witam mam pewien problem odnośnie mojego auta od jakiegoś tygodnia strasznie mi cos buczy w okolicach silnika nikt nie może tego zlokalizowac napewno to nie jest wydech to juz mam ustalone ale dalej nie moge tego znalesc buczenie wystepuje cały czas a najbardziej w okolicach 1200 do 2000 tys obrotów bez znaczenia czy auto stoi czy się porusza
Re: ( Peugeot 607 ) strasznie buczy z okolic silnika
pasek też juz sciągałem i dalej jest tak samo chcialem wykluczyć wszystkie elementy napedzane na pasku ja mysle ze ten chałas dochodzi gdzies z okolic zaworu egr ale moge się mylić?
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 24 Wrz 2013, 13:01
Temat postu:
Re: ( Peugeot 607 ) strasznie buczy z okolic silnika
Testuj na różne sposoby, żeby znaleźć przyczynę. Nikt tutaj nic mądrego nie wymyśli, nie słysząc i nie widząc silnika. Naciskaj pedał sprzęgła i puszczaj, kręć kierownicą w jedną i drugą stronę, zwiększaj, zmniejszaj obroty i nasłuchuj. Może tymi manipulacjami "sprowokujesz" inne brzmienie silnika, itd. W ten sposób wykrywamy, czy problem tkwi poza silnikiem, czy w nim samym. Jeżeli wyjdzie, że buczy tylko i wyłącznie w silniku, a nie na osprzęcie, sprzęgle, skrzyni biegów, itd., dopiero wtedy można zadawać następne pytania.
Re: ( Peugeot 607 ) strasznie buczy z okolic silnika
bylem juz u trzech mechaników i zaden nie potrafi zlokalizowac tego buczenia nadmieniam ze wydech mam ok. jutro wywale cały zawór egr moze to on powoduje te buczenie ale bledów brak na kompie acha te buczenie zaczeło sie po wymianie intercoolera na inny bo ten stary przeciekał turbo tez mam wporzadku pieknie gwizdze i auto jezdzi normalnie
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 30 Wrz 2013, 10:50
Temat postu:
Re: ( Peugeot 607 ) strasznie buczy z okolic silnika
Sprawdzanie obwodu EGR (Exhaust Gas Recirkulation - recyrkulacja gazów spalinowych) to dobry trop. Jednak nie wywalaj żadnego zaworu, jak chcesz w tej chwili zrobić, tylko obejrzyj dokładnie obrazek poniżej. Jest to schemat sterowania EGR, turbosprężarką oraz przepustnicami dławiącymi, które prawdopodobnie występują w Twojej jednostce napędowej.
Zazwyczaj dokuczliwe odgłosy nie pojawiają się na zaworze pneumatycznym wykonawczym (1), tylko na nastawnikach (elektrozaworach) (3, 4, 6, 13, 14), sterujących podciśnieniem na odpowiednie przetworniki wykonawcze, jak: "mieszek" na turbinie (2), zawór pneumatyczny EGR (1) oraz przepustnice powietrza zimnego (13) i ciepłego (14).
Proponuję po prostu najpierw odłączanie, podczas pracy silnika na biegu jałowym, kostek elektrycznych zasilających po kolei z każdego nastawnika (3, 4, 6, 13, 14) i nasłuchiwanie. Jeżeli buczenie znika, oznacza, że szwankuje elektromagnes w środku nastawnika i być może źle steruje którymś obwodem podciśnieniowym.
Jeśli nie słychać żadnych zmian w natężeniu buczenia, mimo testów nastawników, to przejść do poszczególnych zaworków wykonawczych (cały czas silnik pracuje na wolnych obrotach), jak: przetwornik pneumatyczny EGR (1), przepustnice dławiące (11, 12) oraz "mieszek" (2). Sprawdzanie polega na odłączaniu i zakładaniu przewodów giętkich podciśnienia z tych zaworków i znów osłuchiwanie. Jeśli po zdjęciu przewodu giętkiego z króćca zaworu buczenie ustaje, to mamy wykrytą przyczynę usterki. Dany zawór jest po prostu wewnętrznie uszkodzony i trzeba go albo naprawić, albo wymienić.
Uwaga! Przyczyną buczenia może być też za słabe podciśnienie, które powoduje drganie, "skakanie" membrany albo sprężyny w środku zaworu. Wówczas najlepszym sprawdzianem jest poddanie zaworu próbie przy użyciu zewnętrznej pompki podciśnieniowej. Po prostu wytwarzamy normalne, a nie za niskie podciśnienie i sprawdzamy reakcję zaworu.
Powodzenia w diagnozowaniu i nie zapomnij adresu forum.
Re: ( Peugeot 607 ) strasznie buczy z okolic silnika
witam i dziekuję za dokładny opis byłem wczoraj znowu u kolejnego mechanika i on wywnioskował że klamra która łączy turbine z siatką wydechu przepuszcza bo było troche okopcone, mówie do niego to rób to a on wymienił klamre na inna posmarował wszystko jakąś pastą i złozył, wniosek taki buczenie jeszcze jest ale jest mniej teraz słyszalne w kabinie pojazdu ale jak sie stoi na zewnątrz to jeszcze je słychac ale jakby trochę słabiej, ale dalej ono jest
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 607 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.