Witam forumowiczow!!
Jestem tu nowa posiadam Peugota 307 2.0 HDI 107 KM mam problem z temperatura w swoim lwie chciałam dowiedzieć się od was i uzyskac rade zamowilam czujnik temperatury plynu chlodzacego czy ktos powie mi gdzie on znajduje gdzie go szukac ??
Re: ( Peugeot 307 ) czujnik temperatury plynu chlodzacego
A na czym polega twój problem z temp. ? i dlaczego od razu zakładasz, że to właśnie jego wina ?
Piekny-gieniusiu moja propozycja nie pomagaj jeśli tak ma wyglądać twoja pomoc, jeśli ktoś pyta gdzie jest czujnik to odpowiedz w stylu mechanik znajdzie jest słabo pomocna, bo skoro ktoś pyta to może chce wewłasnym zakresie wymienić...
Czujniki są dwa jeden do komputera drugi do wskaźników na desce, i ten do komputera jest z prawej strony silnika z zieloną końcówką,
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 14 Gru 2013, 22:55
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) czujnik temperatury plynu chlodzacego
Koleżanka podaje jedynie, że ma silnik 2,0 HDI 107 KM lecz nie wiadomo z którego roku. Podejrzewam, że chodzi o DW10ATED, a więc czujnik temperatury cieczy chłodzącej to ten zakreślony czerwonym kółkiem.
Podepnę się z zapytaniem czy w silniku 2.0 benzyna 136km P307 są również 2 czujniki ? (do komp i deski).
Jeden na pewno w bloku silnika, zapewne ten 2-pinowy. A ten drugi gdzie go szukać o ile jest takowy ?
Re: ( Peugeot 307 ) czujnik temperatury plynu chlodzacego
mass44 w powyższej wypowiedzi napisał że są niby dwa aczkolwiek to przy silniku HDI , stąd
wolałem się upewnić jak w benzynie.
U mnie szaleje wskazówka temperatury, jeśli robię trasę do około 30-40km wskazówka tańczy w zakresie 0-90st ,
jeśli trasa dłuższa to już idzie w całym zakresie od 0 do maxa . Przy maxie oczywiście kontrolka STOP + błąd na wyświetlaczu typu" Engine coolant temp too high" i tak w kółko co 5 sekund.
Stąd zapytałem o "niby" ten drugi czujnik odpowiedzialny za wskazania na desce o którym napisał mass44.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 09 Cze 2015, 19:51
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) czujnik temperatury plynu chlodzacego
Co to za kombinacje z dwoma czujnikami temperatury cieczy chłodzącej? Po co miałyby występować dwa, gdy jeden doskonale spełnia swoje zadanie? Czy istnieją dwa osobne obiegi cieczy chłodzącej w silniku, żeby musiały być obsługiwane przez dwa czujniki? Należy zapoznać się z budową własnego pędzidła i pojąć system naczyń połączonych, który działa niemal identycznie jak u człowieka. Naczelnym instrumentem albo sprawcą tego, że silnik zapala i jedzie, jest komputer, tak jak u człowieka mózg. Komputer w silniku jest otoczony czujnikami i nastawnikami, tak jak mózg człowieka elementami kontrolnymi jak wzrok, słuch i węch oraz elementami wykonawczymi, jak mięśnie, stawy, kości, itd. Jedynie u człowieka występują czujniki w podwójnej ilości, np. oczy, uszy, itp. Natomiast w maszynie spalinowej, jaką jest każdy silnik benzynowy lub diesla, bardzo rzadko występują podwójne czujniki na podobieństwo oczu lub uszu. Zatem gwoli uproszczenia budowy konstruktorzy wstawili pojedyncze czujniki, takie jak temperatury cieczy chłodzącej, czujnik ciśnienia paliwa, czujnik ciśnienia doładowania, przepływomierz, itp. Podwójne czujniki występują i to w najnowszych modelach PSA, tj. temp. powietrza (zintegrowany z przepływką w HDi i w kolektorze dolotowym) oraz w systemie FAP czujniki różnicy temperatur i ciśnienia spalin.
Co do przedmówcy, najszybciej sprawdzić, czy czujnik szwankuje, odpinając jego kostkę elektryczną. Po czym zapalić silnik i pojeździć spokojnie po ulicy obserwując wskaźnik temperatury silnika. Jeżeli wskazówka się uspokaja i leży na zerze, oznacza uszkodzenie czujnika w korpusie silnika. Mało tego, najbardziej prawdopodobną opcją uszkodzenia jest zawilgocenie styków, korozja lub "styk chwiejny". Często poruszanie kabelkami w pobliżu czujnika od razu sygnalizuje usterkę po stronie kabli, a nie samego czujnika. Jeżeli mimo podobnych prób jest się pewnym, że szwankuje jednak czujnik, to przedtem podmienić go na inny z identycznego silnika i znów pojeździć testowo. Gdy usterka mija, dopiero wtedy kupować nowy czujnik, nie odwrotnie.
Natomiast gdy wskaźnik nadal wariuje mimo wypięcia wtyczki czujnika, oznacza uszkodzenie wskaźnika, który nie jest drugim czujnikiem, podkreślam z naciskiem.
Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko Biała Posiadane auto: Citroen 11 CV coupe, silnik poj. 1911cm3, rocznik 1936, kolor czarny
Piwa: 54/2
Wysłany: Pon 18 Sty 2016, 11:11
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) czujnik temperatury plynu chlodzacego
gumol79 napisał:
...wolałem się upewnić jak w benzynie.
U mnie szaleje wskazówka temperatury, jeśli robię trasę do około 30-40km wskazówka tańczy w zakresie 0-90st ,
jeśli trasa dłuższa to już idzie w całym zakresie od 0 do maxa . Przy maxie oczywiście kontrolka STOP..
mam to samo, kupiłem samochód z uszkodzonym czujnikiem, tj po włączeniu silnika w zimę już miałem max temp i komunikat o wysokiej temp plus wentylatory na max. wymieniłem czujnik i było ok przez ok tysiąc kilometrów. kiedy musiałem zlać płyn przy wymianie uszczelki wspornika filtra oleju, po wlaniu i prawidłowym odpowietrzeniu zaczęło się to o czym piszesz, czyli dyskoteka na wskazaniu temp cieczy. Wymieniłem czujnik jeszcze raz ale nacieszyłem się prawidłowym działaniem może 10 minut jazdy i znowu dyskoteka. Nie zwracał bym na to uwagi ale jak na gorącym silniku załącza się ssanie (jak na zimnym silniku ) to wywala usterkę składu spalin i check engine.
koszt kolejnego czujnika mnie nie przeraża jak ta cała robota z wymianą a czuję że to nie czujnik i od początku mam coś z kablozą, skoro mamy podobnie to jak sobie poradziłeś?
edit.
mam taki pomysł żeby:
- podłączyć miernik do zasilania czujnika i poruszać kablem tej wtyczki próbując wywołać przerwę w zasilaniu czujnika co pokaże mi miernik,
- następnie zmierzę oporność czujnika kiedy silnik jest w temp roboczej i kupię opornik tej samej wartości i wsadzę go zamiast czujnika we wtyczkę i wtedy w czasie jazdy wyjdzie czy temp trzyma czy dalej wskazówka będzie sobie latać
- a na koniec sprawdzę oporność obu kabli na odcinku wtyczka sterownika - wtyczka czujnika też poruszając kablami. jeśli nic nie znajdę to zostanie mi rozbebeszyć przekaźniki na chłodnicy bo podobno tam czasem nie masuje i efekty są podobne
Re: ( Peugeot 307 ) czujnik temperatury plynu chlodzacego
Pytanie co do czujnika: wskazówka temperatury rośnie normalnie w miarę nagrzewania się silnika.. nie pokazuje 90 tylko pozostaje na 75-80, nie wiem czy to normalne.. jednakże PP2000 pokazuje błąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej i -40 stopni.
Mam tez błąd przepływomierza (czyściłem). Auto nie przyspiesza w zakresie 1000 - 2000 obrotów, buja się tylko... jak się nagrzeje to jakoś jedzie ale nie jest to poprawne zachowanie.
(PUG 307 2.0 HDI, rok 2004, silnik RHY )
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 26 Sty 2016, 02:15
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) czujnik temperatury plynu chlodzacego
rs2580 napisał:
jednakże PP2000 pokazuje błąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej i -40 stopni. Mam tez błąd przepływomierza (czyściłem).
Jakie numery kodów usterek? Nie podawajcie opisów, bo często przekręcacie znaczenie i potem wychodzi, że nie jest winny czujnik, a tylko kable i styki, to po pierwsze. Jak stare są te błędy, tj. czujnika temp. i przepływomierza. Bo jeżeli sprzed 2 czy 5 lat, to od d... roztrzaść taki błąd, jeżeli pokazał się jednorazowo i potem zniknął na wiele lat, to po drugie.
Należy wykasować wszystkie błędy, po czym przejechać się z laptopem diagnostycznym na kolanach dotąd, aż zarejestrowany zostanie w pamięci komputera sterującego błąd stały. Wtedy zapisać dokładnie numer, a jeszcze lepiej zapamiętać cały zestaw parametrów towarzyszących usterce, po czym go wydrukować i przeanalizować.
Tak powinien działać mechanik/diagnosta/profesjonalista, jeśli chce być poczytywany jako zawodowiec, a nie pachciarz. O profesjonalizmie mechanika nie świadczy samo odczytanie błędu, ale czytanie również innych parametrów podczas faktycznej jazdy po ulicy. Pierwsza czynność stanowi zaledwie 30% możliwości diagnostycznych komputera wtryskowego, sterującego przecież silnikiem w 100%. Natomiast parametry silnika to pozostałe 70% możliwości wraz z logiką myślenia.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.