Awaria chłodzenia sterownika. Brak mocy na cieplym silniku
Witam ! Od dwoch tygodni mam problem z Peugeotem Partnerem 1.6 HDI 110 km 2012 r. Na zimnym silniku wszystko jest ok, po nagrzaniu sie do 80 stopni na wyswietlaczu wyskakuje FAULT ENGINE i jakby odcinał moc. Auto jedzie ale rozpedza sie bardzo powoli. Wczoraj byłem na komputerze i skazał błąd "Awaria chłodzenia sterwonika". Spotkał się ktoś może z czymś takim ? Czym to może być spowodowane?
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 14 Gru 2013, 21:46
Temat postu:
Re: ( Peugeot Partner ) Awaria chłodzenia sterownika. Brak mocy na cieplym silniku
Cytat:
"Awaria chłodzenia sterownika".
Podaj konkretny numer kodu usterki, nie jego wyjaśnienie. Jesteś pewien, że chodzi o chłodzenie sterownika, a nie silnika? Coś się popitygryliło?
Jeżeli by chodziło jednak o chłodzenie silnika, to przekroczenie temperatury cieczy chłodzącej 80 stopni jest rzeczą całkowicie normalną, a nawet wskazaną.
Gorzej gdy wskaźnik temperatury "przeleci" powyżej 100 stopni lub w pole czerwone.
Dlatego sądzę, że nie ma związku pomiędzy temperaturą silnika, a zapaleniem kontrolki "check engine" (sprawdź silnik). Po prostu kontrolka ostrzegawcza zapala się z innego powodu, z którego również wynika "tryb awaryjny pracy", tzn. "zamulenie" silnika. Może chodzi np. o przekroczoną temperaturę paliwa, albo oleju?
Re: ( Peugeot Partner ) Awaria chłodzenia sterownika. Brak mocy na cieplym silniku
Komputer u miejscowego elektryka wskazał taki błąd jak wymieniłem powyżej, ale nie będe się upierał ze dosłownie tak brzmiał bo nie było mnie przy badaniu. Mechanik powiedział mi to co napisałem i stwierdził ze nei potrafi go zinterpretowac bo jest to zbyt nowy samochód. Jednak wczoraj byłem w serwisie peugeota i okazało się że spalony jest bezpiecznik od wentylatora chłodnicy 40 A. Wstępnie mechanik powiedział ze może być to spowodowane tym, że przy pierwszych mrozach zamarzł wentylator i przy probie uruchomienia spalil bezpiecznik, bądz moduł w wentylatorze jest uszkodzony (jest tak taki duzy opornik). Po wymianie bezpiecznika mechanik powtorzyl testy i stwierdzil ze uszkodzony jest wlasnie ten modul i trzeba go wymienic. Nie mieli na stanie tego modułu wiec go nie wymienili, ale samochód po wymianie tego bezpiecznika jezdzi normalnie. Rozgrzalem go ponad 90 stopni wentylator wlaczyl sie normalnie bezpiecznika nie spalilo, samochod nadal pracuje poprawnie.
Nie wyświetał mi sie check tylko Engine Fault i ostrzezenie (taki trojkacik z wykrzyknikiem).
Podana temperatura nie byla dla mnie czyms zaskakujacym, a punktem granicznym w ktorym samochod przechodzil w tryb awaryjny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Partner ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.