Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyfelgiksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 307 ) Peugeot 307 1.4 HDI - Czarny dym z wydechu



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roofrider

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): chrzanów
Posiadane auto: peugeot 307 1.4 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 19 Paź 2013, 18:20
Temat postu:

Peugeot 307 1.4 HDI - Czarny dym z wydechu


Witam wszystkich,

Mój pierwszy diesel i nie wiem za bardzo co może być przyczyną. Objawy takie że po mocnej przegazówie wydobywają się z wydechu kłęby czarnego dymu. Dodatkowo jak się jedzie autem to z pod maski słyszalny jest dziwny odgłos (jakby szum) tylko w momencie kiedy dokłada się gazu przy około 1700obr/min w tym momencie też auto zaczyna bardziej kopcić. Generalnie im większe obroty tym więcej czarnego dymu Sad

co mu jest? czy to turbina czy może wtryskiwacze? a może jeszcze coś innego? dzięki za wszelką pomoc.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 533
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 38/0
Wysłany: Nie 20 Paź 2013, 12:45
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Peugeot 307 1.4 HDI - Czarny dym z wydechu


Pytanie zadajesz na forum silników iskrowych, a masz podobno 307 HDI z zapłonem samoczynnym. Opisujesz silnik 307 1,4 HDI, a takiego nie ma w zestawie. Może pomyliło się z 207 1,4 HDI? Podaj po prostu numer VIN, a my powiemy, o jakim konkretnie aucie i silniku mowa.

Jeśli chodzi o meritum, nie wiemy, co się dzieje na podstawie tak skromniutkich informacji. Czy wykonałeś pierwszy krok w kierunku rozwiązania problemu, tj. czy podłączyłeś się do złącza 16-pinowego EOBD zewnętrznym diagnoskopem? Tak powinien wyglądać właśnie początek każdego działania. Nie od razu na forum, na którym nie widzimy i nie słyszymy Twojego silnika, tylko albo do diagnosty, albo do zaprzyjaźnionego kolegi, posiadającego prywatny interfejs i program, zdolny do skomunikowania się z Twoim komputerem.

Dopiero wówczas, gdy diagnosta/mechanik lub kolega nie dają rady, zgłaszać problem na forum. Jednak trzeba być odpowiednio przygotowanym.
Tak więc bez numerów kodów błędów lub tabeli "parametrów bieżących" takich jak w wątku np. tutaj i tutaj, nie mamy w ogóle o czym rozmawiać.

Ponadto pierwsza zasada skutecznego kontaktu z forum brzmi: "najpierw czytaj, a potem pisz" - nie odwrotnie.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
hopkin

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 217
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Wto 22 Paź 2013, 18:33
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Peugeot 307 1.4 HDI - Czarny dym z wydechu


KotBury napisał:
.... Opisujesz silnik 307 1,4 HDI, a takiego nie ma w zestawie.

Ponadto pierwsza zasada skutecznego kontaktu z forum brzmi: "najpierw czytaj, a potem pisz" - nie odwrotnie.

Pzdr KotBury


Święte słowa - stosuj się kolego w końcu do tego zanim wyskoczysz ze swoim odczytem błędów i "podłączeniem się do złącza 16-pinowego EOBD zewnętrznym diagnoskopem". Kolega zadający pytanie po PIERWSZE dobrze napisał o swoim samochodzie : http://tablica.pl/oferta/peugeot-307-1-4-hdi-4l-100km-2004-rok-CID5-ID3qfqL.html
PO DRUGIE - nie napisał, że ma jakieś checki czy komunikaty, a jedynie, że auto mu dymi przy przyspieszaniu. Bez sygnalizowania błędów przez komputer samochodu nie będzie też żadnych błędów w komputerze diagnostycznym.
Także przypomnę Twoją maksymę - najpierw czytaj (dodam od siebie - następnie pomyśl), a później pisz.

Do kolegi roofrider :
Na 90% masz początek końca turbiny, gdyż piszesz że dzieje się to powyżej 1700obr - czyli wtedy kiedy turbo "zaczyna" wykonywać swoją robotę - czyli dostarczać sprężone powietrze. Daje za małe ciśnienie powietrza = w mieszance jest za dużo ropy = za dużo ropy u chmury czarnego dymu. Jeśli do tego dołożymy - jak to opisałeś szum spod maski - to szumi właśnie turbo. Oczywiście powinno szumieć ale subtelnie. Jeśli jest to głośny, nachalny świst powyżej 1700obr to szykuj kasę na regenerację póki się jeszcze kupy trzyma. Jak się rozleci wirnik to sobie dopiero narobisz kosztów.
Pozostałe 10% zostawiam na padnięte końcówki wtryskiwaczy, które leją paliwo, zamiast rozpylać odpowiednie ilości.

Najprościej sprawdzisz to kiedy jedna osoba będzie gazować auto około 2500obr, a Ty będziesz próbował ścisnąć gumową rurę od turbiny do intercoolera. Przy takich obrotach powinna być ta gumowa rura twarda jak kamień. Możesz też zastosować troszkę bardziej pracochłonną metodę - odpiąć rurę doprowadzającą powietrze do turbiny, wsadzić tam ręce i poruszać wirnikiem. Nie powinien mieć luzów przód/tył. Lekkie na boki są dopuszczalne - ale lekkie. Poza tym sprawdź czy nie ma oleju na tej gumowej rurze od turbo do intercoolera i dalej od intercoolera do kolektora. W każdym razie moja rada - nie jeździj samochodem w takim stanie jak to opisujesz. Nie znasz dnia, ani godziny kiedy będzie tylko huk, chmura białego dymu i do wymiany turbina, cały wydech ponieważ będzie zalany olejem (w gorszej opcji olej pójdzie w silnik, a nie w wydech i pokrzywisz korbowody), czyszczenie całego układu dolotowego powietrza z oleju itd.itd. - jednym zdaniem - masa kosztów. Nie jeździj dopóki nie sprawdzisz turbiny, a już na pewno nie baw się w przegazówki i nagłe deptanie po garach.
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 307 »

Opinie o samochodach Peugeot 307 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot

207

27 900

2011r.

107 446 km

łódzkie

Peugeot

5008

82 900

2013r.

13 800 km

śląskie

Peugeot

508

99 000

2014r.

7 842 km

dolnośląskie

Peugeot

5008

77 900

2013r.

42 896 km

kujawsko-pomorskie

Peugeot

308

56 300

2014r.

16 750 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group

bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne

Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2014 Created by idealneT and OM System