Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 807 ) przerywanie silnika Peugeot 807



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 807 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stanley100

Czytelnik



Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: Peugeot 807, 2.0 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 07 Paź 2013, 18:45
Temat postu:

przerywanie silnika Peugeot 807


Witam
jakiś czas temu pojawił się w moim autku problem z silnikiem. Mianowicie zaczyna przerywać (niezależnie od temperatury silnika) przy tym spadek energii - gasną światła, klima wyłącza się itp. po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów problem znika wraz z porcją ciemnego dymu. Zdarzało mi to się kilka razy zazwyczaj po zatankowaniu paliwa na nieznanej stacji (ropa słabej jakości?) Proszę o pomoc!
Peugeot 807 2.0 HDi 120 KM
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 08 Paź 2013, 08:59
Temat postu:

Re: ( Peugeot 807 ) przerywanie silnika Peugeot 807


Cytat:
Mianowicie zaczyna przerywać (niezależnie od temperatury silnika) przy tym spadek energii - gasną światła, klima wyłącza się itp.
"Spadek energii" masz na myśli "spadek energii elektrycznej", czy "spadek mocy silnika"? W każdym razie gaśnięcie świateł, wyłączanie klimy oraz innych, zbędnych odbiorników mocy, świadczy o typowej akcji komputera, tj. przejściu na awaryjny tryb pracy. Jest on spowodowany tym, że sterownik wykrywa za pomocą otaczających go czujników, że jest "zakłócenie w spalaniu typu: albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa". Ponieważ każda z tych dwóch odchyłek przyczynia się do wzrostu emisji sadzy i dymu, to komputer stara się za wszelką cenę do tego nie dopuścić. Jeśli nie daje rady zapobiec w ramach samodiagnostyki, zdejmuje obowiązkowo za kierowcę nogę z gazu. Czyli zmniejsza dawkę wtrysku paliwa (zapobieganie dymieniu), nie pozwala kręcić więcej niż 3500 obr/min i zapala kontrolkę ostrzegawczą na pulpicie "check engine" (CE) i/lub "antipollution fault" (AF).
Wszystkie swoje "spostrzeżenia" nt. usterki, komputer zapisuje w pamięci trwałej jako "błędy przelotne" lub "błędy stałe". Są to numery kodów usterek, które możesz odczytać jedynie poprzez podłączenie zewnętrznego czytnika (skanera) do złącza diagnostycznego 16-pinowego EOBD pod kierownicą lub innym miejscu.
Komputer również zapisuje "parametry bieżące silnika", towarzyszące usterce, czyli tzw. "ramkę zamrożoną" (ang. freeze frame). Przedstawiona jest ona w formie tabeli, takiej mniej więcej jak w wątku tutaj.
W ogóle sam zacznij więcej czytać i szukać, zanim wyskoczysz z problemem, nie określając dokładnie jaki masz silnik HDI, rocznik, system wtryskowy, itp. Najlepiej posługiwać się numerem VIN, który zawiera wszystkie potrzebne informacje, ułatwiające zadanie.

Jeśli podejrzewasz paliwo złej jakości, to poczytaj tutaj.
Również podobieństwo do Twojej usterki znajdziesz tutaj. Zwróć uwagę, w jaki sposób kolega zwracający się o poradę, jest przygotowany do wejścia na forum.

Pierwszym zatem Twoim krokiem w kierunku rozwiązania problemu jest podłączenie się diagnoskopem zewnętrznym do złącza 16-pinowego EOBD, odczytanie i wydrukowanie wszystkich "błędów i wypaczeń". Bez tego nie ma sensu zwracać się na takie forum, ponieważ nikt tutaj nie słyszy i nie widzi Twojego pędzidła.
Dlatego, jeśli chcesz uzyskać skuteczną pomoc, to zbierz najpierw niezbędne informacje i dane, o których mowa i dopiero potem zgłoś się ponownie (o ile Twojego problemu nie rozwiąże diagnosta/mechanik).

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 807 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 807 »

Opinie o samochodach Peugeot 807 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 807 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot508

25 800

2013r.

220 000 km

pomorskie

Peugeot508

49 900

2018r.

182 627 km

śląskie

Peugeot2008

37 900

2014r.

115 000 km

wielkopolskie

Peugeot2008

54 900

2018r.

111 000 km

wielkopolskie

Peugeot4008

42 900

2012r.

164 681 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System