Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): stronie śląskie Posiadane auto: Peugeot 307
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 19 Paź 2013, 00:53
Temat postu:
Antipollution Fault
Witam.
Potrzebuje małej pomocy.
W mojej 307 2.0l 110 Bhp Hdi 2004r Diesel od kiku dni pokazuje mi się komunikat "Antipollution Fault" i swieci się kontrolka silnika.Auto ogólnie nie wydaje się jakby straciło na mocy i nie kopci.
Po podłączeniu do komputera diagnostycznego wyskoczyły mi następujące błędy:
P1435, P1442, P0400, P0485.
Nie wiem czy to coś poważnego.Ogólnie na forum dużo na ten temat ale nigdzie nie znalazłe tych błędów razem.
Dzięki serdeczne za wszelką pomoc.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 19 Paź 2013, 11:15
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Antipollution Fault
Wygląda to raczej na potężną, a nie małą pomoc... Przede wszystkim wczytać się uważnie, przeanalizować i zrozumieć sens wykazanych kodów usterek. Następnie przeprowadzić selekcję pod kątem typu sterownika - czy jest to BOSCH EDC15C2 (I-sza generacja), czy EDC16C3 (II-ga generacja) i w ten sposób wyeliminować po kolei kody, które Ciebie nie dotyczą.
P0400 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Flow Malfunction. EDC15C2 - EGR solenoid valve. Consistency with air flow. / Air flow higher than recommended. / Usterka przepływu gazów recyrkulacji spalin (EGR). EDC15C2 - elektromagnetyczny zawór EGR. Spójność z przepływem powietrza. Przepływ powietrza jest wyższy niż zalecany.
P0485 Sagem S2000 - Cooling function incorporated in the engine management ECU. ME744 - Fan assembly function. Coherence. / Funkcja chłodzenia włączona w ECU. ME744 - funkcja wentylatora. Spójność.
P1435 EDC15C2 - Additive adding system. Faults additive accuracy. EDC15C2 - Additive system. Fuel gauge fault. EDC15C2 - Additive system. Low additive level sensor fault. EDC15C2 - Additive system. Fuel filler cap present sensor fault. EDC15C2 - Additive system. Faults additive pump. EDC16C3 - Additive system. Value received by the CAN network incorrect. / EDC15C2 - Usterki dozowania płynu w systemie filtra cząstek stałych (FAP). Usterki ilości dozowanego płynu. EDC15C2 - system dodatków. Usterka wskaźnika paliwa.
EDC15C2 - system dodatków. Niski poziom dodatku, usterka czujnika.
EDC15C2 - system dodatków. Korek wlewu paliwa, usterka czujnika. EDC15C2 - system dodatków. Pompka dodatku, usterki.
EDC16C3 - system dodatków. Wartości nieprawidłowe otrzymane przez sieć CAN .
P1442 Evaporative emission control system Leak detected. EDC15C2-Quantity of additive Additive ECU. / Wykryta nieszczelność (przeciek) w systemie kontroli emisji par. EDC15C2 - Ilość płynu FAP nie uwzględniona w pamięci ECU.
Po czym przystąpić normalnie do usuwania usterek, począwszy od systemu recyrkulacji spalin (EGR - Exhaust Gas Recirkulation). Zwrócić szczególną uwagę i koniecznie zrozumieć, co to znaczy "spójność z przepływem powietrza". Oznacza, że nie zgadza się masa powietrza, zmierzona masowym przepływomierzem powietrza (mpp), z otwarciem zaworu dozującego spaliny do świeżego powietrza.
Sterownik nie określa, która część konkretnie jest uszkodzona, tylko informuje, że nie ma zgodności pomiędzy masą powietrza, która jest za duża w danym momencie w stosunku do masy zadanej (zaplanowanej), z ilością gazów spalinowych, która jest prawdopodobnie za mała.
Pomocne mogą być inne wątki, które starałeś się dopasować do numerów kodów. Tymczasem chodzi nie o numery tylko podzespoły, np.: EGR, FAP, wlew paliwa, poziom płynu, pompka płynu oraz różne czujniki.
Tak więc nie kierować się, czy powtarza się ten sam numer kodu, bo pójdziesz w krzaki, tylko "jechać" po kolei, co dotyczy: EGR, FAP, itd.
Pierwszy z brzegu temat jest tutaj.
Ze szczególną starannością prześledź wątek ten, który stanowi pewnego rodzaju ostrzeżenie. Mianowicie, kierowca, mając wskazówki, że powinien zająć się najpierw EGR-em, który był pierwotną przyczyną wszystkich usterek, m.in. FAP-a, itp., rozpoczął od wymiany całkowicie sprawnej turbawki (na skutek zresztą sugestii mechanika).
Jeżeli w ogóle nie orientujesz się, o czym tutaj mowa, to zacznij od wizyty u mechanika/diagnosty, znającego się na silnikach HDI z FAP. Jeżeli jednak gość nie kuma ścisłych powiązań filtra FAP z EGR i wtryskiem paliwa, to nie ma w ogóle mowy o sukcesie w prawidłowym usunięciu usterek. Skończy się co najwyżej na wykasowaniu błędów, lecz bynajmniej od tego usterki nie znikną. Broń Boże, nie pozwalaj nawet dotykać takich elementów, jak:
- turbosprężarka,
- wtryskiwacze,
- pompa wysokiego ciśnienia,
zanim nie wyjaśnią się kwestie, o których mowa w kodach usterek, zarejestrowanych w pamięci sterownika.
Krótko mówiąc, zabrać się za rzeczy wskazane przez komputer. Nie kombinować jak koń pod górę ze sprawami, które nie mają nic wspólnego z wykazanymi błędami. Zresztą sam mówiłeś, że nie sądzisz, aby silnik tracił moc i dymił, więc tym bardziej nie powinno być problemów z turbosprężarką i wtryskiwaczami.
Myślę, że wystarczy opanować sytuację po stronie EGR, który być może "zaciął się" w jakimś położeniu i zakłóca przez to masę powietrza. Powiązanie pomiędzy masą powietrza a EGR opisane jest tutaj.
Drugim obszarem usterek jest FAP i jego system naczyń połączonych, tj. pompka płynu, jakiś przeciek ze zbiorniczka płynu oraz czujniki tamże. Widać, że jest to jakaś [cenzura]łka, np. nieszczelność pomiędzy zbiorniczkiem dodatku a bakiem lub usterka czujnika poziomu płynu albo paliwa, które fałszywie informują sterownik, że jest "przeciek" (ang. leak).
Pozostałe błędy dotyczące wentylatora i par paliwa (?), mogą po prostu zniknąć z chwilą usunięcia pierwszych usterek. Sterownik zawsze sygnalizuje "brak spójności", tzn. niezgodność jakiegoś parametru rzeczywistego, np. temperatury spalin w danym momencie, z wartością oczekiwaną. Nie znaczy to, że zepsuty jest czujnik temperatury lub nastawnik, tylko jest różnica temperatur rzeczywistej w stosunku do zadanej w danej chwili. Różnica może powstać, powiedzmy, gdy zostanie zakłócony albo układ recyrkulacji spalin (zwyżka temperatury spalin i wydzielanie nadmiernej ilości azotków), albo są jakieś odchyłki w procesie wypalania FAP (za mało dodatku i temperatura zapłonu spalin w filtrze nie osiąga zadanej wartości), itp. To jest właśnie system naczyń połączonych, że jeden parametr zależy od drugiego, a oba razem mają wpływ na trzeciego, itd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.