Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 307 ) Brak przyspieszenia Peugoet 307SW diesel



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ddebny

Debiutant



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 03 Paź 2013, 23:46
Temat postu:

Brak przyspieszenia Peugoet 307SW diesel


Jestem posiadaczem Peugeota 307SW 2L diesel 2002rok.
Dzisiaj kupiłem auto i niestety zauważyłem w nim problem.

Brak przyspieszenia a gdy ciągnę auto na dwójce do 3,5tys obrotów to nagle się to odblokowuje i dostaje speeda. Podczas próby przyspieszenia słyszę po prawej stronie pod maską przeciągający się dźwięk coś jakby turbina.
Niestety znawcą nie jestem i wolałem zapytać tutaj. Uważacie, że turbina jest do wymiany?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 04 Paź 2013, 08:49
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Brak przyspieszenia Peugoet 307SW diesel


Cytat:
Niestety znawcą nie jestem i wolałem zapytać tutaj. Uważacie, że turbina jest do wymiany?
To pytanie trzeba zadać poniewczasie sprzedawcy, a nie nam, którzy silnika ani nie widzimy, ani nie słyszymy. Jeżeli się nie znam na samochodach, to każdy ruch w tej kwestii, to jest kupowanie kota w worku. Wtedy właśnie zaczynają się prawdziwe koszty, spowodowane niewiedzą.

Przede wszystkim, czy po "zdechu" silnika zapala się jakakolwiek kontrolka ostrzegawcza na pulpicie? Jeżeli świeci się "check engine" (sprawdź silnik) i/lub "antipollution fault" (uszkodzony system kontroli wydzielania spalin), to jest nadzieja, że po podłączeniu zewnętrznego diagnoskopu do złącza 16-pinowego EOBD, zdołasz odczytać kody usterek, zarejestrowane w pamięci trwałej komputera wtryskowego.
Jeśli uwiniesz się i podasz konkretne numery tych kodów tutaj na forum (bez objaśnień), to być może coś poradzimy. W tej chwili możemy powiedzieć 50%/50%: "albo do wymiany, albo nie do wymiany".

Tę samą procedurę można wykonać z najbliższym diagnostą, który posiada skaner zewnętrzny, najlepiej "markowy" Peugeot Planet/Lexia/Proxia.

Tak więc pospiesz się, zanim stracisz rękojmię i sprzedawca nie zwróci Ci kasy za kompletnie niezdatne auto do jazdy.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
ddebny

Debiutant



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 04 Paź 2013, 11:51
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Brak przyspieszenia Peugoet 307SW diesel


Diagnoście pokazało uszkodzony przekaźnik i nie mógł nawet skasować błędu tak więc kupiłem drugi i go wymienił. Błąd udało się po tym skasować.
Auto teraz też nie jeździ idealnie i łapie prędkość przy 2,5-3 tyś obrotów na dwójce czyli już lepiej. Wyskoczył ponownie jakiś błąd więc do niego wróciłem i wykazało jeszcze błąd PO401 czyli zawór EGR.
Mechanik radzi go wymienić lub wyczyścić.

No i teraz niewiem... co radzicie? Podobno turbina też nie jest idealna.

Czy zawór EGR może być powodem problemu z przyspieszeniem?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 04 Paź 2013, 19:53
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Brak przyspieszenia Peugoet 307SW diesel


No, jasne jak diabli, że EGR nawet jest problemem pierwszym i być może jedynym.
Czytamy więc kod usterki i go ładnie tłumaczymy: Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected. EDC15C2 / SID 801 EGR circuit. Air flow lower than recommended. / Układ recyrkulacji spalin (EGR) - wykryty niedostateczny przepływ. Sterownik BOSCH EDC15C2 / SIEMENS SID 801 - za niska masa powietrza rzeczywistego w stosunku do zakładanej.

Prawdopodobnie mamy do czynienia z typową usterką EGR, a mianowicie "zawieszenie się" zaworu dozującego spaliny do świeżego powietrza w pozycji "otwarty" lub "ciężko pracujący". Wskutek tego spaliny "przeciekają" do powietrza, wtedy gdy w ogóle nie powinno ich tam być. Z czego nie jest "zadowolony" sterownik i dlatego rejestruje błąd P0401.

Nie podałeś, niestety, dokładnych danych o typie silnika i jego mocy, jednak z marki sterownika BOSCH lub SIEMENS wynika, że chodzi prawdopodobnie o 2,0 HDI DW10TD 90 KM lub DW10ATED 110 KM. W związku z tym układ recyrkulacji spalin oraz doładowania turbosprężarki będzie wyglądał jak na obrazkach poniżej.



Rysunek pierwszy u góry pokazuje obwód EGR silnika 2,0 HDI 90 KM, a drugi 406-tki 110 KM. Powinieneś od razu nam to powiedzieć, wówczas posługiwalibyśmy się tylko jednym obrazkiem, a nie dwoma. Wystarczyło podać nr VIN. Takie maleńkie ułatwienie.

Obejrzyj sobie dokładnie obrazki dosłownie "po palcu", konfrontując z rzeczywistym wyglądem pod maską Twojego silnika. Być może robisz to po raz pierwszy w życiu, ale nie szkodzi. Każdy ma swój pierwszy raz...

Ważne jest, żebyś zrozumiał, że recyrkulacją spalin, czyli dawkowaniem ich niewielkiej ilości do powietrza dolotowego, steruje bezpośrednio komputer wtryskowy (BOSCH lub SIEMENS) za pośrednictwem dwóch zaworów: (6a) i (2) - rysunek górny oraz (5) i (1) - rysunek dolny. Przy czym zawory (6a) i (1) na obydwu rysunkach są "nastawnikami elektropneumatycznymi", czyli czymś, czym właśnie steruje komputer. Podaje on mianowicie prąd taktujący na cewki elektromagnetyczne w środku tych zaworów i tym sposobem steruje podciśnieniem, wykonującym właściwą pracę (nastawę).

Drugimi zaworami są przetworniki wykonawcze podciśnieniowe, inaczej siłowniki pneumatyczne (2) i (1). Właśnie one bezpośrednio dawkują spaliny do powietrza, otwierając się lub zamykając pod wpływem podciśnienia (rurki koloru zielonego), czyli "ssania" z pompy podciśnienia (próżniowej) (7) i (4).

Najczęściej szwankują przetworniki pneumatyczne (2) i (1) z powodu agresywnych, gorących spalin. Przeważnie "zacinają się", jak już wspomniałem, w pozycji "otwartej", mimo prawidłowo działającego sterowania podciśnieniem, jak również turbosprężarki.

Jednym z najszybszych sposobów, aby to sprawdzić, jest zaślepienie układu EGR, wstawiając kawałki blachy w miejsca oznaczone czerwonymi kółkami.

Uwaga! W silniku HDI zaopatrzonym w sterownik BOSCH EDC15C2 lub SIEMENS SID801 można zaślepić EGR całkowicie, tzn. bez potrzeby usuwania w ogóle zaślepki. Sterownik nie zgłasza żadnych błędów z tego powodu.

Jeżeli podczas jazdy testowej stwierdzasz radykalną poprawę, oznacza, że jesteś doskonałym diagnostą, bo sam usunąłeś przyczynę "zdechu" silnika. Przy okazji stwierdzając, że turbosprężarka jest w nienagannej kondycji.

Po resztę informacji z podobnego tematu kieruję tutaj. Dotyczy to szczególnie sytuacji, gdy mimo zaślepienia EGR, silnik nadal "muli". Prawdopodobnie następnym do sprawdzenia byłby wtedy masowy przepływomierz powietrza.
Nie zrażaj się, że mowa jest o całkiem innym silniku. Wszystkie elementy EGR, doładowania powietrza, wtrysku paliwa w silnikach HDI są identyczne. Mają tylko poprzestawiane rurki, a także zawory w inne miejsca.

Powodzenia w diagnozowaniu i daj znać, czy już się załamałeś rzekomą komplikacją HDI-ka oraz czy chcesz go oddać sprzedawcy, czy nie... Nie zapomnij adresu forum.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
ddebny

Debiutant



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 05 Paź 2013, 23:03
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Brak przyspieszenia Peugoet 307SW diesel


Tak. To jest 2L diesel Smile

W środę się tym pewnie zajmę.

Pokazało mi dzisiaj coś nowego:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4e50872a36de53f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a3f3310dfb6a109a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/23cad5e985364fe0.html
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 05 Paź 2013, 23:03
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 06 Paź 2013, 09:54
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Brak przyspieszenia Peugoet 307SW diesel


Fotki które przedstawiasz, pokazują, w jaki sposób komputer informuje kierowcę o istniejącym zakłóceniu w spalaniu: "albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa". Każda bowiem odchyłka w tych dwóch "mediach", powoduje nadmierne zadymienie spalin. A komputer w obecnych silnikach spalinowych ma właśnie priorytetowe zadanie to wykrywać.
W związku z tym jest zobowiązany (zgodnie z normą EOBD oraz monitoringiem spalania) do przedstawiania informacji i palenia kontrolek ostrzegawczych na pulpicie. I on to właśnie robi.

Już gdzieś tutaj napisałem, że należy te komunikaty rozumieć mniej więcej w następujący sposób:
"Ja tutaj wykrywam poważne zakłócenie w spalaniu, które przyczynia się do dużej emisji sadzy oraz szkodliwych składników spalin. Mimo wysiłków "samoregulacji" nie jestem w stanie tym zakłóceniom zapobiec. Dlatego wprowadzam tryb awaryjny pracy, tj. zdejmuję za ciebie nogę z gazu i nie pozwalam kręcić więcej niż 3000 obr/min. Oznacza to przymusowe ograniczenie maksymalnej dawki wtrysku paliwa. Zapisuję też w pamięci numery kodów usterek z opisami, które wykrywam za pomocą otaczających mnie czujników. Możesz je odczytać w późniejszym czasie, podłączywszy się czytnikiem zewnętrznym do mojego złącza 16-pinowego EOBD. Wyłączam też inne odbiorniki mocy, jak: klimatyzacja, ABS/ASR, itd., aby nie wymuszać zwiększania dawki wtrysku paliwa. Na pulpicie wyświetlam też krótkie komunikaty, jak: "check engine", "antipollution fault", żebyś mógł dojechać do najbliższego warsztatu. Nie wyświetlam pełnej informacji o usterce na pulpicie, bo byś się zabił o drzewo, usiłując przeczytać podczas jazdy, co jest napisane na małym ekraniku".

Jest to opisany w sposób dość humorystyczny, mam nadzieję, tryb monitoringu oraz zapobiegania nadmiernemu wydzielaniu spalin przez współczesne silniki spalinowe. Obowiązująca obecnie w Europie norma ograniczenia dymienia nazywa się EOBD V (Eurpean On Board Diagnostic). W Twoim silniku oraz moim, sterownik jest przystosowany do EOBD I/II. Gdyby był produktem najnowszym z tym ograniczeniem, to nie mógłby być dopuszczony do ruchu. Oznacza to, że jesteśmy szczęśliwcami, ponieważ norma EOBD V nas nie obejmuje. I dlatego możemy bezkarnie wstawić kawałek blachy, najlepiej miedzianej, w światło rury recyrkulacji spalin, żeby na wieki zamknąć dopływ spalin do świeżego powietrza, o czym mowa. Nie trzeba więc niczego wymieniać ani czyścić zaworu EGR, a mieć spokój z tej strony raz na zawsze.
Koledzy posiadający nowsze odmiany HDI, już takiego szczęścia nie mają, ponieważ im wyższa cyfra EOBD po prawej stronie, tym gorsze restrykcje w ograniczaniu spalin. W ten sposób "doczepia się" do skądinąd wspaniałych silników różne dodatkowe obciążenia i "hamulce", które skutecznie je "osłabiają". Ale to jest osobny temat.

Tak więc spokojnie zajmij się w środę wstawianiem blachy, jak pokazują czerwone kółka na rysunku i daj znać, czy silnik "ożywa", czy nadal "muli". Wtedy przejdziemy do następnych rzeczy.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 307 »

Opinie o samochodach Peugeot 307 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot508 RXH

39 900

2012r.

234 849 km

śląskie

Peugeot2008

54 900

2017r.

39 000 km

zachodniopomorskie

Peugeot208

30 900

2014r.

143 000 km

śląskie

Peugeot208

36 900

2019r.

79 000 km

wielkopolskie

Peugeot3008

81 800

2020r.

119 000 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System