Witam. Jestem posiadaczem Peugeota 407SW, 2.0 HDI 136 KM, 2005r.
Od dłuższego czasu mam problemy z filtrem FAP. Przy każdym cyklu oczyszczania auto szarpało, po zakończonym procesie wszystko wracało do normy. Mechanik (specjalizujący się w Peugeotach) próbował usunąć problem. Po sprawdzeniu filtra okazało się, że filtr ma 110%!!! zapchania. Po płukaniu stopień zatkania wynosił 43%. Faktycznie przez ok. 3tys. km było OK. Teraz pojawił się inny problem, acz mam nieodparte wrażenie, że oba są powiązane. Auto przy 130km/h zaczęło lekko się dławić, powyżej 100km/h przyspieszanie bardzo słabe, natomiast poniżej 100km/h przy wciśnięciu pedału do końca z rury wydobywa się czarny, gęsty dym. Dodam, że w/w mechanik zamontował mi nowy intercooler. Auto kupione w Holandii i tu użytkowane. Przebieg 270 tys. km. Przy zakupie 218000. Pierwsze problemy z FAP zaobserwowałem po zakupie, poprostu kupiłem kota w worku.
Proszę o jakieś rady, gdyż w Polsce będę dopiero za 2 tygodnie, a tutejszemu mechanikowi napewno nie dam grzebać w aucie.
Pozdrawiam serdecznie.
Przede wszystkim nie chodzi o grzebanie w silniku, tylko czytanie z pamięci sterownika zarejestrowanych "błędów i wypaczeń". Jeżeli silnik tak intensywnie dymi, "szarpie" i jest słaby, to komputer z pewnością od dawna zapala kontrolkę "depollution fault". Oznacza, że już sporo czasu temu wykrył (za pomocą sondy lambda i innych czujników go otaczających) anomalię: "albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa". Wskutek tego utrzymuje prawie cały czas silnik w "trybie awaryjnym pracy", co odczuwasz jako właśnie "zamulenie", "szarpanie", itd.
Niestety, konieczne jest podłączenie się jakimś diagnoskopem zewnętrznym do złącza 16-pinowego EOBD pod kierownicą i odczytanie, co "komputer miał na myśli", tj. jakie kody błędów zapamiętał. Jeżeli zapiszesz te numery kodów błędów (bez opisu) i prześlesz tutaj na forum, to powiemy Ci, co się konkretnego dzieje.
Po prostu nie pozwalaj nic grzebać w silniku, tylko każ mechanikowi w Holandii podłączyć się jakimś programem diagnostycznym, najlepiej "markowym" Peugeot Planet/lexia/proxia, itp. i wszystko zapisać, po czym wydrukować. Nie powinno to kosztować więcej niż 10 euro.
Na razie, z tego co mogę się domyślać, proces wypalania sadzy w filtrze FAP jest silnie zakłócony lub po prostu niemożliwy, ponieważ do wydechu przedostają się potężne chmury tłustego dymu. Tego nie wytrzyma żaden filtr sadzy, gdyż błyskawicznie się zapycha, mimo pełnej swej sprawności.
Powodem może być uszkodzony obwód recyrkulacji spalin (EGR), taki jak na obrazku poniżej.
Przekopiowałem go zresztą z podobnego tematu do Twojego tutaj. Proponuję więc czytać więcej, a nie słać od razu monity na forum, gdzie temat poruszany jest po raz setny. I nie masz do zaoferowania żadnych informacji, poza objawami, które odpowiadają również setce przyczyn.
Zauważ, ile wysiłku włożył Kolega Dexter 11a tamże, aby ułatwić nam zadanie. Albowiem nie mamy do dyspozycji żadnych instrumentów i narzędzi, z wyjątkiem własnych mózgów...
Wracając do EGR; wprawdzie w przywoływanym temacie chodzi o całkiem inną usterkę niż Twoja, tj. "zbyt wysokie ciśnienie doładowania powietrza", to jednak zawsze pierwotnym źródłem jest albo EGR, albo przepływomierz. Jak zawsze też podstawową przyczyną w ogóle wszystkiego jest co? No "zakłócenie w spalaniu" typu: "albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa". To tłumaczy, dlaczego powinien być w zasadzie jeden temat a nie 100...
Dlatego wgryź się w w/w i poczytaj, o co chodzi z tym EGR-em oraz przepływomierzem. Po prostu musiałbym przepisywać, co tam jest napisane.
Ogólna moja rada jest dziecinnie prosta: jeżeli usuniesz przyczyny dymienia, to znikną automatycznie wszystkie Twoje problemy z pędzidłem.
Jeżeli przebrniesz i nadal będziesz wątpił, to zadawaj następne pytania.
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 26 Paź 2015, 17:49, w całości zmieniany 4 razy
To zależy właśnie, co się zepsuło i jakie są błędy. Jeśli dotyczą układu doprowadzenia powietrza, to spoko, możesz się "dokulać" nawet w trybie awaryjnym.
A propos, jeśli nie będziesz walił cały czas cegłą po gazie, utrzymasz obroty średnie 2200-2800 obr/min i nie przekroczysz 120-130 km/h, to dasz szansę komputerowi, że on wybierze ewentualnie wszystkie "luzy" podczas jazdy. Dlatego, że ma sam w sobie ponad 30% możliwości samoregulacji. Natomiast gdy będziesz go pałował bezlitośnie, to szanse zmniejszysz mu do zera i nie będzie miał innego wyjścia, jak "zdjąć przymusowo za Ciebie nogę z gazu"...
Natomiast jeżeli usterka dotyczy układu wtryskowego paliwa, a nie daj Boże, masz opiłki metalu w paliwie, to możesz w pewnej chwili usłyszeć takie trrrrach i... po ptokach.
Tak więc pierwsze Twoje zadanie przed każdym w zasadzie wyjazdem poza miasto, jest zorientować się na 100%, czego dotyczy awaria. Jeśli układu paliwowego, to nie ruszaj się w ogóle z miejsca, dopóki usterki nie usuniesz. Albo najlepiej zrób to dopiero wtedy, gdy dowiesz się od nas konkretnie, co się porobiło.
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Nie 22 Wrz 2013, 20:24, w całości zmieniany 1 raz
no jeżdżę tak, aby dym nie wydobywał się z wydechu i jakoś tam jedzie. dzisiaj zapalił się "depollution system faulty" podczas procesu oczyszczania FAP. podczas oczyszczania znowu dało się odczuć 'szarpanie', gdy się zakończyło błąd nie zgasł, a przyduszanie, dym i słabsza moc po staremu.
nie wiem czy to ma związek ze sprawą, ale wczoraj kiedy próbowałem włączyć tempomat (chciałem sprawdzić czy przyduszanie również będzie odczuwalne) pokazał się błąd 'speed control system faulty'. dziś natomiast tempomat się włączył bez żadnego błędu, ale po minucie jazdy z tempomatem włączyło się właśnie oczyszczanie filtra... Pozdrawiam.
Natomiast jeżeli usterka dotyczy układu wtryskowego paliwa, a nie daj Boże, masz opiłki metalu w paliwie, to możesz w pewnej chwili usłyszeć takie trrrrach i... po ptokach.
Pzdr KotBury
Wypnij przepływomierz i zobacz co będzie..wykluczysz paliwo ... przynajmniej w znaczynym stopniu... zostanie Ci EGR/mieszalnik/czujniki na powietrzu....w ostateczności turbo chociaż to na prawdę w ostateczności...
Miałem podobną kawalkadę z komunikatami i wyszło na to że zmienna geometria była zawalona nagarem. Po drugie tuning źle zrobiony i po naprawie turba i przegraniu sterownika na właściwy, który dał mi 160 km mam w końcu spokój. A też jak u ciebie włączał mi się check i błąd tempomatu i moc zdychała. To ja wtedy na pobocze i restart auta i problem znikał do pierwszej przygazówki i jak on chlał paliwo-massakra.
Może to ci coś pomoże- ja tak jeździłem rok czasu i troche mnie to kosztowało zdrowia. _________________ Sprzedałem vweja po to aby się cieszyć moim drugim z życiu peugeotem hdi
Panowie jeszcze jeden błąd wyskoczył, który widzę pierwszy raz: "particle filter regeneration cycle urgent". Czy to daje mi pewność, że powodem jest ten filtr? Pzdr.
Witam ponownie. Po podłączeniu do komputera wyświetliły się błędy braku ciśnienia w turbosprężarce oraz błąd filtra FAP. Mechanik twierdzi, że jeżeli nie znajdzie żadnych nieszczelności i pęknięć w przewodach to wymiana turbo... ;/
Ja bym sie tak nie spieszył z wymianą turbiny....jak kręci Przyczyn braku ciśnienia może być miliony od zamykającej się ot tak klapki mieszalnika (sam to miałem) poprzez złe sterowanie ...węzyki czy tam ten chyba sterownik z tyłu silnika (lubi pękać), poprzez czujnik map, itp itd....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.