Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Czarny dym, spadek mocy, dławienie


Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
munir1986

Czytelnik



Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Peugeot 407 SW, 2.0 HDI, 2005r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Wrz 2013, 20:34
Temat postu:

Czarny dym, spadek mocy, dławienie


Witam. Jestem posiadaczem Peugeota 407SW, 2.0 HDI 136 KM, 2005r.
Od dłuższego czasu mam problemy z filtrem FAP. Przy każdym cyklu oczyszczania auto szarpało, po zakończonym procesie wszystko wracało do normy. Mechanik (specjalizujący się w Peugeotach) próbował usunąć problem. Po sprawdzeniu filtra okazało się, że filtr ma 110%!!! zapchania. Po płukaniu stopień zatkania wynosił 43%. Faktycznie przez ok. 3tys. km było OK. Teraz pojawił się inny problem, acz mam nieodparte wrażenie, że oba są powiązane. Auto przy 130km/h zaczęło lekko się dławić, powyżej 100km/h przyspieszanie bardzo słabe, natomiast poniżej 100km/h przy wciśnięciu pedału do końca z rury wydobywa się czarny, gęsty dym. Dodam, że w/w mechanik zamontował mi nowy intercooler. Auto kupione w Holandii i tu użytkowane. Przebieg 270 tys. km. Przy zakupie 218000. Pierwsze problemy z FAP zaobserwowałem po zakupie, poprostu kupiłem kota w worku.
Proszę o jakieś rady, gdyż w Polsce będę dopiero za 2 tygodnie, a tutejszemu mechanikowi napewno nie dam grzebać w aucie.
Pozdrawiam serdecznie.
Powrót do góry
gadu-gadu
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 22 Wrz 2013, 07:54
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Czarny dym, spadek mocy, dławienie


Przede wszystkim nie chodzi o grzebanie w silniku, tylko czytanie z pamięci sterownika zarejestrowanych "błędów i wypaczeń". Jeżeli silnik tak intensywnie dymi, "szarpie" i jest słaby, to komputer z pewnością od dawna zapala kontrolkę "depollution fault". Oznacza, że już sporo czasu temu wykrył (za pomocą sondy lambda i innych czujników go otaczających) anomalię: "albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa". Wskutek tego utrzymuje prawie cały czas silnik w "trybie awaryjnym pracy", co odczuwasz jako właśnie "zamulenie", "szarpanie", itd.

Niestety, konieczne jest podłączenie się jakimś diagnoskopem zewnętrznym do złącza 16-pinowego EOBD pod kierownicą i odczytanie, co "komputer miał na myśli", tj. jakie kody błędów zapamiętał. Jeżeli zapiszesz te numery kodów błędów (bez opisu) i prześlesz tutaj na forum, to powiemy Ci, co się konkretnego dzieje.

Po prostu nie pozwalaj nic grzebać w silniku, tylko każ mechanikowi w Holandii podłączyć się jakimś programem diagnostycznym, najlepiej "markowym" Peugeot Planet/lexia/proxia, itp. i wszystko zapisać, po czym wydrukować. Nie powinno to kosztować więcej niż 10 euro.

Na razie, z tego co mogę się domyślać, proces wypalania sadzy w filtrze FAP jest silnie zakłócony lub po prostu niemożliwy, ponieważ do wydechu przedostają się potężne chmury tłustego dymu. Tego nie wytrzyma żaden filtr sadzy, gdyż błyskawicznie się zapycha, mimo pełnej swej sprawności.
Powodem może być uszkodzony obwód recyrkulacji spalin (EGR), taki jak na obrazku poniżej.


Przekopiowałem go zresztą z podobnego tematu do Twojego tutaj. Proponuję więc czytać więcej, a nie słać od razu monity na forum, gdzie temat poruszany jest po raz setny. I nie masz do zaoferowania żadnych informacji, poza objawami, które odpowiadają również setce przyczyn.
Zauważ, ile wysiłku włożył Kolega Dexter 11a tamże, aby ułatwić nam zadanie. Albowiem nie mamy do dyspozycji żadnych instrumentów i narzędzi, z wyjątkiem własnych mózgów...

Wracając do EGR; wprawdzie w przywoływanym temacie chodzi o całkiem inną usterkę niż Twoja, tj. "zbyt wysokie ciśnienie doładowania powietrza", to jednak zawsze pierwotnym źródłem jest albo EGR, albo przepływomierz. Jak zawsze też podstawową przyczyną w ogóle wszystkiego jest co? No "zakłócenie w spalaniu" typu: "albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa". To tłumaczy, dlaczego powinien być w zasadzie jeden temat a nie 100...
Dlatego wgryź się w w/w i poczytaj, o co chodzi z tym EGR-em oraz przepływomierzem. Po prostu musiałbym przepisywać, co tam jest napisane.

Ogólna moja rada jest dziecinnie prosta: jeżeli usuniesz przyczyny dymienia, to znikną automatycznie wszystkie Twoje problemy z pędzidłem.

Jeżeli przebrniesz i nadal będziesz wątpił, to zadawaj następne pytania.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 26 Paź 2015, 17:49, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
munir1986

Czytelnik



Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Peugeot 407 SW, 2.0 HDI, 2005r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 22 Wrz 2013, 10:22
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Czarny dym, spadek mocy, dławienie


O.K. Postaram się o te odczyty. Proszę mi jeszcze powiedzieć, czy przejechanie autem do Polski (850km) z taką awarią jest w ogóle możliwe??
Pozdrawiam
Powrót do góry
gadu-gadu
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 22 Wrz 2013, 15:56
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Czarny dym, spadek mocy, dławienie


To zależy właśnie, co się zepsuło i jakie są błędy. Jeśli dotyczą układu doprowadzenia powietrza, to spoko, możesz się "dokulać" nawet w trybie awaryjnym.
A propos, jeśli nie będziesz walił cały czas cegłą po gazie, utrzymasz obroty średnie 2200-2800 obr/min i nie przekroczysz 120-130 km/h, to dasz szansę komputerowi, że on wybierze ewentualnie wszystkie "luzy" podczas jazdy. Dlatego, że ma sam w sobie ponad 30% możliwości samoregulacji. Natomiast gdy będziesz go pałował bezlitośnie, to szanse zmniejszysz mu do zera i nie będzie miał innego wyjścia, jak "zdjąć przymusowo za Ciebie nogę z gazu"...

Natomiast jeżeli usterka dotyczy układu wtryskowego paliwa, a nie daj Boże, masz opiłki metalu w paliwie, to możesz w pewnej chwili usłyszeć takie trrrrach i... po ptokach.

Tak więc pierwsze Twoje zadanie przed każdym w zasadzie wyjazdem poza miasto, jest zorientować się na 100%, czego dotyczy awaria. Jeśli układu paliwowego, to nie ruszaj się w ogóle z miejsca, dopóki usterki nie usuniesz. Albo najlepiej zrób to dopiero wtedy, gdy dowiesz się od nas konkretnie, co się porobiło.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Nie 22 Wrz 2013, 20:24, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
munir1986

Czytelnik



Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Peugeot 407 SW, 2.0 HDI, 2005r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 22 Wrz 2013, 16:28
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Czarny dym, spadek mocy, dławienie


no jeżdżę tak, aby dym nie wydobywał się z wydechu i jakoś tam jedzie. dzisiaj zapalił się "depollution system faulty" podczas procesu oczyszczania FAP. podczas oczyszczania znowu dało się odczuć 'szarpanie', gdy się zakończyło błąd nie zgasł, a przyduszanie, dym i słabsza moc po staremu.
nie wiem czy to ma związek ze sprawą, ale wczoraj kiedy próbowałem włączyć tempomat (chciałem sprawdzić czy przyduszanie również będzie odczuwalne) pokazał się błąd 'speed control system faulty'. dziś natomiast tempomat się włączył bez żadnego błędu, ale po minucie jazdy z tempomatem włączyło się właśnie oczyszczanie filtra... Pozdrawiam.
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Nie 22 Wrz 2013, 16:28
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
lczechow

Debiutant



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 1.6 HDI 2005
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 22 Wrz 2013, 20:55
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Czarny dym, spadek mocy, dławienie


KotBury napisał:

Natomiast jeżeli usterka dotyczy układu wtryskowego paliwa, a nie daj Boże, masz opiłki metalu w paliwie, to możesz w pewnej chwili usłyszeć takie trrrrach i... po ptokach.
Pzdr KotBury


Wypnij przepływomierz i zobacz co będzie..wykluczysz paliwo ... przynajmniej w znaczynym stopniu... zostanie Ci EGR/mieszalnik/czujniki na powietrzu....w ostateczności turbo chociaż to na prawdę w ostateczności...
Powrót do góry
gunar122

Debiutant



Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Koszalin
Posiadane auto: Peugeot 407 sw
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Wrz 2013, 12:18
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Czarny dym, spadek mocy, dławienie


Miałem podobną kawalkadę z komunikatami i wyszło na to że zmienna geometria była zawalona nagarem. Po drugie tuning źle zrobiony i po naprawie turba i przegraniu sterownika na właściwy, który dał mi 160 km mam w końcu spokój. A też jak u ciebie włączał mi się check i błąd tempomatu i moc zdychała. To ja wtedy na pobocze i restart auta i problem znikał do pierwszej przygazówki i jak on chlał paliwo-massakra.
Może to ci coś pomoże- ja tak jeździłem rok czasu i troche mnie to kosztowało zdrowia. Shocked Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
Sprzedałem vweja po to aby się cieszyć moim drugim z życiu peugeotem hdi
Powrót do góry
munir1986

Czytelnik



Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Peugeot 407 SW, 2.0 HDI, 2005r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Wrz 2013, 16:00
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Czarny dym, spadek mocy, dławienie


Panowie jeszcze jeden błąd wyskoczył, który widzę pierwszy raz: "particle filter regeneration cycle urgent". Czy to daje mi pewność, że powodem jest ten filtr? Pzdr.
Powrót do góry
gadu-gadu
munir1986

Czytelnik



Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Peugeot 407 SW, 2.0 HDI, 2005r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Wrz 2013, 17:36
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Czarny dym, spadek mocy, dławienie


Witam ponownie. Po podłączeniu do komputera wyświetliły się błędy braku ciśnienia w turbosprężarce oraz błąd filtra FAP. Mechanik twierdzi, że jeżeli nie znajdzie żadnych nieszczelności i pęknięć w przewodach to wymiana turbo... ;/
Powrót do góry
gadu-gadu
lczechow

Debiutant



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Peugeot 407 SW 1.6 HDI 2005
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 28 Wrz 2013, 18:40
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Czarny dym, spadek mocy, dławienie


Ja bym sie tak nie spieszył z wymianą turbiny....jak kręci Smile Przyczyn braku ciśnienia może być miliony od zamykającej się ot tak klapki mieszalnika (sam to miałem) poprzez złe sterowanie ...węzyki czy tam ten chyba sterownik z tyłu silnika (lubi pękać), poprzez czujnik map, itp itd....
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot3008

32 990

2011r.

135 246 km

pomorskie

Peugeot301

19 850

2014r.

197 000 km

wielkopolskie

Peugeot208

33 900

2019r.

79 000 km

wielkopolskie

Peugeot308

16 900

2011r.

200 000 km

pomorskie

Peugeot108

22 800

2015r.

88 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System