Witam
jakiś czas temu pojawił się w moim autku problem z silnikiem. Mianowicie zaczyna przerywać (niezależnie od temperatury silnika) przy tym spadek energii - gasną światła, klima wyłącza się itp. po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów problem znika wraz z porcją ciemnego dymu. Zdarzało mi to się kilka razy zazwyczaj po zatankowaniu paliwa na nieznanej stacji (ropa słabej jakości?) Proszę o pomoc!
Peugeot 807 2.0 HDi 120 KM
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 08 Paź 2013, 08:59
Temat postu:
Re: ( Peugeot 807 ) przerywanie silnika Peugeot 807
Cytat:
Mianowicie zaczyna przerywać (niezależnie od temperatury silnika) przy tym spadek energii - gasną światła, klima wyłącza się itp.
"Spadek energii" masz na myśli "spadek energii elektrycznej", czy "spadek mocy silnika"? W każdym razie gaśnięcie świateł, wyłączanie klimy oraz innych, zbędnych odbiorników mocy, świadczy o typowej akcji komputera, tj. przejściu na awaryjny tryb pracy. Jest on spowodowany tym, że sterownik wykrywa za pomocą otaczających go czujników, że jest "zakłócenie w spalaniu typu: albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa". Ponieważ każda z tych dwóch odchyłek przyczynia się do wzrostu emisji sadzy i dymu, to komputer stara się za wszelką cenę do tego nie dopuścić. Jeśli nie daje rady zapobiec w ramach samodiagnostyki, zdejmuje obowiązkowo za kierowcę nogę z gazu. Czyli zmniejsza dawkę wtrysku paliwa (zapobieganie dymieniu), nie pozwala kręcić więcej niż 3500 obr/min i zapala kontrolkę ostrzegawczą na pulpicie "check engine" (CE) i/lub "antipollution fault" (AF).
Wszystkie swoje "spostrzeżenia" nt. usterki, komputer zapisuje w pamięci trwałej jako "błędy przelotne" lub "błędy stałe". Są to numery kodów usterek, które możesz odczytać jedynie poprzez podłączenie zewnętrznego czytnika (skanera) do złącza diagnostycznego 16-pinowego EOBD pod kierownicą lub innym miejscu.
Komputer również zapisuje "parametry bieżące silnika", towarzyszące usterce, czyli tzw. "ramkę zamrożoną" (ang. freeze frame). Przedstawiona jest ona w formie tabeli, takiej mniej więcej jak w wątku tutaj.
W ogóle sam zacznij więcej czytać i szukać, zanim wyskoczysz z problemem, nie określając dokładnie jaki masz silnik HDI, rocznik, system wtryskowy, itp. Najlepiej posługiwać się numerem VIN, który zawiera wszystkie potrzebne informacje, ułatwiające zadanie.
Jeśli podejrzewasz paliwo złej jakości, to poczytaj tutaj.
Również podobieństwo do Twojej usterki znajdziesz tutaj. Zwróć uwagę, w jaki sposób kolega zwracający się o poradę, jest przygotowany do wejścia na forum.
Pierwszym zatem Twoim krokiem w kierunku rozwiązania problemu jest podłączenie się diagnoskopem zewnętrznym do złącza 16-pinowego EOBD, odczytanie i wydrukowanie wszystkich "błędów i wypaczeń". Bez tego nie ma sensu zwracać się na takie forum, ponieważ nikt tutaj nie słyszy i nie widzi Twojego pędzidła.
Dlatego, jeśli chcesz uzyskać skuteczną pomoc, to zbierz najpierw niezbędne informacje i dane, o których mowa i dopiero potem zgłoś się ponownie (o ile Twojego problemu nie rozwiąże diagnosta/mechanik).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 807 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.