Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot Boxer ) Wysokie obroty silnika na biegu jalowym 3.0 hdi



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Boxer ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boxer3.0

Debiutant



Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bieszczady
Posiadane auto: Boxer 3.0 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Wrz 2013, 22:21
Temat postu:

Wysokie obroty silnika na biegu jalowym 3.0 hdi


samochod jak jest pozadnie rozgrzany wchodzi w stan podwyższonych obrotow tj 1200. wystepuje to po długiej trasie . dodamze diagnostyka nic nie pomogla bo nic nie wyszlo. nic nie swieci , żaden blad. moye ktoś miał taki przypadek? dzięki z góry za pomoc.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 24 Wrz 2013, 12:41
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Wysokie obroty silnika na biegu jalowym 3.0 hdi


Nie jestem całkiem pewien, bo nie widzę innych parametrów silnika, ale wygląda mi na usterkę czujnika ciśnienia paliwa (8), zamontowanego w zasobniku (3) - rysunek poniżej.


Spróbuj następujący trick: po uruchomieniu silnika, odepnij kostkę elektryczną czujnika ciśnienia (8) i obserwuj obroty. Jeżeli na początku są normalne, tj. ok. 850 obr/min, po czym po odpięciu kostki, "podskakują" do 1200-1400 obr/min, oznacza, że czujnik jest OK.
Po prostu w momencie wyłączania kostki elektrycznej sterownik traci sygnał elektryczny z czujnika (0V sygnału) i nie wie, jakie jest aktualnie bardzo wysokie ciśnienie paliwa w systemie wtryskowym. W związku z tym pobiera wartość zastępczą ok. 400 bar, a także awaryjnie podwyższa obroty silnika do ok. 1200-1400 obr/min. Po to, aby kierowca mógł dojechać do najbliższego warsztatu.
Natomiast jeżeli nie ma żadnej reakcji obrotów po wypięciu kostki elektrycznej, oznacza właśnie uszkodzenie czujnika.
Przy czym może być spowodowane zarówno wewnętrzną wadą czujnika (piezoelektrycznego), jak i np. "stykiem chwiejnym" na kablach albo pinach (ponad 90% wykrytych i potwierdzonych usterek czujnikowych).

Gdy potwierdzi się awaria w obwodzie czujnika podczas testu, o którym mowa, należy się wpierw upewnić, czy chodzi o czujnik, czy o kable. Najlepiej podmienić czujnik z innego silnika i ponownie przetestować. (Uwaga! Rozszczelnia się obwód bardzo wysokiego ciśnienia paliwa w zasobniku. Nie wolno manipulować przy czujniku podczas pracy silnika. Panuje ciśnienie co najmniej 400 bar!). Dopiero gdy faktycznie czujnik jest zepsuty, dokonywać zakupów i wymiany, a nie odwrotnie.

Innym rodzajem usterki o podobnych objawach, może być uszkodzony styk biegu jałowego na czujniku położenia pedału przyspieszenia. Jednak wrócimy do niego, jeśli będzie wszystko w porządku z czujnikiem ciśnienia paliwa.

Powodzenia w diagnozowaniu i nie zapomnij adresu forum.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
gacopierz

Dyskutant



Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 89
Skąd jesteś (miejscowość / region): Liszki
Posiadane auto: 207
Piwa: 7/0
Wysłany: Wto 24 Wrz 2013, 18:58
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Wysokie obroty silnika na biegu jalowym 3.0 hdi


nie tędy trop kolego Luśnia

wystaraczy że wspomnę że jak jest niskie napięcie ładowania sterownik wtrysku podnosi obroty

resztę (co naprawić/sprawdzić) sobie wydedukujcie
Powrót do góry
Boxer3.0

Debiutant



Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bieszczady
Posiadane auto: Boxer 3.0 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Wrz 2013, 20:47
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Wysokie obroty silnika na biegu jalowym 3.0 hdi


problem chyba rozwiązany, przynajmniej na razie. mianowicie, wyczytałem gdzies ze większość problemów jest z braku dobrej masy wtedy komputer lapie bledy. dodam ze oryginalna masa wygladala bardzo dobrze, no ale dolozylem po prostu jeszcze jedna mase (karoseria-silnik) dosyć gruby zwoj. po tej naprawie przejechałem 1 tys km. noi obroty pozostawaly takie jak maja być. samochod dużo lepiej zapala, i lepiej brzmi zaraz po odpaleniu. Wiec na ta chwile problem z glowy.
Powrót do góry
hopkin

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 220
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Wto 22 Paź 2013, 20:27
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Wysokie obroty silnika na biegu jalowym 3.0 hdi


Dla "przyszłych pokoleń" podpiszę się obiema rękami pod tym co napisał kolega Boxer3.0 . Gro problemów w Boxerkach 3-litrowych powoduje masa, która znajduje się w takim miejscu, gdzie po ludzku mówiąc po kilku trasach obrasta syfem i zaczynają się dziać cuda w sterowniku.

Z mojego doświadczenia z powodu masy miałem :
- brak ładowania
- niemożność odpalenia
- przestał działać obrotomierz

Ogólnie działy się rzeczy od zwyczajnie śmiesznych kiedy podświetlanie deski rozdzielczej sobie działało i nie działało na zmianę co 5 minut do spraw, które przyprawiały mnie początki zawału, kiedy kierowca dzwonił z Włoch, że "nie pali" albo aku się rozładował kompletnie i nie da się jechać. Wszystkim polecam to samo co zrobił kolega - dodatkową masę w miejscu, gdzie nie będzie narażone na obrzucanie gnojem i wodą. Zanim do tego doszedłem poszło się paść kilkaset euro na kolejne masy wymieniane za granicą - bo, że wymienić trzeba to wiedzieli ale dopiero kierowca się zgadał z innym kierowcą Boxera i dowiedział się, że to jest problem nie do ogarnięcia w oryginalnym miejscu i po 5000km będzie to samo i kolejna nowa niespodzianka z powodu masy.
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Wto 22 Paź 2013, 20:27
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Boxer ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot Boxer »

Opinie o samochodach Peugeot Boxer - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Boxer ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot208

36 300

2016r.

138 012 km

podkarpackie

Peugeot807

29 900

2010r.

215 000 km

śląskie

Peugeot208

45 990

2017r.

51 000 km

śląskie

Peugeot407

24 900

2011r.

136 000 km

śląskie

PeugeotPartner

31 200

2015r.

172 153 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System