i wyświetliły się następujące błędy:

- P1351 Przekaźnik wstępnego grzania sterowany i świece żarowe nie zasilane. Stały
- P1434 Pompa domieszek, obwód otwarty zwarcie do 12 Volt. Stały
- P2408 System dodatków do paliw; błąd czujnika obecności korka wlewu paliwa. Stały

Powyższe błędy są widoczne cały czas, jeszcze przed zapaleniem się żółtej kontrolki silnika i

spadku mocy, nie da się ich skasować. Natomiast po zapaleniu się kontrolki dochodzą jeszcze

następujące błędy:

- P0238 Sygnał ciśnienia turbo. Zwarcie z biegunem dodatnim, obwód przerwany lub wartość zbyt

wysoka. Stały
- P2563 Sygnał położenia zaworu turbosprężarki. Położenie zbyt dalekie od wartości odniesienia.

Stały
- P0234 Regulacja ciśnienia turbosprężarki. Ciśnienie powyżej wartości odniesienia. Stały

Dodam, że przed tym jak auto trafiło do mnie właściciel był na czyszczeniu komputerowym FAP'u.
Wraz kolegą wymieniliśmy w auto następujące elementy:

- Czujnik kopiowania turbo (nowy)
- Elektrozawór turbo i EGR'u (używane)
- EGR wyczyszczony
- Czujnik doładowania (używany)
- Przepustnicę, której klapy były uszkodzone i nie zamykały (używaną)
- Przepływomierz (używany)
- Wężyki i kostki sprawdzone, wszystko wygląda OK

Gdzie dalej szukać problemu, czy jest coś co przeoczyliśmy? Czy trzy pierwsze błędy, które

występują stale mogą być przyczyną spadku mocy i przez to pojawiania się kolejnych błędów, czy

raczej nie mają nic wspólnego?
Brak pomysłów. Proszę o pomoc.

Dziękuje.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot

2008

41 900

2016r.

20 000 km

wielkopolskie

Peugeot

407

13 900

2008r.

188 000 km

wielkopolskie

Peugeot

308 SW

88 500

2018r.

14 566 km

mazowieckie

Peugeot

307 CC

11 900

2004r.

212 000 km

wielkopolskie

Peugeot

308 SW

47 880

2016r.

29 692 km

dolnośląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System