Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Błąd P0238



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roberttx

Debiutant



Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 32
Skąd jesteś (miejscowość / region): w-wa
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 12 Sie 2013, 23:12
Temat postu:

Błąd P0238


Witam

Zrobiłem diagnostykę auta wyskoczył mi błąd
P0238
status problemu: okresowy
problem: sygnał ciśnienia turbiny zwarcie z plusem


Czy ktoś wie jak taki problem rozwiązać?
czy odpowietrzenie elektrozaworu może tu pomóc? jeżeli tak to gdzie on się znajduje?
Powrót do góry
ATBCK

Auto Maniak



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1902
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Wto 13 Sie 2013, 18:31
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Błąd P0238


czujnik ciśnienia doładowania na przepustnicy do sprawdzenia
ten większy kwadratowy jest od ciśnienia


w drugiej kolejności czujnik kopiowania turbo jest na turbinie
Powrót do góry
roberttx

Debiutant



Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 32
Skąd jesteś (miejscowość / region): w-wa
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 28 Sie 2013, 14:55
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Błąd P0238


Przedmuchałem czujnik ciśnienia na przepustnicy i błąd znikną.

A tak przy okazji normalne jest że w przepustnicy są pewne ilości oleju? cały czujnik temperatury mam w tym oleju.
Powrót do góry
ATBCK

Auto Maniak



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1902
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Sro 28 Sie 2013, 18:04
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Błąd P0238


Tak,
z reguły jest tam olej z przedmuchów

Nie przejmuj się zbytnio
Powrót do góry
roberttx

Debiutant



Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 32
Skąd jesteś (miejscowość / region): w-wa
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 01 Wrz 2013, 20:43
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Błąd P0238


Dziękuję za pomoc bardzo mi to pomogło.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 01 Wrz 2013, 20:43
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
alberciik1122

Czytelnik



Dołączył: 16 Lis 2018
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Le Houlme
Posiadane auto: Citroen C3 Pluriel 1.6i 110KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 27 Lis 2018, 13:38
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Błąd P0238


Witam,

Odkopię i przyłącze się do tematu mam nadzieje, że prawidłowo.
Mam Citroena C4 2.0HDI 136KM z 2006 roku. Auto przy wysokich prędkościach(ok.160-170km/h)

traci moc, spada prędkość i zapala się żółta kontrolka silnika, następnie po ponownym

uruchomieniu moc wraca.
Robiliśmy diagnostykę i wyświetliły się następujące błędy:

- P1351 Przekaźnik wstępnego grzania sterowany i świece żarowe nie zasilane. Stały
- P1434 Pompa domieszek, obwód otwarty zwarcie do 12 Volt. Stały
- P2408 System dodatków do paliw; błąd czujnika obecności korka wlewu paliwa. Stały

Powyższe błędy są widoczne cały czas, jeszcze przed zapaleniem się żółtej kontrolki silnika i

spadku mocy, nie da się ich skasować. Natomiast po zapaleniu się kontrolki dochodzą jeszcze

następujące błędy:

- P0238 Sygnał ciśnienia turbo. Zwarcie z biegunem dodatnim, obwód przerwany lub wartość zbyt

wysoka. Stały
- P2563 Sygnał położenia zaworu turbosprężarki. Położenie zbyt dalekie od wartości odniesienia.

Stały
- P0234 Regulacja ciśnienia turbosprężarki. Ciśnienie powyżej wartości odniesienia. Stały

Dodam, że przed tym jak auto trafiło do mnie właściciel był na czyszczeniu komputerowym FAP'u.
Wraz kolegą wymieniliśmy w auto następujące elementy:

- Czujnik kopiowania turbo (nowy)
- Elektrozawór turbo i EGR'u (używane)
- EGR wyczyszczony
- Czujnik doładowania (używany)
- Przepustnicę, której klapy były uszkodzone i nie zamykały (używaną)
- Przepływomierz (używany)
- Wężyki i kostki sprawdzone, wszystko wygląda OK

Gdzie dalej szukać problemu, czy jest coś co przeoczyliśmy? Czy trzy pierwsze błędy, które

występują stale mogą być przyczyną spadku mocy i przez to pojawiania się kolejnych błędów, czy

raczej nie mają nic wspólnego?
Brak pomysłów. Proszę o pomoc.

Dziękuje.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


PeugeotRIFTER

79 900

2020r.

79 000 km

mazowieckie

Peugeot607

13 600

2007r.

267 000 km

wielkopolskie

Peugeot5008

109 000

2018r.

170 000 km

śląskie

Peugeot208

28 900

2017r.

76 750 km

wielkopolskie

Peugeot508

49 900

2018r.

182 625 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System