samochod jak jest pozadnie rozgrzany wchodzi w stan podwyższonych obrotow tj 1200. wystepuje to po długiej trasie . dodamze diagnostyka nic nie pomogla bo nic nie wyszlo. nic nie swieci , żaden blad. moye ktoś miał taki przypadek? dzięki z góry za pomoc.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 24 Wrz 2013, 12:41
Temat postu:
Re: ( Peugeot Boxer ) Wysokie obroty silnika na biegu jalowym 3.0 hdi
Nie jestem całkiem pewien, bo nie widzę innych parametrów silnika, ale wygląda mi na usterkę czujnika ciśnienia paliwa (8), zamontowanego w zasobniku (3) - rysunek poniżej.
Spróbuj następujący trick: po uruchomieniu silnika, odepnij kostkę elektryczną czujnika ciśnienia (8) i obserwuj obroty. Jeżeli na początku są normalne, tj. ok. 850 obr/min, po czym po odpięciu kostki, "podskakują" do 1200-1400 obr/min, oznacza, że czujnik jest OK.
Po prostu w momencie wyłączania kostki elektrycznej sterownik traci sygnał elektryczny z czujnika (0V sygnału) i nie wie, jakie jest aktualnie bardzo wysokie ciśnienie paliwa w systemie wtryskowym. W związku z tym pobiera wartość zastępczą ok. 400 bar, a także awaryjnie podwyższa obroty silnika do ok. 1200-1400 obr/min. Po to, aby kierowca mógł dojechać do najbliższego warsztatu.
Natomiast jeżeli nie ma żadnej reakcji obrotów po wypięciu kostki elektrycznej, oznacza właśnie uszkodzenie czujnika.
Przy czym może być spowodowane zarówno wewnętrzną wadą czujnika (piezoelektrycznego), jak i np. "stykiem chwiejnym" na kablach albo pinach (ponad 90% wykrytych i potwierdzonych usterek czujnikowych).
Gdy potwierdzi się awaria w obwodzie czujnika podczas testu, o którym mowa, należy się wpierw upewnić, czy chodzi o czujnik, czy o kable. Najlepiej podmienić czujnik z innego silnika i ponownie przetestować. (Uwaga! Rozszczelnia się obwód bardzo wysokiego ciśnienia paliwa w zasobniku. Nie wolno manipulować przy czujniku podczas pracy silnika. Panuje ciśnienie co najmniej 400 bar!). Dopiero gdy faktycznie czujnik jest zepsuty, dokonywać zakupów i wymiany, a nie odwrotnie.
Innym rodzajem usterki o podobnych objawach, może być uszkodzony styk biegu jałowego na czujniku położenia pedału przyspieszenia. Jednak wrócimy do niego, jeśli będzie wszystko w porządku z czujnikiem ciśnienia paliwa.
Powodzenia w diagnozowaniu i nie zapomnij adresu forum.
Re: ( Peugeot Boxer ) Wysokie obroty silnika na biegu jalowym 3.0 hdi
problem chyba rozwiązany, przynajmniej na razie. mianowicie, wyczytałem gdzies ze większość problemów jest z braku dobrej masy wtedy komputer lapie bledy. dodam ze oryginalna masa wygladala bardzo dobrze, no ale dolozylem po prostu jeszcze jedna mase (karoseria-silnik) dosyć gruby zwoj. po tej naprawie przejechałem 1 tys km. noi obroty pozostawaly takie jak maja być. samochod dużo lepiej zapala, i lepiej brzmi zaraz po odpaleniu. Wiec na ta chwile problem z glowy.
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Wto 22 Paź 2013, 20:27
Temat postu:
Re: ( Peugeot Boxer ) Wysokie obroty silnika na biegu jalowym 3.0 hdi
Dla "przyszłych pokoleń" podpiszę się obiema rękami pod tym co napisał kolega Boxer3.0 . Gro problemów w Boxerkach 3-litrowych powoduje masa, która znajduje się w takim miejscu, gdzie po ludzku mówiąc po kilku trasach obrasta syfem i zaczynają się dziać cuda w sterowniku.
Z mojego doświadczenia z powodu masy miałem :
- brak ładowania
- niemożność odpalenia
- przestał działać obrotomierz
Ogólnie działy się rzeczy od zwyczajnie śmiesznych kiedy podświetlanie deski rozdzielczej sobie działało i nie działało na zmianę co 5 minut do spraw, które przyprawiały mnie początki zawału, kiedy kierowca dzwonił z Włoch, że "nie pali" albo aku się rozładował kompletnie i nie da się jechać. Wszystkim polecam to samo co zrobił kolega - dodatkową masę w miejscu, gdzie nie będzie narażone na obrzucanie gnojem i wodą. Zanim do tego doszedłem poszło się paść kilkaset euro na kolejne masy wymieniane za granicą - bo, że wymienić trzeba to wiedzieli ale dopiero kierowca się zgadał z innym kierowcą Boxera i dowiedział się, że to jest problem nie do ogarnięcia w oryginalnym miejscu i po 5000km będzie to samo i kolejna nowa niespodzianka z powodu masy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Boxer ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.