Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robertk40

Debiutant



Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pabianice
Posiadane auto: 407 2.0l HDI 136KM
Piwa: 1/2
Wysłany: Wto 17 Wrz 2013, 20:12
Temat postu:

Problem z turbo


Witam
Problem wygląda tak że samochodzik wyświetla check engine, na uniwersalnym serwisowym komputerze pokazuje małe ciśnienie doładowania, przepływka ok ilość powietrza zmierza zawsze ku nastawionej ilości. Problem jest na gruszce. Wygląda to tak że przy dodawaniu gazu dzwignia od gruszki "skacze" po prostu otwiera i zamyka. Przy ściągniętym przewodzie od podciśnienia z gruszki check engine znika. Teraz nie wiem czy to sam czujnik na gruszce czy gruszka jest zepsuta?
Nie chce kupować bezsensu czujnika a okaże się że jest ok.
Mechanik narazie odpiął przewód z czujnika że by gruszka non stop nie skakała.
Auto przy wciskaniu szybko gazu mocno dymi na czarno, przy wolnym wciskaniu brak dymienia, przy odpiętym podciśnieniu oczywiście jeszcze większy muł ale nie dymi. Autko nie szarpie, nie gaśnie po prostu brak turbo, dodam że jest wycięty Fap fizycznie i programowo
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 17 Wrz 2013, 22:27
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Jest wiele tematów na forum, nie tylko dotyczących 407. Przeglądaj inne modele, które mają identyczne sprężarki. Podobny temat masz też na "elektrodzie" tutaj. Jeżeli nadal nie będzie efektów, dopiero wtedy można zadawać następne pytania.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
robertk40

Debiutant



Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pabianice
Posiadane auto: 407 2.0l HDI 136KM
Piwa: 1/2
Wysłany: Sro 18 Wrz 2013, 21:57
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Czytałem i czytam dalej, sprawdziłem dzisiaj podciśnienia vakuometrem na wszelki wypadek, podciśnienia są ok elektrozawór ok, jednak przy kilkakrotnym wciśnięciu hamulca podciśnienie spada w momęcie wciskania do 0.2, czy to jest normalne?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 19 Wrz 2013, 06:53
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Skoro masz do dyspozycji pompkę podciśnienia lub vacuometer, to możesz sprawdzić działanie "gruszki" na turbinie. Czy wtedy "skacze", zamiast ustabilizować się szybko we właściwym położeniu? Jeżeli nie skacze, oznacza problem z podciśnieniem. Dziurawe przewody podciśnienia lub zsunięte, nawet gdzieś indziej niż w obwodzie sterowania turbo. Trzeba sprawdzić dokładnie szczelność wszystkich rurek podciśnienia, bo to jest system naczyń połączonych, tzn. wspomaganie hamulców, także przepustnice dławiące powietrza, itp. Jeżeli szczelność przewodów podciśnienia jest OK, to być może pompa podciśnienia (próżniowa) jest coś nie teges, albo zbiorniczek na podciśnienie.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
robertk40

Debiutant



Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pabianice
Posiadane auto: 407 2.0l HDI 136KM
Piwa: 1/2
Wysłany: Czw 19 Wrz 2013, 21:28
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Wpięty vacuometr za elektrozaworem pokazuje stałe podciśnienie więc to chyba zły trop. Jeśli było by coś nie tak widoczne były by chyba skoki podciśnienia?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 19 Wrz 2013, 21:28
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 21 Wrz 2013, 09:05
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Cytat:
vacuometr za elektrozaworem pokazuje stałe podciśnienie.
Ale jakie stałe podciśnienie? Przecież z pompy próżniowej nie idzie podciśnienie "pulsujące". Jeżeli podciśnienie jest za małe, to właśnie dźwignia "skacze" w gruszce, bo przeciwstawia się temu sprężyna. Sam mówiłeś, że coś się dzieje z podciśnieniem, gdy operujesz pedałem hamulca:
Cytat:
Przy kilkakrotnym wciśnięciu hamulca podciśnienie spada w momęcie wciskania do 0.2, czy to jest normalne?
Trzeba byłoby sprawdzić działanie podciśnienia autentycznie zbliżonego do rzeczywistego, tj. za pomocą pompki podciśnienia.

Ile pokazuje vacuometer? Nie pamiętam dokładnie wartości, ale jeżeli podciśnienie jest poniżej -1 bar (minus 1 bar), to jest ono za małe. Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę.

Jeżeli podłączasz rurkę podciśnienia i dźwignia skacze, a zdejmujesz rurkę i nie skacze, to są dwie możliwości:

1) za słabe podciśnienie;

2) coś się "zacina" w całym mechanizmie dźwigniowym oraz łopatek turbiny VTG: pęknięta membrama w "mieszku", zapieczone od sadzy i spalin, brak ruchomości łopatek turbiny (zwanych niekiedy "kierownicą" - obrazek poniżej), itp.


Gdy odłączasz rurkę podciśnienia z "mieszka" (tu z "przetwornika pneumatycznego", ang. actuator), to cały mechanizm łopatek turbiny jest w stanie "spoczynkowym", czyli "zerowym", ponieważ stwarza go sprężyna naciskająca na membranę w "mieszku". Łopatki turbiny ustawione są na "minimalne ciśnienie spalin". Dlatego masz "zdech" silnika i czarne dymienie. Gdyż jest zakłócenie w spalaniu "za mało powietrza", przy jednoczesnym "za dużo paliwa". Dlatego komputer sygnalizuje błąd za "niskie ciśnienie doładowania powietrza".

Krótko mówiąc, musisz sprawdzić po kolei cały układ sterowania ciśnieniem spalin na turbinie (nie sprężarce), począwszy od rzeczy najczęściej szwankujących, tj. podciśnienie (czy nie ma dziur w rurkach), elektrozawór sterujący podciśnieniem (tu niewidoczny, a przymocowany najczęściej na podszybiu), a skończywszy na całym mechanizmie przekładniowym: "mieszek"/dźwignia z zawiasem (uwaga! jest regulacja nakrętkami!) / przekładnia VTG / łopatki ("kierownica").

Na YT jest sporo filmików. Jeden z bardziej konkretnych odnośnie VTG, choć dość amatorski, pokazany jest tutaj. W zasadzie najważniejsza część filmu występuje pod koniec, gdzie gość sprawdza działanie mechanizmu sterującego przy pomocy pompki ręcznej podciśnieniowej (ssącej), o czym wspominam na początku tego postu.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 18 Kwi 2016, 13:55, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
robertk40

Debiutant



Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pabianice
Posiadane auto: 407 2.0l HDI 136KM
Piwa: 1/2
Wysłany: Sob 05 Paź 2013, 09:30
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Chyba muszę samodzielnie naprawić autko
Więc w kolejności
Podciśnienie mierzone było w granicy 0.8- 0.9 stałe
Macałem rury od turbo wiele razy i nic nie znalazłem a jednak po kolejnym macanku okazało się że rura od dolnej przepustnicy powietrza była pęknięta w górnej części od strony bloku silnika a przpustnica ciągle otwarta.
Dodatkowo w szale sprawdzania wszystkiego wykręciłem przepustnice i dolna ma wywalone zęby ( jeśli się nie myle jest od FAP ) więc skoro mam wycięty powinna być zamknięta cały czas.
Wkręciłem śrubę blokując przepustnice w położeniu zamknięta.
Dodatkowo wymieniłem wężyk podciśnienia między elektrozaworem a gruszkom ponieważ był lużny.
Efekt:
Przy wciskaniu pedału w podłoge od ok. 1400-1800 obrotów turbo pojawia się po powiedzmy 1- 2 sekundach ( takie opużnienie, czy tak powinno być?)
Przy wciskaniu od 2-2200 jest dopiero od 3000 obrotów a pomiędzy nie czuć żadnego wciskania kierowcy w fotel.
Błąd check engine i depolution jest ciągle wyświetlany.
Prosze potwierdzić czy dobrze myśle i zrobiłem z tą dolną przepustnicą i co robić dalej.
Dodatkowo zaczeła mi padać dwumasa więc została wymieniona a przy okazji rozbebeszenia autka została sprawdzona turbina (sucha, brak luzów) i umyty EGR ale nie było tragedii.
Mam również uczucie w sytuacji jak turbo już ciągnie w pewnym momęcie
przy ciągle wciśniętym w podłoge pedale gazu jak bym " lekko puszczał i dodawał gazu,tak jak by brak paliwa? sam nie wiem jak to opisać. Zaznaczam że nie ma szarpania taka odpowiedz silnika że już więcej nie chce, Smile
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 06 Paź 2013, 10:24
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Cytat:
Błąd check engine i depolution jest ciągle wyświetlany.
Będzie ciągle wyświetlany, bo usterki nie usunąłeś. Albo usunąłeś jedną, a jest jeszcze druga lub trzecia, której nie wykryłeś, a ona wciąż prowokuje komputer do wprowadzania tryby awaryjnego pracy. Po prostu przy silnym "butowaniu" na 100% dawki wtrysku, nadal wywołujesz usterkę, przy której nie zgadzają się słupki w pamięci operacyjnej komputera. Jeżeli będziesz się trzymał obrotów średnich (2200-2800 obr/min), to dasz szansę komputerowi "wybrać wszystkie luzy", które powstają przy zakłóceniu.

Natomiast sprawdzanie rur powietrza i nastawników, w tym przepustnic dławiących (9) i (9a) - rysunek poniżej, to dobry trop.

Zwróć także uwagę, czy szczelny jest intercooler (8). Może się on przyczyniać jak najbardziej do strat mocy ("cała para idzie w gwizdek").

Ponadto co jest wyjaśnione z kwestią, którą poruszałeś w pierwszym wątku?
Cytat:
Problem jest na gruszce. Wygląda to tak że przy dodawaniu gazu dzwignia od gruszki "skacze" po prostu otwiera i zamyka. Przy ściągniętym przewodzie od podciśnienia z gruszki check engine znika. Teraz nie wiem czy to sam czujnik na gruszce czy gruszka jest zepsuta?
Poza tym jaki konkretnie numer kodu usterek zarejestrował sterownik? Ogólna informacja, którą podałeś:
Cytat:
na uniwersalnym serwisowym komputerze pokazuje małe ciśnienie doładowania
sugeruje, że chodzi o turbosprężarkę. Jednak może być 100 innych przyczyn spadku ciśnienia doładowania i wcale nie powoduje tego turbo. Podaj więc ten numer kodu (może być bez objaśnień), a będziemy wiedzieli dokładniej, od czego zacząć.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 18 Kwi 2016, 13:53, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
robertk40

Debiutant



Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pabianice
Posiadane auto: 407 2.0l HDI 136KM
Piwa: 1/2
Wysłany: Czw 19 Cze 2014, 14:43
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Witam po długiej przerwie.
Niestety mechanicy u mnie to debile, więc kupiłem potrzebny sprzęt i może z waszą pomocą poradze sobie sam.
A to pierwsza porcja danych:
P2565 : Sygnał położenia zaworu turbosprężarki
Charakterystyka : napięcie wyższe od maksymalnego progu
Status : Usterka trwała
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 832 obr/min
wydatek wtrysku : 4.11 mg/wtrysk
temperatura płynu chłodzącego silnika : 73 ° C
predkosc pojazdu : 0 km/h
napięcie akumulatora : 11.41 Wolt(y)
Stan silnika : bieg jałowy
czas, który upłynął od + APC : 45 sekundy
ciśnienie turbo zmierzone : 959 mBar
Wartość zadana ciśnienia turbo : 1001 mBar
zmierzony wydatek powietrza : 436 mg/wtrysk
Cykliczny stosunek otwarcia elektrozaworu turbosprezarki : 88 %
kopiowanie położenia turbo : 29 %
temperatura powietrza w przepływomierzu : -50 ° C
Stan regulacji turbosprężarki : regulowana

P2563 : Sygnał położenia zaworu turbosprężarki
Charakterystyka : Wartość większa od wartości zadanej
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 1792 obr/min
wydatek wtrysku : 19.53 mg/wtrysk
temperatura płynu chłodzącego silnika : 78 ° C
predkosc pojazdu : 98 km/h
napięcie akumulatora : 14.46 Wolt(y)
Stan silnika : obciazony silnik
czas, który upłynął od + APC : 824 sekundy
ciśnienie turbo zmierzone : 980 mBar
Wartość zadana ciśnienia turbo : 1108 mBar
zmierzony wydatek powietrza : 490 mg/wtrysk
Cykliczny stosunek otwarcia elektrozaworu turbosprezarki : 67 %
kopiowanie położenia turbo : 26 %
temperatura powietrza w przepływomierzu : -50 ° C
Stan regulacji turbosprężarki : regulowana
P0299 : sygnał ciśnienie turbo
Charakterystyka : Ciśnienie zbyt niskie
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 2016 obr/min
wydatek wtrysku : 31.87 mg/wtrysk
temperatura płynu chłodzącego silnika : 77 ° C
predkosc pojazdu : 74 km/h
napięcie akumulatora : 14.46 Wolt(y)
Stan silnika : obciazony silnik
czas, który upłynął od + APC : 788 sekundy
ciśnienie turbo zmierzone : 1087 mBar
Wartość zadana ciśnienia turbo : 2322 mBar
zmierzony wydatek powietrza : 556 mg/wtrysk
Cykliczny stosunek otwarcia elektrozaworu turbosprezarki : 99 %
kopiowanie położenia turbo : 25 %
temperatura powietrza w przepływomierzu : -49 ° C
Stan regulacji turbosprężarki : regulowana
Powrót do góry
robertk40

Debiutant



Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pabianice
Posiadane auto: 407 2.0l HDI 136KM
Piwa: 1/2
Wysłany: Czw 19 Cze 2014, 15:43
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Jeśli dobrze rozumie to ze względu na:
P2565 : Sygnał położenia zaworu turbosprężarki
Charakterystyka : napięcie wyższe od maksymalnego progu
Status : Usterka trwała
P2563 : Sygnał położenia zaworu turbosprężarki
Charakterystyka : Wartość większa od wartości zadanej
Status : przerywana(y) .
Myśle że jest po prostu walnięty czujnik na gruszce.
Tylko dlaczego przy statusie jest błąd przerywany?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 19 Cze 2014, 20:33
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Najbardziej miarodajne i kluczowe są wartości pobrane przy średnich obrotach (2016 obr/min), gdyż wtedy ujawnia się usterka:
Cytat:
Ciśnienie turbo zmierzone : 1087 mBar
Wartość zadana ciśnienia turbo : 2322 mBar
zmierzony wydatek powietrza : 556 mg/wtrysk
Cykliczny stosunek otwarcia elektrozaworu turbosprezarki : 99 %
kopiowanie położenia turbo : 25 %
temperatura powietrza w przepływomierzu : -49 ° C
Widać wyraźnie, że ciśnienie doładowania turbosprężarki jest daleko za małe (1087 mbar) w stosunku do wartości normatywnej (zadanej, teoretycznej, tj. 2322 mbar). Należy tłumaczyć, że silnik dostaje za mało powietrza. Stąd permanentny tryb awaryjny, spadek mocy i inne cuda na kiju, ponieważ komputer cały czas porównuje te dwa ciśnienia. Jeżeli mu się nie zgadzają, to nie może pozwolić na gazowanie silnika z powodów oczywistych.

Ponadto bardzo rozbieżne są i nielogiczne następujące parametry:

1. Kąt wychylenia łopatek sterujących strumień spalin na turbinie, tu dziwacznie zwany "cykliczny stosunek otwarcia elektrozaworu" - 99%. Oznacza, że komputer życzy sobie prawie maksymalne, aktywne wychylenie łopatek sterujących w turbinie. Za tym idzie maksymalne ciśnienie spalin, obroty turbo oraz maksymalne ciśnienie doładowania po stronie powietrza.

Natomiast czujnik mający za zadanie pokazywać to wychylenie, informuje, IŻ łopatki są w położeniu zaledwie 25%. Oznacza to, że komputer chce 100% mocy, a faktycznie turbosprężarka daje mu tylko 25%, czyli ledwie 1/4 tego, co powinna dać.

Należy zauważyć, że położenie sygnalizowane przez czujnik jest prawie cały czas w okolicach 25-29%, mimo że silnik przecież pracuje na różnych obrotach i różnych obciążeniach. Procent położenia czujnikowy powinien się zgadzać z procentem rzeczywistym wychylenia łopatek lub szybko nadążać jeden za drugim. Jeżeli wskazania są niezgodne, to jest coś nie tak albo ze sterowaniem (elektrozawór na turbo plus mechanizm poruszający łopatkami), albo z czujnikiem kopiowania.

Tutaj masz prawdopodobnie odpowiedź na dręczącą Cię usterkę. Powiedziane było o tym od początku, nawet filmy proponowano, ale prawdopodobnie albo nie wierzyłeś, albo nie byłeś jeszcze świadomy, co się do Ciebie mówi. Przeczytaj więc jeszcze raz od początku wątek, w którym jesteś i przekonasz się, że odpowiedź miałeś już dawno. Po prostu trzeba by przepisywać jeszcze raz, co było napisane.

2. Zwracam również uwagę na wadliwy czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu, który nie może wskazywać temperatury syberyjskich mrozów! Trzeba również coś z tym zrobić, w przeciwnym razie ciągle będziesz miał zakłócenia w dawkowaniu paliwa.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 18 Kwi 2016, 13:58, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
robertk40

Debiutant



Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pabianice
Posiadane auto: 407 2.0l HDI 136KM
Piwa: 1/2
Wysłany: Czw 19 Cze 2014, 23:20
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Pobawiłem się dzisiaj diagboxem, na biegu jałowym
obroty 736
Pokazuje ciśnienie atmosferyczne 980 a ciśnienie turbo 959
temp powietrza w przepływomierzu 32 w rurze dolotowej 32
Więc czy przypadkiem czujnik ciśnienia nie oszukuje komputera dodatkowo? a czujnik temp w przepływomieżu raz działa a raz nie?
Przeprowadziłem diagboxem dodatkowo testy elektrozaworów turbiny egr i wszystkich innych jakie były dostępne. Nie znaleziono żadnych błędów.
Dodatkowo silnik wyłączony:
Ciśnienie atmosferyczne 980
Ciśnienie turbo 831
Wartość zadana ciśnienia turbo 1214
Wartość zadana położenia turbo 100
Kopiowanie położenia turbo 91
Powrót do góry
robertk40

Debiutant



Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pabianice
Posiadane auto: 407 2.0l HDI 136KM
Piwa: 1/2
Wysłany: Czw 19 Cze 2014, 23:41
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Czy w diagboxie jest możliwość przetestowania/sprawdzenia czujnika kopiowania turbiny?
Powrót do góry
ATBCK

Auto Maniak



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1902
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Pią 20 Cze 2014, 00:06
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


nie zasysa Ci przypadkiem węży od intercoolera przy gazowaniu?
(potrzebna druga osoba do sprawdzenia)
Powrót do góry
robertk40

Debiutant



Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pabianice
Posiadane auto: 407 2.0l HDI 136KM
Piwa: 1/2
Wysłany: Pią 20 Cze 2014, 00:14
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


ATBCK napisał:
nie zasysa Ci przypadkiem węży od intercoolera przy gazowaniu?
(potrzebna druga osoba do sprawdzenia)

Postaram się sprawdzić.
Ogólnie problem jest taki że przy ok. 2000obr. jak wcisne pedał w podłoge to jest brak doładowania a przy 2500obr wciskam pedał i turbo jest tyle że nie jest to płynne przyspieszenie tylko co chwile (przez ułamek sekundy) mniejsze
Powrót do góry
robertk40

Debiutant



Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pabianice
Posiadane auto: 407 2.0l HDI 136KM
Piwa: 1/2
Wysłany: Sob 21 Cze 2014, 16:51
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Sprawdziłem wężę więc optycznie brak różnicy czy się gazuje czy nie.
Jak się "maca" to wąż robi się może troszke bardziej jajowaty ale czy zasysa ( płaski nie ) raczej takiej samej średnicy tyle że jajowaty i to tylko przez dotykanie więc różnica praktycznie żadna. To sano przed interculerem.
Sprawdziłem jeszcze raz podciśnienie i przy gruszcze wychodzi 6.5.
Zdjąłem trójnik przy pompie podciśnienia i przy niej waha się 8.5- 9.5.
Bezpośredio po pompie gdzieś czytałem na forum że powinno być powyżej 1.
Wymieniać pompe wacu?
Jeszcze jedno nie mogę znależć zbirnika podciśnienia.
Idą trzy wężę od trójnika przy pompie wacu, jeden do hamulcowej i dwa na elektrozawory a zbiornik gdzie?
Czy to jest ten element w dolnym prawym rogu ?
znależć


Ostatnio zmieniony przez robertk40 dnia Sob 21 Cze 2014, 17:03, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 22 Cze 2014, 02:36
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Zbiorniczek podciśnienia to nr 6 na rysunku powyżej.

Zauważ, że w sterowaniu ciśnieniem doładowania turbosprężarki za pomocą podciśnienia pośredniczą dwa zawory:
1. Na turbosprężarce jako "mieszek" (ang. actuator) - na rysunku jest tylko ogólny zarys z punktem mocowania 76. To typowy zawór pneumatyczny ze sprężyną i membraną w środku, który otwiera się i zamyka pod wpływem "ssania" podciśnienia. Podciśnienie jest doprowadzone do "mieszka" rurką (4).

2. Elektrozawór sterujący ciśnieniem doładowania (2) - górny, zwany nastawnikiem. Dolny zawór (2) jest od sterowania przepustnicą dławiącą powietrza (u samego dołu). Komputer bezpośrednio steruje elektrycznie zaworem (2) właśnie dozując podciśnienie idące rurką (4) na mieszek na turbinie.

Mechanizm działania nastawnika jest prosty jak konstrukcja cepa: jeżeli komputer poda duży prąd na cewkę elektromagnetyczną zaworu, to w efekcie rurką (4) popłynie "duże podciśnienie", a nie "małe podciśnienie". To duże podciśnienie zadziała mocniej, a nie słabiej na membranę w środku mieszka. Membrana się ugina i przekazuje w ten sposób ruch na dźwignię (pręt) nastawczy wychylenia łopatek turbiny. Łopatki sterujące ciśnieniem spalin na turbinie zostają ustawione dzięki tej koronkowej akcji elektrozawór (2)/"mieszek" w położeniu "duże ciśnienie", czyli "duże obroty turbiny". Jeżeli "duże obroty turbiny", to "duże obroty sprężarki i co za tym idzie "duże ciśnienie doładowania".

Tak działa sterowanie powietrzem. Tłumaczę łopatologicznie, bo jak widać w ogóle nie rozumiesz, jak to się dzieje, że skądś bierze się większe lub mniejsze podciśnienie. Zaczynasz błądzić, szukając gdzieś po pompach próżniowych, która gdyby nie działała, to szlag by trafił wspomaganie hamulców, itd.

Tak więc zostaw to podciśnienie w spokoju i zacznij myśleć. Jeżeli zdejmiesz z nastawnika (2) oba przewody podciśnienia (4) i (5) i następnie zepniesz je razem za pomocą np. plastikowej rurki, to co się będzie działo podczas jazdy? Zostanie zlikwidowany "pośrednik" w sterowaniu podciśnieniem, tj. nastawnik (2), który domyślam się, że szwankuje. Zatem do "mieszka" na turbinie dotrze niesterowane, pełne podciśnienie ze zbiorniczka (6). Jeżeli dotrze pełne podciśnienie, to silnik z mety powinien dostać skrzydeł, które odczuwamy jako przyjemny odlot.
Oznacza to, że walnięty jest nastawnik (2) najprawdopodobniej elektrycznie, a nie "mieszek" na turbinie, to po pierwsze.

Zrób więc ten eksperyment, z tym, że nie szalej od razu na maxa, bo komputer wychwyci oszustwo i wlepi "tryb awaryjny", to po drugie. Wystarczy pojeździć po ulicy z obrotami średnimi 2200-2800 obr/min i z prędkością nie większą niż 120 km/h. Jeżeli uszkodzony jest nastawnik (2), to na pewno odczuje się przyjemną odmianę już na niskich obrotach, zapewniam Cię.

Jeżeli mimo ominięcia nastawnika nadal ciśnienie doładowania rzeczywiste jest niedostateczne, wtedy dopiero należy skupić się na "mieszku" oraz całym mechanizmie sterującym łopatkami turbiny. W tej sprawie też dostałeś link do filmiku o czyszczeniu łopatek turbiny i regulacji "mieszka", itp. Czy chociaż go obejrzałeś?

Oczywiście cały czas zakładamy, że wszystkie elementy okołoturbinowe, jak filtr powietrza, przepustnice dławiące powietrza, szczelność rur, intercoolera, a także EGR i czujniki - są bez zastrzeżeń. Bo jeżeli nie, to jasnym jest, że będziesz dłubał do usr... śmierci przy podciśnieniu, a usterki i tak nie wykryjesz, ponieważ siedzi ona gdzie indziej.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 18 Kwi 2016, 14:01, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
robertk40

Debiutant



Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pabianice
Posiadane auto: 407 2.0l HDI 136KM
Piwa: 1/2
Wysłany: Pon 23 Cze 2014, 23:52
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


KotBury
Filmik oglądałem kilka razy, mam nadzieje że wyjmowanie turbiny nie będzie potrzebne bo na chodniku przy ulicy byłoby ciężko.
Działanie elektrozaworu znam.
Uczepiłem się podciśnienia ponieważ prawdopodobnie nie jest takie jakie powinno być. ( gdzieś czytałem że powinno być minimum 1 a u mnie jest 0.65. a przy pompie 0.85-0.95)
Skąd ta różnica ? Węże odcinkami mają bardzo małą średnice więc może są częściowo mniej drożne i należy je przedmuchać/wymienić
Napisz mi że -0.65 jest ok, i już się więcej nie dotknę.
Chce być pewien że wszystko jest ok a jeśli już dłubie coś sam to dlaczego nie poprawić czegoś co już zaczyna się psuć choć nie powoduje jeszcze usterki
Pozdrawiam cię kolego, twoje rady są dla mnie bezcenne.
Elektrozawór pominę i sprawdzę.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 24 Cze 2014, 08:21
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Wygląda na to teoretycznie i tylko teoretycznie, bo praktycznie tylko Ty i mechanik możecie sprawdzić, a nie forum, że szwankują następujące czujniki:

1. Czujnik ciśnienia doładowania turbosprężarki - są duże różnice ciśnień: atmosferycznego i doładowania gdy silnik jest wyłączony - powinny być jednakowe, bo przecież łopatki w turbo się nie obracają.

2. Masowy przepływomierz powietrza - komentarz w poprzednim moim wejściu.

3. Czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu (drugi czujnik temperatury w kolektorze dolotowym jest OK) - pokazuje -50 stopni C. Jest to czujnik informujący o temperaturze powietrza tuż za filtrem, a więc jeszcze daleka droga do sprężarki, następnie chłodnicy powietrza, przepustnic dławiących powietrza ciepłego/zimnego i kolektora dolotowego.

Jeżeli jest tak olbrzymia różnica pomiędzy czujnikami tego samego typu, to komputer uznaje ich wartości za niewiarygodne. Dlatego w krytycznym momencie silnego przyspieszania silnik "zdycha", ponieważ z braku wiarygodnych danych czujnikowych sterownik w życiu nie poda maksymalnej dawki paliwa, tylko minimalną. Tak jest zaprogramowany.

Można to porównać do zachowania się człowieka, a raczej jego mózgu, gdy np. ma słaby wzrok (czyli jeden z "czujników"). Jeżeli ma niepewny wzrok, to nie będzie grzał jak gęś wyścigowa podczas biegu z przeszkodami, tylko raczej posuwał się powoli, ostrożnie, jeszcze z białym kijkiem opukującym przestrzeń dookoła... Identycznie zachowuje się komputer silnikowy. Jeśli nie ma pewności co do swoich czujników wtryskowych, to nie pruje na maxa, tylko ostrożnie, pomalutku, żeby czasem za dużo dymu nie robić...

Jak ci wzrok szwankuje, to idziesz do okulisty. Podobnie z komputerem silnikowym. Gdy moc spada, jedziesz do diagnosty i szukasz najpierw w czujnikach, a nie w turbosprężarce albo wtryskiwaczach. To tak jakbyś u niedowidzącego człowieka próbował najpierw operować nogi, mięśnie, stawy, itd. Podczas gdy jakiś paproch wpadł mu do oka...

Reasumując, doprowadzić do całkowitej sprawności najpierw w/w szwankujące czujniki, a dopiero potem kombinować z nastawnikami i innymi. Nie odwrotnie. Bo będziecie jeszcze pół roku się grzebać i wciąż silnik będzie was "osłabiał" alarmami i trybem awaryjnym.

Doprowadzenie do całkowitej sprawności czujników nie polega też na wymianie na nowe, tylko chwilowej podmianie na czujniki z identycznego silnika i wykonaniu próby drogowej. Jeżeli test podczas jazdy wypada pomyślnie, wtedy kupujemy nowe i montujemy.

Natomiast gdy silnik nadal niedomaga, sprawdzamy kable i styki tychże czujników. Sprawdzanie kabli i styków z kolei nie polega na ich oglądaniu, tylko dokładnych pomiarach miernikiem uniwersalnym lub oscyloskopem napięcia sygnału oraz oporności między kablami (rys. poniżej). Nie stosuje się przy czujnikach pomiarów prądu.


PS
Nie wnikam w to, czy będziesz robił sam na chodniku, czy w warsztacie z pomocą mechaników. Jest to absolutnie Twoja prywatna sprawa, nic mi do tego. Podaję tylko wskazówki, co się może dziać w silniku i do czego zabrać w pierwszej kolejności.

Jeżeli masz wątpliwości jeśli chodzi o podciśnienie, to co zrobisz, gdy powiem, że 0,6 jest prawidłowe? Czy to coś zmieni w sprawie kolejności postępowania, o czym mowa?

Czy zrobiłeś eksperyment z odłączaniem rurek podciśnienia z nastawnika ciśnienia doładowania i złączyłeś razem przy pomocy plastikowego łącznika? Tylko nie mów, że znów masz jakiś problem typu "na chodniku", czy "na ulicy"...

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 18 Kwi 2016, 14:05, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
robertk40

Debiutant



Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pabianice
Posiadane auto: 407 2.0l HDI 136KM
Piwa: 1/2
Wysłany: Wto 24 Cze 2014, 23:56
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo


Jeśli chodzi o pominięcie elektrozaworu to jak najbardziej zrobiłem taki eksperyment.
Wynik - wyrażne i płynne przyspieszenie od niskich obrotów które wczesniej raz było a raz nie, natomiast przy 110km/h i 2500 obrotów komputer odcina przyspieszenie ( wprowadza widocznie już tryb awaryjny pracy) który z elektrozaworem chyba nie jest włączany bo ograniczeń nie ma. Największa różnica na pierwszych 2 biegach- z podłączonym elektrozaworem był mułowaty. Rura między chłodnicą a przepustnicą wreszcie się "nadyma"
Na minus:
Dopuki silnik się nie rozgrzeje szarpie
Jak będę miał chwile sczytam błędy to będzie widać czy czujnik kopiowania pokaże wysokie wartości czy cały czas w granicy 25%.
Co zrobie jak napiszesz że podciśnienie 0.6 jest dobre?
Zaniose vacumetr do piwnicy i postaram się zapomnieć o nim.
Więc napiszesz?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot407

24 900

2011r.

136 000 km

śląskie

PeugeotRIFTER

62 900

2019r.

114 000 km

mazowieckie

Peugeot207 CC

15 900

2008r.

203 700 km

mazowieckie

Peugeot301

18 000

2014r.

197 000 km

wielkopolskie

Peugeot108

39 900

2018r.

17 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System