Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robertk40

Debiutant



Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pabianice
Posiadane auto: 407 2.0l HDI 136KM
Piwa: 1/2
Wysłany: Pią 23 Sty 2015, 00:02
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Autko wreszcie działa jak należy.
Powodem było zwarcie na przewodach przy nastawniku które spowodowało uszkodzenie nastawnika.
Co najlepsze nastawnik był sprawdzony jakimś ustrojstwem i pokazało że jest dobry a jednak dopiero po jego wymianie usterka znikła.
Jeszcze raz wielkie dzięki KotBury
Powrót do góry
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Sro 26 Sie 2015, 21:43
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Witam...wiec usterka powrocila dzisiaj rano w czasie dojazdu do pracy.
Czy czujnik polozenia-kopiowania turbo jest od tego zeby sprawdzac elektrozawor, tzn. sprawdzac to co ten drugi kaze mu robic?
Bo jesli tak jest to elektrozawor chce zeby trubo ustawilo sie na 60% ale ustawia tylko na 30% co podaje czujnik kopiowania turbo. I teraz czy winny bedzie elektrozawor? Skad ta temp. -50'C? Dodam ze wymianialem wszystkie gumowe kolanka na podcisnieniiu, no prawie wszytkie ale jezdzilem 2 tyg. bez usterki.
Pomocy...

Powrót do góry
gadu-gadu
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Czw 27 Sie 2015, 12:53
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


robertk40 napisał:
Autko wreszcie działa jak należy.
Powodem było zwarcie na przewodach przy nastawniku które spowodowało uszkodzenie nastawnika.
Co najlepsze nastawnik był sprawdzony jakimś ustrojstwem i pokazało że jest dobry a jednak dopiero po jego wymianie usterka znikła.
Jeszcze raz wielkie dzięki KotBury


Kolego w ktorym miejscu te kable zwieraly??
Powrót do góry
gadu-gadu
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 22:01
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


siema...
Wymienilem elektrozawor turbo tydzien temu i wlasnie dzisiaj padl. Jakie napiecie powinno byc na wtyczce do elektrozaworu turbo(ten z tylu silnika) u mnie jest na wlaczonym zaplonie 0v a na odpalonym silniku 14-14.10V.
Nie wiem czy padl bo mial jakas wade czy cos mu pomoglo.
Teraz mam podcisnienie podlaczone pomijajac ten elektrozawor...
Pomocy panowie...

Sprawdzilem kable od wtyczki (przez odcinek jakis 50cm) i wyglada okay.
Powrót do góry
gadu-gadu
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 22:41
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Nastawnik ciśnienia doładowania turbosprężarki (7 - rys. na str. 2) jest zasilany przez komputer tzw. prądem taktującym, czyli o kształcie prostokątnym. Nie jest więc zasilany bezpośrednio napięciem pokładowym z aku. Gdyby tak było, to elektrozawór szybko by się spalił pod wpływem prądu stałego. Nieuwzględnienie tego doprowadza często do uszkodzenia uzwojenia cewki elektromagnetycznej.
W Twoim przypadku mamy do czynienia raczej z uszkodzeniem kabli i styków, tj. albo ze zwarciem między kablami, albo np. zagięciem pinów wewnątrz wtyczki wejściowej, szczególnie po stronie komputera, a nie zaworu, który przecież sprawdzałeś. Być może taka niewidoczna usterka powoduje cykliczne palenie się zaworu pod wpływem prądu stałego, o czym mowa. Trzeba to sprawdzić, a nie lamentować i wołać na pomoc forum. Nie widzimy przede wszystkim żadnych odczytów z komputera wtryskowego, co jest podstawą do sukcesu w postawieniu trafnej diagnozy. Cały czas bowiem działasz "na macanego" i do tego nakłaniasz nas wszystkich do tego samego. Poza tym czytaj wątek od początku. Masz wszystko detalicznie opisane, więc nic więcej nie wniesiemy do tematu, dopóki nie dostarczysz konkretnych informacji w postaci odczytów z pamięci sterownika.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 22:41
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 23:10
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


ale co mam odczytac? jakie dane sa potrzebne?... podaj mi kierunek w ktorym mam dzialac to wrzuce co potrzeba.
Czyli na wtyczce nie moze byc 14v po odpaleniu silnika?
Przejrzalem kable tyle ile moglem i wyglada okay.
Gdzie jest komputer, ktore piny na wtyczce do ecu sa odpowiedzialne za to?


Kolego...ja nie wiele wiem a forum jest chyba po to by pytac i otrzymywac jakies wskazowki...
Powrót do góry
gadu-gadu
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 23:15
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


stary elektrozawor zostal wymieniony bo co jakis czas wywalal blad p2563 jesli dobrze pamietam.
Zalozylem nowke i pojezdzilem tydzien, wszytsko dzialalo i dzisiaj padlo. Brak mocy ale bledu na desce nie wywalilo.
Waz z intercoolera do przepustnicy przy przygazowce byl zasysany.NIe wiedzialem co jest...i po omacku ....postanowilem ominac elektrozawor dopeiro wtedy waz zaczal sie "pompowac".

Wiec pomyslalem ze nie bede tropil kabla i szukal gdzie sie zwarl... musze dostac sie do ecu ktory chyba znajduje sie pod plastikami za akumulatorem, tam musze znalezc wtyczke do ecu a we wtyczce piny odpowiedzialne za ten zawor turbo. Co udalo mi sie znalezc w sieci to schemat okablaowania sid803-siemens:

Pytanie...czy numer 215 na schemacie jest wlasnie tym zaworem turbo? Gdyby ktos mogl wyjasnic jak czytac te numery pinow, i jak ten czujnik jest polaczony? Jeden kabel do ecu a drugi do plusa? Wychodzi na to ze zawor sterowany jest masa z ecu, czy tak wlasnie jest?
Powrót do góry
gadu-gadu
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Nie 13 Wrz 2015, 16:26
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Wiec czas na update...
Wg. schematu wynika ze piny nr.1 kostek na elektromagnesie turbo i tego pod przepustnica sa wspolne i powinny wskazywac 12v gdy kluczyk jest w pozycji ON ale silnik nie odpalony, i tak rzeczywiscie jest na obu wtyczkach na pinach nr. 1 jest 12v. Na pinach nr. 2 tychze kostek jest napiecie odpowiednio dla zaworu turbo 4.15v i dla zaworu pod przepustnica 3.9v. Dobralem sie do wiazek, znalazlem kabel pinu 2 z kostki zaworu turbo w drugiej kostce ECU na pinie oznaczonym jako M1, pin nr 2 kostki zaworu pod przepustnica poprzez kabel do kostki ecu jest na pinie nr M3 w tej samej kostce Chcialem ciac kable i zrobic mostek z kostki do wtyczki zaworu turbo zeby wykluczyc zwarcie gdzies w tej plataninie kabli. Niestety zaczal padac deszzc i szybko poskladalem...i O DZIWO auto jezdzi normalnie chociaz troche gorzej od sytuacji gdy podcisnienie jest podlaczone pomijajac zawor turbo.
Panowie jakies wnioski...sugestie...bo ja juz nic nie wiem.
Powrót do góry
gadu-gadu
tukan3

Czytelnik



Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szwajcaria
Posiadane auto: Citroen c5 mkII 2.0 HDi 138
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 17 Lut 2016, 12:54
Temat postu:

Podobne błędy P0299, P2562 znalazłem problem.


Witam, jak w temacie miałem te same błędy P0299 oraz P2562 i u mnie po nie łatwych obserwacjach dopatrzyłem się braku ruchu sztangi od turbiny po podaniu podciśnienia, jednocześnie wewnątrz gruszki widać ruch "gumy" czy jak to nazwać...

Innymi słowy podciśnienie podciąga membranę w gruszce (sygnał na kopiowanie położenia turbiny działa), niestety nie podciąga sztangi (nie wiem jak to możliwe, coś jakby się wewnątrz oderwało? ).

Dlatego poszukuje schematu czy można odczepić samą gruszkę i może jakoś ją "zregenerować" lub w ostateczności wymienić, ale wtedy prawdopodobnie będzie więcej pracy z podkładkami pod czujnik kopiowania - regulacją.

Jeżeli ktoś może pomóc to z góry dziekuję.

Mam nadzieje, że komuś również pomoże to co odkryłem Wink

PS.
Żeby to zobaczyć ściągnąłem koło od strony kierowcy i patrzyłem z boku (nie wiem czy można to zrobić w Pugu, bo wypatrzyłem to w Citroenie C5)
Powrót do góry
łysyxmv6

Stały Bywalec



Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 135
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolnyśląsk
Posiadane auto: Peugeot / Citroen
Piwa: 1/14
Wysłany: Sro 21 Cze 2017, 23:07
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Witam.

Mam podobny problem z Citroen C5 2.0HDI
Podmieniłem zawór turbo (jeden z nich) i auto odżyło ale od wyższych obrotów (2tyś) a od dołu nie ciągnie.
Jak robię przy gazówkę na postoju to podkapca mi na czarno.
Już nie wiem gdzie szukać ??
Powrót do góry
marcin2m

Dyskutant



Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 81
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Peugeot 3008 1.6 HDI 120KM
Piwa: 2/2
Wysłany: Pią 03 Lis 2017, 21:28
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Cześć,
borykam się z podobnymi jak wyżej opisanymi problemami, tj. brak doładowania w zakresie 1800-2200 obr/min. Mam także błędy P0299: Ciśnienie za niskie, P2562: Czyjnik kopiowania turbo - wartość niższa niż wymagana.
W historii błędów też mogę doszukać się informacji, że w momencie wystapienia błędu temperatura była -55 stopni. Czyli wszystko co i wam się zdarza.
Ale zauważyłem jedną ciekawą rzecz, mianowicie w momencie wypalania FAP turbo zaczyna działać prawidłowo, i widzę to także po oczytach wartości doładowania vs obroty.
Zastanawia mnie to bardzo bo przeczyłoby to jakiejś usterce któregoś z elementów.

Ps. Jeżdzę C4Picasso ale w moim forum nikt tego tak dokładnie nie ogarnął jak tu, a silnik ten sam.
_________________
Powrót do góry
alberciik1122

Czytelnik



Dołączył: 16 Lis 2018
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Le Houlme
Posiadane auto: Citroen C3 Pluriel 1.6i 110KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 27 Lis 2018, 13:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Witam,

Odkopię i przyłącze się do tematu mam nadzieje, że prawidłowo.
Mam Citroena C4 2.0HDI 136KM z 2006 roku. Auto przy wysokich prędkościach(ok.160-170km/h)

traci moc, spada prędkość i zapala się żółta kontrolka silnika, następnie po ponownym

uruchomieniu moc wraca.
Robiliśmy diagnostykę i wyświetliły się następujące błędy:

- P1351 Przekaźnik wstępnego grzania sterowany i świece żarowe nie zasilane. Stały
- P1434 Pompa domieszek, obwód otwarty zwarcie do 12 Volt. Stały
- P2408 System dodatków do paliw; błąd czujnika obecności korka wlewu paliwa. Stały

Powyższe błędy są widoczne cały czas, jeszcze przed zapaleniem się żółtej kontrolki silnika i

spadku mocy, nie da się ich skasować. Natomiast po zapaleniu się kontrolki dochodzą jeszcze

następujące błędy:

- P0238 Sygnał ciśnienia turbo. Zwarcie z biegunem dodatnim, obwód przerwany lub wartość zbyt

wysoka. Stały
- P2563 Sygnał położenia zaworu turbosprężarki. Położenie zbyt dalekie od wartości odniesienia.

Stały
- P0234 Regulacja ciśnienia turbosprężarki. Ciśnienie powyżej wartości odniesienia. Stały

Dodam, że przed tym jak auto trafiło do mnie właściciel był na czyszczeniu komputerowym FAP'u.
Wraz kolegą wymieniliśmy w auto następujące elementy:

- Czujnik kopiowania turbo (nowy)
- Elektrozawór turbo i EGR'u (używane)
- EGR wyczyszczony
- Czujnik doładowania (używany)
- Przepustnicę, której klapy były uszkodzone i nie zamykały (używaną)
- Przepływomierz (używany)
- Wężyki i kostki sprawdzone, wszystko wygląda OK

Gdzie dalej szukać problemu, czy jest coś co przeoczyliśmy? Czy trzy pierwsze błędy, które

występują stale mogą być przyczyną spadku mocy i przez to pojawiania się kolejnych błędów, czy

raczej nie mają nic wspólnego?
Brak pomysłów. Proszę o pomoc.

Dziękuje.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot4008

42 900

2012r.

164 681 km

mazowieckie

Peugeot3008

108 800

2021r.

33 000 km

śląskie

Peugeot308 SW

34 870

2017r.

117 120 km

mazowieckie

Peugeot207 SW

9 900

2007r.

246 000 km

łódzkie

Peugeot3008

27 900

2012r.

228 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System