Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Błąd P0238



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roberttx

Debiutant



Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 32
Skąd jesteś (miejscowość / region): w-wa
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 12 Sie 2013, 23:12
Temat postu:

Błąd P0238


Witam

Zrobiłem diagnostykę auta wyskoczył mi błąd
P0238
status problemu: okresowy
problem: sygnał ciśnienia turbiny zwarcie z plusem


Czy ktoś wie jak taki problem rozwiązać?
czy odpowietrzenie elektrozaworu może tu pomóc? jeżeli tak to gdzie on się znajduje?
Powrót do góry
ATBCK

Auto Maniak



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1902
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Wto 13 Sie 2013, 18:31
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Błąd P0238


czujnik ciśnienia doładowania na przepustnicy do sprawdzenia
ten większy kwadratowy jest od ciśnienia


w drugiej kolejności czujnik kopiowania turbo jest na turbinie
Powrót do góry
roberttx

Debiutant



Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 32
Skąd jesteś (miejscowość / region): w-wa
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 28 Sie 2013, 14:55
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Błąd P0238


Przedmuchałem czujnik ciśnienia na przepustnicy i błąd znikną.

A tak przy okazji normalne jest że w przepustnicy są pewne ilości oleju? cały czujnik temperatury mam w tym oleju.
Powrót do góry
ATBCK

Auto Maniak



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1902
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Sro 28 Sie 2013, 18:04
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Błąd P0238


Tak,
z reguły jest tam olej z przedmuchów

Nie przejmuj się zbytnio
Powrót do góry
roberttx

Debiutant



Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 32
Skąd jesteś (miejscowość / region): w-wa
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 01 Wrz 2013, 20:43
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Błąd P0238


Dziękuję za pomoc bardzo mi to pomogło.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 01 Wrz 2013, 20:43
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
alberciik1122

Czytelnik



Dołączył: 16 Lis 2018
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Le Houlme
Posiadane auto: Citroen C3 Pluriel 1.6i 110KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 27 Lis 2018, 13:38
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Błąd P0238


Witam,

Odkopię i przyłącze się do tematu mam nadzieje, że prawidłowo.
Mam Citroena C4 2.0HDI 136KM z 2006 roku. Auto przy wysokich prędkościach(ok.160-170km/h)

traci moc, spada prędkość i zapala się żółta kontrolka silnika, następnie po ponownym

uruchomieniu moc wraca.
Robiliśmy diagnostykę i wyświetliły się następujące błędy:

- P1351 Przekaźnik wstępnego grzania sterowany i świece żarowe nie zasilane. Stały
- P1434 Pompa domieszek, obwód otwarty zwarcie do 12 Volt. Stały
- P2408 System dodatków do paliw; błąd czujnika obecności korka wlewu paliwa. Stały

Powyższe błędy są widoczne cały czas, jeszcze przed zapaleniem się żółtej kontrolki silnika i

spadku mocy, nie da się ich skasować. Natomiast po zapaleniu się kontrolki dochodzą jeszcze

następujące błędy:

- P0238 Sygnał ciśnienia turbo. Zwarcie z biegunem dodatnim, obwód przerwany lub wartość zbyt

wysoka. Stały
- P2563 Sygnał położenia zaworu turbosprężarki. Położenie zbyt dalekie od wartości odniesienia.

Stały
- P0234 Regulacja ciśnienia turbosprężarki. Ciśnienie powyżej wartości odniesienia. Stały

Dodam, że przed tym jak auto trafiło do mnie właściciel był na czyszczeniu komputerowym FAP'u.
Wraz kolegą wymieniliśmy w auto następujące elementy:

- Czujnik kopiowania turbo (nowy)
- Elektrozawór turbo i EGR'u (używane)
- EGR wyczyszczony
- Czujnik doładowania (używany)
- Przepustnicę, której klapy były uszkodzone i nie zamykały (używaną)
- Przepływomierz (używany)
- Wężyki i kostki sprawdzone, wszystko wygląda OK

Gdzie dalej szukać problemu, czy jest coś co przeoczyliśmy? Czy trzy pierwsze błędy, które

występują stale mogą być przyczyną spadku mocy i przez to pojawiania się kolejnych błędów, czy

raczej nie mają nic wspólnego?
Brak pomysłów. Proszę o pomoc.

Dziękuje.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot308

14 900

2007r.

192 850 km

lubelskie

PeugeotRIFTER

65 900

2020r.

123 000 km

mazowieckie

Peugeot107

9 900

2009r.

258 000 km

mazowieckie

Peugeot2008

36 600

2015r.

140 657 km

podkarpackie

PeugeotPartner

46 900

2017r.

106 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System