Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 307 ) Duże spalanie, czy to przepływomierz?


Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iwilina

Debiutant



Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Przemyśl
Posiadane auto: Peugeot 307 2.0 HDI 2002r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 30 Lis 2013, 17:15
Temat postu:

Duże spalanie, czy to przepływomierz?


Witam, kupiłem dla żony peugeota 307 2.0 HDI 90 KM 2002r.
Zdziwiło mnie duże spalanie ok 10l. VAG nie pokazuje żadnych błędów. Odpiąłem przepływomierz i zauważyłem, że samochód zachowuje się troszke lepiej tzn nie szarpie przy zmianie biegów i jakoś tak lepiej chodzi motor. Ale na komputerze pokładowym spalanie dalej pokazuje 10l/100km. Czy tak jest jeszcze nie wiem bo dopiero przed chwilą odpiąłem przepływke. Macie jakieś pomysły gdzie jeszcze pogrzebać? Czy da coś czyszczenie egr mimo tego że nie pokazuje błędów?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 01 Gru 2013, 10:53
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Duże spalanie, czy to przepływomierz?


Przedruk własnego tekstu i rysunków z forum P406:
Odpinanie i wpinanie kostki elektrycznej przepływomierza jest bardzo dobrym jej sprawdzianem. Dlatego, że jeśli po odpięciu wtyczki, silnik momentalnie "odżywa", gdzie przedtem był "mułem", to oznacza że przepływomierz źle steruje spalinami EGR. Tzn. podaje do sterownika zbyt wysoki sygnał napięcia elektrycznego.

Przykładowo, jeśli zamiast 2 V wysyła 3 V, to sygnał napięciowy dochodzący do sterownika jest o 1 V za wysoki. Wskutek tego sterownik otwiera za szeroko zawór wykonawczy EGR (2) (rysunek poniżej) i wpuszcza za dużo spalin do świeżego powietrza dolotowego niż powinien.

Gdy wyłączamy kostkę elektryczną przepływki, sterownik dostaje 0 V sygnału (przerwa w obwodzie) i dlatego momentalnie zamyka zawór EGR (2). W sytuacji gdy sterownik nie wie, jaka jest w danym momencie masa powietrza (0 V sygnału), tzn. że nie wie również, ile spalin wpuścić do obwodu świeżego powietrza (kolektor ssący 1). W związku z tym, że nic nie wie, to nie może wpuszczać żadnych spalin, więc całkowicie zamyka zawór recyrkulacji spalin.

Stąd odczuwalne jest wyraźnie "ożywienie silnika". Świadczy to o uszkodzeniu częściowym masowego przepływomierza powietrza (mpp). Jeżeli natomiast mimo wyłączenia kostki elektrycznej mpp, nadal silnik "muli", oznacza uszkodzenie obwodu EGR, tj. najprawdopodobniej zaworu (2). Jest on po prostu "zacięty" w położeniu "otwartym" i nie reaguje na sterowanie podciśnieniowe z komputera wtryskowego.

Najszybszym sposobem rozwiązania kwestii, czy winny jest mpp, czy EGR, jest zaślepienie całkowite obwodu EGR poprzez wstawienie kawałków blach miedzianych w miejsca zakreślone czerwonymi kółkami.

Jeżeli nadal silnik "muli" nawet po zaślepieniu EGR, to należy dokładnie sprawdzić szczelność wszystkich rur powietrza od wejścia do filtra powietrza, a na kolektorze dolotowym skończywszy. Dołączam w tym celu jeszcze jeden rysunek obrazujący obwód powietrza dolotowego.

Zwróć uwagę na przepustnice dławiące powietrza (8 i 9). Występują one w wersjach silników z FAP. Mogą one przyczyniać się do "mulenia", ponieważ prozaicznie klapki zamykające dostęp powietrza, częściowo "zacinają się" w położeniu "lekko przymknięte", itp.

Jeżeli wszystkie w/w sprawdzenia nie dają żadnego rezultatu, tzn. EGR odcięty, mpp w pełnej sprawności, rury szczelne i niczym nie zatkane (np. szmatą, folią, FILTR POWIETRZA NOWY I CZYSTY), to dalsze kroki należy skierować na turbosprężarkę (1), a konkretnie na działanie "mieszka" sterującego ciśnieniem spalin (2).

Jeśli w dalszym ciągu silnik "muli", pomimo pełnej sprawności wszystkich elementów powietrza i recyrkulacji spalin, to należy się pochylić nad wylotem spalin. Czyli sprawdzić cały układ wydechowy. Wydech może być tak zabity sadzami, że przypomina powolne wsadzanie kartofla do rury wydechowej.

Dopiero gdy wszystko znajdziesz absolutnie perfect, można podejrzewać samą turbosprężarkę.

W ten sposób wykonana procedura wykrywania usterki, pozwoli upewnić się na 100%, że nie popełniliśmy błędu i nie wymieniliśmy połowy silnika.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pią 22 Kwi 2016, 22:19, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
iwilina

Debiutant



Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Przemyśl
Posiadane auto: Peugeot 307 2.0 HDI 2002r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 01 Gru 2013, 17:16
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Duże spalanie, czy to przepływomierz?


No dzięki bardzo super opis, tylko jak ja się dobiore do tych części z tyłu silnika jak tam taki kiepski dostęp jest? Od spodu?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 01 Gru 2013, 19:55
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Duże spalanie, czy to przepływomierz?


Oczywiście, wiadomo, że najlepszy w tych sprawach byłby jakiś skośnooki magik spuszczony na gumce za silnik... Jednak nie trzeba aż takiej ekwilibrystyki, żeby coś dojrzeć. Owszem, kanał przydaje się jak najbardziej.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3822
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Pon 02 Gru 2013, 19:57
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Duże spalanie, czy to przepływomierz?


Jak masz takie spalanie przy tej temperaturze to nie musi być żadnej usterki. Przeprowadz najpierw prosty test spalania i dopiero jak tu ci wyjdzie za dużo to proponuję zacząć szukanie ewentualnej usterki. Swietnie znam ten silnik i zimową porą może tyle paliwa pobierać i będzie to normalne.
Zatankuj paliwo pod sam korek, zrób spokojnie jakieś 50 km w trasie z prędkością 80-100 km/h. Zalej ponownie pod sam korek. Jak ci wyjdzie 5-6/100km to wszystko gra i spalanie 10 l ON to efekt twojej jazdy i nic więcej.
Pozdrawiam.
Silnik rozgrzany, paliwo musi być wlane do krawędzi wlewu żeby pomiar był wiarygodny.
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
Reklama








Wysłany: Pon 02 Gru 2013, 19:57
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 02 Gru 2013, 21:14
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Duże spalanie, czy to przepływomierz?


Przypominam, że użytkownik skarży się nie tylko na duże zużycie paliwa, ale również "szarpanie" silnika:
Cytat:
Odpiąłem przepływomierz i zauważyłem, że samochód zachowuje się troszke lepiej tzn nie szarpie przy zmianie biegów i jakoś tak lepiej chodzi motor.
Tak więc pomiary aptekarskie zużycia paliwa nie zlikwidują "szarpania" i poważnej usterki z tym związanej.
Po prostu rób tak jak zacząłeś, to jest bardzo dobry trop z recyrkulacją spalin i przepływomierzem.
Jeśli odsuniesz na bok układ recyrkulacji spalin i przepływomierz jako całkowicie sprawne lub usuniesz ewentualnie ich usterki i nadal sytuacja się nie polepsza, to będziemy się wgłębiać dalej.

Przede wszystkim jednak zaślep EGR i dopiero wtedy sprawdzaj.

Gdy zlikwidujesz "szarpanie" lub jakiekolwiek inne zakłócenia obrotów, to silnik automatycznie powróci do "normalnego" spalania, a nie "wyolbrzymionego".

Pzdr KotBury
Powrót do góry
iwilina

Debiutant



Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Przemyśl
Posiadane auto: Peugeot 307 2.0 HDI 2002r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 19 Gru 2013, 21:47
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Duże spalanie, czy to przepływomierz?


wymieniłem przepływomierz, samochód chodzi lepiej, ale nadal szarp[ie przy zmianie biegów na niskich obrotach i nadal spalanie jest na poziomie 10l[/list]
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 20 Gru 2013, 10:28
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Duże spalanie, czy to przepływomierz?


Niepotrzebnie wymieniałeś przepływomierz, ponieważ taki sam efekt, tzn. żaden, uzyskałeś przy odpinaniu kostki elektrycznej przepływomierza. Oznacza to, że przepływka jest niewinna, a prawdopodobnie przyczyną "szarpania" jest układ EGR. Musisz więc sprawdzić konkretnie recyrkulację spalin, a zwłaszcza zawór dozujący spaliny bezpośrednio do świeżego powietrza (2 - drugi rysunek), czy nie "zacina się" w położeniu "otwarty" zamiast "zamknięty". Najlepiej to zrobić, jak powiedziałem, zaślepiając tymczasowo przejście spalin do powietrza kawałkiem blachy (czerwone obwódki), po czym wykonać jazdę próbną.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
iwilina

Debiutant



Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Przemyśl
Posiadane auto: Peugeot 307 2.0 HDI 2002r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 20 Gru 2013, 20:56
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Duże spalanie, czy to przepływomierz?


Tak właśnie zrobie KotBury jak piszesz. Dzisiaj kolega podsunal mi jeszcze mysl wtrysków, co o tym sądzisz? Na komputerze nic jednak nie wykazało więc to tez mnie zastanawia
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 20 Gru 2013, 23:15
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Duże spalanie, czy to przepływomierz?


Po raz trzeci podpowiadam, sprawdź najpierw EGR i jeżeli nadal "szarpie", mimo zaślepienia, wtedy pogadamy.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 307 »

Opinie o samochodach Peugeot 307 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot308

47 800

2017r.

63 000 km

wielkopolskie

Peugeot2008

37 900

2016r.

175 871 km

mazowieckie

Peugeot3008

28 000

2010r.

186 000 km

śląskie

Peugeot3008

34 900

2013r.

219 000 km

łódzkie

PeugeotPartner

46 800

2018r.

147 000 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System