Autko wreszcie działa jak należy.
Powodem było zwarcie na przewodach przy nastawniku które spowodowało uszkodzenie nastawnika.
Co najlepsze nastawnik był sprawdzony jakimś ustrojstwem i pokazało że jest dobry a jednak dopiero po jego wymianie usterka znikła.
Jeszcze raz wielkie dzięki KotBury
Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 85 Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Sro 26 Sie 2015, 21:43
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo
Witam...wiec usterka powrocila dzisiaj rano w czasie dojazdu do pracy.
Czy czujnik polozenia-kopiowania turbo jest od tego zeby sprawdzac elektrozawor, tzn. sprawdzac to co ten drugi kaze mu robic?
Bo jesli tak jest to elektrozawor chce zeby trubo ustawilo sie na 60% ale ustawia tylko na 30% co podaje czujnik kopiowania turbo. I teraz czy winny bedzie elektrozawor? Skad ta temp. -50'C? Dodam ze wymianialem wszystkie gumowe kolanka na podcisnieniiu, no prawie wszytkie ale jezdzilem 2 tyg. bez usterki.
Pomocy...
Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 85 Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Czw 27 Sie 2015, 12:53
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo
robertk40 napisał:
Autko wreszcie działa jak należy.
Powodem było zwarcie na przewodach przy nastawniku które spowodowało uszkodzenie nastawnika.
Co najlepsze nastawnik był sprawdzony jakimś ustrojstwem i pokazało że jest dobry a jednak dopiero po jego wymianie usterka znikła.
Jeszcze raz wielkie dzięki KotBury
Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 85 Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 22:01
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo
siema...
Wymienilem elektrozawor turbo tydzien temu i wlasnie dzisiaj padl. Jakie napiecie powinno byc na wtyczce do elektrozaworu turbo(ten z tylu silnika) u mnie jest na wlaczonym zaplonie 0v a na odpalonym silniku 14-14.10V.
Nie wiem czy padl bo mial jakas wade czy cos mu pomoglo.
Teraz mam podcisnienie podlaczone pomijajac ten elektrozawor...
Pomocy panowie...
Sprawdzilem kable od wtyczki (przez odcinek jakis 50cm) i wyglada okay.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 22:41
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo
Nastawnik ciśnienia doładowania turbosprężarki (7 - rys. na str. 2) jest zasilany przez komputer tzw. prądem taktującym, czyli o kształcie prostokątnym. Nie jest więc zasilany bezpośrednio napięciem pokładowym z aku. Gdyby tak było, to elektrozawór szybko by się spalił pod wpływem prądu stałego. Nieuwzględnienie tego doprowadza często do uszkodzenia uzwojenia cewki elektromagnetycznej.
W Twoim przypadku mamy do czynienia raczej z uszkodzeniem kabli i styków, tj. albo ze zwarciem między kablami, albo np. zagięciem pinów wewnątrz wtyczki wejściowej, szczególnie po stronie komputera, a nie zaworu, który przecież sprawdzałeś. Być może taka niewidoczna usterka powoduje cykliczne palenie się zaworu pod wpływem prądu stałego, o czym mowa. Trzeba to sprawdzić, a nie lamentować i wołać na pomoc forum. Nie widzimy przede wszystkim żadnych odczytów z komputera wtryskowego, co jest podstawą do sukcesu w postawieniu trafnej diagnozy. Cały czas bowiem działasz "na macanego" i do tego nakłaniasz nas wszystkich do tego samego. Poza tym czytaj wątek od początku. Masz wszystko detalicznie opisane, więc nic więcej nie wniesiemy do tematu, dopóki nie dostarczysz konkretnych informacji w postaci odczytów z pamięci sterownika.
Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 85 Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 23:10
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo
ale co mam odczytac? jakie dane sa potrzebne?... podaj mi kierunek w ktorym mam dzialac to wrzuce co potrzeba.
Czyli na wtyczce nie moze byc 14v po odpaleniu silnika?
Przejrzalem kable tyle ile moglem i wyglada okay.
Gdzie jest komputer, ktore piny na wtyczce do ecu sa odpowiedzialne za to?
Kolego...ja nie wiele wiem a forum jest chyba po to by pytac i otrzymywac jakies wskazowki...
Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 85 Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 23:15
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo
stary elektrozawor zostal wymieniony bo co jakis czas wywalal blad p2563 jesli dobrze pamietam.
Zalozylem nowke i pojezdzilem tydzien, wszytsko dzialalo i dzisiaj padlo. Brak mocy ale bledu na desce nie wywalilo.
Waz z intercoolera do przepustnicy przy przygazowce byl zasysany.NIe wiedzialem co jest...i po omacku ....postanowilem ominac elektrozawor dopeiro wtedy waz zaczal sie "pompowac".
Wiec pomyslalem ze nie bede tropil kabla i szukal gdzie sie zwarl... musze dostac sie do ecu ktory chyba znajduje sie pod plastikami za akumulatorem, tam musze znalezc wtyczke do ecu a we wtyczce piny odpowiedzialne za ten zawor turbo. Co udalo mi sie znalezc w sieci to schemat okablaowania sid803-siemens:
Pytanie...czy numer 215 na schemacie jest wlasnie tym zaworem turbo? Gdyby ktos mogl wyjasnic jak czytac te numery pinow, i jak ten czujnik jest polaczony? Jeden kabel do ecu a drugi do plusa? Wychodzi na to ze zawor sterowany jest masa z ecu, czy tak wlasnie jest?
Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 85 Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Nie 13 Wrz 2015, 16:26
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Problem z turbo
Wiec czas na update...
Wg. schematu wynika ze piny nr.1 kostek na elektromagnesie turbo i tego pod przepustnica sa wspolne i powinny wskazywac 12v gdy kluczyk jest w pozycji ON ale silnik nie odpalony, i tak rzeczywiscie jest na obu wtyczkach na pinach nr. 1 jest 12v. Na pinach nr. 2 tychze kostek jest napiecie odpowiednio dla zaworu turbo 4.15v i dla zaworu pod przepustnica 3.9v. Dobralem sie do wiazek, znalazlem kabel pinu 2 z kostki zaworu turbo w drugiej kostce ECU na pinie oznaczonym jako M1, pin nr 2 kostki zaworu pod przepustnica poprzez kabel do kostki ecu jest na pinie nr M3 w tej samej kostce Chcialem ciac kable i zrobic mostek z kostki do wtyczki zaworu turbo zeby wykluczyc zwarcie gdzies w tej plataninie kabli. Niestety zaczal padac deszzc i szybko poskladalem...i O DZIWO auto jezdzi normalnie chociaz troche gorzej od sytuacji gdy podcisnienie jest podlaczone pomijajac zawor turbo.
Panowie jakies wnioski...sugestie...bo ja juz nic nie wiem.
Witam, jak w temacie miałem te same błędy P0299 oraz P2562 i u mnie po nie łatwych obserwacjach dopatrzyłem się braku ruchu sztangi od turbiny po podaniu podciśnienia, jednocześnie wewnątrz gruszki widać ruch "gumy" czy jak to nazwać...
Innymi słowy podciśnienie podciąga membranę w gruszce (sygnał na kopiowanie położenia turbiny działa), niestety nie podciąga sztangi (nie wiem jak to możliwe, coś jakby się wewnątrz oderwało? ).
Dlatego poszukuje schematu czy można odczepić samą gruszkę i może jakoś ją "zregenerować" lub w ostateczności wymienić, ale wtedy prawdopodobnie będzie więcej pracy z podkładkami pod czujnik kopiowania - regulacją.
Jeżeli ktoś może pomóc to z góry dziekuję.
Mam nadzieje, że komuś również pomoże to co odkryłem
PS.
Żeby to zobaczyć ściągnąłem koło od strony kierowcy i patrzyłem z boku (nie wiem czy można to zrobić w Pugu, bo wypatrzyłem to w Citroenie C5)
Mam podobny problem z Citroen C5 2.0HDI
Podmieniłem zawór turbo (jeden z nich) i auto odżyło ale od wyższych obrotów (2tyś) a od dołu nie ciągnie.
Jak robię przy gazówkę na postoju to podkapca mi na czarno.
Już nie wiem gdzie szukać ??
Cześć,
borykam się z podobnymi jak wyżej opisanymi problemami, tj. brak doładowania w zakresie 1800-2200 obr/min. Mam także błędy P0299: Ciśnienie za niskie, P2562: Czyjnik kopiowania turbo - wartość niższa niż wymagana.
W historii błędów też mogę doszukać się informacji, że w momencie wystapienia błędu temperatura była -55 stopni. Czyli wszystko co i wam się zdarza.
Ale zauważyłem jedną ciekawą rzecz, mianowicie w momencie wypalania FAP turbo zaczyna działać prawidłowo, i widzę to także po oczytach wartości doładowania vs obroty.
Zastanawia mnie to bardzo bo przeczyłoby to jakiejś usterce któregoś z elementów.
Ps. Jeżdzę C4Picasso ale w moim forum nikt tego tak dokładnie nie ogarnął jak tu, a silnik ten sam. _________________
Odkopię i przyłącze się do tematu mam nadzieje, że prawidłowo.
Mam Citroena C4 2.0HDI 136KM z 2006 roku. Auto przy wysokich prędkościach(ok.160-170km/h)
traci moc, spada prędkość i zapala się żółta kontrolka silnika, następnie po ponownym
uruchomieniu moc wraca.
Robiliśmy diagnostykę i wyświetliły się następujące błędy:
- P1351 Przekaźnik wstępnego grzania sterowany i świece żarowe nie zasilane. Stały
- P1434 Pompa domieszek, obwód otwarty zwarcie do 12 Volt. Stały
- P2408 System dodatków do paliw; błąd czujnika obecności korka wlewu paliwa. Stały
Powyższe błędy są widoczne cały czas, jeszcze przed zapaleniem się żółtej kontrolki silnika i
spadku mocy, nie da się ich skasować. Natomiast po zapaleniu się kontrolki dochodzą jeszcze
następujące błędy:
- P0238 Sygnał ciśnienia turbo. Zwarcie z biegunem dodatnim, obwód przerwany lub wartość zbyt
wysoka. Stały
- P2563 Sygnał położenia zaworu turbosprężarki. Położenie zbyt dalekie od wartości odniesienia.
Stały
- P0234 Regulacja ciśnienia turbosprężarki. Ciśnienie powyżej wartości odniesienia. Stały
Dodam, że przed tym jak auto trafiło do mnie właściciel był na czyszczeniu komputerowym FAP'u.
Wraz kolegą wymieniliśmy w auto następujące elementy:
- Czujnik kopiowania turbo (nowy)
- Elektrozawór turbo i EGR'u (używane)
- EGR wyczyszczony
- Czujnik doładowania (używany)
- Przepustnicę, której klapy były uszkodzone i nie zamykały (używaną)
- Przepływomierz (używany)
- Wężyki i kostki sprawdzone, wszystko wygląda OK
Gdzie dalej szukać problemu, czy jest coś co przeoczyliśmy? Czy trzy pierwsze błędy, które
występują stale mogą być przyczyną spadku mocy i przez to pojawiania się kolejnych błędów, czy
raczej nie mają nic wspólnego?
Brak pomysłów. Proszę o pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.