Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot Boxer ) Boxer 2,2 hdi , 2007 r błąd silnika i szarpania przy odpala



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Boxer ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baker77

Czytelnik



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszcz Gdański
Posiadane auto: Peugeot ,Boxer, 2,2Hdi , 2008 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 08 Paź 2013, 21:49
Temat postu:

Boxer 2,2 hdi , 2007 r błąd silnika i szarpania przy odpala


Witam wszystkich Peugeotomanów i nie tylko . Jestem tu nowy i jak zapewne większość tu zarejestrowanych z problemami ze swoimi autami. Moją nową zmorą jest palący się błąd silnika. Są problemy przy odpalaniu , zwłaszcza jak jest zimny . Komputer wykazuje błąd przepływki a raczej jak by jej wcale nie widział . Przepływkę zamieniłem z drugiego takiego samego Boxera i dalej to samo . Temu wszystkiemu towarzyszy przepalanie się bezpiecznika świateł cofania. Moje pytanie czy może mieć coś wspólnego czujnik świateł cofania z błędem silnika i z przepływką ? A może ma ktoś jakiś inny pomysł lub doświadczenie z tym problemem....? Proszę o info
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sro 09 Paź 2013, 09:04
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 2,2 hdi , 2007 r błąd silnika i szarpania przy odpala


Większość problemów rozruchu wiąże się z niedomaganiem ŚARY (świece żarowe/akumulator/rozrusznik/alternator). Jeżeli jest słaby aku lub rozrusznik, np. zalany olejem albo innym płynem, to wał korbowy nie osiąga obrotów rozruchowych 200-250 obr/min w ciągu 1 sekundy. Jeżeli rozrusznik kręci, przykładowo, tylko 100-150 obr/min, to sterownik nie podaje zasilania elektrycznego na wtryskiwacze, mimo pełnej sprawności pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy. Dlatego, że zbyt wolne obroty nie pozwalają sprężyć paliwa przez pompę WC do wymaganej wartości ciśnienia 150-200 bar.

Krótko mówiąc, nie ma obrotów, nie ma ciśnienia. Nie ma ciśnienia, nie ma zapłonu. Tak jest zaprogramowany komputer, gdyż jest to "inteligentny rozruch", w ogóle niezależny od człowieka.

Najłatwiej to sprawdzić, podłączając zewnętrzny czytnik (diagnoskop) do złącza 16-pinowego EOBD pod kierownicą lub innym miejscu. Jeżeli podczas rozruchu (słychać jak rozrusznik kręci), obroty nie osiągają co najmniej 200 obr/min, to silnik nie zapali za pierwszym razem, ponieważ ciśnienie w zasobniku nie osiąga 150 bar.
Można również obserwować obrotomierz.
Natomiast zapali za 2...3... a nawet 7-mym razem, gdyż sterownik zwiększa dawkę rozruchową paliwa, mając "świadomość", że chwilowo są za słabe obroty.
Nadto skanerem możemy odczytać inne parametry rozruchowe, jak ciśnienie paliwa, synchronizację rozrządu, napięcie dynamiczne akumulatora, zasilanie elektryczne wtryskiwaczy, itd.

Są poza tym inne, proste sposoby sprawdzenia elementów rozruchowych oraz parametrów silnika:
1. Jeżeli włączone światła drogowe podczas startu silnie przygasają, oznacza słabość akumulatora, mimo, że wydaje nam się, iż rozrusznik kręci jak szalony.
2. Jeżeli podczas zapalania "na pych", silnik startuje momentalnie, podczas gdy na kluczyk nie chce, oznacza słabość rozrusznika.
3. Jeśli napięcie sygnału na stykach czujnika ciśnienia paliwa, zmierzone miernikiem uniwersalnym podczas rozruchu, nie osiąga 1 V (1,5 V w układzie DENSO) w ciągu 1 sekundy, to silnik nie zapala za pierwszym razem. Napięcie 1,5 V oznacza bowiem wymagane 150-200 bar ciśnienie paliwa w zasobniku.
4. Jeśli podczas zapłonu czujnik temperatury cieczy chłodzącej wskazuje zbyt wysoką temperaturę (np. +80 stopni), a w rzeczywistości silnik ma +5 stopni C., to sterownik podaje za małą dawkę rozruchową paliwa. Jednostka napędowa ma problemy cykliczne z rozruchem za pierwszym razem przy niskich temperaturach silnika. Gdy silnik rozgrzewa się do "kwestionowanej" temperatury, kłopoty ze startem znikają.
Dzieje się tak, mimo pełnej sprawności układu wtryskowego oraz wszystkich elementów ŚARY. Szwankuje tylko jeden czujnik temperatury, na podstawie którego sterownik źle oblicza dawkę paliwa rozruchową (nie do jazdy).

Inne przyczyny utrudnionego rozruchu:
1) zaktywowany immobilizer;
2) rozładowana bateria w kluczyku lub uszkodzony obwód elektryczny stacyjki;
3) uaktywniony zawór awaryjnego odcięcia paliwa;
4) uszkodzony czujnik lub obwód elektryczny czujnika GMP i prędkości obrotowej wału korbowego (można sprawdzić, jak wspomniałem, przy pomocy diagnoskopu zewnętrznego). Dotyczy to również czujnika położenia wałka rozrządu.

Jeśli chodzi o błąd przepływomierza oraz palącą się kontrolkę ostrzegawczą "sprawdź silnik" (popularny "helikopterek"), to nie ma on w ogóle wpływu na rozruch silnika.
Tak samo spalenie się bezpiecznika światła STOP. Prawdopodobnie jest gdzieś zwarcie na kablach, np. na załamaniach i przejściówkach w drzwiach tylnych, albo "sklejają" się styki przekaźnika, itp. Praca "sekundowa" dla każdego elektryka.

Ogólnie trzeba powiedzieć tak: obserwować zachowanie się silnika od momentu włożenia kluczyka do stacyjki i wyciągać właściwe wnioski, tzn. po prostu myśleć logicznie. Jeżeli silnik ma jedynie trudności ze startem na zimno, a na ciepło nie, jednak gdy zapali, pracuje równo, nie kopci i następnie jedzie bez najmniejszych problemów, oznacza wyłącznie usterkę układu rozruchowego plus ewentualnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej, o czym mowa wyżej.
Natomiast gdy oprócz ciężkiego rozruchu, okazuje się, że jednostka napędowa pracuje nierównomiernie, szarpie lub ma jeszcze inne niepokojące objawy na biegu jałowym oraz podczas jazdy, to usterka znajduje się poza układem rozruchowym. Z wyjątkiem akumulatora, alternatora i regulatora napięcia. Czyli nie mogą być winne: rozrusznik i świece żarowe podczas jazdy, ponieważ już nie działają, prawda? Natomiast akumulator jak najbardziej może być winny po ciężkim rozruchu, ponieważ w dalszym ciągu zasila elektrycznie układ wtryskowy paliwa, wtryskiwacze, zawory elektromagnetyczne, itd. podczas jazdy.
W ten sposób logicznie wykluczamy poszczególne podzespoły z obszaru podejrzeń, nie dotykając nawet silnika, a jedynie wyciągając wnioski na podstawie objawów.

Tak więc poobserwuj, jak silnik startuje, ale nie tylko. Również co się z nim dzieje po rozruchu, na biegu jałowym i podczas jazdy. Następnie poczytaj na forum, jest mnóstwo podobnych tematów (uwaga! nie tylko w dziale BOXER). Jeśli nadal nie jesteś w stanie wyciągnąć żadnych wniosków, dopiero wtedy zadawaj następne pytania.

Wracając do błędu przepływomierza: podaj konkretny numer kodu usterki (bez opisu), jaki odczytałeś diagnoskopem. Wtedy możemy coś więcej powiedzieć, w przeciwnym razie działamy po omacku, na zasadzie "zgaduj zgadula".

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Czw 10 Paź 2013, 07:52, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
archie39

Auto Maniak



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 691
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer 2011, 3.0 HDI, był C5 2,2 HDI 2001r
Piwa: 45/0
Wysłany: Sro 09 Paź 2013, 09:40
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 2,2 hdi , 2007 r błąd silnika i szarpania przy odpala


Najpierw zacznij od sprawdzenia dlaczego przepala Ci bezpiecznik od świateł cofania bo to może byc przyczyna anomalii w pracy silnika. Byc może masz hak a w wiązce do haka czasami dochodzi do przetarcia przewódów i robi się zwarcie. Generalnie trzeba sprawdzić wszystkie wiązki od świateł bo pewnie gdzieś jest zwarcie. Światła cofania są podpiete w BSM pod bezpiecznik, który odpowiada za inne rzeczy i jak będzie zwarcie to komputer silnika może głupieć a nawet może wyłączyc silnik.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sro 09 Paź 2013, 09:56
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 2,2 hdi , 2007 r błąd silnika i szarpania przy odpala


Układ rozruchowy silnika, a także zasilanie elektryczne wtryskiwaczy, nie może mieć nic wspólnego z jakimikolwiek światłami, ponieważ są skrajnie różne prądy i napięcia. Na przykład zasilanie elektryczne wtryskiwaczy to prąd 20 A i napięcie 80 V. Dlatego instalacja elektryczna obwodu wtryskowego jest niezależna, całkowicie oddzielona od zasilania pokładowego, w tym wszelkiego rodzaju świateł oraz bezpieczników.

Zatem priorytetem, według mnie, jest start silnika za wszelką cenę. Jeżeli są problemy z rozruchem w jakiejkolwiek temperaturze, to należy je usunąć, bo być może one rzutują na wyłączanie jakichś świateł, klimatyzacji, ogrzewania i innych odbiorników prądu, zbędnych w danym momencie dla sterownika, itd. Nie odwrotnie. Komputer zabezpiecza w pierwszej kolejności strategiczny podzespół w silniku, jakim jest układ wtryskowy paliwa. Oczywiście, nie mówię tu o świetle STOP, które sterownik w żadnym wypadku nie wyłącza, bo jest to element bezpieczeństwa. Za to można łatwo naprawić j/w.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Czw 10 Paź 2013, 07:56, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
baker77

Czytelnik



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszcz Gdański
Posiadane auto: Peugeot ,Boxer, 2,2Hdi , 2008 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 09 Paź 2013, 19:49
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 2,2 hdi , 2007 r błąd silnika i szarpania przy odpala


Dzięki bardzo za podpowiedzi . Widać że wiesz co piszesz. Jutro zabieram się do działania bo dziś mnie grypsko rozwaliło. Dam znać co z tego wyszło. Dzięki i pozdrawiam
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 09 Paź 2013, 19:49
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sro 09 Paź 2013, 21:18
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 2,2 hdi , 2007 r błąd silnika i szarpania przy odpala


Czy możesz bliżej powiedzieć, o ile to nie jest tajemnica, jak się w praktyce sprawdza to fordowskie "cudo" (TDCI) z łańcuchem rozrządu, a nie paskiem zębatym? Jak jest więc z wymianą rozrządu? Czy w ogóle podlega wymianie?

Jak daje sobie radę silnik, przykładowo, 120 KM z dość dużą paką JUMPER'a i BOXERA'a z załadowanym po sam dach towarem? Czy dużo pali?

Jest to jednostka napędowa 2,2 HDI PUMA 22DT (od roku 2006 montowana do Peugeotów, Citroenów, Fordów i Fiatów), porównywalna do 2,2 HDI DW12 I-ej generacji - typowego wytworu PSA z roku 1999 .
W dodatku PUMA legitymuje się japońskim układem wtryskowym Common Rail DENSO, ponoć znakomicie się sprawdzającym w TOYOTACH, MAZDACH i FORDACH.
Czyżby standaryzacja i globalizacja aż na taką skalę?

Również po stronie doładowania powietrza montowana jest turbosprężarka zupełnie prościutka (bez sterowania elektronicznego) Mitsubischi oraz Garret.

Widać tu generalnie dążenie do prostoty i unifikacji na maksa. Jak to się więc przekłada na awaryjność silnika, w porównaniu do jednostek z serii DW, słynących z niezawodności?
Jak jest z głośnością pracy, tak normalnie, w czasie codziennej eksploatacji?

Pzdr KotBury
Powrót do góry
gregin

Debiutant



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik
Posiadane auto: Primastar 2.0 dCi 115 KM
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 02 Mar 2018, 17:46
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 2,2 hdi , 2007 r błąd silnika i szarpania przy odpala


Czy wymiana rozrusznika jest trudną operacją do wykonania w warunkach domowych w 2.2 Hdi?
Powrót do góry
PL_trans

Czytelnik



Dołączył: 05 Lut 2020
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Czechowice-Dziedzice
Posiadane auto: Boxer
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 05 Lut 2020, 08:31
Temat postu:

Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 2,2 hdi , 2007 r błąd silnika i szarpania przy odpala


Wymiana rozrusznika nie jest raczej trudna sprawa w motorach boxera 2.2
Sposoby sa dwa. Albo od dołu (ciasno ), albood gory ( sciagamy wtedy pas przedni i odchylamy chlodnice). Rozrusznik jest przykrecany do bloku dwoma srubami oraz pozostaje odpiecie przewodow +-. Ja wymienialem juz na dwa sposoby. Wymiana z dolu zajmuje jakies 30min.
Wymiana z gory troszke dluzej , lecz w praktyce jest to wygodniejsza pozycja.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Boxer ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot Boxer »

Opinie o samochodach Peugeot Boxer - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Boxer ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.


Peugeot208

36 900

2018r.

68 000 km

wielkopolskie

Peugeot4008

42 900

2012r.

164 681 km

mazowieckie

PeugeotPartner

46 900

2017r.

106 000 km

mazowieckie

Peugeot508

55 900

2015r.

200 000 km

śląskie

Peugeot208

50 999

2020r.

31 000 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System